Citroen C3
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Citroën
-
Ahoj 21.10.2002 10:19
-
Re: Ahoj 21.10.2002 15:35
- Re: Ahoj 21.10.2002 15:43
- Re: Ahoj 21.10.2002 15:48
-
Re: Ahoj 22.10.2002 03:48
matuS
-
Re: Ahoj 22.10.2002 08:23
-
Re: Ahoj 22.10.2002 10:42
-
Re: Ahoj 22.10.2002 10:50
-
Re: Ahoj 22.10.2002 14:57
-
Re: Ahoj 23.10.2002 00:00
-
Re: Ahoj 23.10.2002 08:34
- Re: Ahoj 23.10.2002 11:23
-
Re: Ahoj 23.10.2002 08:34
-
Re: Ahoj 23.10.2002 00:00
-
Re: Ahoj 22.10.2002 14:57
-
Re: Ahoj 22.10.2002 10:50
- Re: Ahoj 23.10.2002 04:26 matuS
-
Re: Ahoj 22.10.2002 10:42
-
Re: Ahoj 22.10.2002 08:23
-
Re: Ahoj 21.10.2002 15:35
- Cena + vybava 18.11.2002 09:50
-
C3-ku 13.12.2002 11:12
-
Re: C3-ku 13.12.2002 11:37
-
Re: C3-ku 13.12.2002 15:25
-
Re: C3-ku 13.12.2002 15:38
- Re: C3-ku 16.12.2002 00:00 matuS
-
Re: C3-ku 13.12.2002 15:38
-
Re: C3-ku 13.12.2002 15:25
-
Re: C3-ku 13.12.2002 11:37
- po 3.000 km 16.12.2002 10:05
- C3 16.12.2002 14:26
- Klimatizace a vysouseni vzduchu 19.12.2002 14:26
- sucho v krku 20.12.2002 01:30 matuS
- Bez nadpisu 20.12.2002 01:30 matuS
- Po 20 kkm 28.10.2003 09:42
- Nefungující potkávací světla (pro běžné svícení) 05.04.2008 19:03
- Citroen C3 motor 24.02.2022 11:11 Karel1991
-
-
« Re: Ahoj
Citroen servisy /aspon v BA/ funguju NA *. Pri prvej prehliadke prepli pocitac na ukazovanie v Milach za hodinu a nevedeli to pol hodinu prepnut naspat, ked sme sa museli vratit, lebo som si to vsimol az po x km. Dalej max. neochota a lajdactvo. Ale auticko je to dobre...taky pocit pohody pri jazdeni v nom, ziadne pretekanie, jednoducho pohodka a komfort..-
"-- skrytý --" 21.10.2002 15:48
« Re: Ahoj
Teda to by me zajimalo, kdo by platil pokutu, jestli Ty nebo ten servis, kdyz by Te hluchavky zastavili za rychlou jizdu a Ty bys tvrdil pravdu, ze jsi tam rozhodne pres 50 nemel a ze jim to klidne predvedes znova s policajtem za volantem. :-))) Akorat ty domy a lidske postavicky kolem me se mihaly nejak rychle, toho jsem si pane prislusnik vsiml. :-)) -
matuS 22.10.2002 03:48
« Re: Ahoj
Mig> ja som daval servisovat axko u Lachkovica v Stupave, a ti sa mi zdali dobri.
ocino servisuje c5 v raci, k tomu sa neviem presne vyjadrit, nieco urobia dobre a nieco zle. ale moc zle to imho neni.
velmi zlu skusenost mam s citroenom na starej vajnorskej, a potom na vajnorskej pri byvalej dimitrovke.-
« Re: Ahoj
Bolo to oproti Istrochemu...strasni lajdaci...po lahkom oskreti dveri ...ich vymena+lakovanie blatnika..trvalo to tyzden /predtym 2, co doviezli veci/.Nalepili na dvere-stlpik v strede..iny polep ako na opacnej strane...vraj taky dosiel/iny material/..potom o tyzden dosiel dalsi a ten bol identicky s tymi povodnymi. No, jednoducho sa tam chodilo na 10 x, cas a benzin ani nepocitam....-
« Re: Ahoj
No zatím jste mě moc nepotěšili... Mám trošku výhodu, že kolem prodejny (a servisu) Citroen jezdím 2x denně (do práce). Jinak se mi prodejce nabízel, že při každém ponechání auta u nich mě odvezou do práce a jak bude hodovo, že pro mě zas přijedou. Tak čert ví. Aby to nebolo akože teď vtáčika lapajú pekne mu zpievajú... Ale autíčko se mi moc líbí.-
-
« Re: Ahoj
No tak C3 mně ani nepřipomínejte! Holka mě s tímhle citroenem už měsíc otravuje. Sotva udělala řidičák, už chce nové auto. Napište o C3 něco negativního, ať se můžu bránit.-
« Re: Ahoj
Benzíňák: Zvaž to, kámoška si to koupila a ač nejsem příznivce milování v autě (postel je postel) tak v tomhle to fakt bylo dobrý i když to asi nebylo jen tim autem. Ale vážně: mám rád velký káry, tohle bych si nikdy nekoupil, ale na to jak je to z venku malý, je to překvapivě pohodlný....-
« Re: Ahoj
maxima> "z venku malý" tak to je to posledne hodnotenie C3 co by som robil. Len si to pozri ked to stoji pri inych autach ... tiez sa cudujem ako sa da byt nerozhodny medzi Clio a C3, su to sice auta rovnakeho segmentu ale uplne odlisnych uzitnych vlastnosti-
« Re: Ahoj
Stal som vedla C3 a porovnaval s mojim Cliom. Vpredu takmer to iste, vzadu takmer to iste. Najvacsi nedostatok je asi malo miesta vzadu na hlavu. A pritom by clovek cakal nieco ine, ked je to take vysoke...-
