TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
To matuS: Dovol abych odporoval, ale když tady hýříš takovými rozumy, tak se nedá neodporovat.
praveze normalne v zakone je, ze vedoma kupa kradnutych veci je tiez trestny cin
Nejsem sice právník, ale trestný čin je to až od určité hodnoty. V mém případě by to byl i tak jen přestupek >:D Ale jinak ti to pálí :D -
« Olej
Sorry za stručnost, ale mám horečku, tak jen v rychlosti. Pokud vím, tak se v daném autoservisu odkud olej mám zcela běžně zaokrouhluje. Tudíž zákazník má třeba 4,6 litru oleje a zaplatí 5 litrů. Kdyby bylo vedení co k čemu, tak to mají zdokladované na každé faktuře a můžou se tím zabývat. Stejným způsobem jsem byl vždy okrádán i já, poněvadž jsem vždy zaplatil větší množství oleje, než se do auta běžně vešlo. Před pár lety jsem si ale nechal měnit olej (jejich olej) v Toyotě Carině E v Autocentru Duba a na faktuře to bylo také zaokrouhleno, na což jsem byl z předešlých značek zvyklý. Pak mi ale vyrazilo dech, když jsem dorazil domů a v kufru jsem nalezl litrovou láhev se zbytkem oleje, co se již do auta nevešel (asi na dolévání, i když jsem nikdy dolévat nemusel). V tu dobu jsem ještě ani nevěděl, že u Duby pracuje můj bývalý spolužák a docela mi to vyrazilo dech.
Myslím že lidi se dají ohlídat, ale je nutné jim dát slušný plat a zavázat zaměstnance odpovědností. Navíc je nutné provádět kontroly a ty jak vím od kamaráda nejsou u Duby nic vyjímečného. -
modus ponens 29.03.05 21:17
« Re: Jde o princip
to shi:
protože si kvalitního servisu vážím a chápu, že z něčeho zaměstnance platit musí, ikdyž nad tou cenou oleje mi pěkně skřípou zuby
Podla mna je na zamyslenie, ked si niekto vyhradzuje pravo zivit sa obycajnym navysenim predajnej ceny za tovar, ktory sa da bezne v obchodoch kupit za nizsiu cenu. Ten obchod ma predsa tiez marzu a nie malu, ked to porovnam s cenami vonku...
Rozdiel medzi servisom a obchodom je v kvalifikovanej servisnej praci, ktoru Ti obchod neponukne, takze by som zo strany servisov skor pochopil urcenie adekvatnej vysky hodinovej sadzby za jednotlive prace.
Pokud je díl zralý na výměnu, tak si jej samozřejmě nechám vyměnit v záruce.
Pisal som, ze diel nie je zrely na vymenu, t.j. mas na vyber vymenu celeho dielu v zaruke (pretoze mechanik je napr. Tvoj znamy a moze uznat diel za vadny) alebo klasicku opravu, ktoru sice tiez neplatis (auto je v zaruke), ale diel Ti ostava povodny.
Inak pises v podstate to, co aj ja. Ja sa vsak snazim podla mna zle nastavene veci v "systeme" (pozor, nie mne nevyhovujuce) obist namiesto "skripania zubami". ;-) -
"-- skrytý --" 29.03.05 20:02
« Jde o princip
1. "nechcem okradat servis o jeho pravidelny prijem a radsej si ten isty olej kupim u nich - hoci drahsi?"
Jsem možná *, ale přesně tohle dělám, protože si kvalitního servisu vážím a chápu, že z něčeho zaměstnance platit musí, ikdyž nad tou cenou oleje mi pěkně skřípou zuby.
2." Chcem vidiet toho z vas, ktory mu povie "nie, dik, radsej mi to iba oprav, lebo ja nechcem okradat vyrobcu mojho auta".
Pokud je díl zralý na výměnu, tak si jej samozřejmě nechám vyměnit v záruce. Pokud je v záruce díl zralý na výměnu, tak to znamená, že výrobce onen díl v rámci úspor odrbal jak mohl a ten okrádaný jsem naopak já ...
3. Když se někde chovají hnusně k zaměstnancům a vadí mi to, tak tam nenakupuji. Změnil jsem pneuservis, protože se majitel naprosto nechutně choval ke svému zaměstnanci, který byl před důchodem a který věděl, že jiné místo bude se svou nekvalifikací hledat jinde.
4. Kradené autorádio jsem odmítl a tomu co mi jej nabízel jsem jednu nevrazil jen díky tomu, že jsem strab a že on měl takové bicepsy jako já stehna ...
