TOYOTA Avensis
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 01.11.05 18:07
« Jak to vypadá?
Ještě na tom dělají, článek se bude sestávat z technického popisu motoru 2,2D4D D-CAT včetně katalyzátoru DNPR a zároveň tam budou jízdní dojmy a celkový popis exteriéru i interiéru, porovnání s konkurencí, hlavně s Hondou I-CDTI...
Vydrž tak 2 dny :P -
« AVENSIS
2Luboš 1 : Dobré postřehy.Docela mě mrzí to řazení, čekal jsem zlepšení u nové převodovky.Ono to možná kapku tím, že Avensis má dlouhou páku oproti M6.V tiskové zprávě se psalo, že u těchto Diselů bude přitvrzený podvozek.Asi k tomu nedošlo.Na druhou stranu, Avensis nemá ambice "sportovní" ale klidné komfortní jízdy.Strýc tvrdí, že kdo si na to zvykne ( je to kapku i věkem) , nechce nic jiného.Asi to tak bude.Jestli máš ještě nějaké postřehy, klidně napiš.
PS- nevíte náhodou o nějaké recenzi na tento motor na www...v ČR či na SK ?? -
Lubos.1 26.10.05 13:31
« Bez nadpisu
Prave som sa vratil zo skusobnej jazdy s Avensisom. Novy dieselovy motor 2.2 D-CAT. 177k, 400 Nm. (sem-tam porovnam s Mazdou 6)
Aby som sa moc nerozpisoval, tak sa k motoru musim jednym slovom vyjadrit: vynikajuci. Na svoje by si prisiel nejeden benzinovy nadsenec. Motor nema ziadne dieselove vibracie, ziadny traktorovy zvuk (zvonku ho samozrejme trochu pocut, ale minimalne). Odozva na plynovy pedal vyborna, minimalna terbo diera. Ziadne zatlacenie do sedadiel okolo 2000 otacok, naopak, plynuly tah do 4500 otacok.
Bol som prekvapeny, ale predajca mi ponukol jazdu na ako dlho chcem a bez jeho pritomnosti v aute. Aj tak som bol rozhodnuty, ze ak bude chciet ist so mnou, tak to odmietnem a proste odidem, takze to bolo bez problemov. Auto som vratil o 1 a pol hodiny. najazdil som asi 130 km.
Vyskusal som si dialnicu z BA do Senca, mesto, okresky, proste vsetko, co sa dalo.
Na dialnici som to rozbehol na 200 km/h (tacho), iba na kratku vzdialenost kvoli premavke a pripadnej kontrole. Ziadny problem, auto zrychlovalo pomerne svizne dalej. Motor bolo pocut az od 180 km/h.
Najprv som sbol sklamany vykonom, cakal som viac, ale na druhej strane auto tym, ze je extremne tiche, vnutornym usadlym designom a vyssim posedom som mal vnimanie rychlosti absolutne pomylene.Potom sa zameral na zrychlenie z 0 na 100 (musel som sledovat tacho) a vtedy som ten vykon vazne 'pocitil'.
Aerodynamicky hluk je nizsi ako pri M6, ale zas uplne ticho tam nie je. Od 140 nahor je hluk vyraznejsi.
Prevodovka: 6-stupnova, ale trosku ma sklamala. Dlha riadiaca paka, trochu gumove radenie, trochu mi pripominala Peugeot 407. Dlhsie drahy, pomerne presne. 6. stupen vazne 'tazky', ale uz si nespomeniem, ake otacky boli pri akej rychlosti a na akom stupni.v Mazde 6 - hlavne po facelifte je prevodovka urcite lepsia - mam na mysli drahy riadiacej paky, doraz na urcity stupen a presnost.
Auto malo najazdene iba do 6000 km, takze som spotrebu nesledoval.
Sedacky - ako som ich niekedy obdivoval, teraz sa mi zdali priemerne a myslim, ze v M6 su lepsie alebo min. rovnako kvalitne. V Toyote bol sedak trochu mäkky a kratky.
Riadenie - prilis preposilovane, ale nie moc, proste viac ako som zvyknuty.
Pedale - na moj vkus moc blizko pri sebe, ale da sa zvyknut. Opierka na lavu nohu vedla spojky kratka.
Interier trochu rozvrzany, vrzgala aj sedacka - trochu som bol prekvapeny na tak novy voz. Miesto vzadu - o nieco viac ako v Mazde 6, interier trochu stiesneny.
Audio slusne - zhruba na tej istej urovni ako BOSE v Mazde.
