Citroen C3
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
"-- skrytý --" 19.12.02 14:15
« Re: C3-ku
Mitsi: Ted s odpustenim kecas! :-) Rozdil mezi ABS a brzdenim tesne pred hranici smyku neni takovy, jak udavas .. to je zase zkusebne odmereno stovkami mereni na zkusebnich polygonech. To cislo se pohybuje skutecne nekde kolem 10% navic v neprospech ABS, ale presne ho z hlavy nevim. Bezne auta, co brzdi ze stovky za 43-44 metru to "davkovym" zpusobem zvladaji za 38-40 metru.
Formulace "neexistuje ucinnejsi zpusob, nez .." jeste nerika, ze ten jiny zpusob je neefektivni a nefunkcni. Ja s odmlzenim skel problem nemam .. ani v zime, ani pri desti a velke vlhkosti. Nerikam, ze jsem jeste nikdy nemel zamlzena skla a neresil problem, jak je v rozumnem case odmlzit ..ale rozhodne me to reseni nedohnalo k zjisteni, ze ten muj zpusob je na draka.
Krom toho Tve "priznani", ze klimacka vysusuje vzduch, je mezi nami jeden z duvodu, proc obecne klimacky nezapinam, ikdyz je mam k dispozici v mistnostech, atd. Dychat vysusenej vlhkem v rozumne mire nenasycenej vzduch neni dlouhodobe moc prijemne. -
"-- skrytý --" 19.12.02 13:51
« Re: C3-ku
Ještě jedna připomínka k té klimě: neexistuje účinnější způsob, jak odmlžit skla (třeba když je venku hodně vlhko nebo prší), než použití klimatizace (vysušuje vzduch). Není snad tohle argument ve prospěch aktivní bezpečnosti? Podle mne dokonce výraznější, než ABS na většině vozů: na základě vlastních zkušeností si dovolím tvrdit, že v 90% případů spíše překáží a komplikuje situaci, než aby zkušenému řidiči pomáhal. PS: Metodou "dávkovaného brzdění" (tedy nikoli přerušovaného) na hranici smyku lze zkrátit brzdnou dráhu oproti brdění s ABS v tomtéž autě až o 50%! (Vyzkoušeno v praxi na speciálním cvičišti.) -
"-- skrytý --" 19.12.02 12:01
« Re: C3-ku
matuS: Spekuloval jsem v tom, co se stalo a proc se to stalo :-) Jinak ten udaj o 1/3 delsi brzdne draze je oficialni udavany udaj (BESIP a jemu podobne organizace).
Rozdil mezi prerusovanim ABS a noznim prerusovanim ma byt v tom, ze nohou to trva od okamziku seslapnuti do sevreni celisti 0.2 sec, to je pouze ta technologicka ztrata (nemluvi se o reakcnich lidskych ztratach). Takze dokazes za vterinu pouze 2.5krat sevrit celisti. Kdezto ABS to snad dela 16x/sek. Ale uprimne, samotnemu mi neni jasne, jak to dela :-) Kdyz by slo o elektromagneticke brzdy, to by mi bylo jasne, ale u hydrauliky mi to uz tak jasne neni, ze to dokaze tak rychle. :-) Ve vysledku tenhle rozdil ma delat prave tech 33% navic brzdne drahy, oproti brzdeni na hranici smyku, tzn. tesne pred zaslajfnutim. Kolik procent je to s ABS bych si vymyslel, ale jestli tusim, je to nekde snad pod 10%. -
"-- skrytý --" 19.12.02 11:47
« Re: C3-ku
Mitsi: Nastesti me deti jeste nekolik let netrapi, .. podle harmonogramu :-) .. ale kdy planuju socialni jistoty a dovolenou v Jugoslavii se me neptej :-)) No muj zaludek teplo zvlada, holt dobrej pajsl. Ale ne, nechci to zlehcovat, co pises, urcite to je platny argument, ze kdyz pro nikoho, tak napr. pro to dite ma smysl investovat. Mozna casem zmenim priority..mozna ne, ale v te dobe uz bude klima standard :-) Je to individualni a naprosto objektivne. Neni recept, jakou teplotu, vlhost a tlak vzduchu by melo idealni prostredi pro cloveka. Stejne tak neni pevne definovany rozptyl, ktery je OK, ktery je min OK. Podle me je to hodne o adaptabilite organismu .. Proto ten muj osobni postoj, ze pro me ma klima nizkou uzitou hodnotu, zato ABS a mlhovky mi prijdou jako daleko potrebnejsi pro mou bezpecnost. Nechapu, jaktoze mlhovky porad jeste nejsou standardni soucast. V jejich pripade nejde jen o ohrozeni samotne osadky vozu, ale hlavne tech ostatnich okolo. -
matuS 18.12.02 01:08
« Re: C3-ku
matuS: protoze uz nebolo kam ist? A nebolo to prave pre to, ze si brzdil prerusovane a pak to auto ma brzdou drahu az o 1/3 delsi? Hm ? :-) (Cili danou situaci by auto s ABS zvladlo pri znatelne kratsi brzdne draze)
neviem, je to mozne. teraz sa to tazko povie, rovnaka situacia sa tazko nasimuluje este raz.
