Citroen C3
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
« Re: Po 20 kkm
Mam 18500 km, 1.6/16v. Problemy: vyliezajuce tesnenia okien prednych dveri, vrzgajuci plastovy kryt zadnych piatych dveri a hlucne napravy (razy od kolies pri prejazde nerovnosti - vraj je to u C3 bezne). Inac je vsetko OK. Som spokojny, motor je zabehnuty dobre (bez problemov po rovine 205 km/h tacho), ziadne problemy ako majitelia 1.6 v P307 alebo Xsare. Spotreba po meste v zime 7,5-8l/100km, v lete 6-7l. Najnizsi priemer: Kosice - Istria v lete (1930km) 5,7l (dialnice 130-140km/h, inac 90-120km/h)... -
« Po 20 kkm
Tak 20 tisic uz ma C3-ka ubehnute. Ma za sebou aj jednu buracku. Dement na pozicanom na Audi TT sa otacal na ceste az nam - v protismere prebehol kasnu od zadneho blatnika, cez oboje lave dvere az po predny blatnik. Skoda - 105 litrov.
Uz je to spravene, dvere vymenene, nastriekane.
Zavada takmer ziadna, iba joystick pri volante na ovladanie radia straca kontakty na mikrospimacoch.
Nejde funkcia MUTE a ladenie stanic UP. Dam to vymenit, kym je to v zaruke. Rozmyslam zaplatit si zaruku aj na dalsi rok - clovek nevie, zda sa mi ze prevodovka ide akosi tazsie...
Napiste Vase skusenosti s C3-kou -
"-- skrytý --" 30.12.02 09:52
« Re: Klimatizace a vysouseni vzduchu
To Ajvn: Byly to tehdy Mitsubishi Carismy (pozn.: podvozek z Volva S40/V40, s ostatními Mitsubishi "made in Japan" má Carisma málo co společného - vyrábí se v holandském NedCaru) a důvodem volby právě tohoto vozu byla skutečnost, že to bylo první auto na trhu s tehdy "nejnovější generací" ABS od Bosche (šlo přece o předváděčku funkce ABS, nikoli auta...), pod označením, nemýlím-li se 5.1. Navíc myslím, že "převratnost" tehdejší novinky spočívala právě v elektronickém rozdělení brzdného účinku. PS: Není pravda, že brzdný účinek ostatních kol vozu s ABS ale bez EBD je na úrovni brzdného účinku toho kola, kde ABS právě zasahuje (teď interpretuji to, co tu někdo napsal). Řečené platí pouze v případě, že ABS není "plnohodnotně čtyřkanálový" a že řidič nezvýší tlak na brzdový pedál v případě, že se ABS na jednom kole spustí. Pokud řidič brzdový pedál tzv. "došlápne", brzdí i zbývající kola u auta bez EBD na úrovni "antiblokačního nastavení" ABS. -
"-- skrytý --" 26.12.02 23:36
« Re: Klimatizace a vysouseni vzduchu
Mitsi: Tezko soudit .. kdyz jsme u toho, na jakych typech vozu se to testovalo? Ja se ucastnil podobne veci letos v listopadu ve Vysokem Myte .. zkouseli jsme si to pri ruznych najezdovych rychlostech (rovnez kontrola rychlosti radarem), slo o sluzebni nebo nase soukrome vozy, takze nikdo z nas tam neridil soubezne dva vozy (s a bez ABS), ale trener z Myta nam to same ukazoval na Fieste bez ABS a ackoliv je s tim vozem velmi zzity a ma to tam najezdene, tak to chovani Fiesty bez ABS na tom sucho/kluzkem rozdilnem povrchu bylo dost alarmujici .. to auto slo samozrejme do hodin. Nemluve o tom, ze pri snaze udelat pri prudkem brzdeni uhybny manevr byl neuspesny .. bud to zahamstnes, ale pak je to neriditelne .. nebo brzdis prerusovane, ale pak se tomu vozu prodluzuje znatelne brzdna draha a napalis do simulovane prekazky. :-( Nicmene nechci tim rict, ze se nemuze najit jedinec s dobre vyladenym vozem bez ABS, ktery by nedokazal zdatne sekundovat .. ovsem my jsme takoveho pri vycviku nevideli :-/ -
"-- skrytý --" 26.12.02 23:22
« Re: Klimatizace a vysouseni vzduchu
matuS: No tak uplne kazde rano ne, nesmis me brat absolutne do slova :o), ale bohuzel jsem v lokalite, ktera je na mlhy dost nachylna, plus k tomu jeste cas kolem sedme az pul osme rano, kdy ty mlhy byvaji a kdy jimi projizdim. Ale neboj, uz jsem dospel do stadia, kdy mlhovky pri viditelnosti 100 metru panicky hned nezapinam :-) -
matuS 23.12.02 02:47
« Re: Klimatizace a vysouseni vzduchu
mitsi> no dneska je to s ABS troska inac. vtedy, v r1995, sa nepouzival rozdelovac brzdnej sily, t.j. vsetky kolesa brzdili tlakom, ktorym bolo brzdene koleso s najmensiou adheziou, t.j. na takychto zmiesanych povrchoch to bolo nahovno. dneska ma EBD kazde auto, a kazde koleso brzdi maximalnym moznym tlakom.
