Nezavisle topeni
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- Webasto & Eberspacher 31.10.2002 16:32
- Toš kurňa co! 12.11.2002 22:49
- Ceny 13.11.2002 09:54
- venca 15.11.2002 01:38 matuS
- Bez nadpisu 15.11.2002 01:55 matuS
- Dobry clanek o nezavislem topeni z 18.11. 2002 26.11.2002 01:18
- :)) 01.12.2002 17:34
- Elektrika 10.12.2002 23:29
- nezavisle topeni vs. AB 11.12.2002 07:38
-
-
« Re: Webasto & Eberspacher
Ja bych mozna pokukoval i po dalkovem ovladani motoru, protoze kompletni systemy s pagerem, alarmem a dalkovym startovanim prijdou skoro o 1/2 levneji, nez nezavisle topeni (od Skodovky, to stoji 30-40 tis.). U benzinu bych to mel jasne, u naftaku vsak ohrati motoru trva o dost dele, zkuste to zvazit a zjistit si ceny a Vase pozadavky ...
Treba benzinova Octavka bere na volnobeh typicky 1L benzinu * hod-1 a to zas neni tak drahe. Kolik vezme nezavisle skodovacke topeni za hodinu, vi nekdo?-
matuS 01.11.2002 00:00
« Re: Webasto & Eberspacher
petr, to mozes tak robit ked zijes niekde na samote.
som zvedavy co by si hovoril keby ti kazde rano pod oknom bezal zvuk motora taku polhodinu...
nezavisle kurenie ide tak ticho ze 2m od auta nic nieje pocut, citit nieje vobec nic.
o nezavislom kureni som pisal na www.autorevue.cz v diskusii k clanku o xsara picasso hdi-
« Re: to matuS
Ten Tvuj clanek i prispevky jsem cetl. ALe nezminil si se tam vubec o Tvych zkusenostech. Mel jsi to auto i pres zimu, kdy jsi to nezavisle topeni mohl vyuzit?
V prispevcich byla jen jedna reakce od X12345678, ktery si chvali toto topeni pokud bylo montovane od vyroby (2x Audi + Webasto + VW + Eberspacher), ale v pripade dodatecne montaze do VW tak spokojeny nebyl. Proto by me zajimaly zkusenosti ostatnich lidi. -
« Re: Webasto & Eberspacher
Tak na diesela by to asi nebylo to prave (hluk a smrad a mala vyhrevnost), ale na benzin 1.8, ten je dost tichy, nechat to 5-8 minut bezet by asi stacilo a byl ocelkem v pohode.
Co cenove srovnani, odkazy? Ta vec od Skodovky stoji pres 40000 Kc bez montaze, takze klidne 50000 Kc (vcetne dalkoveho ovladace). Kdo za to da 50000 Kc (2,5 nasobek ceny toho dalkoveho starteru + 30 dalsich komfortnich fci)? Neni pak lepsi koupit vyhrivany masazni potah na sedadlo?
A kam jsou spaliny u toho pridavneho topeni? Stejne se asi musi manualne pred opustenim vozu nastavit topeni, mam pravdu? Nakolik je to komfortni?-
« Re: Webasto & Eberspacher
Ta cena je opravdu dost šílená.Co se týče výfuku,v té Xantii máme topení umístěno před levým kolem za nárazníkem,výfuk je vyveden hned vedle dolů hliníkovou flexibilní trubkou,kouří to minimálně.Topení se musí nastavit předem,to je pravda,ventilátor si topení ovládá samo,nevím jak u jiných aut,v té Xantii máme nastaven ventilátor na automatický režim a je to v pohodě.Jinak to topení by mělo umět i větrání v létě,nemělo by topit, jen pouze větrat-cirkulovat vzduch,bohužel jsem to nezkoušel. -
matuS 07.11.2002 03:25
« Re: Webasto & Eberspacher
petr> neverim ze benzin sa na volnobehu za 5-8min zohreje. navyse v zime bude mat motor prave v tomto momente spotrebu aj 8l na hodinu, nieje zohriaty katalyzator cize smrad jak svina + karbonizuje sa motor.
