TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 21.12.04 18:26
« oleje
Teď mi dal kámoš plnou syntetiku do HDI motoru po 17 tis.- Castrol, ale bude se měnit po 15 tis.Studený motor běží tišeji - je to slyšitelné! Předtím tam byl slavný long-life od ELFu(FR auto) a hrůza. Hlučný chod.Na 15 tis se dolél 1 litr!!! A to je minimum studených startů, jízdy na větší vzdálenosti atd.+ slušné zacházení. Dříve O1 s TDI,denně 10-15 studených startů, taky Castrol a nedoléla se ani kapka.Pozná se i nafta.Sice nejtišší na světě je údajně ARAL, ale moje zkušenost je Shell. On je tu jeden problém.Sice je fakt, že vše se celkově posunulo ke kvalitě, auta, paliva,maziva,to jo, ale rozdíly jsou. Mám pocit, že japonci docela racionálně stanovují intervaly údržeb.Měnit olej poprvé po 30 tis je podle mne neserioznost výrobce, ať z FR či od VW.Navíc výrobce auta-oleje-servis smluvně provázáni a nutí nás tam dávat to nejdražší, což není vždy to nejkvalitnější.V případě oleje ELF je to pravda na 200% . -
"-- skrytý --" 21.12.04 14:50
« Oleje
Rozdíly v olejích určitě jsou, ale pro normálního smrtelníka a normální použití stačí, že se použije olej vyhovující požadavkům předepsaných výrobcem.
Z toho co vím, tak největší knowhow co se týče olejů a maziv mají v Belgii a Francii, takže k těm lepším by měly patřit francouzské a belgické značky.
Castrol se tak moc rozšířil údajně proto, že poskytuje prodejcům (servisům) nejvyšší marže. -
"-- skrytý --" 21.12.04 14:01
« Oleje
Jak kdosi píše, je to o marketingu. Ve světě existuji dva výrobci základní suroviny, tu dodávají všem finalistům (výrobcům konkr. olejů), a to vč. toho, že jim dodají přesnou recepturu, jak oleje pro uživatele namíchat.Takže řeči výrobců, jak ten jejich je zaručene "nej", jsou, buďme mírní, lehce zavádějící. Vždyť automobilky doporučují nějaký olej, dokonce na něm trvají(viz. značkové servisy) a přitom do nových aut kupují hromadně oleje na základě výběrových řízení - cena je priorita.A k olejům long-life nemá cenu se ani vyjadřovat(klasika motor jednoznačně ztiší, spotřeba oleje =NULA atd.).Zejména u nového motoru to chce po 15 tis vyměnit.Tečka.Tady se Toyota chová docela racionálně a vůči zákazníkovi seriozně a zodpovědně. Nějaké klouzavé a proměnlivé intervaly vedou ve finále k příp. poruchám - a platí to pak zákazník.Třeba turbo. -
matuS 20.12.04 22:35
« Re: Re: Re: Re: olej
ja niesom expert, pocul som to takto: castrol nevyraba oleje, kupuje od kadekoho, urobi na tom testy a ked to vyhovuje urcitym poziadavkam, tak to predava pod svojou znackou.
yamaha predpisuje olej castrol alebo motul. ja som siel do servisu na prvu prehliadku a povedal som ze chcem castrol, lebo ten motul robia v cechach a ja nechcem mat v motore taky sirnaty olej. Manik mi povedal ze som troska mimo, lebo ja hovorim o Mogule, ale oni predavaju Motul. A povedal mi ze on by do svojej motorky castrol nedal. No tak som tam dal motul :)
tym nechcem povedat, ze castrol nieje dobry.
dneska su tie oleje velmi daleko, moj nazor je, ze dneska uz ked vyrobca auta napise ktory olej tam mozes dat (ktoru znacku) tak je fakt jedno ktoru vyberies. auto je "obycajna" konstrukcia, tam male rozdiely nezavazia, ale u motorky je vsetko vyhnane na max, tak tam naozaj chcem aby dostavala to najlepsie.
ked to po sebe citam tak mam ajtak pocit, ze je to vsetko len o pocitoch a marketingu.
vpower tankujem tiez len kvoli pocitu, neviem ci to tej motorke nejako pomaha, za skoro 8tis km som iba raz tankoval na inej pumpe - OMV a rozdiel som necitil. -
modus ponens 20.12.04 10:20
« Re:
dabel:
Castrol GTX-7 Dynatec (5W-40) je polo alebo plne synteticky? Na krabici tusim pisu, ze je to Leichtlauföl mit HC Syntese. V takej castrolackej brozurke (napr. vo Walmarte pri regali) su slova ako vollsynthesisch uvedene len pri olejoch 0W-40 a 10W-60. Nejako mi to nesedi. -
"-- skrytý --" 19.12.04 22:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už n
Tak už jsem ho konečně trochu vyfotil, abyste viděli tu červenou. Bohužel jsem ho předtím neumyl (nemělo to smysl, vzhledem k té plískanici, ve které od čtvrtka jezdím...). Využil jsem nějakého serveru zadarmo, kde to bude 30 dní, adresa zde: [odkaz] Jinak bych ještě k těm fotkám dodal, že ve skutečnosti je ještě trošičku tmavší (holt digitály mají s odstíny červené problém, i když můj má čip, co snímá v CMYK...). A není to metalíza, jako třeba na RX8, ale normální barva (metalízy už jsme měli dost ;o) ). Když bude v brzké době hezky, tak ho umeju a vyfotím čistý ;o)
A dále mám nové, bohužel negativní, postřehy: nuluje se nám počítadlo průměrné spotřeby :-( průměrně zatím jednou za 2100km... Rádio hraje blbě 2 CDéčka (vždy koncové stopy přeskakují, jedno je RW, druhé je lisované a při hraní cvakaj...).
