TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 03.02.05 21:31
« Re: Re: Re: Re: Re: VSC, stahování okýnek => pohasínání s
SirAnton: díky. Mě ty světla svítí stejně (oproti Carině potkávačky nic moc) nezávisle na otáčkách, ale při vyšším odběru pohasínají (tedy ty jmenované případy). Hlavně to asi "reklamnu" (jsem puntičkář), asi bude stačit vyměnit baterku - když je mráz, tak se mu zrovna dvakrát rychle startovat nechce (ve srovnání s Corollou). Takže to bude už třetí taková blbost... -
"-- skrytý --" 03.02.05 15:57
« Re: Re: Re: Re: Re: autobaterie pro Avensis 2000/2001?
Záleží na tom, jestli je tam inteligentní ŘJ nebo obyčejná.
U obyčejné jsou datové mapy "natvrdo" nahrané, takže odpojením aku se nestane nic.
U inteligentní ŘJ jsou základní mapy rovněž "natvrdo", ale ŘJ si současně vytváří další "adaptované" mapy přizpůsobené aktuálnímu stavu motoru a stylu jízdy řidiče, podle nichž se pak v provozu řídí a ty "tvrdé" prostě ignoruje.
Pokud odpojíš aku, "měkké" mapy vypadnou z paměti (ještě jsem se nesetkal se zálohováním, jako je tomu např. u PC), ŘJ se vrátí k "tvrdým" mapám a ty "měkké" si začne vytvářet od nuly. Problém nastane obzvláště tehdy, když stupeň opotřebení motoru vyžaduje výrazně jiné mapy, než jsou ty "tvrdé" v ŘJ, nebo když je v nepořádku některé z čidel, zj. potenciometr snímající polohu škrticí klapky: ŘJ se pak "ztrácí" a má problémy s vytvořením nových "měkkých" map. Pokud za tohoto stavu "nalítají" do paměti blbosti, je samozřejmě nutný reset.
V praxi se to pak může projevit tak, že auto s určitou porcí km na hrbu, které do výměny či odpojení aku (z jakéhokoli důvodu) jezdilo "jako z praku", je najednou úplně "chcíplé" a nedá se s ním v podstatě nic dělat. Setkal jsem se s tím x-krát, zj. u vozů zn. Mitsubishi.
PS: Ber to jako silně zjednodušený výklad, nejsem odborník přes počítače! -
modus ponens 03.02.05 13:20
« Re: Re: Re: Re: autobaterie pro Avensis 2000/2001?
to mitsi:
mal by som par otazok ohladne spominaneho odpojenia autobaterie a naslednej straty datovych map.
1. v manuale nic take nepisu. Je mozne, ze sa datove mapy uchovavaju perzistentne, t.j. odpojenim zdroja napatia sa nezmazu? Nie som si totiz isty, ze si v servise napr. pri vymene baterie, prip. ked opravuju auto po buracke, na to daju pozor a napoja zalozny zdroj.
2. ake nenahraditelne skody mas na mysli, ked pises o strate datovych map?
Nefunguje to potom tak, ze si RJ vytvara nove od zaciatku?
3. ak si kupim starsie auto, tak sa mi mozno viac oplati "stratit" datove mapy a vytvorit si vlastne, pretoze zmenit tie stare na moj styl jazdenia moze trvat dlhsie, nez trvalo vytvorenie starych.
Mozno si to zle vysvetlujem, ale pripada mi to ako sadnut do auta s dlhodobym priemerom spotreby 10L a chciet ho "stlacit" na 8L. Pokial je ten dlhodoby priemer za 100tis. km, bude to fuska a ak to vobec pojde, bude to trvat strasne dlho. Ale ak dlhodoby priemer resetnem, tak mam situaciu o dost lahsiu.
Co Ty na to? -
modus ponens 03.02.05 13:07
« Re: Re: Re: Re: VSC, stahování okýnek => pohasínání světe
Tak som to skusal. Takisto mi pohasinaju svetla, ale to sa deje aj pri volnobehu ako takom vs. pri pridanych otackach. Ked mi ide volnobeh, svetla svietia o cosi slabsie ako pri vyssich otackach (cca 2000?)
Ale tiez by som to neriesil, nevidim v tom problem a neviem si predstavit, ako by som to reklamoval. ;-) Samozrejme, pokial by mi to na zaruku vymenili za silnejsi, preco nie? :) -
"-- skrytý --" 03.02.05 12:17
« Re: Re: Re: VSC, stahování okýnek => pohasínání světel
Na volnoběh i za jízdy. Okýnka buď zkoušet pořád stahovat nebo pořád vytahovat. Ještě by to mohl být někde špatný kontakt se zemí, uvidím, nechám je to prolézt na první prohlídce...