nezavisle kurenie ma spotrebu 0.5l na hodinu, tomu je je aj umerny smrad (je ho velmi malo)
neviem ako sa nastavuje kurenie, pretoze v picasse aj c5 mame dig.klimu, cize sa to nejako nastavi samo...-
« Re: Webasto & Eberspacher
Bylo 0°C, jinovatka na oknech a po nastartování za cca 8 minut bylo auto vytopené a okna rozmrazené, přední ofukem a zadní elektricky. Průměrná spotřeba byla 1,2L/h (dle PP) a 0,2L činí zadní vytápění okna. 1.8T žádný smrad nevydávalo a ani hluk, jen velmi málo. Jasně, každé jiné auto na tom bude asi hůře než 1.8T, taková Felicia by se nevytopila, má ještě staré topení a diesel už vůbec. Jen ta karbonizace motoru - tomu nerozumím. Při vyšších ot. (za jízdy za studena) nedojde ke karbonizaci nebo jak?
-
-
-
-
-
« Re: Webasto & Eberspacher
Máme doma v C. Xantii benzínu nezávislé topení od Webasta.Ohřívá chladící okruh motoru a přes topení i vnitřek,je možno nastavit tři časy sepnutí,časovač funguje max. 24h dopředu.Topení i lze spustit i manuálně.Běží max.1/2hodiny pak se automaticky vypíná.Spotřeba benzínu 0,3-0,5 l/h.Důležitější je ale mít v bezvadném stavu akumulátor,je to celkem žrout,palivo se zapaluje o žhavící svíčku a je nepříjemný přijít k vyhřátému autu, které má však vybitou bat.Jinak je to super,za 1/4h je interiér při teplotách +5°C pěkně vyhřátý a motor taktéž.Je to velmi příjemný...;))K Webastu lze dokoupit buď dálkové ovládání či modul,který ovládá topení přes mobila.-
"-- skrytý --" 30.08.2006 21:25
« Re: Re: Webasto & Eberspacher
Ahojky!
Náhodou jsem narazil na Tvůj příspěvek k nez. topení u C. Xantia.
Nedávno jsem si tento vůz zakoupil, je v něm zabudované nez. top.
f. Webasco ze třemi nastav. časy. Bohužel jsem nedostal k tomuto
topení (ovládání) žádný manuál ! Prosím tímto o radu, kde tento
manuál (návod na nastavení, načasování) sehnat.
Děkuji za pomoc! Vinci-
matuS 31.08.2006 00:04
« Re: Re: Re: Webasto & Eberspacher
manual nepotrebujes.
stlacis tlacitko hodiniek a tam nastavis aktualny cas.
potom tam mas druhe tlacitko (teraz si nepamatam) s ktorym prepinas medzi tymi 3 casmi. Nastav si cas, kedy sa ma kurenie zapnut (cca 20min pred odchodom ak je pod nulou) a po nastaveni casu nic nestlacaj. po par sekundach cas zmizne a ostane len svietit podsvietenie displeja. Nechaj to tak, takto je to nastavene.
-
-
-
-
Toš kurňa co!
Taky o to mám zájem. Nevím ale, jestli je lepší Web nebo Eber. Na kolik asi výjde verze s DO? To mé TDI moc rychle netopí. Ještě, že mi to aspoň ohřívá *, ale i tak na mně představa vytopeného auta (nemyslím vodou) působí velmi kladně. Navíc fakt, že chladící voda má potom provozní teplotu a motor se tudíž ohřeje dost brzo, mně utvrzuje v tom, že to asi podniknu.
Montáž ale bude celkem náročná. Zvládne to značkový servis nebo lépe zajet za profíky z oboru? Asi jo.-
« Re: Toš kurňa co!
to Huf: nechal jsem si to dat do ty M6 co mi prijde. A cena cca asi 40 000. Ursite je to sikovny, uz kvuli tomu, ze netrapis studenej motor.-
« Re: Toš kurňa co!
Namontujou Ti to teda přímo v Mazdě?