5. Nezaplacení cla a DPH kupodivu do jisté míry chválím, protože tenhle zatracenej stát s penězma hospodaří tak, že je zločin mu dávat nějaké peníze navíc.
Ano, přiznávám asi nejsem zcela normální. Líbilo by se mi v zemi, kde se pravidla dodržují, a kde jsou dělána tak, že se dají dodržovat. -
modus ponens 29.03.05 18:20
« to all
No, celkom pjekna debata. :-)
Myslim, ze vec sa ma tak, ze chybny je system. Je naivne tvrdit, ze ak ma clovek viac penazi, klesa zaujem "bocne" si privyrobit. Este naivnejsie je mysliet si, ze aby tomu ("bocnemu" privyrabaniu) tak nebolo, ludia by nemali chciet podobne "sluzby" vyuzivat, takze by ponukajuci nemali komu ponukat. Chyba je v systeme, ktory to dovoli, t.j. nedostatocna kontrola, prip. zly mechanizmus.
Podla mna v tejto debate zalezi na tom, co v praxi znamena "vysetrit olej". Ak mechanik naleje zakaznikovi menej oleja do auta a zvysok si necha, je to ubohe, neprofesionalne a s takouto vedomostou by som od neho olej nekupil. Ak takyto olej vznika sposobom uctovania (napr. mne v Skoda servise pravidelne uctovali 4 litre, hoci do Feldy ide tusim 3.7 litra - az kym som si nezacal nosit vlastny :x ), tak je na vine system fungovania servisu a takto usetreny olej by som s kludnym svedomim za lacika kupil.
Uvazte nasledovne situacie:
- pridete s autom v zaruke do servisu a mate problem s nejakym dielom. Mechanik je vas znamy a povie, ze hoci sa to da opravit (diel teda nie je zrely na vymenu), lepsie bude vymenit ho cely na zaruku. Chcem vidiet toho z vas, ktory mu povie "nie, dik, radsej mi to iba oprav, lebo ja nechcem okradat vyrobcu mojho auta". ;-)
- pridete do servisu, kam si mozte doniest vlastny olej, ale viete, ze bezne to nie je dovolene. Povie si niekto z vas "OK, nechcem okradat servis o jeho pravidelny prijem a radsej si ten isty olej kupim u nich - hoci drahsi"?
Kazdy sa snazi dostat za svoje prachy co najviac a takmer na kazdom sposobe, ako to dosiahnut, sa da najst ista miera nemoralnosti, az okradania. A kedze sme kazdy iny, mame aj inde tu svoju mieru, odkial situaciu vnimame ako nepripustnu.
Nechcem sa zastavat Brazdica, ale na tuto temu tu uz aj v minulosti bolo dost prispevkov (poniektore dost rozvasnene :-) ), ale nikoho nenapadlo spytat sa, akym sposobom sa ten olej "vysetri". A pritom je to dolezita informacia. Ak je to totiz prva z vyssie uvedenych moznosti, tak do toho servisu nepojdem. Ak druha, zalezi na tom, ci niekde uctuju cenu oleja zaokruhlenu na desatiny litra a ak ano, tak mam moznost zmenit servis (pokial sa mi to oplati).
Len na okraj, v case pred EU som si tiez doniesol ALU disky zo zahranicia a nezaplatil za ne clo a ani DPH. A vysli ma mozno lacnejsie ako original ocelove disky predavane na SK. Som automaticky zlodej alebo treba presetrit, ci som NAHODOU nepouzil legalny sposob dovozu, pri ktorom sa uvedene poplatky neplatia? ;-) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Brazdic: ja som na koci napisal, ze som to nemyslel osobne a tak som teda nevravel, ze si bral baterku a ine. To bol priklad, co vse sa robi a co vse potom robi problemy. Ako si pisal, tak kamer system je pekna vec, ale ten iba zisti, ze si na aute nieco robil a nie ze si zakaznikov novy diel vymenil za stary. To uz by musela byt ina investicia, lebo jedna kamera to nezachyti a plus by za kamerov musel byt clovek, co ma prehlad o kazdej robenej zakazke a vie co mas menit a co nie. Ale myslim, ze by sme uz mali prestat a venovat sa tu inak velmi peknemu Avensisu :-) -
Lubos.1 29.03.05 15:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
to Brazdic
ja zamestnancov servisu neplatim a je mi jedno, ako s nimi zamestnavatel naklada. to nie je moj problem. ja som zakaznik a platim plnu sumu. ostatne je na zamestnavatelovi.
vo vacsine servisov ti preberie a odovzda voz prijimaci technik a zakaznik ani nema prehlad, ci sa mechanici casto menia alebo nie.
ako komunista myslis skor ty. zvysis ludom plat a myslis, ze sa zmenia a nebudu okradat zakatnikov. to pochybujem. da sa suhlasit akurat s tym, ze je potrebne ludi viac kontrolovat.
tvoje 'argumenty' neberiem. skor ty tliachas vseobecne nezmysly. Ty a tebe podobni vytvaraju podmienky pre tych, ktori zakaznikov okradaju. Ak by nemali kde tovar predat/vymenit, tak by zbytocne neriskovali a to, co si nieco zoberu pre seba, je minimum.
