Citroen C3
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
Karel1991 24.02.22 11:11
« Citroen C3 motor
Zdravím! Také mám citroen C3 a štve mě, že při nastartování trvá hrozně dlouho než se zahřeje motor, jakmile chci hned jet, tak to chcípe... Ale s tím už asi nic nenadělám ;-\ ;-\ Jinak kdyby vás cokoli zajímalo ohledně novinek a zajímavostí ze světa aut doporučuji [odkaz] -
"-- skrytý --" 05.04.08 19:03
« Nefungující potkávací světla (pro běžné svícení)
Dobrý den chci se zeptat na jednu věc. Dnes jsem chtěl vyměnit žárovky na potkávacích světlech. Ty stavájí jsou philips (přesně ted nevim ten typ ale byly 55w) a jako nove jsem tam chtěl dát nějaké 100w s modrým zabarvením. Jakmile jsem tam tu jednu žárovku instaloval, tak a zkusil jak svíti tak přestaly potkávací světla svíti úplně. A to jak levé tak pravé. Napadlo mě, že jsem spálil pojistku ale nikde jsem nenašel tu, která má na starosti světla. Když jsem tam vložil zpět tu oroginální, tak světla stejně nesvítí. Můžete mi někdo prosím poradit??? Díky moc už začínám být zoufalý :-( -
« Re: Po 20 kkm
Ten skurveny tolko reklamovany nedomrd radsej nekupujte, ak si chcete hladinu krvneho tlaku udrzat na prijatelnej urovni. Rano, 1 km od firmy sa mi rozsvietila kontrolka vstrekovania. Motor totalne stratil vykon a na plyn vobec nereagoval, isiel da sa povedat v konstantnych otackach. Max. rychlost cca 20 - 30 km/h. S tazkostami som prisiel na parkovisko. V servise tvrdia , ze pravdepodobne voda v benzine - kontrolka uz nesvietila a motor tahal. Voda v benzine sposobuje celkom ine problemy. Je to uz niekolka zavazna porucha na aute kt. je este v zaruke (asi ju radsej predlazim :o( -
« Re: Po 20 kkm
Mam 18500 km, 1.6/16v. Problemy: vyliezajuce tesnenia okien prednych dveri, vrzgajuci plastovy kryt zadnych piatych dveri a hlucne napravy (razy od kolies pri prejazde nerovnosti - vraj je to u C3 bezne). Inac je vsetko OK. Som spokojny, motor je zabehnuty dobre (bez problemov po rovine 205 km/h tacho), ziadne problemy ako majitelia 1.6 v P307 alebo Xsare. Spotreba po meste v zime 7,5-8l/100km, v lete 6-7l. Najnizsi priemer: Kosice - Istria v lete (1930km) 5,7l (dialnice 130-140km/h, inac 90-120km/h)... -
« Po 20 kkm
Tak 20 tisic uz ma C3-ka ubehnute. Ma za sebou aj jednu buracku. Dement na pozicanom na Audi TT sa otacal na ceste az nam - v protismere prebehol kasnu od zadneho blatnika, cez oboje lave dvere az po predny blatnik. Skoda - 105 litrov.
Uz je to spravene, dvere vymenene, nastriekane.
Zavada takmer ziadna, iba joystick pri volante na ovladanie radia straca kontakty na mikrospimacoch.
Nejde funkcia MUTE a ladenie stanic UP. Dam to vymenit, kym je to v zaruke. Rozmyslam zaplatit si zaruku aj na dalsi rok - clovek nevie, zda sa mi ze prevodovka ide akosi tazsie...
Napiste Vase skusenosti s C3-kou -
"-- skrytý --" 30.12.02 09:52
« Re: Klimatizace a vysouseni vzduchu
To Ajvn: Byly to tehdy Mitsubishi Carismy (pozn.: podvozek z Volva S40/V40, s ostatními Mitsubishi "made in Japan" má Carisma málo co společného - vyrábí se v holandském NedCaru) a důvodem volby právě tohoto vozu byla skutečnost, že to bylo první auto na trhu s tehdy "nejnovější generací" ABS od Bosche (šlo přece o předváděčku funkce ABS, nikoli auta...), pod označením, nemýlím-li se 5.1. Navíc myslím, že "převratnost" tehdejší novinky spočívala právě v elektronickém rozdělení brzdného účinku. PS: Není pravda, že brzdný účinek ostatních kol vozu s ABS ale bez EBD je na úrovni brzdného účinku toho kola, kde ABS právě zasahuje (teď interpretuji to, co tu někdo napsal). Řečené platí pouze v případě, že ABS není "plnohodnotně čtyřkanálový" a že řidič nezvýší tlak na brzdový pedál v případě, že se ABS na jednom kole spustí. Pokud řidič brzdový pedál tzv. "došlápne", brzdí i zbývající kola u auta bez EBD na úrovni "antiblokačního nastavení" ABS. -
"-- skrytý --" 26.12.02 23:36
« Re: Klimatizace a vysouseni vzduchu
