TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Přímý vstřik
To Mitsi: Jsi tady patrně nejznalejší člověk, ale také se mi nezdá tvé tvrzení o přímém vstřiku. Známý má Avensise 2.0 D-4 (přímý vstřik) od roku 2000, má na něm nalítáno 190tis.km a i když tankuje specielně tam kde je zrovna benzín nejlevnější, tak neměl nikdy žádný problém. Spotřeba se mu pohybuje kolem 8,5 litru, ale je v tom z 40-50% Praha. Jezdí jako běžný člověk. Ani louda, ani závodník. Myslím že asi soudíš dle Mitsubishi GDI, ale tohle je Toyota a tudíž to může být jen problém konstrukce mtoru od Mistubishi. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: info o 1,8l motorizaci
Proč přímý vstřiK? Asi proto, že jsem technik a toto je zase krok dál (kdybych na to měl, už bych jezdil v Priusu II, na ojetého Priuse I bych měl, ale je pro nás malý...). Jinak jezdím převážně pohodově, používám auto pro přepravu lidí , proto mě asi Alfa Romeo nijak neoslovuje... Zatím jsem ale nikde ani nezaslechl, že by motory s přímým vstřikem měly nějaké problémy s palivem, rád se o tom něco dovím...
Díky za info, přeji pěkný den,
Toska -
"-- skrytý --" 25.04.05 12:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: info o 1,8l motorizaci
A proč tak strašně toužíš po přímém vstřiku? Vycházíš snad z "papírových" údajů? Na papíře totiž věci často vypadají mnohem lépe, než pak v praxi. Přímý vstřik je v našich podmínkách (20x více síry v palivu, než na co je ten přímý vstřik konstruován) zaručeným receptem na problémy.
Kromě toho i v případě použití "adekvátního paliva" to funguje takto: Jedeš-li vyloženě piánko, dosáhneš nižší spotřeby než u srovnatelné klasiky MPI, jedeš-li "normálně", bere to "normálně" a jedeš-li tzv. nadoraz, pak to vezme o dost víc, než klasické MPI.
Přímovstřikový dvoulitr od Toyoty navíc rozhodně není žádný zázrak a např. na přímovstřikový dvoulitr JTS v Alfě Romeo nemá ani náhodou... (tedy pokud oby motory vůbec fungují, jak by měly - viz problém s obsahem síry v palivu) -
« Re: Re: Re: Re: Re: info o 1,8l motorizaci
Omlouvám se, že jsem reagoval dost nepřehledně na dvě věci v jednom příspěvku a přestože jsem netvrdil, že má 1,8 l motor přímý vstřik, může to být tak pochopeno. Chci koupit Avensise právě s 2l motorem, protože je to jedinný motor s přímým vstřikem benzínu (u Avensise u 3 leté ojetiny), akorát, že není k sehnání... A protože je mi místo toho nabízen Avensis s 1,8 l motorem (těch je relativně hodně), snažím se něco o těch motorech dovědět. Protože mě ale zaujal právě ten přímý vstřik (výkon, spotřeba, kroutící moment..., prostě o stupeň vyšší technologie), jeví se mi 1,8l jako náhražka, jejíž klady nejsou zas tolik zajímavé a proto jsem změnil zadání na 2 l D4D, provedení LB.
Děkuji za info,
přeji pěkný den,
Toska -
« Re: RE: motor 1.8
Chci koupit ojetinu, tedy bych potřeboval i starší (cca3roky) informace a ty nemohu najít. Sice se motory zas tak nezměnily... Jedna informace od jednoho dealera byla, že motory 1,8 byly konstruovány speciálně pro Německo se sníženými emisemi, a byly snad dokonce dražší, než 2l, ale smysl byl v tom, že díky extra nízkým emisím (a ty má 1,8 skutečně nejnižší ) platí majitel podstatně nižší daně(na což je i občas upozorňováno na mobile.de...). To ale u nás nefunguje, proto tento motor(1,8l) nebyl ani k nám dovážen...
Díky za info, rád se dovím o technice v Avensisu víc
Toska -
« Re: Re: info o 1,8l motorizaci
Díky za informace k 1,8 motoru. Přímý vstřik je dle českých katalogů i infa od dealerů skutečně již v předchozí generaci Avensise (2001), ale jeho prodeje byly u nás minimální... U sousedů sice byly nepoměrně větší, ale i tak se např. na mobile.de objevují sporadicky, navíc "vlastnoruční" dovoz auta z ciziny bych řešil až jako naprosto nouzovou situaci, zatím to zkouším přes dealery Toyoty. Momentálně to vypadá, že zadání posunu na Avensise LB D4D v "bohatší " výbavě a uvidíme, co to udělá. Ještě jednou díky, ale diskuze tím nemusí být uzavřená...