Mechanik v tvojom servise zamerne okradne nejakeho ineho zakaznika, aby mohol usetrit olej pre teba. Ak kupis kradnute auto a nevies o tom, pride sa na to a prides o auto a peniaze mozno vysudis.
Olej ti samozrejme nikto z auta nezoberie, ale v kazdom pripade sa podielas na trestnej cinnosti a ak by som trochu prehnal, si urcitym sposobom spolupachatel.
Byt tebou, aspon by som sa tym nechvalil a neosocoval ludi, ktori s tvojim konanim nesuhlasia. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
To Lubos1:
Pokial budu existovat taki ludia ako si ty, dovtedy budu mechanici v servisoch okradat zakaznikov. Uz to tu bolo spominane (ponuka-dopyt).
Já bych to obrátil asi takto:
Dokud budou zaměstnavatelé drbat své zákazníky o řádnou mzdu a budou kašlat na jejich kontrolu, tak bude nabídka a poptávka.....a jestli nejsi včerejší tak poptávka bude vždycky >:D
Je to tvrzení proti tvrzení, ale já mám narozdíl od tvého tlachání pádný agument. U Duby by poptávka zcela jistě byla, ale není protože je Duba solidní "dobře platí a hodně hlídá". Můžeš mi uvést vzor, kde funguje tvoje obrácená metoda? Myslíš jako komunisti! Ti chtěli, aby lidé za málo peněz plnily plán na 130%.
:D -
To Lubos1:
Pokial budu existovat taki ludia ako si ty, dovtedy budu mechanici v servisoch okradat zakaznikov. Uz to tu bolo spominane (ponuka-dopyt).
Já bych to obrátil asi takto:
Dokud budou zaměstnavatelé drbat své zákazníky o řádnou mzdu a budou kašlat na jejich kontrolu, tak bude nabídka a poptávka.....tak jestli nejsi včerejší tak poptávka bude vždycky >:D
Je to tvrzení proti tvrzení, ale já mám narozdíl od tvého tlachání pádný agument. U Duby by poptávka zcela jistě byla, ale není protože je Duba solidní "dobře platí a hodně hlídá". Můžeš mi uvést vzor, kde funguje tvoje obrácená metoda? Myslíš jako komunisti! Ti chtěli, aby lidé za málo peněz plnily plán na 130%.
:D -
To Miro: Tak to zase nepřeháněj! Kromě oleje jsem si nikdy nic podobného nekupoval a vyšetřit na někom baterku či něco podobného je už opravdu drsný. I když jeden můj spíše bývalý kamarád z nejmenovaného salonu Škodovky vyšetří téměř vše, počínaje baterkami třeba až po reproduktory, koberečky, poklice a pod.. Taky jsem byl vždy ve Škodovce nejvíce okrádán, tak se tomu vůbec nedivím. V Toyotě u Duby mám sice kamaráda ze základky, ale je to pseudokamarád, a jestli si něco občas vyšetří, tak leda pro sebe. Nedavno jsem byl zrovna na 45tis. kontrole a i když byl kamarád zrovna doma na neschopence a o mé návštěvě nevěděl, tak jsem stejně okraden nebyl. Jako jeden z hlavních důvodů vidím asi to, že mají v servisu kameru a Duba si servis dobře hlídá. Platí holt staré pravidlo "Důvěřuj, ale prověřuj", nevím však jestli ho v SK znáte. V tomto Opelu ho neznají. Také je podstatný fakt, který jsem již několikrát zmiňoval a to takový, že Duba své zaměstnance nebera u huby a tím pádem si tito technici své praáce váží a dokonale ji ovládají, protože tam pracují již několik let většinou stejní lidé. V místním Opelu odkud mám Oleje jsou jak jsem již psal technici drbáni co to jde, nejsou hlídáni a pak není divu že si přilepšují. Také je jejich práce tak mizerně placená, že jak můžou, tak jsou za lepším a spusta těch kluků pak ani neví jak vypadá motor.