Mitsi: Tezko soudit .. kdyz jsme u toho, na jakych typech vozu se to testovalo? Ja se ucastnil podobne veci letos v listopadu ve Vysokem Myte .. zkouseli jsme si to pri ruznych najezdovych rychlostech (rovnez kontrola rychlosti radarem), slo o sluzebni nebo nase soukrome vozy, takze nikdo z nas tam neridil soubezne dva vozy (s a bez ABS), ale trener z Myta nam to same ukazoval na Fieste bez ABS a ackoliv je s tim vozem velmi zzity a ma to tam najezdene, tak to chovani Fiesty bez ABS na tom sucho/kluzkem rozdilnem povrchu bylo dost alarmujici .. to auto slo samozrejme do hodin. Nemluve o tom, ze pri snaze udelat pri prudkem brzdeni uhybny manevr byl neuspesny .. bud to zahamstnes, ale pak je to neriditelne .. nebo brzdis prerusovane, ale pak se tomu vozu prodluzuje znatelne brzdna draha a napalis do simulovane prekazky. :-( Nicmene nechci tim rict, ze se nemuze najit jedinec s dobre vyladenym vozem bez ABS, ktery by nedokazal zdatne sekundovat .. ovsem my jsme takoveho pri vycviku nevideli :-/ -
"-- skrytý --" 26.12.02 23:22
« Re: Klimatizace a vysouseni vzduchu
matuS: No tak uplne kazde rano ne, nesmis me brat absolutne do slova :o), ale bohuzel jsem v lokalite, ktera je na mlhy dost nachylna, plus k tomu jeste cas kolem sedme az pul osme rano, kdy ty mlhy byvaji a kdy jimi projizdim. Ale neboj, uz jsem dospel do stadia, kdy mlhovky pri viditelnosti 100 metru panicky hned nezapinam :-) -
matuS 23.12.02 02:47
« Re: Klimatizace a vysouseni vzduchu
mitsi> no dneska je to s ABS troska inac. vtedy, v r1995, sa nepouzival rozdelovac brzdnej sily, t.j. vsetky kolesa brzdili tlakom, ktorym bolo brzdene koleso s najmensiou adheziou, t.j. na takychto zmiesanych povrchoch to bolo nahovno. dneska ma EBD kazde auto, a kazde koleso brzdi maximalnym moznym tlakom.
ajvn> naco pouzivas kazde rano hmlovky? to je v prahe kazde rano taka hmla, ze je viditelnost na 20metrov? -
"-- skrytý --" 21.12.02 23:54
« Re: Klimatizace a vysouseni vzduchu
Mám osobní zkušenost s tímtéž typem vozu "s" a "bez" klimy. Mohu proto potvrdit, že pokud se klima správně používá, tj. min. 5 minut před dokončením jízdy ji vypnu a naopak zapnu na plno větrák, abych profoukl a alespoň trochu vysušil výměník, pak tam žádný rozdíl v následném mlžení není. Pochopitelně je zřejmě rozdíl v tom, když auto bez klimy nemá pylový filtr, kdežto auto s klimou ano. Tam pak rozdíl asi je, ale takovéto porovnání z vlastní zkušenosti nemám. A ještě jedna zajímavá zkušenost (jelikož jsem vystřídal už cca 15 aut, tak možná dokonce statisticky významná): pokud bylo auto výrazně náchylné na poškození čelního skla odletujícími kaménky (klasické krátery, puklinky, pavučiny atd. - zřejmě tvrdší sklo), pak se téměř nemlžilo; jestliže však nárazy kaménků běžně snášelo pouze povrchovými odřeninami bez zjevného hlubšího poškození skla (pravděpodobně měkčí materiál), pak bylo náchylné na mlžení. Asi namítnete, že přece to, co je "venku před fólií" nerozhoduje o tom, jaké je to sklo zevnitř, ale mně vždy při mytí skla zevnitř připadalo, že i tam nějaký rozdíl je. Blázním? -
"-- skrytý --" 21.12.02 23:40
« Re: Klimatizace a vysouseni vzduchu
To Ajvn: Ještě k té brzdné dráze - rovný úsek; nájezdová rychlost 60 km/h (měřeno radarem pro vyloučení chyby rychloměrů použitých aut); stejná auta, ale jedno s ABS a druhé bez; stejné obutí; pod pravými koly kropený "uhlazený betonek", pod levými mokrý "državý" asfalt; úkol zabrzdit na co nejkratší dráze tak, aby pravá kola neopustila zhruba 1,5 metru široký pruh hladkého betonu (jinak zneplatnění pokusu). Výsledek: po mírném zácviku dokázali ti nejlepší účastníci testu zastavit "dávkovaným brzděním" na polovičce brzdné dráhy vozu s ABS - ta byla vždy víceméně stejná (tedy pokud řidič pochopil, že to musí co nejvíce "zahamtnout" - skoro každému to šlo "proti srsti"), největší problém bez ABS zase byl samozřejmě "nevybočit z lajny". Údaje o metrech nebudu uvádět - nechci si vymýšlet a přesně si to už nepamatuji. Ale to se psal rok 1995, třeba se od té doby něco změnilo a třeba dokonce k lepšímu... -
matuS 20.12.02 01:30
« sucho v krku
netrpim tymto neduhom pri klime, ale v lietadlach byva tento problem, a riesi sa to jednoducho - pit pit a pit. najlepsie mineralky, a striedat druhy. dzusy su tiez dobre, ale su moc kaloricke, cize mozes z toho dost priberat...
aspon sa naucite dodrziavat pitny rezim....