« Re: Ahoj
luf> ??? o com pises? C3 je celkovo vecsia - na dlzku skoro 10cm, na vysku viac ako 10cm. U takeho maleho auta je to znacny rozdiel. No a pokial pises o vnutornych rozmeroch a hlavne priestore na hlavu - to som nepochopil, tym "mensi" si myslel Clio ze? lebo ak nie, tak potom si asi poplitol auta, lebo C3 ma o 8 cm viac miesta na hlavu na zadnych sedadlach, no a ked sme pri tom tak kufor ma C3 o 24 litrov vecsi, aj ked si myslim ze ta srandovna prepazka v C3 dost chaoticke riesenie, ale niekedy sa moze hodit. Ja osobne by som bral Clio ak by som chvel male obratne zihadlo, a C3 ak potrebujem pohodlne auto a pocitam aj s nejakymi spolujazcami hlavne vzadu.-
« Re: Ahoj
yyyy - nejako sa mi zdalo miesta na hlavu v obidvoch autach poskromne, rozhodne som nezaznamenal 8cm rozdielu. BTW oni meraju od sedaku ku streche, ale nikto nemeria, ako hlboko sa ti do sedaku zapichne zadok, to su dalsie cm navyse :-) Inak som cakal vacsie rozdiely v priestore, posobi to ovela vacsie ako Clio, ale v skutocnosti je to minimalny rozdiel v prospech C3. Kufor som neporovnaval.-
« Re: Ahoj
Tiez neviem preco tie auta tlacia do vysky, je to podla mna ftakovina, ak chce niekto vysoke auto, kupi si van, ale neviem preco by som mal platit nad hlavou prazdnych 10cm ked ma to stoji dost vela na maximalke a aj na spotrebe, ale v pripade mestskeho auta ako C3 to nie je na zahodenie, problem je len to ze Citroen v tom pripade nema "mimomestsku" verziu-
« Re: Ahoj
yyyyy-ty uz si nemocny s tou vyskou! Rozdil neni velky a kdo chce nizky auto, koupi si sportak... :-)))
-
« Re: Ahoj
ked pojdes hore dole 1000+1000 km zistis ze ta tych 10cm vysky dost nastve ... proste su ludia co auto pouziju 90% jeho zivotnosti na dialnici-
-
-
« Re: Ahoj
:-))) Ne cim vyssi posez, tim vetsi pohodli! Auta ktera jsou takto stavena nepotrebuji byt tak dlouha, aby mohla poskytnout velkou miru prostoru!-
-
-
-
-
-
-
-
-
« Re: Ahoj
Ona ta úvaha zda Clio nebo C3 je spor rozumu se srdem. Rozum velí - vem Clio, za stejné peníze máš plnou výbavu, C3 bude holota. Jenomže srce křičí - blbče, podívej se jak je Citrónek krásnej, co je proti tomu nějakejch ušmudlanejch 50kil navíc? A navíc je to o generaci novější autíčko. Jinak vnitřním prostorem se přeci jen nedají srovnávat. V C3 máte pocit o třídu většího vozu.-
« Re: Ahoj
Tak jak jsi se rozhodl, Citróne? Do čeho jdeš? Já už kapituloval před neustálými útoky své rozmazlené dcery a ve slabé chvice jí toho Lemona C3 slíbil. Ale toho nejlevnějšího - 1,1 X za 299 + 32 klima + 9 metalíza (chce světle modrou). Ale alespoň jsem si vymohl, že to dostane až po novém roce - 2 roky záruka.-
-
« Re: Ahoj
No vidíš, a pak že Australani jsou úplný paka. Nejsou. Některým to sem tam i pálí. Hele Benzíňáku a co tak věno? Teda kromě toho baráku co nám mladejm necháš postavit. Ne, že by mi šlo o prachy, ale že bych teda tu C3 nemusel kupovat. Naco by nám byly dvě, že...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
matuS 23.10.2002 04:26
« Re: Ahoj
vidis Mig, je to presne ten servis, kde som aj ja mal zlu skusenost.
nabuduce treba skusit iny.
ale ide o to, ze lakovanie ti nikto neurobi rychlo, totiz ten lak musi aj schnut. tyzden je normalna doba. btw pochybujem ze oni lakuju, co viem, tak vacsina servisov dava lakovanie robit nejakej firme...-
« Re: Ahoj
to matuS - mne v Renaulte prelakovali predne dvere za 2 dni (samozrejme zadavali to inej firme). Sice strasili, ze to bude trvat cely tyzden, ale uz na druhy den zavolali, ze je to hotove.-
-
« Re: Ahoj
matus- bol to iba maly skrabanec 30cm az na plech (nejaka svina s klucom na 6 dni starom aute). V sevise tvrdili, ze to inak nejde opravit, iba cele prelakovat. Jeden den rano som tam auto zaviezol, na druhy den o cca. 10:00 volali, ze poobede mozem prist po auto. A vraj ho nemam moc obchytkavat a ani umyvat aspon tyzden
Viete, ake su tri najstresujucejsie zazitky v zivote muza?