Jasně, je to dobrá věc, zvlášť u turbodieselu, který toho tepla moc na rozdávání nemá. Cena odpovídá mým představám. Je to s timerem a (nebo) s dálkovým ovládáním?-
« Re: Toš kurňa co!
to Huf: kde to budou montovat nevim, ale asi to odvezou primo do Webasta. ¨Zaruka je asi 5 let, což je super. Bude to asi s timerem dalkac se da asi dokoupit. Doporucili mi ten timer, prej je spolehlivejsi a jednodusi nebo co? Uz se tesim, zadny skrabani auta jak blb. A na horach to bude tak super.-
« to stavros
No já myslím, že to bude super tak 6 měsíců v roce. Jakmile v 6 - 7 ráno nasedáš do auta (to mé stojí před domem) a je v něm zima, stojí to za *. Pokud je v něm ale jako v domečku, tak se do něj možná budu i těšit :o)
Navíc dřív poleví to urputné nýtování tolik charakteristické pro TDI PD ;o) -
-
« Re: Toš kurňa co!
to matuS: tak uvidim, ale asi si zavolam primo do Webasta - myslim, ze to pres ne pujde dokoupit-
« to stavros
Zeptej se prosím Tě (pokud to teda už nevíš), jak dlouho trvá ohřev na 23stupňů v interieru, když je venku víc pod nulou.-
« Re: to stavros
to Huf: myslim, ze rikali, ze vytopeni auta trva cca 5 min. Fabka je mensi tak asi neco pod 5 min.-
« to stavros
Jenom??? Od aktivace po teplotu 23st.?
To je bomba. V takovém případě bych se vysral na timer a šel do DO se zpětnou vazbou. Já se bál, že to trvá hodinu. To bych si totiž musel ráno přivstat, aby se to stihlo ohřát. Takhle je to ale v pohodě.-
« Nezávislé topení v praxi
Vidím, že vás tohle téma docela zajímá, ale podle příspěvků soudě, nikdo z vás toto topení nikdy neměl. Takže takto, měl jsem a mám již třetí nezávislé horkovodní topení. Dvě byla na naftu jedno mám na benzín. Dvě byla Eber. jedno Webasto. Rozdíl mezi E a W jsem nezaznamenal, snad možná E je trochu tižší. Rozdíl mezi topením na naftu a na benzín představuje asi o minutu-dvě delší prodlevu při startu topení v neprospěch naftového. Teď konktérně, 5kW benzin. topení (klasika do osobních vozů), BMW X5. Venkovní teplota 0, auto studené, po cca 1/2 hod. ineteriér 15 st. vytopený, chladicí směs cca 60 st.. Po hodině interiér 23 st. vytopený, chladící směs 70 st. Při venkovní teplotě cca -10 st. třikrát tak dlouhá doba nutná k ohřevu. Při extrémních teplotách okolo -15 st. topení i po 2 hodinách zvládne maximálně v interiéru vytvořit cca 10 st., s tím že chladící kapalina má tak. 30st.. Ovšem pozor, díky tomu, že auto stojí, a nedochází k nucené cirkulaci vzduchu celým ineriérem, je obvykle přední část mnohem více vytopená než li zadní. Tedy v žádném případě to není "rychlotopení", které za 5 min ohřeje auto!
V -10 st. 20 minut provozu topení umí rozmrazit skla, ale neohřeje ani motor, ani interiér. Přecejenom motor je mnohem větší energetický zdroj a fakt, že člověk při jízdě vzduch v inerieru ohřeje je taktéž nezanedbatelný.
Benzinové topení má spotřebu cca 0,5l/h a naftové cca 0,6l/h (v závislosti na venkovní teplotě - topení má samoregulaci topného výkonu). Pokud je topení vybaveno zabudovatelnými spínacími hodinami, dají se naprogramovat max. 3 spínací časy v jednom týdnu dopředu, s dobou funkce topení 1-120 minut. Tedy, pokud vím, že druhý den budu nasedat do auta přesně v 8.00, nastavím topení dle předpokládané okolní teploty na čas maximálně 2 hod. předem. Ovšem, toto jsem v praxi nikdy moc nevyužil, poněvadž málokdy jsem přesně věděl, kdy vyjedu a chodit do auta 10x a pozměňovat naprogramovaný čas se mi nechce. Vyřešil jsem to pomocí DO, které je na topení to nejlepší, ovšem i patřičně zaplacené - 20tkč. Teď to praktikuji tak, že když ráno vstanu, pustím přes DO topení (úžasný dosah, snad i 3km), a než se umyju a nasnídám, je v autě přijatelně, skla rozmrazená, a motor potřebuje ani ne pětinu času k ohřevu na provozní teplotu. Když to vše shrnu, topení je jistě dobrá věc, pomůže rozmrazit, pomůže spříjemnit interiér, pomůže promrzlému motoru, ale v žádném případě to není zázrak. Jako mnohem větší plus vidím v nezávislém topení možnost v případě dálniční zácpy, poruše motoru, havírie, kalamitě, atd., možnost topit ve voze, tak stejně pokud někde v zimě zastavíte a musíte setrvat ve voze, topení umí udržovat docela dlouho teplotu intriéru. Na závěr jednu věc, velmi dobré a velmi rychlé je horkovzdušné topení (všechny nákladní vozy, pokud jsou vybaveny nez. nopením). Energie se nezrácí přenosem médií a ohřevem motoru. Takováto topení prý umí vytopit inetriér za 20 minut i v tom největším mrazu.