Podvozok - urcite maksi ako v M6. Napriek 17" kolesam sa auto trochu naklanalo, ale stopu drzalo. Kedze som auto nepoznal, nedovolil som si to, co si dovolim so svojim, na ktorom lepsie poznam, ako zareaguje. Napriek tomu si myslim, ze auto az na naklananie drzi stopu rovnako ako M6 napriek vyssej stavbe. Iba ak je vozovka zvlnena alebo su tam nerovnosti - hrbole (napr. cesta z Noveho Mosta do Petrzalky - 1, odbocka doprava smerom k Slovnaft pumpe) - pneu piskali a zadol trochu odskakoval, co na M6 nebadam. ESP nezasahovalo ani raz. Proste pohoda.
Ziadne razy od naprav ako v M6. Nerovnosti - ziadny problem, skoro ich necitit. V Mazde som vytraseny viac >:D , ale na druhej strane mi to aj viac vyhovuje.
Aby som to zhrnul - je to auto, do ktoreho by som bez problemov z M6 presadol, da sa na vsetko, cim sa od M6 odlisuje zvyknut. Nie je to vsak auto pre 'radost z jazdy'.
Motor je skvost. Toyota vyrazne posunula hranice pre 4-valcovy diesel a dovolim si tvrdit, ze je to najlepsi 4-valcovy diesel vobec (nemozem porovnavat akurat s BMW, neskusal som ani a´ko spolujazdec). Tento motor diesel by som porovnal napr. s dieselom od Hondy, akurat ze tento je este tichsi a vyrazne silnejsi. -
« Bez nadpisu
No chlapi o tri tyzdne idem na prehliadku po 15.000km, dufal som ze to najazdim az na jar, ale akosi som to stihol za necelych pat mesiacov, takze co uz... Auto slape dobre, jedine dve veci ktore som postrehol ze sa tu objavuju ako zavady su nulovanie pocitadla - nejak mi to nevadi a vrzganie v palubovke, skusim na to upozornit servisakov, uvidim aka bude reakcia... -
"-- skrytý --" 21.10.05 18:05
« převážit
Určitě před sezónou převážit. Letní nebo zimní pneumatika se nikdy neopotřebí "absolutně ideálně", takže stačí desetinka mm na okraji, nebo nějaké brždění s ABS a na běhounu vznikne "mikroplocha".Tím se kolo jako celek(disk+pneu) mírně rozhodí. Proto vyvážit. Je to zdánlivá prkotina, ale vyvážení se vrátí životností, pokud ji někde nezničíme např. průrazem. -
modus ponens 21.10.05 17:20
« Re: Re: Vyvazenie kolies
bambinone: Ak som Tvoj prispevok spravne pochopil, nechavas si nasadzovat/vymienat kolesa v servise. Ono zalezi asi od servisu a mal by si to vidiet jednak na ucte ;-) a aj na rozpise prac, ktore robili.
Ja si menim kolesa sam, takze mne ich nema kto automaticky prevazit. :-) No a kedze sa blizi zimna sezona, rad by som vedel, ci ist do prevazovania alebo nie. Ako vravim, necitim, ze by boli kolesa "rozhasene" a nez sa do pneuservisu zbytocne objednavat, radsej to rozoberiem najprv tuto. ;-) -
modus ponens 21.10.05 13:58
« Vyvazenie kolies
Pisem tuto otazku sem, pretoze som lenivy hladat vhodne existujuce forum a este lenivsi zakladat nove. ;-)
Pozeral som statistiky opotrebovania mojich pneumatik a zistil som, ze velmi zriedkavo nechavam vyvazovat kolesa. Na zimnych mam najazdenych takmer 17tis. km od posledneho vyvazenia a na letnych dokonca cez 38tis. km. :roll: Je mi vsak cudne, ze necitim ziadne chvenie vo volante a ani tahanie do strany. Mozno aj preto som tuto cinnost zanedbal...
Chcem sa spytat, ako casto vyvazujete vy a ci je nutne vyvazovat, ked nie su citelne ziadne znamky "rozhasenia" kolies. Zimne a letne pneu mam na samostatnych diskoch. -
Saab 12.10.05 12:35
« Re: Re: Re: TOYOTA VSTOUPILA DO SUBARU
Jenže Subaru i Toyota ty turba někde kupují. Největší výrobci turb jsou americký Garret a japonské Mitsubishi a vzhledem k japonskému patriotismu budou mít obě automobilky nejspíše turba právě od Mitsubishi. A proč je draho kupovat když je můžou získat levněji tím, že je koupí a dostanou se tak taky k důležitému know-how :-) Např. i Saab má ve všech turbomotorech turba od Mitsubishi (dříve používal Garrety).