ale ten manik co isiel predomnou to hamtol a brzdil neprerusovane vsetkymi styrmi a zacal sa tocit po ceste... a pokial viem, tak abs brzdi prerusovanie tiez, sice niekolkonasobne rychlejsie ako ja, ale predsa :-) takze ako? ta tvoja posledna veta je vyslovene spekulacia -
matuS 18.12.02 01:00
« Re: C3-ku
ajvn> citroen ax, hnana predna naprava, zimne gumy, brzdil som prerusovanie.
ked sa ti nerosia okna, bud rad. mne sa vzdy rosili, ked prsalo a nebol som sam v aute.
este ku klime - zabudol som na to, co pripomenul mitsi - aboslutne je mi nesympaticke cestovat po dialnici a mat otvorene okno, robi to nenormalny hluk. -
"-- skrytý --" 17.12.02 18:09
« Re: C3-ku
To Ajvn: Az Ti budou v aute zvracet Tvoje vlastni deti z prehrati, pak si priste rozmyslis, jestli klimu nebo neco jineho misto ni. Moderni auto = velka zasklena plocha (tj. vyssi zahrivani), hodne sklonena skla (opet vyssi zahrivani) a dobra aerodynamika (prakticky nelze jezdit s otevrenymi okny). Proto do moderniho auta rozhodne patri klima. Ja osobne uz pres 10 let razim nazor, ze prave klima je nejdulezitejsim prvkem aktivni bezpecnosti - kdyby me auto nemelo mit nic z novodobych vymozenosti, pak klimu rozhodne mit musi!!! -
"-- skrytý --" 17.12.02 10:02
« Re: re: klima
Citron: Chlape, az budu doma nezamestnany, budu se rypat nudou v zadnici, tak pak Ti obehnu krome Citrouse treba i Volvo, Alfu, Mazdu a na co si vzpomenes :)
Ale jestli to potesi Tve rozdrasane zhrzene srdce, tak souhlasim, ze Clio v nicem nestaci na C3. :-) (Lufe, jestli to ctes, nekamenuj me, ja mu to rekl jen jako projev dobre vule, kdyz jsou ty Vanoce) :-))
mozna chapu. Zda se mi totiz, ze se skla a aut
s klimatizaci o mnoho vice zamlzuji... Sice jsem
nikdy nemel to same auto bez a s klima, abych mohl vyloucit
konstrukcni odlisnost, ale mam pocit, ze se auto
s klimatizaci vice zamlzuje -- zrejme se tam
najednou odpari (a na sklech zkondenzuje) cast te
vlhkosti, kterou pak s velkou pompou klimatizaci
odstranime :-)
K te vlhkosti bych mel jeste dotaz. v lete mi to
vysouseni vzduchu docela vadi. Mam pak hodne sucho
v krku a myslim, ze mi to neprospiva :-) Pouzivam
tedy zvikacky, ktere mne nuti "slinit". Jak to resite
vy? Nebo vam sussi vzduch nevadi? Me osobne vadi
i doma a tak musim mit na radiatorech odparovace.
Ale predpokladam, ze nejsem zadny exot a ze to vadi i jinym :-)
Stejne bych ale auto bez klimatizace nechtel :-P