ajvn> naco pouzivas kazde rano hmlovky? to je v prahe kazde rano taka hmla, ze je viditelnost na 20metrov? -
"-- skrytý --" 21.12.02 23:54
« Re: Klimatizace a vysouseni vzduchu
Mám osobní zkušenost s tímtéž typem vozu "s" a "bez" klimy. Mohu proto potvrdit, že pokud se klima správně používá, tj. min. 5 minut před dokončením jízdy ji vypnu a naopak zapnu na plno větrák, abych profoukl a alespoň trochu vysušil výměník, pak tam žádný rozdíl v následném mlžení není. Pochopitelně je zřejmě rozdíl v tom, když auto bez klimy nemá pylový filtr, kdežto auto s klimou ano. Tam pak rozdíl asi je, ale takovéto porovnání z vlastní zkušenosti nemám. A ještě jedna zajímavá zkušenost (jelikož jsem vystřídal už cca 15 aut, tak možná dokonce statisticky významná): pokud bylo auto výrazně náchylné na poškození čelního skla odletujícími kaménky (klasické krátery, puklinky, pavučiny atd. - zřejmě tvrdší sklo), pak se téměř nemlžilo; jestliže však nárazy kaménků běžně snášelo pouze povrchovými odřeninami bez zjevného hlubšího poškození skla (pravděpodobně měkčí materiál), pak bylo náchylné na mlžení. Asi namítnete, že přece to, co je "venku před fólií" nerozhoduje o tom, jaké je to sklo zevnitř, ale mně vždy při mytí skla zevnitř připadalo, že i tam nějaký rozdíl je. Blázním? -
"-- skrytý --" 21.12.02 23:40
« Re: Klimatizace a vysouseni vzduchu
To Ajvn: Ještě k té brzdné dráze - rovný úsek; nájezdová rychlost 60 km/h (měřeno radarem pro vyloučení chyby rychloměrů použitých aut); stejná auta, ale jedno s ABS a druhé bez; stejné obutí; pod pravými koly kropený "uhlazený betonek", pod levými mokrý "državý" asfalt; úkol zabrzdit na co nejkratší dráze tak, aby pravá kola neopustila zhruba 1,5 metru široký pruh hladkého betonu (jinak zneplatnění pokusu). Výsledek: po mírném zácviku dokázali ti nejlepší účastníci testu zastavit "dávkovaným brzděním" na polovičce brzdné dráhy vozu s ABS - ta byla vždy víceméně stejná (tedy pokud řidič pochopil, že to musí co nejvíce "zahamtnout" - skoro každému to šlo "proti srsti"), největší problém bez ABS zase byl samozřejmě "nevybočit z lajny". Údaje o metrech nebudu uvádět - nechci si vymýšlet a přesně si to už nepamatuji. Ale to se psal rok 1995, třeba se od té doby něco změnilo a třeba dokonce k lepšímu... -
matuS 20.12.02 01:30
« sucho v krku
netrpim tymto neduhom pri klime, ale v lietadlach byva tento problem, a riesi sa to jednoducho - pit pit a pit. najlepsie mineralky, a striedat druhy. dzusy su tiez dobre, ale su moc kaloricke, cize mozes z toho dost priberat...