Do dalšího vozu bych asi chtěl tento model.-
« Re: Nezávislé topení v praxi
Díky Venco, to je velmi vyčerpávající a objasňující příspěvek. Víc takových...-
« Re: Nezávislé topení v praxi
Nemáš zač, postřehl jsem že se zde začalo fenomenizovat nez. topení, tak jsem popsal trochu praxi. Ještě mě napadá, ty máš TDI 1.9, že? Poradím ti ohledně zahřívání motoru. Tento motor má přídavné elektrické ohřívání chladící kapaliny. Aby jsi využil na 100% této funkce, je třeba po studeném startu minimalizovat el. spotřebiče ve voze. To znamená, žádné vyhřívání sedaček, zrcátek, zadního okna, žádné rádio, a pokud to jde, nepouštět mlhovky a světla. V tomto případě se motor ohřeje 3x rychleji a topení hřeje téměř hned.
-
-
-
« Re: to stavros
To je tedy vec, z mrazu vytopit na 23°C pod 5 minut? To je celkem nesmysl nebo vymysl prodavajiciho. Aha, vencaz uz pise, ze to z 0°C trva hodinku! 20tkč jen za DO? Tak to si poridite jedine, kdyz si to soupnete pekne do nakladu.
Az bude 0°C, tak to zkusim stopnout, za jak dlouho vytopi motor interier na 19°C (optimalni teplota pro Cloveka) - tipuji to do 11 minut.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ceny
Tak uz mam konecne ceny. Pro Lagunu 1.9 dTi mi byl doporuceny typ Webasto THERMO TOP E, ktery stoji 32818 Kc (verze bez DO), 40870 Kc s DO T70 (nema spetnou vazbu) a 43798 Kc s DO T80 (ktere ohlasi, zda byl prikaz prijat). Dosah DO ma byt okolo 600m. Sehnal jsem i ceny na Slovensku, kde to vychazi levneji: 37000/46740/48708 Sk. Vsechny ceny jsou s DPH. Topeni od Eberspacheru vychazi draz asi o 15%. -
matuS 15.11.2002 01:38
venca
venca, tak dlho a slabo ti to auto vykuri preto, lebo mas vysoky objem motora - dlho trva nez ohreje to mnozstvo chladiacej kvapaliny. takto dlho to trva aj otcovi na c5tke, lebo je tam trojliter.
ale 2litrove motory to vykuri omnoho lepsie.
pisal som ze to ma kolega na picasse, tak ma neser ze napises ze to tu nikto nema :-)
btw to teplovzdusne moze byt dobre, ale potom to zasa neohreje motor...
-
« Re: venca
to matuS: Nepleteš se náhodou? Já s mojí dvacet let starou šestkou od BMW ujedu 300 metrů a už cítím znatelné teplo. Termostat přece nejdřív ze všeho nechává prohřát malý okruh motor-topení a když se teplota zvedne, pomalu začíná cirkulovat i velký okruh chladič-motor. Alespoň tak to funguje u mě a motor s velkým objemem má další nezanedbatelnou výhodu v tom, že když někam přilítnu a dvě hodiny tam jsem, po nastartování mám ještě teplo, kdežto motor fáčka je dávno ustálen na teplotu okolí.-
matuS 02.12.2002 03:35
« Re: venca
rbaron> to ze prejdes 600m a uz mas teplo znamena, ze ten motor je neefektivny :-)
ale k veci - neviem ci termostat funguje aj pri vypnutom motore.