1, Prve kopacky od frajerky
2, Prve parohy
3, Prvy skrabanec na novom aute
-
-
-
-
-
-
-
Cena + vybava
Potrebujem do firmy do onca roka kupit nove auto nizsej triedy. Rozhodovalo sa medzi Fabiuo, Cliom, P206 a C3. Kriteria: 1.4 l, klima, bezpecnost.
Fabia, co som nepredpokladal bola 1-znacne najdrahsia, P206 maly. Clio malo lepsie parametre vo vybave za rovnaku cenu ako C3 (konkretne ABS)
Clovek, ktroy bude tym autom jazdit sa nakoniec rozhodol pre C3. Mate skusenosti s jazdnymi vlastnostami, resp. s user-friendly funkciami tohto vozidla ? -
C3-ku
Prekvapil ma vynikajuci interier s mnozstvom odkladacich priestorov. Vacsi Megan ich zdaleka tolko nema. Na moj vkus vsak moc future pristrojovka. Ukazatele teploty chlad. kvapaliny a stavu nadrze su na 5 LED-iek ako v elektromobile a otackomer je len taka polkruznica v ktorej beha rucicka, ktoru moc nevidno.
1.4. je slabsi motor, ale nezabehnuty a v meste medzi 5 a 6 litrami/100 celkom dobreee.
Vzhladom na vysku auta ma vynikajucu stabilitu a tvrdsie perovanie. Riadenie je az extremne lahke, rovnako vsetky padaly, treba vsetko s citom, co pre sportovejsie povahy nie je to prave orechove, ale na druhej strane sa o C3 ako o aute na razantnu jazdu hovorit neda.
Dufam, ze do diskusie sa zapoji viac C3-karov.-
« Re: C3-ku
Docela jsi mě potěšil, že jsi ji vzal. A v jaké výbavě? A barva? Těšil jsem se na nějaké výprodejové slevy koncem roku, ale C3 je novinka, takže jen plná cena. Jakou ti dali záruku?-
« Re: C3-ku
Klima, strieborna metaliza, CD, DO, el. vyhrievane zrkadla, el. okna, hmlovky, bez ABS (skoda), inak brzdy su super. 4 AirBagy, plasty vo farbe.
Zaruka na kasnu 12 rokov, na ostatne 1+1+1.
Vo Fututum-e v Ostrave bola nejaka promo-akcia vybava zadarmo, ale uz som mal kupene, tak som sa radsej nesiel vytacat. Kolega uz bude mat na tom 1.500 km, tak uvidime ako to zhodnoti on.-
"-- skrytý --" 13.12.2002 15:38
« Re: C3-ku
Tak si citrouska uzij ve zdravi a plne spokojenosti, jen mi prijde jako nerozum si dnes kupovat auto bez ABS. :(-
matuS 16.12.2002 00:00
« Re: C3-ku
ja osobne si nemyslim, ze kupovat auto bez abs je az taky nerozum. rozhodne by som abs chcel (aj ostatne elektricke serepeticky) ale zasa az tak vela by som na abs neprikladal. je to o prioritach. ajvn, ja napr nechapem ako si si mohol kupit auto bez klimatizacie...tebe to ale vyhovuje
to ze c3 nema abs skor vidim na hanbu citroenu, ze to nedava seriovo do vsetkych modelov. dvihlo by to cenu mozno o 10.000sk, co je zanedbatelne.-
"-- skrytý --" 16.12.2002 09:40
« Re: C3-ku
matuS: :-) No jo, nemam ji tam, to je fakt. Jenze kvuli te absenci klimacky se nedostanu do marneho reseni neresitelne situace, kdyz budu potrebovat na kluzkem povrchu brzdit a zaroven se vyhybat..to bez ABS nezvladnes, ikdybys byl sebelepe strenovany se svym vozem. To same, kdyz budes muset brzdit kazdou stranou vozu na jinem povrchu (sucho/kluzko), tak to neskonci jinak nez hodinami. Jasne, kazdy se snazime jezdit tak, abychom se do takovych situaci po certu nikdy nedostali, ale clovek mini a situace a jini ridici okolo meni. A pak uz je pozde :-( ABS neni jen o vyhodach, ma svou mouchu, jako je objektivne delsi brzdna draha, ale ty vyhody znatelne prevazuji.