Toska -
modus ponens 20.04.05 17:42
« Re: Re: info o 1,8l motorizaci
Inak, co sa tyka dilemy 1.8 VVT-i a 2.0 D-4D, tu som riesil tiez. Nakoniec som zvolil 1.8-ku a ked pozeram vyvoj cien nafty na nasom trhu, myslim, ze som si ani nevybral zle. Aj ked rozhodnutie padlo na zaklade inych argumentov (cena D-4D pri strednej vybave bola nesplatitelne vyssia). -
modus ponens 20.04.05 17:37
« Re: info o 1,8l motorizaci
toska: 2.0 benzin s priamym vstrekom je tusim az v novom Avensise. Predtym to nebol priamy vstrek. Aspon tak som kdesi cital, takze mozno preto ho nevies zohnat.
K 1.8: vcelku zivy motor, v starsom Avensise este zivsi (kvoli nizsej hmotnosti). Ked som ho testoval na predvadzacke (stary Avensis), tak som mal pocit ako na divom zrebcovi. ;-) Zial, spotrebu som vtedy nemohol porovnat, lebo chybal PP. Na novom Avensise je to tiez zive, vdaka VVT-i sa da v pohode jazdit v celom spektre otacok, aj ked od 4000 ot. to je o poznanie lepsie. Spotreba je dost zavisla od stylu jazdy. K mestu sa nebudem vyjadrovat, pretoze kazde mesto je ine a kazdy jazdi v inom case a v inej premavke. Da sa teda jazdit za 7.0-9.5 litrov podla podmienok a stylu.
Mimo mesto je to lepsie a aj pri dravsej jazde sa v lete na okreskach da jazdit do tych 6.5 litra (nie je problem ani pod 6), na dialnici do 7.5 - podla rychlosti. To su realne dosiahnutelne hodnoty, ziadne brzdenie premavky, ale zase ani zavodenie s kamosom, komu to lepsie ide. ;-)
Moje hodnotenie: s 1.8-kou sa da ist dravo, ale aj velmi usporne, pricom aj optimalizacia oboch parametrov znamena na cestach citelny nadstandard - aj v rychlosti a aj v spotrebe. Na strednu triedu a nase podmienky je to idealny benzinovy motor. -
"-- skrytý --" 20.04.05 14:31
« RE: motor 1.8
Motor 1.8L od Toyoty má označení 1ZZ-FE a hlavní info se dočteš třeba zde: [odkaz]
Evropská verze je trochu utlumená kvůli emisím, v Americe stejný motor umí 107kW při 6400 ot, točivý moment je stejný 170 Nm.
Existují i různé tuningové úpravy pro sání vzduchu a řízení teplotního čidla, které z motoru vymáčknou ještě něco víc.
Vyrábí se poměrně již dlouho (tuším od roku 98), v roce 2002 ale byl upraven systémem proměnného časování ventilů VVT-i, který vylepšil hlavně výkon v nižších otáčkách a snížil spotřebu.
Po dálnici se s ním dá jet za 7,3 l při 130 km/h, ve městě za 8,5-9,5 l, po okrskách za 6,5 l. Zabírá pořádně od 4200 otáček, kde má nejvyšší točivý moment, výkon je pak plynulý až do omezovače.