viem ze otcovi to takto vysvetlili, ked sa opytal preco nezavislemu kureniu trva skoro raz tak dlho vykurit jeho trojliter ako dvojlitrove picasso.-
-
« Re: venca
to matuS: Nebo to taky znamená, že obíhá hlavou motoru a topením třeba jen 1 litr chladící kapaliny díky správně fungujícímu termostatu a dobře vyřešené chladící/topné soustavě auta. Po tom, co nastartuju auto, pustím ventilátory a výhřev zadního okna, setřu stěrači ranní rosu, zapnu světla, otočím se na zadním plácku a pomalu dobublám k bráně, už pomalu cítím, jak se teplota zvedá. Když vrátná otevře bránu, normálně vyjedu (točím odhadem mezi 1300-2300 ot./min., žádná divočina) a po dojetí na konec hlavní třídy, na kterou se napojuji (odhad tak těch 300m) opravdu cítím teplo. Po ujetí dalších 2,5 kilometru na mě z ventilátorů fičí tak horký vzduch, že si to uvědomím, ztlumím ventilátor z nejrychlejší (účinné, ale hlučné) pozice a musím teplý vzduch smíchat se studeným v poměru 1/2. Co je na tom divného, to bych rád věděl. Mimochodem, jedná se o mou cestu z práce, často sloužím noční služby. Auto je BMW 635CSi z roku 1981, řadový šestiválec 3453ccm, 218HP, 310Nm, vícebodový vstřik (Bosch Motronic), bez katalyzátorů. To jsou pouze fakta, nevím, co bych ještě dodal. Snad ještě to, že termostat je čistě mechanická záležitost (ventil citlivý na teplotu) a poprvé rozevře oběh chladící kapaliny do velkého okruhu motor-chladič až tehdy, když teplota vody vycházející z bloku motoru dosáhne 82 stupňů celsia, do té doby prohřívá malý okruh motor-topení. Za chvíli odjíždím po noční domů, jenže dneska přibylo i trochu jinovatky, takže motor spustím o trochu dříve (5-10 min). Zatím zdar _RB_-
« Re: venca
"poprvé rozevře oběh chladící kapaliny do velkého okruhu motor-chladič až tehdy, když teplota vody vycházející z bloku motoru dosáhne 82"
- co by to udělalo, kdyby se při 82°C otevřela horní výpusť do chladiče a zespodu by se do horkého motoru nahrnula např. -15°C kapalina?
Tř. u Fel. je problém, aby se rychle a pořádně ohřála, tam pro změnu mám pocit, že to do chladiče teče plným proudem už od 30°C.
Máš teplo hned, kolik Ti to za chlastá, 40L/100 (za studena)?-
« Re: venca
Petr: To myslíš vážně? (to jsou Tvoje slova) Tu blbinu s -15°C kapalinou? Už jsi někdy viděl termostat? Kamaráde, to není jako když Ti praskne prezervativ. BMW (možná i jiné vozy) má takový, jakoby dvojitý termostat (vypadá stejně, akorát na jeho spodku je ještě jeden talířek), který v zavřeném stavu bráni v proudu kapaliny z chladiče k čerpadlu a nechává otevřený okruh z bloku motoru k čerpadlu (zvláštní vývod z bloku, aby kapalina lépe cirkulovala a rovnoměrně prohřála blok (kapalina tedy nestojí, jako u jednoduchého termostatu - neuvažujeme o okruhu topení, ten se uzavírá zvlášť) a když se se zvyšující teplotou začíná POMALU - POMALINKU (rozumíš?) otvírat a pouštět z chladiče, tak zároveň přivírá ten malý okruh a z bloku jde kapalina do horní hadice chladiče, takže takto smíchaná kapalina teprve jde takovou spojovací hadicí do čerpadla a dále do bloku. Takže nějakých-jakýchkoliv -xy°C naráz..ts, ts, ts.-
« to kdo
Máš recht. Regulace termostatu na nových vozech je spojitá. PETR alias darda si zase jen vymýšlí :o)) -
« Re: kdo
šlo o to, že voda do chladiče by se měla začít pouštět dříve, než až dosáhne 82°C, jak bylo napsáno, že tehdy _poprvé_ termostat otevře do chladiče?