VSC tam máme, protože už se bez VSC od května 2004 nedodává. -
"-- skrytý --" 02.02.05 22:27
« Re: Re: VSC, stahování okýnek => pohasínání světel
...se vám divím. No a co? Odběr proudu je prostě větší, než je schopen na volnoběh dodat alternátor, tak se to prostě přepne na akumulátor (táhne to šťávu z něho), který samozřejmě dává nižší napětí, než "zapnutý" alternátor, a odtud to pohasínání žárovek. Jestli akumulátor startuje i za mrazu, tak je to v pohodě a vůbec bych se tím dál nezabýval. -
« Re: VSC, stahování okýnek => pohasínání světel
To našrot: Já můžu stahovat jak se mi chce a světla teda rozhodně nepohasínají. Za to jsem byl teď o víkendu celkem překvapenej, když jsem jel manželce s její Fabií natankovat a při manévrování volantem u ní pohasínají světla jako když člověk jede na kole vybaveném dynamem a nepravidelně šlape :-) Chovám k té Škodovácké sračce čím dál větší nenávist. Už to brzo bude rok, co jí má a jakmile skončí havarijka, tak jde z domu a koupím jí buď Corollu, M323 nebo Opla Astru G. -
"-- skrytý --" 01.02.05 22:15
« VSC, stahování okýnek => pohasínání světel
Těm, co máte nového Avensise: taky vám při aktivaci těchto systémů (stahování okýnek, když už jsou nadoraz - tedy do "zkratu") pohasínaj světla nebo je to jenom náš problém? Konkrétně jestli to dělá i jiná 1,8mička. Pokud ano a nedělá to diesel, tak asi bude nutné změnit alternátor nebo baterku nebo obojí... -
"-- skrytý --" 30.01.05 23:50
« Re: Re: Re: autobaterie pro Avensis 2000/2001?
Ad odpojení aku: Pokud je tam "inteligentní ŘJ", odpojením aku smažeš veškerou "historii", tj. především datové mapy, které si ŘJ postupně "naadaptovala" s přihlédnutím ke stavu předchozího zacházení a opotřebení motoru. Ztráta těchto dat je mnohdy nenahraditelná!!!
Ad "technologie" aku: Pokud nabíjecí napětí nepřesahuje 13,8 V, můžeš tam dát i tu "nejmodernější" aku, včetně gelovky.
Ad záložní zdroj: Pro daný účel si ho můžeš zbastlit ze třech plochých baterií zapojených do série - splní účel a ploché baterie pak ještě využiješ v domácnosti např. do ruční svítilny. I když v dnešní době už asi těžko, jelikož spotřebiče na ploché baterie se už moc nevyskytují... -
"-- skrytý --" 30.01.05 23:41
« Re: Re: autobaterie pro Avensis 2000/2001?
2 Mitsi: tak zejtra to proměřím s kámošem, jak vypadá baterie a jak dobíjení. :P
s tím náhradním zdrojem 12V (připozdější výměně) to bude asi slabota, poněvadž na ulici ti asi nikdo 12V neposkytne, notabene auto už bylo bez šťávy min.jednou (opravoval mi mechanik startér) a musel vyndat baterii, taky pokud někdo mazal najetý kilometry (je to r.v. 12/2000 a má to necelých 90.000, diesel - možná přetočený?), tak to nebylo bez proudu poprvý... ;-)
tak nevím, co by to tomu udělalo po x-tý? smaže se počítač, najetý km, autorádio a tak....co ještě?
k velikosti bateria a tak = to je jasný, zas tak blbej nejsem, ale různí výrobci nabízejí různý baterky (složení bloků a elektrod - např. Sn/Pb/Ca apod. - hybridní baterie atd.) a u někkterejch se píše, že je nemusej všechny auta správně dobíjet :x o to mi jde....co umí moje dobíjení? jenže si nejsem jistej, jestli tohle budou vědět v Toyotě? jinak si tak každej výrobce dává v prvovýrobě co sežene nejlevnější a ještě to splní limit...nedělám si iluze a ani předem nezatracuju žádnou značku. Kritériem bude zřejmě okamžitá dostupnost v řádech dní/cena/záruka. -
"-- skrytý --" 30.01.05 23:23
« Re: Re: Re: autobaterie pro Avensis 2000/2001?
Ještě jeden důležitý moment: Pokud je to jen trochu možné, použij při výměně aku náhradní zdroj, aby elektroinstalace vozidla nezůstala ani na zlomek vteřiny bez šťávy!!!
Důvody by teď a tady bylo asi příliš složité a rozsáhlé popisovat, tak mi prostě věř! Nejjednoduší je použít externí zdroj 12V, který připojíš běžným autoštekrem přes zásuvku zapalovače cigaret k palubní síti vozidla. -
"-- skrytý --" 30.01.05 23:18
« Re: Re: autobaterie pro Avensis 2000/2001?
Hele, nedělej z toho zase takovou vědu. Avensis má podle mého mínění (byť o tom nic konkrétnějšího nevím) běžnou evropskou baterku, jelikož je to auto vyráběné v Evropě a do UK asi těžko vozí právě originál japonské aku!
