TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 03.05.05 22:18
« Re: Re: Spotreba 1.8
Musím s tou spotřebou jen souhlasit(Avensis LB 2004 - 17000km)-běžně také jezdím okolo 6.5litru(na trati 130km) a to občas i ve čtyřech lidech(záleží na podmínkách a navíc je to vpodstatě normální předpisová jízda). Jinak osobně sem se s 1.8 ještě přes 8litrů nedostal-asi sem dost pomalej :roll:
Jinak mám zkušenosti i s posledním modelem Corolly 1.6(kombi 2003 - 21000km) a ta žere stejně ne- li o malinko víc(zdá se mi, že jde víc za plynem). Takže myslím, že volba pro tak velké auto je jasná - 1.8 je to výbornej motor pro pohodlnou jízdu -
"-- skrytý --" 02.05.05 10:37
« Re: Toyota tuning
Mě tam zaujala ta červená Celica T23, ovšem jen do okamžiku, než jsem si všiml toho příšerného zadního křídla. Pochybuji, že má Frey k dispozici aerodynamický tunel, ve kterém by to ladil. Takže opět tuning v duchu "nevadí, že mě to zabije, hlavně že to dobře vypadá ..." >:-[] -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přímý vstřik
Mitsi: ok, ok. Prostě přímostřik nebrat. Buď je zdechlej, anebo jede, ale nedá se za ním dýchat. Tak to raději běžné MPI od VW, za těmi se zatím dýchat dá. Teď v létě je mi to jedno (jezdím s klimou na vnitřní oběh), ale v zimě jsou smraďoši maximální pruda. -
"-- skrytý --" 01.05.05 21:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přímý vstřik
To Viados: Já jsem to nedělal (nečipoval) a ani jsem za to neplatil! Jen jsem v rámci záruky požadoval, aby auto mělo parametry, které jsou deklarovány. A u přímého vstřiku při dané "čistotě paliva" je to vždy problém: onen přímovstřikový dvoulitr od Toyoty také nemá deklarovaných 110 kW... Ostatně o problémech kolem přímého vstřiku benzínu celá ta debata byla, nebo snad ne? Právě v dané souvislosti mi připadá paradoxní, že motor speciálně konstruovaný na spalování chudé směsi jede povětšinou na bohatou směs, a v režimu chudé směsi pak po minimum provozní doby. Kromě toho i s onou bohatou směsí dokážu zajet na 7,9 l/100 km. Jenže takhle se prostě jezdit nedá! -
modus ponens 29.04.05 16:29
« Re: Spotreba 1.8
Neviem, ake plne cesty mavas a ako jazdis, ale ak ide o okresky, tak sa spotreby bat nemusis. S motorom 1.8 VVT-i sa na nich da jazdit okolo 6.5 (pri velkej snahe aj pod 6), ale aj cez 8. Zalezi na style. Ak nejazdis brzda-plyn, tak budes blizsie k tej 6-litrovej hranici. -
« Spotřeba 1,8 a 1,6
Pánové mám jeden dotaz. Chci si koupit jetýho Avensise - r.v. 99/00, nejradši bych s benzinem 1.6 (81 kW), bohuzel se mi ji nikde nedari sehnat za rozumnou cenu, premyslel jsem i o ty benzinový 1.8 (81 kW) - tech je mnohem vic. Jde mi ale o spotrebu, rocne najedu tak 20000 prevazne kratky vzdalenosti. Chci se zeptat kolik má spotřebu ta 1.8. Díky za informace -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přímý vstřik
A nesmrdí ti normálně nespálený benzín jako starejm škodárnám, vzhledem k tomu, že to do válců kropíš víc, než je zdrávo (máš "bohatou směs")?
Tím, cos teď přiznal, ses postavil do trochu jiného světla: vedle tuzerů s čiplýma TDíčkama. -
"-- skrytý --" 28.04.05 15:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Přímý vstřik
Laděná hlava motoru (povedla se až ta druhá...), "ostré" vačky (290 nebo snad dokonce 300 st.), jiné ventily a vahadla, úplně jiný výfukový systém (kromě katu), 5x (!)přeprogramovávaná ŘJ (omezení EGR, motor navíc povětšinou jede na bohatší směs, než je stoechiometrický poměr). Výsledkem je excelentní dynamika a "charakter" motoru, žádná úspora paliva se samozřejmě nekoná (moje rekordní max. PRŮMĚRNÁ spotřeba byla 19,6 l/100km!) a exhalace šly do pr.... do té míry, že by při krátkém zastavení v průjezdu mezi domy by se jeden (tedy ten "vzadu" za vozem) málem udusil...