aspon sa naucite dodrziavat pitny rezim.... -
« Klimatizace a vysouseni vzduchu
To ze Ajvn nema problemy se zamlzovanim skel
mozna chapu. Zda se mi totiz, ze se skla a aut
s klimatizaci o mnoho vice zamlzuji... Sice jsem
nikdy nemel to same auto bez a s klima, abych mohl vyloucit
konstrukcni odlisnost, ale mam pocit, ze se auto
s klimatizaci vice zamlzuje -- zrejme se tam
najednou odpari (a na sklech zkondenzuje) cast te
vlhkosti, kterou pak s velkou pompou klimatizaci
odstranime :-)
K te vlhkosti bych mel jeste dotaz. v lete mi to
vysouseni vzduchu docela vadi. Mam pak hodne sucho
v krku a myslim, ze mi to neprospiva :-) Pouzivam
tedy zvikacky, ktere mne nuti "slinit". Jak to resite
vy? Nebo vam sussi vzduch nevadi? Me osobne vadi
i doma a tak musim mit na radiatorech odparovace.
Ale predpokladam, ze nejsem zadny exot a ze to vadi i jinym :-)
Stejne bych ale auto bez klimatizace nechtel :-P -
"-- skrytý --" 19.12.02 14:15
« Re: C3-ku
Mitsi: Ted s odpustenim kecas! :-) Rozdil mezi ABS a brzdenim tesne pred hranici smyku neni takovy, jak udavas .. to je zase zkusebne odmereno stovkami mereni na zkusebnich polygonech. To cislo se pohybuje skutecne nekde kolem 10% navic v neprospech ABS, ale presne ho z hlavy nevim. Bezne auta, co brzdi ze stovky za 43-44 metru to "davkovym" zpusobem zvladaji za 38-40 metru.
Formulace "neexistuje ucinnejsi zpusob, nez .." jeste nerika, ze ten jiny zpusob je neefektivni a nefunkcni. Ja s odmlzenim skel problem nemam .. ani v zime, ani pri desti a velke vlhkosti. Nerikam, ze jsem jeste nikdy nemel zamlzena skla a neresil problem, jak je v rozumnem case odmlzit ..ale rozhodne me to reseni nedohnalo k zjisteni, ze ten muj zpusob je na draka.
Krom toho Tve "priznani", ze klimacka vysusuje vzduch, je mezi nami jeden z duvodu, proc obecne klimacky nezapinam, ikdyz je mam k dispozici v mistnostech, atd. Dychat vysusenej vlhkem v rozumne mire nenasycenej vzduch neni dlouhodobe moc prijemne. -
"-- skrytý --" 19.12.02 13:51
« Re: C3-ku
Ještě jedna připomínka k té klimě: neexistuje účinnější způsob, jak odmlžit skla (třeba když je venku hodně vlhko nebo prší), než použití klimatizace (vysušuje vzduch). Není snad tohle argument ve prospěch aktivní bezpečnosti? Podle mne dokonce výraznější, než ABS na většině vozů: na základě vlastních zkušeností si dovolím tvrdit, že v 90% případů spíše překáží a komplikuje situaci, než aby zkušenému řidiči pomáhal. PS: Metodou "dávkovaného brzdění" (tedy nikoli přerušovaného) na hranici smyku lze zkrátit brzdnou dráhu oproti brdění s ABS v tomtéž autě až o 50%! (Vyzkoušeno v praxi na speciálním cvičišti.) -
"-- skrytý --" 19.12.02 12:01
« Re: C3-ku
matuS: Spekuloval jsem v tom, co se stalo a proc se to stalo :-) Jinak ten udaj o 1/3 delsi brzdne draze je oficialni udavany udaj (BESIP a jemu podobne organizace).
Rozdil mezi prerusovanim ABS a noznim prerusovanim ma byt v tom, ze nohou to trva od okamziku seslapnuti do sevreni celisti 0.2 sec, to je pouze ta technologicka ztrata (nemluvi se o reakcnich lidskych ztratach). Takze dokazes za vterinu pouze 2.5krat sevrit celisti. Kdezto ABS to snad dela 16x/sek. Ale uprimne, samotnemu mi neni jasne, jak to dela :-) Kdyz by slo o elektromagneticke brzdy, to by mi bylo jasne, ale u hydrauliky mi to uz tak jasne neni, ze to dokaze tak rychle. :-) Ve vysledku tenhle rozdil ma delat prave tech 33% navic brzdne drahy, oproti brzdeni na hranici smyku, tzn. tesne pred zaslajfnutim. Kolik procent je to s ABS bych si vymyslel, ale jestli tusim, je to nekde snad pod 10%.