Takže tady je "můj" návod:
- především si změř, jaké max. rozměry může aku právě v tom Tvém voze mít, aby se tam ještě vešel (pozor na "spodní rozšířené rantly");
- zjisti, jaké má uchycení (evroopské vozy většinou používají uchycení právě za ony "spodní rozšířené rantly", kdežto japonské naopka fixaci prostřednictvím horního vodorovného držáku a dvou svislých tyček se závitem nahoře, kam se horní držák chytí matičkami;
- dále musíš vědět, jestli má baterka plus pól vpravo nebo vlevo a jaké má provedení svorek;
- vše ostatní je už jen otázka peněz, které jsi ochoten do aku investovat: max. kapacita je obvykle dána max. rozměry (do auta s místem na aku o max. 45 Ah, kam výrobce dává obvykle 38 Ah, asi těžko narveš 75 Ah...), startovací proud si "musíš koupit", stejně jako technologii sníženého samovybíjení atd. atd.
PS: Za posledních pár let jsem kupoval do nejrůznějších aut snad 10 akumulátorů a osobně mám nejlepší zkušenosti s červenými Bannerkami UniBull - jednak se dá vybrat podle shora stanovených kritérií snad do každého auta, za dobrou cenu získáš výborné parametry, ale hlavně jsou na ní 4 vývody různého provedení, takže nemusíš řešit, zda je "pravá" nebo "levá" a jaké má provedení svorek, byť i tady jsou samozřejmě výjimky (např. některé Fordy).
Tak zlom vaz! -
"-- skrytý --" 30.01.05 22:58
« Re: autobaterie pro Avensis 2000/2001?
2 Mitsi: dík, Mitsi, taky jsem už na to koukal, jenom zase nevím, jestli něco nezkazím, když dám silnější baterii s větším proudem a více Ah, nebo je povolená nějaká maximální tolerance? :?:
silnější (a dražší) asi bude i lepší, ale zase aby to nebylo moc a nezničilo to nějakou elektroinstalaci nebo žhaviče? teda u evropskejch aut bylo všechno jednodušší, levnější a dostupnější... 8-s
jinak všude si každej chválí to svoje, hledal jsem i nějakej test autobaterií a nic, porovnání, přehled...? -
"-- skrytý --" 30.01.05 22:50
« Re: Re: Re: autobaterie pro Avensis 2000/2001?
Pánové, baterku Vám sice nedoporučím, ale dovolím si upozornit na jeden drobný, leč velmi podstatný detail: u startovacího akumulátoru není důležitá jen kapacita, ale rovněž (možná dokonce především, a to obzvláště u diesela) startovací proud. Tyto dvě veličiny spolu sice částečně souvisejí, ale např. problémem většiny tzv. "budgetových" aku je právě onen (nízký) startovací proud. Takže pak narazíte na aku s kapacitou 75 Ah a max. startovacím proudem 520 A, ale také na těchže 75 Ah, ovšem s max. proudem přes 700 A. Takže bacha na posuzování vhodnosti aku pro ten který vůz výhradně podle deklarované kapacity! -
"-- skrytý --" 30.01.05 22:48
« Re: autobaterie pro Avensis 2000/2001?
TO Brázdič: díky za tip :idea: koukám co všechno tam mají, hmm, stejně nevím jakou baterii vybrat, ceníky jsem stáhnul a nejsem moc moudrej, jsou z roku 2002 :?: zase mažu...
jdu hledat dál...zavolám zejtra do Toyoty CZ, tak snad budou vědět, jaká tam má bejt baterka ;-)
to jsem netušil, když jsem kupoval Toyotu, že je to takovej složitej vopruz na to něco sehnat! obcházej mě mrákoty, až budu shánět olej a filtry na výměnu (olej+palivovej+vzduchovej) a pak brzdové destičky....jak často se mění rozvoďák? řemen k alternátoru snad bude kompatibilní s evroskejma autama....teda řeknu na rovinu = docela zklamání z Toyoty :( -
« Re: Re: autobaterie pro Avensis 2000/2001?
To Sedmispáč: Obrať se na fairmu PARTSPOINT, která sídlí ve velkých skladech přímo u Ruzyňského letiště (v Kněževsi). Pokud jsi tedy z Prahy. Kontakt a cení nalezneš na www.partspoint.cz . Kamarád tam ale bohužel již rok nepracuje. Provozuje dnes internetový obchod a je jejich odběratelem. Možná by ale dokázal udělat dobou cenu i tak. Ještě omluva, ty baterie se nejmenujou DELFI, ale DELPHI :D -
"-- skrytý --" 30.01.05 21:48
« Re: autobaterie pro Avensis 2000/2001?
2 Brázdič: hmm, děkuju za radu, jenom jaksi nedisponuji tvým kamarádem :'-( baterku, která by pořádně točila motorem u mé D4D bych potřeboval jako sůl, jenom nacházím v nabídkách pouze samou AKUMU nebo Vartu a tak :-(
tebou doporučované DELFI se moc neobjevujou...nešlo by náhodou koupit baterku od toho tvýho kamaráda? jestli je teda někde v Praze a okolí? jinač mi asi zbyde fakt pouze ta akuma ;o(
no dej vědět, díky
sedmispac@seznam.cz