Jinak ta klimacka je skutecne veci priorit. 45.000 prvotni vyssi naklady a ted nebudu pocitat vyssi spotrebu. Kdyz bych mel auto dokonce 10 let, pak je to 4.500/rok a realne tu klimacku clovek uzije pouze 3 mesice v roce, kdy se da argumentovat, ze to uplne komfortne MOZNA vetrak v lete nezvlada. Takze pak dat mesicne za tenhle komfort 1.500 behem tech tri mesicu v roce se mi vazne nechtelo :-)-
« Re: C3-ku
2ajvn: klima ti znizuje reakcnu dobu, podla teploty a inych podmienok niekedy aj o sekundu. To je argument, ktory by si do tych 1500 korun mesacne mohol brat do uvahy :-))-
"-- skrytý --" 16.12.2002 10:27
« Re: C3-ku
wawrik: :)) Ja jsem takovy teplomil i chladomil, mne nevadi ani chlad, ani vedro..ikdyz vseho s mirou:-) Ale jasne, jet v 50'C paraku v aute, to by ubilo i vola :-) Za jizdy ten vetrak na druhou rychlost s prehledem stiha chladit me v parnu jinak potici se spanky :-) (ted myslim tu cast na hlave, ne ten ochrapany stav :)) .. ale kdyz s tim autem zastavim (typicky pri dojezdu), pak zustat v aute dele jak minutu se rovna propoceni vseho na mne :)) Chce to zkratka rychly uprk :-) Ale to pro me neni porad argument pro investovani do klima. Ikdyz az mozna budu za nekolik desetileti starsi paprda, budu na to koukat jinak :o)
-
-
matuS 17.12.2002 02:32
« Re: C3-ku
ajvn: reseni neresitelne situace, kdyz budu potrebovat na kluzkem povrchu brzdit a zaroven se vyhybat..to bez ABS nezvladnes, ikdybys byl sebelepe strenovany se svym vozem
no ja superman rozhodne niesom, ale uz som na lade necakane brzdil a vyhybal sa a islo to. dopadlo to plecharinou len preto, lebo uz nebolo kam ist :-)
a ostatni ti uz napisali, ze klima nieje len o pohodli, ale je to dolezity prvok aktivnej bezpecnosti nielen v lete, ale aj v zime (zabudni na zahmlievanie okien)
pallas> aj keby tam bol 2.0turbo, tak by som to auto nechcel, lebo z tej ich palubovky, ktora vyzera ako v hrackarskom aute, je mi dost nevolno.-
"-- skrytý --" 17.12.2002 09:28
« Re: C3-ku
matuS: ne, Ty se za to vubec nestyd, Ty ses superman! :-)) zeptam se na detaily .. pri tom brzdeni jsi brzdil prerusovane, ze jsi mohl jak pises zaroven smerove ridit? A co to bylo za auto? s hnanou kterou napravou?
zahmlievanie okien? co to je? to takmer vobec neznam .. len zopar sekund niekedy, vynimocne .. nez sa rozjedem :)) na to klimu netreba :)
Teda nechci se v tom moc rypat, ale mne prijde vic o aktivni bezpecnosti za volant usedat poradne vyspaly, nez jestli mam nebo nemam ve voze klimu.-
"-- skrytý --" 17.12.2002 09:31
« Re: C3-ku
matuS: protoze uz nebolo kam ist? A nebolo to prave pre to, ze si brzdil prerusovane a pak to auto ma brzdou drahu az o 1/3 delsi? Hm ? :-) (Cili danou situaci by auto s ABS zvladlo pri znatelne kratsi brzdne draze)-
matuS 18.12.2002 01:08
« Re: C3-ku
matuS: protoze uz nebolo kam ist? A nebolo to prave pre to, ze si brzdil prerusovane a pak to auto ma brzdou drahu az o 1/3 delsi? Hm ? :-) (Cili danou situaci by auto s ABS zvladlo pri znatelne kratsi brzdne draze)
neviem, je to mozne. teraz sa to tazko povie, rovnaka situacia sa tazko nasimuluje este raz.
ale ten manik co isiel predomnou to hamtol a brzdil neprerusovane vsetkymi styrmi a zacal sa tocit po ceste... a pokial viem, tak abs brzdi prerusovanie tiez, sice niekolkonasobne rychlejsie ako ja, ale predsa :-) takze ako? ta tvoja posledna veta je vyslovene spekulacia-
"-- skrytý --" 19.12.2002 12:01
« Re: C3-ku
matuS: Spekuloval jsem v tom, co se stalo a proc se to stalo :-) Jinak ten udaj o 1/3 delsi brzdne draze je oficialni udavany udaj (BESIP a jemu podobne organizace).
Rozdil mezi prerusovanim ABS a noznim prerusovanim ma byt v tom, ze nohou to trva od okamziku seslapnuti do sevreni celisti 0.2 sec, to je pouze ta technologicka ztrata (nemluvi se o reakcnich lidskych ztratach). Takze dokazes za vterinu pouze 2.5krat sevrit celisti. Kdezto ABS to snad dela 16x/sek. Ale uprimne, samotnemu mi neni jasne, jak to dela :-) Kdyz by slo o elektromagneticke brzdy, to by mi bylo jasne, ale u hydrauliky mi to uz tak jasne neni, ze to dokaze tak rychle. :-) Ve vysledku tenhle rozdil ma delat prave tech 33% navic brzdne drahy, oproti brzdeni na hranici smyku, tzn. tesne pred zaslajfnutim. Kolik procent je to s ABS bych si vymyslel, ale jestli tusim, je to nekde snad pod 10%.
-
-
-
matuS 18.12.2002 01:00
« Re: C3-ku
ajvn> citroen ax, hnana predna naprava, zimne gumy, brzdil som prerusovanie.
ked sa ti nerosia okna, bud rad. mne sa vzdy rosili, ked prsalo a nebol som sam v aute.
este ku klime - zabudol som na to, co pripomenul mitsi - aboslutne je mi nesympaticke cestovat po dialnici a mat otvorene okno, robi to nenormalny hluk.
-
-
« Re: C3-ku
Hele matuŠu, jak je to s tou tvou stránkou? Fakt ještě na těch Filipínách nezavedli internet?
