Nezavisle topeni
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 30.08.06 21:25
« Re: Re: Webasto & Eberspacher
Ahojky!
Náhodou jsem narazil na Tvůj příspěvek k nez. topení u C. Xantia.
Nedávno jsem si tento vůz zakoupil, je v něm zabudované nez. top.
f. Webasco ze třemi nastav. časy. Bohužel jsem nedostal k tomuto
topení (ovládání) žádný manuál ! Prosím tímto o radu, kde tento
manuál (návod na nastavení, načasování) sehnat.
Děkuji za pomoc! Vinci -
« Re: Elektrika
aha, tak to asi ne, ale existuje taková věc, topná spirála na vaření kafe na 12V, to kdybys tam někde přimontoval, tak za 3h máš vymlácenou baterii a teplou vodu anebo to stejné na 220V (na kafe). Bohušel v účelovém provedení jak sháníš jsem toto neviděl, protože by si to asi málokdo koupil, tahat kabel k autu v ČR moc % řidičů nemůže. -
« Re: Elektrika
Pokud chceš kontakty na firmy u nás, které se seriózně zabývají nez. topením (mají schváleno), zkus:
EBERSPÄCHER spol. s r. o.
Typy : nezávislá palivová topení EBERSPÄCHER pro předehřev motoru, nafty - dle přílohy
Použití : motorová vozidla - odborná montáž
Kontakt : Jeremiášova 870, 155 43 Praha 5
Telefon : Tel.: 02/65 20 548 - 550
Bohuslav KOLÁŘ
Typy : nezávislá topení vozidel "TRUMA", typy TRUMATIC E, S, SL - dle příl. majitele OTZ
Použití : motorová vozidla dle příslušné instrukce - odborná montáž
Kontakt : KOV Velim, Dvořákova 379, 281 01 Velim
Telefon : Tel./fax: 0321/76 33 37
ATESO a. s.
Typy : nezávislá naft. topení 2N1-AR-12 V, -24 V
Použití : motor. vozidla 12, 24 V
Kontakt : Nám. B. Němcové 1, 466 90 Jablonec n.Nisou
Telefon : Tel.: 0428/352 111, fax: 0428/352 405
WEBASTO THERMO, s. r. o.
Typy : nezávislá palivová a plynová topení (teplovzdušná i teplovodní) - dle přílohy
Použití : motorová vozidla osobní, užitková, nákladní, autobusy - odborná montáž
Kontakt : Na Strži 35, 140 00 Praha 4
Telefon : Tel.: 02/4104 5450-7, fax: 02/4104 5458-9
-
« Re: Elektrika
Nevyrábí to někdo u nás? Myslím, že výrobní náklady by byli minimální. V diskuzi Ford Sierra něco podobného na chladič (příspěvek 3357 Co se týká startu špatných dieslů - kdo má garáž nebo možnost 220 voltů, existuje řešení v podobě spirály do spodní hadice přes kroužek. Hodíš do zásuvky a za 5 minut má motor 60 stupňů. Já to mám ještě na svým namontovaný, kdo chce můžu dodat návod - vyjde to zhruba na 500Kč). -
« Re: Elektrika
to je topeni, ale vyhriva termoclanek umisteny na dne olejove vany (vetsinou nalepeny zespodu vany, koncern VW to v Kanadě (a asi nejen i tam) nabízí jako extra příslušenství)... funguje to jednoduše... večer přijedeš, zaparkuješ, zapojíš a ono ti to udržuje olej pořád ohřátý, ráno pak nemáš problémy se startováním a s opotřebováváním studeného motoru... -
« nezavisle topeni vs. AB
Taky jsem event. instalaci nezavisleho naftoveho topeni cca pred mesicem konzultoval s fi. Webasco. Nejaky jejich technik mi rikal, ze nejvetsi odber z AB je na pohon vodniho cerpadla (dodatecne cerpadlo, paralelni k normalnimu) a po zahrati vody na ventilator kabiny. O vyraznejsich elektrickych narocich zhaveni horaku nebo tak neceho se nezminoval
Na druhou stranu si rikam, ze pokud se zahreje motor a potazmo motorovy prostor a AB, tak by se kapacita AB mohla "zvysit". Otazka je, zda se behem ty pulhodinky nebo hodinky, co nezavisly topeni bezi pred startovanim motoru, AB staci citelneji prohrat (?).
Nejlepsi by bylo mit nejaky dodatecny vymenicek primo pod AB (nebo castecne okolo ni). Samozrejme s termostatem, ktery by nedovolil jeji zahrivani nad pripustnou teplotu. Pak by zvyseni jeji kapacity vlivem zahrati mozna mohlo i prevazit jeji vybijeni kvuli pohonu cerpadla, ventilatoru a zhaveni horaku, tak aby clovek pri startu mel z AB vetsi proud nez u auta bez nezavisleho topeni. -
« Elektrika
V Kanadě, ale i ve Švédsku autům kouká mezi lamelami chladiče zástrčka-konektor. Domýšlím si, že mají zabudovanou spirálu v chladiči. Pak je asi předehřátá voda, ale interiér nejpíš ne? Ale bezprostředně po nastartování to topí? Samozřejmě je nutno parkovat u rodiného domku. To je jistě pro mnohé nesplnitelné. Ale asi to bude k pořízení za pár šupů? -
« Re: termostat
Petr: ad první odstavec: pokud by voda MĚLA proudit do chladiče dříve, tak bys mohl vyhodit termostat. Pokud začíná otevírat při 82°C, tak je plně otevřen třeba už při 95°C a pak jen velejemným pohybem talíčků udržuje finální teplotu. Ad druhý odstavec: zase nevím, jak u jiných aut, ale u BMW je z vrchu chladiče vyvedena "asi odvzdušňovací" hadička do vyrovnávací nádržky, kterou při běhu motoru proudí kapalina, proto je teplá a u jiných aut, které mají termostat na výstupu z hlavy to může být tím, že termostaty většinou mají v talířku takovou dirku (někdy je osazená nýtkem proti zanesení), která taky slouží k odvodu vzduchu při plnění systému kapalinou a tou dirkou ta kapalina samozřejmě proudí i při zavřeném termostatu a ohřívá hadici. Nemáš už chronickou mánii všude hledat problémy??
stlacis tlacitko hodiniek a tam nastavis aktualny cas.
potom tam mas druhe tlacitko (teraz si nepamatam) s ktorym prepinas medzi tymi 3 casmi. Nastav si cas, kedy sa ma kurenie zapnut (cca 20min pred odchodom ak je pod nulou) a po nastaveni casu nic nestlacaj. po par sekundach cas zmizne a ostane len svietit podsvietenie displeja. Nechaj to tak, takto je to nastavene.