Podrobné informace o motoru jsou zde:
[odkaz] -
« info o 1,8l motorizaci
Byl by někdo ochoten napsat něco informací o motorech 1,8 (benzín), případně poradit , jsou-li někde na internetu k mání podrobnější technické informace o Avensisu? Sháním cca 3letou ojetinu Avensise LB, 2l s přímým vstřikem benzínu, ale je to marnost, nejsou k mání... Proto začínám uvažovat o jiné motorizaci a váhám mezi 2l D4D a právě VVTi 1,8 l benzín. Jenže ten se u nás neprodával a informace o něm jsou velmi kusé... Děkuji , přeji pěkný den, toska -
Lubos.1 04.04.05 11:22
« Re: Re: Re: Avensis 1.8 VVT-i
No neviem, mne sa zdala ta 1.8. v Mazde prilis slaba. Spotreba u 120k diesela v Mazde mi podla PP vychadza na 5.9 l, takze realne asi na 6.4. Ale keby som zmenil styl svojej jazdy, dokazem sa dostat pod 6 litrov. Ale ked potom to uz nie je ono :)
Tie diesle v Mazdach (120 a 136 k) su prakticky totozne, rozdiel som citil iba na dialnici nad 140 km/h, aj to iba minimalny. Tocivy moment je tam nastastie rovnaky (310 Nm). Uprednostnil som vybavu pred motorom a nelutujem. -
modus ponens 04.04.05 11:16
« Re: Re: Avensis 1.8 VVT-i
Ad 1.8 od Mazdy: podla mna to nie je az taka hanba. Ked prisla na trh, novinari ju ospevovali ako japonske BMW. O novinaroch sice vieme svoje, ale podla mna to nie je nepodareny motor. Aj ked osobne mi najlepsie prisla 1.8 VVT-i v starom Avensise. Ten je asi lahsi ako novy a s 1.8 pod kapotou sa spraval na ceste ako utrhnuty z retaze. ;-) -
modus ponens 04.04.05 11:11
« Re: Re: Avensis 1.8 VVT-i
Ved tak to aj beriem, ze sa vychytavaju uvodne chyby. Pokial to nie su veci, ze by som ostal niekde visiet, tak mi to az tak nevadi. K novym svetlometom dava Toyota nejake nove long life H7 zadarmo, tak som zvedavy, ako dlho vydrzia. Este aj to som zabudol napisat, ze zistili, preco tak kratko vydrzia H7 na Avensisoch. Udajne kvoli vyssiemu napatiu v japonskych normach, takze europske ziarovky nestihaju. Maly odpor navyse to riesi.
S tym lezenim na nervy to dobre poznam aj ja. >:D
Mna by zaujimalo aj porovnanie D-4D a slabsieho diesla od M6. Vykonovo porovnatelne, no rozdiel v papierovej spotrebe je tusim liter v prospech Toyoty. Zase M6 ma dlhsi interval vymeny oleja. I ked mi v servise mechanik vravel, ze mavaju aj pripady, ze chlapik pride na prehliadku po 18tis. km namiesto 15tis. a nic sa nedeje. Asi je to dostatocne predimenzovane.








1/ Potřeba likvidace zvýšeného podílu NOx, k jejichž podstatně větší tvorbě (ve srovnání s klasickým MPI) dochází právě díky vyšší tepelné účinnosti přímovstřikového motoru - např. v důsledku vyššího kompresního poměru, vyšší špičkové teplotě ve spalovacím prostoru, ale naopak nižší teplotě výfukových plynů atd. Aby se takovýto motor vyrovnal s legislativními požadavky na zplodiny, musí být speciální de-NOx katalyzátor a musí mnohem více (než MPI) využívat zpětné recirkulace výfukových plynů (EGR). To však směřuje zcela proti smyslu existence přímého vstřiku, tj. právě proti co nejvyšší tepelné účinnosti takového motoru, neboť pomocí EGR se snižuje teplota spalování a de-NOx kat nesnese přehřívání a navíc vyžaduje pravidelné "vypalování" silným obohacením směsi. Těmito dvěma "exhalačními" opatřeními se tak vlastně eliminují veškeré výhody přímého vstřiku a zůstávají pouze nevýhody - konstrukční složitost, technologická náročnost, zvýšené nároky na kvalitu paliva, přímo extrémně náročná řídící elektronika atd. atd.
2/ Problém síry v palivu se u přímého vstřiku násobí právě kvůli zvýšenému využívání EGR. Vyšší špičková teplota ve spalovacím prostoru totiž způsobí intenzivnější chemickou reakci (reaktivnost) síry se zbytkem přítomných látek, ale následné prudké zchlazení ve stadiu výfuku a převedení velké části výfukových plynů zpět do chladného sacího traktu má za následek usazování síry (resp. jejích sloučenin) ve formě amorfní sklovité hmoty právě na kritických místech sání. Postupné zanášení sacího taktu pak způsobuje to, že motor stálé hůře "dýchá", ztrácí výkon atd. Ty usazeniny jsou natolik konzistentní, že jdou jen s obtížemi odstanit dokonce i mechanickou cestou - např. sací ventily je jednodušší rovnou vyměnit, než se je pokoušet čistit!
Tyto dva problémy jsou přímému vstřiku inherentní a při stávající "exhalační legislativě" v kombinaci s "kvalitou" paliva (hovořím o obsahu síry) je nelze obejít!
PS: (pro Brázdiče) Pokud jde o Tvého známého, podotkl bych asi následující - Je až s podivem, s čím vším dokáží lidé jezdit a ještě s tím být spokojeni! Proč? Protože povětšinou (čest výjimkám) prd poznají...