Avjn: "na ty 3 měsíce v roce klimu nepotřebuju..." no je vidět, že jsi ji nikdy neměl. Není vyjímkou, že ti automatická klim. chladí i v březnových slunečních dnech a od dubna vlasně nonstop až cca do října. Ten vnitřní komfort je skutečně nesrovnatelný. Sice jsem dosud měl jen stará auta, ale posledních 10 let pouze s klimou. Jak už tady zaznělo - jak si jednou na ni zvykneš, nemůžeš do auta bez ní sednout.-
"-- skrytý --" 17.12.2002 09:44
« re: klima
citron a all: Me nesmite brat vazne, ja jsem extreme :-) Ja mam klimu v praci v kanclu a stejne ji mam i v lete vyplou, protoze se mi nelibi :-) Mozna jsem jeste posledni zbytek pravekych lidi, kteri meli radeji teply pramenity cisty vzduch, nez tyhle upravene "umelotiny" :-))) P.S. a rozhodne nejsem zadny alergik, ktery by byl prechoulostively .. mozna prave naopak, zchoulostiveli jste Vy, ze Vam vadi teplo :))-
-
-
"-- skrytý --" 17.12.2002 09:53
« Re: re: klima
krom toho zasadni rozdil mezi mnou a Hufem je v tom, ze Huf se sem tam trefuje do druhych, kdezto ja sam do sebe :)-
« Re: re: klima
Si dělám srandu, nebreč. Ale stejně se s tebou nebavím. Vykvajzl ses na mě s tím vyzkoušením C3 kontra Cliouz. Takže se budu dál domnívat, že C3 je ve všem lepší. Souhlasíš???-
"-- skrytý --" 17.12.2002 10:02
« Re: re: klima
Citron: Chlape, az budu doma nezamestnany, budu se rypat nudou v zadnici, tak pak Ti obehnu krome Citrouse treba i Volvo, Alfu, Mazdu a na co si vzpomenes :)
Ale jestli to potesi Tve rozdrasane zhrzene srdce, tak souhlasim, ze Clio v nicem nestaci na C3. :-) (Lufe, jestli to ctes, nekamenuj me, ja mu to rekl jen jako projev dobre vule, kdyz jsou ty Vanoce) :-))-
-
"-- skrytý --" 17.12.2002 10:09
« Re: re: klima
citron: Jak jsi jen slechetnyyyy .. no jo, to nas kultivuje ta francouzska technika :)-
"-- skrytý --" 17.12.2002 10:12
« Re: re: klima
citron: Doufam, ze se budes revansovat a skocis do fora Cliaku a napises tam na oplatku, ze Clio je vsem lepsi nez C3 .. pak mi to prijde jako vyvazene :)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
« Re: C3-ku
Hele matuŠu, jak je to s tou tvou stránkou? Fakt ještě na těch Filipínách nezavedli internet?
Avjn: "na ty 3 měsíce v roce klimu nepotřebuju..." no je vidět, že jsi ji nikdy neměl. Není vyjímkou, že ti automatická klim. chladí i v březnových slunečních dnech a od dubna vlastně nonstop až cca do října. Ten vnitřní komfort je skutečně nesrovnatelný. Sice jsem dosud měl jen stará auta, ale posledních 10 let pouze s klimou. Jak už tady zaznělo - jak si jednou na ni zvykneš, nemůžeš do auta bez ní sednout. A i kdyby má nová C3 ani motor neměla (jen šlapací), klimačku mít prostě musí.-
-
« Re: C3-ku
matuS: no tak dobře, co nadělám, nějak ten týden bez tvých stránek budeme muset přežít. Napiš nám aspoň, kolik tam na těch Šalamounových ostrovech (nebo kde teď vlastně jsi) stojí benál 95 a kolik nafta.
-
-
-
"-- skrytý --" 17.12.2002 18:09
« Re: C3-ku
To Ajvn: Az Ti budou v aute zvracet Tvoje vlastni deti z prehrati, pak si priste rozmyslis, jestli klimu nebo neco jineho misto ni. Moderni auto = velka zasklena plocha (tj. vyssi zahrivani), hodne sklonena skla (opet vyssi zahrivani) a dobra aerodynamika (prakticky nelze jezdit s otevrenymi okny). Proto do moderniho auta rozhodne patri klima. Ja osobne uz pres 10 let razim nazor, ze prave klima je nejdulezitejsim prvkem aktivni bezpecnosti - kdyby me auto nemelo mit nic z novodobych vymozenosti, pak klimu rozhodne mit musi!!!-
"-- skrytý --" 19.12.2002 11:47
« Re: C3-ku
Mitsi: Nastesti me deti jeste nekolik let netrapi, .. podle harmonogramu :-) .. ale kdy planuju socialni jistoty a dovolenou v Jugoslavii se me neptej :-)) No muj zaludek teplo zvlada, holt dobrej pajsl. Ale ne, nechci to zlehcovat, co pises, urcite to je platny argument, ze kdyz pro nikoho, tak napr. pro to dite ma smysl investovat. Mozna casem zmenim priority..mozna ne, ale v te dobe uz bude klima standard :-) Je to individualni a naprosto objektivne. Neni recept, jakou teplotu, vlhost a tlak vzduchu by melo idealni prostredi pro cloveka. Stejne tak neni pevne definovany rozptyl, ktery je OK, ktery je min OK. Podle me je to hodne o adaptabilite organismu .. Proto ten muj osobni postoj, ze pro me ma klima nizkou uzitou hodnotu, zato ABS a mlhovky mi prijdou jako daleko potrebnejsi pro mou bezpecnost. Nechapu, jaktoze mlhovky porad jeste nejsou standardni soucast. V jejich pripade nejde jen o ohrozeni samotne osadky vozu, ale hlavne tech ostatnich okolo.-
"-- skrytý --" 19.12.2002 13:51
« Re: C3-ku
Ještě jedna připomínka k té klimě: neexistuje účinnější způsob, jak odmlžit skla (třeba když je venku hodně vlhko nebo prší), než použití klimatizace (vysušuje vzduch). Není snad tohle argument ve prospěch aktivní bezpečnosti? Podle mne dokonce výraznější, než ABS na většině vozů: na základě vlastních zkušeností si dovolím tvrdit, že v 90% případů spíše překáží a komplikuje situaci, než aby zkušenému řidiči pomáhal. PS: Metodou "dávkovaného brzdění" (tedy nikoli přerušovaného) na hranici smyku lze zkrátit brzdnou dráhu oproti brdění s ABS v tomtéž autě až o 50%! (Vyzkoušeno v praxi na speciálním cvičišti.)-
"-- skrytý --" 19.12.2002 14:15
« Re: C3-ku
Mitsi: Ted s odpustenim kecas! :-) Rozdil mezi ABS a brzdenim tesne pred hranici smyku neni takovy, jak udavas .. to je zase zkusebne odmereno stovkami mereni na zkusebnich polygonech. To cislo se pohybuje skutecne nekde kolem 10% navic v neprospech ABS, ale presne ho z hlavy nevim. Bezne auta, co brzdi ze stovky za 43-44 metru to "davkovym" zpusobem zvladaji za 38-40 metru.