PS: Např. 2,4 v Audi A6 jen s řidičem na palubě nemá proti mému "sedmimístnému skoro autobusu" při obsazení 5 dospělými v kopcovitém terénu ani náhodou, jeho výhoda přichází až na dlouhých rovinkách, jelikož má díky menšímu odporu vzduchu větší maximálku. -
"-- skrytý --" 28.04.05 14:23
« Re: Re: Re: Re: Přímý vstřik
Ale abych Toyotě tak nekřivdil, musím na její obranu uvést, že spolu s Densem se jí podařilo alespoň vyvinout zapalovací svíčky, které v přímovstřikovém motoru opravdu (a jako jediné) fungují, a to dokonce i v tom v mém GDI, pro který nebyly původně vůbec určeny. -
"-- skrytý --" 28.04.05 14:12
« Re: Re: Re: Přímý vstřik
Na obranu "mé teorie" (která vůbec není "má") uvedu jen toto: Proč myslíš, že např. FSI je nastaveno pro většinu zemí (snad kromě samotné SRN) tak, že nepracuje s chudou směsí? Proč má JTS skutečnost, že pracuje se stoechiometrickým poměrem, přímo ve svém názvu? Proč MMC zcela upustila od GDI (přinejmenším na evropském trhu), když do vývoje systému a jeho uvedení do sériové výroby investovala tolik prostředků a přitom silně zanedbala klasiká MPI-ička, v nichž ještě v 90. letech kralovala? Prostě přímý vstřik benzínu je za současného stavu zásobování palivem na větší části evropského kontinentu slepou uličkou! A těžko na tom něco změní i samotná Toyota.
PS: Kromě toho její přímovstřikový benzínový dvoulitr podle mého názoru vyniká pouze "papírovými údaji", v praxi však není vůbec ničím "jiný". To 2.0 JTS v Alfě Romeo je jiné kafe (tedy pokud funguje, jak má - opět kvůli palivu), a o svém 2,4 GDI raději ani nemluvím (jenže to je jednak jiná kubatura, jednak se sériovým 2,4 GDI už dávno nemá mnoho společného...). -
« Re: Re: Přímý vstřik
To Mitsi: Nechci se s tebou přít o něčem, čemu sám tak moc nerozumím, ale ty vycházíš z teorie a skutečnost někdy bývá jiná. Alespoň v mém oboru se často teorie od skutečnosti velmi liší. Sám jsem nad koupí D-4 vs. D-4D dloho váhal, protože mi kamarád z Toyoty říkal že jsou oba motory velice dobré a nejsou s nimi žádné problémy. Nakonec zvítězila D-4D, ale jen díky spotřebě a to s velmi malým náskokem. -
"-- skrytý --" 28.04.05 10:01
« Re: Přímý vstřik
Nikoli, problémy jsou v zásadě dva, a to systémové (nikoli konstrukční, které by se vztahovaly právě a jen ke GDI od MMC):
1/ Potřeba likvidace zvýšeného podílu NOx, k jejichž podstatně větší tvorbě (ve srovnání s klasickým MPI) dochází právě díky vyšší tepelné účinnosti přímovstřikového motoru - např. v důsledku vyššího kompresního poměru, vyšší špičkové teplotě ve spalovacím prostoru, ale naopak nižší teplotě výfukových plynů atd. Aby se takovýto motor vyrovnal s legislativními požadavky na zplodiny, musí být speciální de-NOx katalyzátor a musí mnohem více (než MPI) využívat zpětné recirkulace výfukových plynů (EGR). To však směřuje zcela proti smyslu existence přímého vstřiku, tj. právě proti co nejvyšší tepelné účinnosti takového motoru, neboť pomocí EGR se snižuje teplota spalování a de-NOx kat nesnese přehřívání a navíc vyžaduje pravidelné "vypalování" silným obohacením směsi. Těmito dvěma "exhalačními" opatřeními se tak vlastně eliminují veškeré výhody přímého vstřiku a zůstávají pouze nevýhody - konstrukční složitost, technologická náročnost, zvýšené nároky na kvalitu paliva, přímo extrémně náročná řídící elektronika atd. atd.
2/ Problém síry v palivu se u přímého vstřiku násobí právě kvůli zvýšenému využívání EGR. Vyšší špičková teplota ve spalovacím prostoru totiž způsobí intenzivnější chemickou reakci (reaktivnost) síry se zbytkem přítomných látek, ale následné prudké zchlazení ve stadiu výfuku a převedení velké části výfukových plynů zpět do chladného sacího traktu má za následek usazování síry (resp. jejích sloučenin) ve formě amorfní sklovité hmoty právě na kritických místech sání. Postupné zanášení sacího taktu pak způsobuje to, že motor stálé hůře "dýchá", ztrácí výkon atd. Ty usazeniny jsou natolik konzistentní, že jdou jen s obtížemi odstanit dokonce i mechanickou cestou - např. sací ventily je jednodušší rovnou vyměnit, než se je pokoušet čistit!
Tyto dva problémy jsou přímému vstřiku inherentní a při stávající "exhalační legislativě" v kombinaci s "kvalitou" paliva (hovořím o obsahu síry) je nelze obejít!
PS: (pro Brázdiče) Pokud jde o Tvého známého, podotkl bych asi následující - Je až s podivem, s čím vším dokáží lidé jezdit a ještě s tím být spokojeni! Proč? Protože povětšinou (čest výjimkám) prd poznají... -
« Přímý vstřik
To Mitsi: Jsi tady patrně nejznalejší člověk, ale také se mi nezdá tvé tvrzení o přímém vstřiku. Známý má Avensise 2.0 D-4 (přímý vstřik) od roku 2000, má na něm nalítáno 190tis.km a i když tankuje specielně tam kde je zrovna benzín nejlevnější, tak neměl nikdy žádný problém. Spotřeba se mu pohybuje kolem 8,5 litru, ale je v tom z 40-50% Praha. Jezdí jako běžný člověk. Ani louda, ani závodník. Myslím že asi soudíš dle Mitsubishi GDI, ale tohle je Toyota a tudíž to může být jen problém konstrukce mtoru od Mistubishi.