Ani jednou jsi mi nenapsal pádný argument, jak nahlížíš na platové okrádání zaměstnanců, kteří často musí uživit rodinu s dětmi. -
Lubos.1 29.03.05 13:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Samozrejme, kazdy chce usetrit. Olej si zasadne nekupujem v servise, ale si ho donesiem a osobne dozriem, ktory olej a kolko ho tam naleju.
Pokial budu existovat taki ludia ako si ty, dovtedy budu mechanici v servisoch okradat zakaznikov. Uz to tu bolo spominane (ponuka-dopyt). -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Brazdic: ja v servise znameho nemam a tak doplacam na takych ako si Ty! Lebo Ty teraz potrebujes olej, zajtra stierac a pozajtra vymenit svoju 3-rocnu baterku co funguje na novsiu, staci rocnu a majitel si to ani nevsimne, lebo nemoze vsetko odkontrolovat. No a tak sa z novych aut v znackovom servise stavaju 3rocne auta. Asi tolko. A to bol len priklad, najdu sa urcite aj ine veci, ktorych je cela kopa. Jeden znamy tak fungoval u Skody a za cely cas 4 rokou mal vela novych veci a tie jeho skoncili v novsich autach. Asi tolko.
PS: inac proti tebe nic nemam a toto neber osobne, lebo to tak nebolo mienene -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
To Mitsi: Hergot Mitsi, to jsme se přes ukradené bombóny, žárovičky olej a odrbávané zaměstnance dostali až k organizovanému zločinu? To snad nemyslíš vážně. Vlastně nejsem jen organizovaný překupník, ale rovnou terorista, protože jsem i boural >:D
Žasnu kolik je tady v tom fóru slušňáků a přitom ze všech stran stále slyším, jestli by nebyla taky trocha levnějšího oleje. Je zajímavé že mimo tuto diskusi Vás ta slušnost a poctivost tak rychle opouští. Děláte tady ze sebe andíky a možná si na vrakovištích kupujete litá kola a jiné díly pocházející v nemalém procentu z trestné činnosti a to je naprosto v pořádku, co? Je ale rozdíl když někomu ukradnou auto, které je pro méně majetného člověka často otázkou několikaletého střádání a vyšetření pár deci oleje na člověku, který si již tak může v klidu dovolit jezit do předraženého servisu.
Už bych za tím udělal tečku a pro pisatele soukromých zpráv uvádím, že tento olej používám pouze pro osobní potřebu a nekšeftuji s ním, tudíž si o něj nemusíte psát ani tajně! -
"-- skrytý --" 29.03.05 12:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
Přiznávám se k tomu, že jsem si kdysi "odnášel z vrakoviště" drobnosti typu malé žárovičky (H4 už ale je dost velká, takže tu ne), šroubky, pojistky, plastové ucpávky a jiné "suvenýry", prostě volovinky, co se daly strčit do kapsy kalhot, aniž by se umazala. Ne že bych to dělal z důvodu nějaké "akutní finanční nedostatečnosti či praktické potřeby", právě naopak - dělal jsem to pro adrenalinovost zážitku, který jsem vždy považoval za krádež, byť s minimální škodou (většina těch blbůstek by stejně skončila pod lisem, což je taková moje vnitřní "omluvenka" pro uklidnění duše a svědomí...). Řečeno na rovinu: byla to krádež a nikdy bych si nedovolil tvrdit nic jiného!
Jenže tyto blbůstky končily u mne a povětšinou se jim ani nikdy nedostalo praktického uplatnění. Ovšem ten, kdo kupuje něco evidentně pod cenou od někoho, kdo se prodejem obvykle nezabývá (tím samozřejmě nemyslím jednorázový prodej evidentně přebytečné věci, např. v domácnosti) se stává součástí začarovaného bludného kruhu, kdy je každý každému něco dlužen, každý každému něco ukradl (nebo si dosaďte nějaké jiné vhodné slovo), kdy je každý každému za něco zavázán (může jít i o pouhé vytváření dojmu "závazku", byť za zboží/službu bylo řádně zaplaceno), každý se musí mít před každým na pozoru a raději mít vždy něco v záloze, co se hodí v případě potřeby jako protizbraň... Co vás v dané souvisloti napadá? Mně to silně připomíná principy fungování organizovaného zločinu.

Olej som si daval vlastny.
Teraz uz nepotrebujem znackovy servis tak chodim ku sukromnikovy ktory sa mi zda byt lepsi. Ak chces vediet meno poslem na sukr. mail