Formulace "neexistuje ucinnejsi zpusob, nez .." jeste nerika, ze ten jiny zpusob je neefektivni a nefunkcni. Ja s odmlzenim skel problem nemam .. ani v zime, ani pri desti a velke vlhkosti. Nerikam, ze jsem jeste nikdy nemel zamlzena skla a neresil problem, jak je v rozumnem case odmlzit ..ale rozhodne me to reseni nedohnalo k zjisteni, ze ten muj zpusob je na draka.
Krom toho Tve "priznani", ze klimacka vysusuje vzduch, je mezi nami jeden z duvodu, proc obecne klimacky nezapinam, ikdyz je mam k dispozici v mistnostech, atd. Dychat vysusenej vlhkem v rozumne mire nenasycenej vzduch neni dlouhodobe moc prijemne.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
po 3.000 km
Tak, C3-ka ma uz 3.000 a prvu servisnu prehliadku za sebou. Zatial bez najmensej chyby. Prave sme do nej nalozili nenormalne mnozstvo materialu. Necakal som, ze sa to tam vsetko vojde :-O
K tomu ABS - priplatok cinil neludskych tusim 40 kSk, kdezto klima bola za cca 20k. Bohuzial mnou pozadovane parametre by malo dovezene auto az po novom roku, co je pre firmu z danoveho hladiska neprijatelne. Dnes bola dost poladovica, skusal som megan s ABS a C3 bez. S prerusovanym brzdenim na letnych gumach ta C3-ka obstala. Su tam dost tenke gumy 165/70 R14. -
C3
To Ajvn. Diky moc. Ja tu C3-ku nejazdim, mam Megana 1.6 16V 107 koni. Clovek co na nej jazdi je nas obchodnik. Vies si predstavit jazdenie po Blave v 36 °C v koseli kravate a saku bez klimy ? Smrdel by jak prasa. A po prichode na obchodne rokovanie by vsetci vytahovali vreckovky a davali by si ich pred nod :o) Nehovorim o prepoteni oblecenia, to je ako keby si bezal maraton v Keni v neoprenovom potapacskom kostyme :o((((
Ta klima ma 100%-tne opodstatnenie a auto bez nej by som z uvedenych dovodov uz nechcel (samozrejme na profesionalne vyuzitie - sluzobky a pod.)
To Pallas: Kua, napis ake si mal s jazdou s tymto vozom a motorom dojmy !!!-
"-- skrytý --" 16.12.2002 16:46
« Re: C3
orin: Tak hodne stastnych km i za volantem Megane :-))
Jasan, ja klimu nezatracuju a to co pises, je naprosty zrejmy duvod, proc do auta klimu jo. Hele, ale ten obchodnik by si mohl klidne to sako v aute sundat, aspon se mu nezvalchuje a nebude jak vozuzlanej vod kravy :-)) Jo a kdyz ten obchodnik bude hubendour, tak tezko bude smrdet, to smrdej spekouni, kterym se vyplavuje sadlo. :-)
-
-
Klimatizace a vysouseni vzduchu
To ze Ajvn nema problemy se zamlzovanim skel
mozna chapu. Zda se mi totiz, ze se skla a aut
s klimatizaci o mnoho vice zamlzuji... Sice jsem
nikdy nemel to same auto bez a s klima, abych mohl vyloucit
konstrukcni odlisnost, ale mam pocit, ze se auto
s klimatizaci vice zamlzuje -- zrejme se tam
najednou odpari (a na sklech zkondenzuje) cast te
vlhkosti, kterou pak s velkou pompou klimatizaci
odstranime :-)
K te vlhkosti bych mel jeste dotaz. v lete mi to
vysouseni vzduchu docela vadi. Mam pak hodne sucho
v krku a myslim, ze mi to neprospiva :-) Pouzivam
tedy zvikacky, ktere mne nuti "slinit". Jak to resite
vy? Nebo vam sussi vzduch nevadi? Me osobne vadi
i doma a tak musim mit na radiatorech odparovace.