Když si chytneš tu hadici do chladiče, u většiny aut bude zahřátá dříve, než až motor dosáhne 82°C, protože se otevírá dříve (anebo je termostat vadný, či prostě jiný).-
« Re: termostat
Petr: ad první odstavec: pokud by voda MĚLA proudit do chladiče dříve, tak bys mohl vyhodit termostat. Pokud začíná otevírat při 82°C, tak je plně otevřen třeba už při 95°C a pak jen velejemným pohybem talíčků udržuje finální teplotu. Ad druhý odstavec: zase nevím, jak u jiných aut, ale u BMW je z vrchu chladiče vyvedena "asi odvzdušňovací" hadička do vyrovnávací nádržky, kterou při běhu motoru proudí kapalina, proto je teplá a u jiných aut, které mají termostat na výstupu z hlavy to může být tím, že termostaty většinou mají v talířku takovou dirku (někdy je osazená nýtkem proti zanesení), která taky slouží k odvodu vzduchu při plnění systému kapalinou a tou dirkou ta kapalina samozřejmě proudí i při zavřeném termostatu a ohřívá hadici. Nemáš už chronickou mánii všude hledat problémy??
-
-
-
-
matuS 03.12.2002 01:48
« Re: venca
rbaron> zabudol si este napisat akeho priemeru mas vyfukove trubice...zartujem :-) ja viem aku mas karu, hovorim jej akvarium :-) Jedna tu taka chodieva okolo mna, a kedze ma strasne velke presklene plochy (bez akejkolvek folie) preto ta prezyvka.
ja sa cudujem ze ti to tak kuri, pretoze mi za posledne 4 zimy preslo dost aut pod rukami a tak skoro ziadne nekurilo. alfa nie, xedos nie, seat, ani moje axko nie. najlepsia bola tusim alfa, tam to chcelo nejakych 8 minut, aby bol vzduch vlazny. sak to aj zralo 20, ked to bolo studene.
-
-
-
« Re: venca
nahodou na motor facka se da koupit tepelna a hlukova izolace (taky nechapu proc ji tam nemohli davat uz ve vyrobe) a pak ten motor tak rychle nevymrza...
-
-
« Re: venca
Mám 4.4:) Každopádně, řekl bych že skoro úplně stejně se s nezávislým topením chovaly i jiné - menší motory. Neřekl bych, že je to otázkou velikosti motoru, spíše výkonem topení. Přeci jenom, motor sám o sobě produkuje nepoměrně více kW tepla, než li bežná nez. topení.
-
-
matuS 15.11.2002 01:55
Bez nadpisu
venca, akurat som sa docital, ze mas 4.6liter...no nechsa paci! :-) -
:))
A co tak garaz v rodinnom dome hned vedla kotolne? a komina? :))) Aj pri -25C je v garazi +14-18 - zalezi od toho ci sa vecer zabudne vykurovanie domu prepnut do nocneho rezimu, alebo nie :)))) Zmurk :)) To jen tak na okraj - jasne nezavils topenie v aute ma v podstate iba vyhody - az na tu cenu :((. Uz to tu niekto spomenul - ideal v extremnych situaciach-kalamity, zimne dialnicne zapchy-vid minuly rok nemecko,atd... Tu ma tak napada co tak T 815 s bufikom :)) myslim ale, ze prave tu odpadaju kalamitne stavy - ono to po snehu ide naozaj dobre :), hm, ked tak uvazujem, potom uz len ratrak :) -
Elektrika
V Kanadě, ale i ve Švédsku autům kouká mezi lamelami chladiče zástrčka-konektor. Domýšlím si, že mají zabudovanou spirálu v chladiči. Pak je asi předehřátá voda, ale interiér nejpíš ne? Ale bezprostředně po nastartování to topí? Samozřejmě je nutno parkovat u rodiného domku. To je jistě pro mnohé nesplnitelné. Ale asi to bude k pořízení za pár šupů?-
« Re: Elektrika
to je topeni, ale vyhriva termoclanek umisteny na dne olejove vany (vetsinou nalepeny zespodu vany, koncern VW to v Kanadě (a asi nejen i tam) nabízí jako extra příslušenství)... funguje to jednoduše... večer přijedeš, zaparkuješ, zapojíš a ono ti to udržuje olej pořád ohřátý, ráno pak nemáš problémy se startováním a s opotřebováváním studeného motoru...-
« Re: Elektrika
Nevyrábí to někdo u nás? Myslím, že výrobní náklady by byli minimální. V diskuzi Ford Sierra něco podobného na chladič (příspěvek 3357 Co se týká startu špatných dieslů - kdo má garáž nebo možnost 220 voltů, existuje řešení v podobě spirály do spodní hadice přes kroužek. Hodíš do zásuvky a za 5 minut má motor 60 stupňů. Já to mám ještě na svým namontovaný, kdo chce můžu dodat návod - vyjde to zhruba na 500Kč).-
« Re: Elektrika
Pokud chceš kontakty na firmy u nás, které se seriózně zabývají nez. topením (mají schváleno), zkus:
EBERSPÄCHER spol. s r. o.
