Prevodovka nebo klouby?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Hlucnost
Předesílám, že taky nejsem odborník, živí mně jiné stroje (viz bydliště). Tvá úvaha je dobrá, může navíc jít o konstrukčně trochu jiné provedení, než znám já ze svého auta. IMHO ten kloub by neměl být tak citlivý na souosost, ale "kdo ví". Na mým (BMW) je poloosa z rozvodovky vedena ke kolu v +- rovině (propérování), a navíc mírně dozadu, takže si myslím, že (teoreticky) pokud bych tou rozvodovkou za provozu kroutil, pro tu poloosu to bude stejné, jako u propérování. No nevím, nejsem odborník. Dej vědět. -
« Re: Hlucnost
Jo,jeste k ty axialni vuli osy mezi klouby. Ze tam ma bejt je jasny,mene uz,jaka. Zatim mi pripada,ze obe maji stejnou,ale jak jsem na to koukal,je to dany jen vuli osy v tom pojistovacim krouzku vnejsiho kloubu,neutralni poloha tripodu ve vnitrnim kloubu je pevne dana delkou osy a zavesenim kola,beha to tam jen pri properovani.Jinak si myslim,ze kdyz zakladni nastaveni osy ve vnitrnim kloubu je byt i malicko vychyleny z podelny osy,tripod nebere potom rovnomerne celou plochou tech lozisek,ale jen casti a to nemusi delat dobrotu. No nejsem profik,proto honim vsechny nazory. -
« Re: Hlucnost
Jo,axialni vule. Ta tam je,ale musim se na to podivat dukladneji,nez jen pred cestou do prace. Ale ty silentbloky i vzpera,na ktery lezi prevodovka maji vsechny doury vetsi,nez srouby,jsou to sice milimetry,ale kdyz je to sesroubovany natvrdo v blby poloze,muzou ty vule dat v souctu uz docela slusnou miru. Dokonce bych rekl,ze co se tyce axialni vule,tak moznost posuvu agregatu v tomhle smeru je silentblokama vymezena tesneji,nez ve smeru podelnem. Kdybych tam ja vul dal ten agregat jen trosku vic nasikmo,nez by mel byt,tak sice osy budou delat to,co maji,ale protoze budou chvilkove nekde bodove zatizeny jinak,nez to ma byt,muzou bejt hlucny. Tak si to aspon vysvetluju. Zkusit to dat jinak neni zase tak hrozna prace a bude eliminovana dalsi moznost,podle toho pudu do repase vnitrnich kloubu,nebo v posledni fazi do prevodovky. Nebo mi mozna nekdo vnukne jeste nejakou moznost.V posledni dobe jsem nastudoval vic chytrejch knizek,nez za hodne dlouho predtim,vsechny se shodujou v tom,ze vetsina pruzne ulozenych podvozkovych dilu se dotahuje az na kolech,pripadne i pri danym zatizeni. Normalne to delam,tady jsem se na to vykaslal a potom jsem uz nevzpomnel a nepredelal.No jo,clovek se furt uci. -
« Re: Hlucnost
Čeče, tak nevím, ale podle mně by tohle nemělo hrát roli. Mohlo by jít o různě přešponovanou gumu silentbloku , ale asi ne o "vyosení" agregátu, protože ten na těch lůžkách leží stejně, ať je auto ve vzduchu, nebo pod vodou :-))(dáno montážními otvory). Stejné je to s poloosou, ta by měla být axiálné suvná mezi kloubama a to eliminuje rozdílnou vzdálenost kloubů při propérování a rejdu. To znamená i osovou nepřesnost. Jsou volně suvné ty poloosy?? Tam by mohl být zakopán pejsek. Podrž ji rukou a zahejbej ve směru mezi klouby. Musí tam být určitá vůle. -
« Re: Hlucnost
No mozna mam jeste jeden napad,teda neni uplne muj vlastni,ale dulezity je,ze existuje. Protoze byl venku motor i s prevodovkou a zandavalo se to tam zpatky zrovna o povodnich a nechtelo se mi valet ve vode vic,nez bylo nezbytne nutny,dotahoval jsem vsechny silentbloky na zvednutym aute,coz neni zrovna idealni stav. Je proto klidne mozny,ze ustaveni motoru s prevodovkou neni rovnobezny s osama a pri urcitym nastaveni kol a pnuti v nekterych otackach dochazi k zadrhavani tripodu ve vnitrnich kloubech a tim i pazvukum. Takze to zkusim znova ustavit,pripadne napruzit jinak,kdyz se zmenej zvky,nebo podminky,za kterych se to projevuje,melo by to byt jasny.Tak jsem na to moc zvedavej. -
« Re: Hlucnost
Hele je to hruza,ale je to uplne stejny. Za ten vikend to jelo na spalcich snad 4 hodky,v tom psim pocasi jsem div neprisel o zdravi,jak jsem se pod tim valel,mel jsem i stetoskop se sondou,ale misto,odkud to je jsem nenasel. Proste na miste jsem nebyl za zadnou cenu schopnej nasimulovat to,co to dela pri jizde.Takze uz pomalu rezignuju,necham repasnout vnitrni klouby a uvidi se. Potom uz by to mohlo bejt jen v prevodovce,ci spis v diferaku,coz asi vyjde nastejno.Mozna,ze popru poucku,ze staryho novy neudelas,aspon u predku to u mne uz ted moc neplati.Ze ja radsi nechodim pesky. -
« Re: Hlucnost
Vsem ,kteri se mi snazili pomoct: kloub novy,boucha a vrci to furt. Zkousel jsem vsechno,co jste mi radili,delal mozne i nemozne,odkud to je,furt nevim. Ale zbyvaji uz jen dve moznosti,vnitrni klouby,nebo diferak. Ty klouby vedou,nedokazu si predstavit,ze by to bouchalo hur,kdyz je to v rejdu na nerovnostech,cim by to ten diferak delal,ta poloosa je prece delana tak,aby tenhle zpusob razu vyloucila a chytaji to klouby.Takze jsem nestastny jak fararuv dvorecek a jsem zvedav,jestli vubec nekomu neco dam pod stromecek. Jestli vas neco napadne,napiste. -
« Re: Hlucnost
futura: oprubuj to ve vzduchu a uvidíš, kleknout by to nemělo (ale je to nepříjemný) a to, že to je slyšet do prava, neznamená, že to nemůže být z leva, spíš je to pravděpodobnější, protože při jízdě do prava je víc zalížená levá strana a tedy i kloub do tahu, že jo. Ten kloub při zatočení doleva nemusí ani kviknout a na druhou stranu se může roztrhnout, záleží, jak je vymačkanej. -
« Re: Hlucnost
To se nam to hezky rozbehlo. Svislaky vazne nemam,je to Fordik a mimo levyho vnejsiho kloubu a vnitrnich u prevodovky uz ma celej predek novej. Dela to v pravym rejdu,to boucha,kdyz je to rovne,tak lehce vrci,jako turboropak.Ono se to zepredu dost blbe lokalizuje,ale v posledni dobe to zacina fakt vypadat na tu levou stranu. Nenasel jsem dobrovolnika,kterej by behal vedle auta po parkovisti,kdyz bych delal kolecko doprava.Ale aspon ted budu vedet,ze by vpredu nemelo nic kleknout.Kloub se da poridit jeste za prijatelnych 1800,ale kdyz jsou dva a vsechno ostatni k tomu,tak mam predcasny Vanoce.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!