Ale predpokladam, ze nejsem zadny exot a ze to vadi i jinym :-)
Stejne bych ale auto bez klimatizace nechtel :-P-
"-- skrytý --" 21.12.2002 23:40
« Re: Klimatizace a vysouseni vzduchu
To Ajvn: Ještě k té brzdné dráze - rovný úsek; nájezdová rychlost 60 km/h (měřeno radarem pro vyloučení chyby rychloměrů použitých aut); stejná auta, ale jedno s ABS a druhé bez; stejné obutí; pod pravými koly kropený "uhlazený betonek", pod levými mokrý "državý" asfalt; úkol zabrzdit na co nejkratší dráze tak, aby pravá kola neopustila zhruba 1,5 metru široký pruh hladkého betonu (jinak zneplatnění pokusu). Výsledek: po mírném zácviku dokázali ti nejlepší účastníci testu zastavit "dávkovaným brzděním" na polovičce brzdné dráhy vozu s ABS - ta byla vždy víceméně stejná (tedy pokud řidič pochopil, že to musí co nejvíce "zahamtnout" - skoro každému to šlo "proti srsti"), největší problém bez ABS zase byl samozřejmě "nevybočit z lajny". Údaje o metrech nebudu uvádět - nechci si vymýšlet a přesně si to už nepamatuji. Ale to se psal rok 1995, třeba se od té doby něco změnilo a třeba dokonce k lepšímu...-
matuS 23.12.2002 02:47
« Re: Klimatizace a vysouseni vzduchu
mitsi> no dneska je to s ABS troska inac. vtedy, v r1995, sa nepouzival rozdelovac brzdnej sily, t.j. vsetky kolesa brzdili tlakom, ktorym bolo brzdene koleso s najmensiou adheziou, t.j. na takychto zmiesanych povrchoch to bolo nahovno. dneska ma EBD kazde auto, a kazde koleso brzdi maximalnym moznym tlakom.
ajvn> naco pouzivas kazde rano hmlovky? to je v prahe kazde rano taka hmla, ze je viditelnost na 20metrov?-
"-- skrytý --" 26.12.2002 23:22
« Re: Klimatizace a vysouseni vzduchu
matuS: No tak uplne kazde rano ne, nesmis me brat absolutne do slova :o), ale bohuzel jsem v lokalite, ktera je na mlhy dost nachylna, plus k tomu jeste cas kolem sedme az pul osme rano, kdy ty mlhy byvaji a kdy jimi projizdim. Ale neboj, uz jsem dospel do stadia, kdy mlhovky pri viditelnosti 100 metru panicky hned nezapinam :-)
-
-
"-- skrytý --" 26.12.2002 23:36
« Re: Klimatizace a vysouseni vzduchu
Mitsi: Tezko soudit .. kdyz jsme u toho, na jakych typech vozu se to testovalo? Ja se ucastnil podobne veci letos v listopadu ve Vysokem Myte .. zkouseli jsme si to pri ruznych najezdovych rychlostech (rovnez kontrola rychlosti radarem), slo o sluzebni nebo nase soukrome vozy, takze nikdo z nas tam neridil soubezne dva vozy (s a bez ABS), ale trener z Myta nam to same ukazoval na Fieste bez ABS a ackoliv je s tim vozem velmi zzity a ma to tam najezdene, tak to chovani Fiesty bez ABS na tom sucho/kluzkem rozdilnem povrchu bylo dost alarmujici .. to auto slo samozrejme do hodin. Nemluve o tom, ze pri snaze udelat pri prudkem brzdeni uhybny manevr byl neuspesny .. bud to zahamstnes, ale pak je to neriditelne .. nebo brzdis prerusovane, ale pak se tomu vozu prodluzuje znatelne brzdna draha a napalis do simulovane prekazky. :-( Nicmene nechci tim rict, ze se nemuze najit jedinec s dobre vyladenym vozem bez ABS, ktery by nedokazal zdatne sekundovat .. ovsem my jsme takoveho pri vycviku nevideli :-/-
"-- skrytý --" 30.12.2002 09:52
« Re: Klimatizace a vysouseni vzduchu
To Ajvn: Byly to tehdy Mitsubishi Carismy (pozn.: podvozek z Volva S40/V40, s ostatními Mitsubishi "made in Japan" má Carisma málo co společného - vyrábí se v holandském NedCaru) a důvodem volby právě tohoto vozu byla skutečnost, že to bylo první auto na trhu s tehdy "nejnovější generací" ABS od Bosche (šlo přece o předváděčku funkce ABS, nikoli auta...), pod označením, nemýlím-li se 5.1. Navíc myslím, že "převratnost" tehdejší novinky spočívala právě v elektronickém rozdělení brzdného účinku. PS: Není pravda, že brzdný účinek ostatních kol vozu s ABS ale bez EBD je na úrovni brzdného účinku toho kola, kde ABS právě zasahuje (teď interpretuji to, co tu někdo napsal). Řečené platí pouze v případě, že ABS není "plnohodnotně čtyřkanálový" a že řidič nezvýší tlak na brzdový pedál v případě, že se ABS na jednom kole spustí. Pokud řidič brzdový pedál tzv. "došlápne", brzdí i zbývající kola u auta bez EBD na úrovni "antiblokačního nastavení" ABS.