A jeden polopozitivní postřeh: VSC funguje v závislosti na teplotě (pokud teda není porouchané ;o) ) - jakmile klesne teplota pod cca -4°C (dle teploměru v autě), tak zabírá dřív - zřejmě proto, že očekává, že by mohla být silnice namrzlá, tak aby se auto do toho smyku radši ani nestačilo dostat (vyzkoušejte to na nějaké známé ostré zatáčce, jestli vám to taky tak funguje). Polopozitivní proto, že na suchém asfaltu mi to vadí a chtěl bych ho vypnout, ale nejde to :-( A i když vypnu TRC, tak to funguje stejně brzo, akorát pozdějc bliká...
No a závěrem - PP už počítá průměrnou spotřebu relativně přesně (+- 0,5 litru pořád) a spotřeba pořád klesá (už jezdíme po Praze za standardních 8,5-8,8, jako s Corollou ;o) ). -
« Re: Re: : Re: Re: Už nás jezdí
centor: ma to slusny tazky prevod, takze to realne bude. To u mna by bolo rovnych 5000 ot. Preto nemam moc rad dialnice, aj tak tam jazdim do 4000 ot,to je v aute este relativne ticho a to sa rovna 134 tacho.
Luf: v nedelu sa da stretnut tiez len po 22h ? Cez den spis :-) -
« Re: Re: : Re: Re: Už nás jezdí
centor - skus to, ak budes mat niekedy zase cestu tadial, zmerat aj opacnym smerom. Ked urobim podobne meranie na D1 od Shellky na 150km po Brno, tempomat na 150km/h, tak mam v Brne priemernu spotrebu 7l. Ked to ale urobim v opacnom smere, tak to bude niekde ku 10 :( -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už nás jezdí nějak hodně
To thomasero: Já mám taky SFX 04 a jen díky tomu že jsem si vybral výbavu, na kterou nebylo tolik objednávek, tak jsem čekal jen 4 měsíce místo 5 měsíců, které mi slibovali u SFX 02. To mě jen potěšilo, protože jsem právě výbavu SFX 04 chtěl, ale při vyšší rychlosti dodání jsem byl odhodlaný jít i do SFX 02. Tempomat nemám, protože jej do této výbavy začali dávat až o dost později. :'-( Naštěstí se na dálnicích moc nevyskytuju, tak to zase tolik nemrzí. -
thomasero1 16.12.04 15:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už nás jezdí
To Centor: "Ještě jsem zapomněl na jeden důležitý detail. Jezdím na Shell V-Power 95 a když jedu do ciziny tak natankuju V-Power Racing, připadně jiné palivo s oktanovým číslem 98. Na dálnici jezdím 8 - 8.5 l s rodinkou, sám se nikdy nedostanu pod 10 l. -
"-- skrytý --" 16.12.04 13:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už nás jezdí něj
Já mám 1.8l sedan a spotřebu mám stejnou jako ty - po Praze 9, po dálnici 130-140km/h 7.1l, ve 160 ale už 8.5l. V létě jsem sice jel do Chorvatska za 6.8l, ale stejně bych řekl, že jsi na tom hodně dobře. Jezdíš s větším výkonem se stejnou spotřebou! -
thomasero1 16.12.04 11:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už nás jezdí nějak h
Spotřeba po Praze do 9 l, v extrémních případech až 10 l (zima a stojící kolony v centru) . Když jsem jel do Alp, téměř dle předpisů, spotřeba, pro mne, neuvěritelných 7.1 l . Na dálnici se dá jet i za 8 - 8.5l, ale také za 12 l (plyn na podlaze). Určitě by se dalo jezdit ještě úsporněji, ale protože to je služebák, tak to moc neřeším ;-) Obecně musím říct, že motor si vyloženě libuje na dálnici nebo okreskách, zatímco ve městě se dost trápí a nehodí se tam a kolega s kombajnem 1.8 l má podstatně menší spotřebu (až o 2 l / 100 km). -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Už nás jezdí nějak hodně.
To našrot: No vidíš a já jsem čekal přes 4 měsíce na stříbrného kombajna. V tu dobu to ale bylo dáno tím, že v mé výbavě nebyly žádné skladovky. Vybral jsem si tedy přesně to co jsem chtěl. Měl jsem 6 kombíka D-4D dovezeného do ČR. Benzínové varianty byly k dispozici o něco dříve.