Typy : nezávislá palivová topení EBERSPÄCHER pro předehřev motoru, nafty - dle přílohy
Použití : motorová vozidla - odborná montáž
Kontakt : Jeremiášova 870, 155 43 Praha 5
Telefon : Tel.: 02/65 20 548 - 550
Bohuslav KOLÁŘ
Typy : nezávislá topení vozidel "TRUMA", typy TRUMATIC E, S, SL - dle příl. majitele OTZ
Použití : motorová vozidla dle příslušné instrukce - odborná montáž
Kontakt : KOV Velim, Dvořákova 379, 281 01 Velim
Telefon : Tel./fax: 0321/76 33 37
ATESO a. s.
Typy : nezávislá naft. topení 2N1-AR-12 V, -24 V
Použití : motor. vozidla 12, 24 V
Kontakt : Nám. B. Němcové 1, 466 90 Jablonec n.Nisou
Telefon : Tel.: 0428/352 111, fax: 0428/352 405
WEBASTO THERMO, s. r. o.
Typy : nezávislá palivová a plynová topení (teplovzdušná i teplovodní) - dle přílohy
Použití : motorová vozidla osobní, užitková, nákladní, autobusy - odborná montáž
Kontakt : Na Strži 35, 140 00 Praha 4
Telefon : Tel.: 02/4104 5450-7, fax: 02/4104 5458-9
-
« Re: Elektrika
To Petr: To jsi mě asi nepochopil. Já nejsem blázen abych dal do Sierry nezávislé topení v ceně auta. Já hledal levné elektrické topítko na předehřev motoru nebo nějaký link, kde je to popsáno.-
« Re: Elektrika
aha, tak to asi ne, ale existuje taková věc, topná spirála na vaření kafe na 12V, to kdybys tam někde přimontoval, tak za 3h máš vymlácenou baterii a teplou vodu anebo to stejné na 220V (na kafe). Bohušel v účelovém provedení jak sháníš jsem toto neviděl, protože by si to asi málokdo koupil, tahat kabel k autu v ČR moc % řidičů nemůže.
-
-
-
-
-
nezavisle topeni vs. AB
Taky jsem event. instalaci nezavisleho naftoveho topeni cca pred mesicem konzultoval s fi. Webasco. Nejaky jejich technik mi rikal, ze nejvetsi odber z AB je na pohon vodniho cerpadla (dodatecne cerpadlo, paralelni k normalnimu) a po zahrati vody na ventilator kabiny. O vyraznejsich elektrickych narocich zhaveni horaku nebo tak neceho se nezminoval
Na druhou stranu si rikam, ze pokud se zahreje motor a potazmo motorovy prostor a AB, tak by se kapacita AB mohla "zvysit". Otazka je, zda se behem ty pulhodinky nebo hodinky, co nezavisly topeni bezi pred startovanim motoru, AB staci citelneji prohrat (?).
Nejlepsi by bylo mit nejaky dodatecny vymenicek primo pod AB (nebo castecne okolo ni). Samozrejme s termostatem, ktery by nedovolil jeji zahrivani nad pripustnou teplotu. Pak by zvyseni jeji kapacity vlivem zahrati mozna mohlo i prevazit jeji vybijeni kvuli pohonu cerpadla, ventilatoru a zhaveni horaku, tak aby clovek pri startu mel z AB vetsi proud nez u auta bez nezavisleho topeni.
(kladne i zaporne :-). Pripadne pokud pouzivate i jiny system.