-
-
-
"-- skrytý --" 21.12.2002 23:54
« Re: Klimatizace a vysouseni vzduchu
Mám osobní zkušenost s tímtéž typem vozu "s" a "bez" klimy. Mohu proto potvrdit, že pokud se klima správně používá, tj. min. 5 minut před dokončením jízdy ji vypnu a naopak zapnu na plno větrák, abych profoukl a alespoň trochu vysušil výměník, pak tam žádný rozdíl v následném mlžení není. Pochopitelně je zřejmě rozdíl v tom, když auto bez klimy nemá pylový filtr, kdežto auto s klimou ano. Tam pak rozdíl asi je, ale takovéto porovnání z vlastní zkušenosti nemám. A ještě jedna zajímavá zkušenost (jelikož jsem vystřídal už cca 15 aut, tak možná dokonce statisticky významná): pokud bylo auto výrazně náchylné na poškození čelního skla odletujícími kaménky (klasické krátery, puklinky, pavučiny atd. - zřejmě tvrdší sklo), pak se téměř nemlžilo; jestliže však nárazy kaménků běžně snášelo pouze povrchovými odřeninami bez zjevného hlubšího poškození skla (pravděpodobně měkčí materiál), pak bylo náchylné na mlžení. Asi namítnete, že přece to, co je "venku před fólií" nerozhoduje o tom, jaké je to sklo zevnitř, ale mně vždy při mytí skla zevnitř připadalo, že i tam nějaký rozdíl je. Blázním?
-
-
matuS 20.12.2002 01:30
sucho v krku
netrpim tymto neduhom pri klime, ale v lietadlach byva tento problem, a riesi sa to jednoducho - pit pit a pit. najlepsie mineralky, a striedat druhy. dzusy su tiez dobre, ale su moc kaloricke, cize mozes z toho dost priberat...
aspon sa naucite dodrziavat pitny rezim.... -
Po 20 kkm
Tak 20 tisic uz ma C3-ka ubehnute. Ma za sebou aj jednu buracku. Dement na pozicanom na Audi TT sa otacal na ceste az nam - v protismere prebehol kasnu od zadneho blatnika, cez oboje lave dvere az po predny blatnik. Skoda - 105 litrov.
Uz je to spravene, dvere vymenene, nastriekane.
Zavada takmer ziadna, iba joystick pri volante na ovladanie radia straca kontakty na mikrospimacoch.
Nejde funkcia MUTE a ladenie stanic UP. Dam to vymenit, kym je to v zaruke. Rozmyslam zaplatit si zaruku aj na dalsi rok - clovek nevie, zda sa mi ze prevodovka ide akosi tazsie...
Napiste Vase skusenosti s C3-kou-
« Re: Po 20 kkm
Mam 18500 km, 1.6/16v. Problemy: vyliezajuce tesnenia okien prednych dveri, vrzgajuci plastovy kryt zadnych piatych dveri a hlucne napravy (razy od kolies pri prejazde nerovnosti - vraj je to u C3 bezne). Inac je vsetko OK. Som spokojny, motor je zabehnuty dobre (bez problemov po rovine 205 km/h tacho), ziadne problemy ako majitelia 1.6 v P307 alebo Xsare. Spotreba po meste v zime 7,5-8l/100km, v lete 6-7l. Najnizsi priemer: Kosice - Istria v lete (1930km) 5,7l (dialnice 130-140km/h, inac 90-120km/h)...-
-
« Re: Po 20 kkm
Ten skurveny tolko reklamovany nedomrd radsej nekupujte, ak si chcete hladinu krvneho tlaku udrzat na prijatelnej urovni. Rano, 1 km od firmy sa mi rozsvietila kontrolka vstrekovania. Motor totalne stratil vykon a na plyn vobec nereagoval, isiel da sa povedat v konstantnych otackach. Max. rychlost cca 20 - 30 km/h. S tazkostami som prisiel na parkovisko. V servise tvrdia , ze pravdepodobne voda v benzine - kontrolka uz nesvietila a motor tahal. Voda v benzine sposobuje celkom ine problemy. Je to uz niekolka zavazna porucha na aute kt. je este v zaruke (asi ju radsej predlazim :o(
-
-
-
-
"-- skrytý --" 05.04.2008 19:03
Nefungující potkávací světla (pro běžné svícení)
Dobrý den chci se zeptat na jednu věc. Dnes jsem chtěl vyměnit žárovky na potkávacích světlech. Ty stavájí jsou philips (přesně ted nevim ten typ ale byly 55w) a jako nove jsem tam chtěl dát nějaké 100w s modrým zabarvením. Jakmile jsem tam tu jednu žárovku instaloval, tak a zkusil jak svíti tak přestaly potkávací světla svíti úplně. A to jak levé tak pravé. Napadlo mě, že jsem spálil pojistku ale nikde jsem nenašel tu, která má na starosti světla. Když jsem tam vložil zpět tu oroginální, tak světla stejně nesvítí. Můžete mi někdo prosím poradit??? Díky moc už začínám být zoufalý :-( -
Karel1991 24.02.2022 11:11
Citroen C3 motor
Zdravím! Také mám citroen C3 a štve mě, že při nastartování trvá hrozně dlouho než se zahřeje motor, jakmile chci hned jet, tak to chcípe... Ale s tím už asi nic nenadělám ;-\ ;-\ Jinak kdyby vás cokoli zajímalo ohledně novinek a zajímavostí ze světa aut doporučuji [odkaz]
Jinak dilema benzín-nafta je u tohoto autíčka vcelku vyřešené: rozdíl 67.400 Kč (!!!!) se u městského vozíku asi těžko vyplatí.
A jak fungují Citroen servisy?