Prevodovka nebo klouby?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 30.10.02 10:45
« Re: Hlucnost
kdo: asi myslíme každý něco jiného. Ale když si vlezu pod auto (pozn. - přední náhon), chytnu za poloosu a začnu s ní lomcovat, ani s ní nehnu, protože je chycená jedním koncem (u homokineťáku) do ložiska v těhlici, a tam mít axílní vůli prostě nesmí, jinak ten homokineťák můžu vyhodit. Tu proměnnou vzdálenost kompenzuje právě ten vnitřní kloub - tripoidní, ten dovoluje pocuv typicky několik cm. Ale abys to vyzkoušel rukou na stojícím autě, musel bys "přeprat" pérování auta. -
« Re: Hlucnost
No urcita vule tam je,ale fakt mala. Je dana vuli drazky v ose a vuli toho pojistovaciho krouzku v kloubu. Ale je fakt,ze vule jako takova,tj.posuv by mel bejt jen ve vnitrnim kloubu a to se da videt pri properovani. Tohle mi to dela bez problemu. Ty vnitrni klouby byly venku,rozebrany vicisteny,znova naplneny tukem,proste vsechno,co maj mit. Navic jsem prohodil i P a L stranu,aby se zmenil smer otaceni a byly zatezovany jiny plochy,i kdyz zadny viditelny omackani,nebo poskozeni jsem nenasel. -
"-- skrytý --" 30.10.02 10:38
« Re: Hlucnost
Jo. Takže, ten tripoidní kloub dovoluje výchylku do strany do určitého úhlu, a k tomu ještě podélný posuv v určitém rozmezí. Nějaké základní nastavení je mu tedy naprosto fuk. Ostatně, při jízdě se stejně nikdy do žádné přesné základní polohy nedostaneš.
To "osy by nemely bejt zkrizeny v podelnym smeru,tam se to muze hejbat jen v ramci vuli v ulozeni zavesu kola na rozdil od pohybu nahoru dolu pri properovani" je nesmysl, vždyť se ta poloosa otáčí! Zkřížit agregát tak, aby to vadilo, se ti podaří leda při bouračce. A víš, jak se pěkně houpe motor v silentblocích, když šlápneš na plyn, třeba při rozjezdu?
Hele, jestli chceš, tak se s tebou někdy svezu, a řeknu ti na to svůj názor. Takhle po netu je to stejně spíš jen plácání naslepo. -
« Re: Hlucnost
oddie: já nemyslel vůli v kloubu, ale vůli poloosy. Ta vůle tam být musí právě kvůli proměnné vzdálenosti kloubů (vnitřní-vnější) za provozu. Teď se snažím si vzpomenout, kolik tam je a typoval bych to na min. 5-10 mm. Nevím, jak to vypadá pod tou krycí gumovou manžetou, ale vůle tam být musí, vždyť i na STK se to kontroluje, vezmou za tu spojovací kulatinu a zahejbou s ní. -
« Re: Hlucnost
Jo,pri zataceni se to taky hejbe,nevyjmenoval jsem uplne vsechny moznosti. Tim zakladnim nastavenim osy jsem myslel pri napric ulozenym motoru a prevodovky souosost obou poloos s rovinou agregatu. Snad pochopis ,co tim chci rict.Tim,ze by agregat byl ulozenej trosku napric,tak by osa ve vnitrnim kloubu nebyla v zakladni poloze rovnobezna s osou kloubu a kdyz se nejedna o pripad,ze konstrukcne je to reseny tak,ze ma byt treba sikmo dozadu,nebo dopredu,ale rovne,tak to nemusi delat dobrotu. Co jsem koukal,tak u mne by pri stani mely byt v jedny rovine naboj kola,osa vnitrniho kloubu v prevodovce na jedny strane uplne shodne s druhou stranou. Proste osy by nemely bejt zkrizeny v podelnym smeru,tam se to muze hejbat jen v ramci vuli v ulozeni zavesu kola na rozdil od pohybu nahoru dolu pri properovani. Ale klidne je mozny,ze plane teoretizuju a chytam se stebla,ze to tim nebude. Ale jistou logiku v tom vidim a nez zacnu utracet znova,chci vyzkouset i lacinejsi priciny,byt nepravdepodobny.Jo,setrilek. -
« Re: Hlucnost
Předesílám, že taky nejsem odborník, živí mně jiné stroje (viz bydliště). Tvá úvaha je dobrá, může navíc jít o konstrukčně trochu jiné provedení, než znám já ze svého auta. IMHO ten kloub by neměl být tak citlivý na souosost, ale "kdo ví". Na mým (BMW) je poloosa z rozvodovky vedena ke kolu v +- rovině (propérování), a navíc mírně dozadu, takže si myslím, že (teoreticky) pokud bych tou rozvodovkou za provozu kroutil, pro tu poloosu to bude stejné, jako u propérování. No nevím, nejsem odborník. Dej vědět. -
« Re: Hlucnost
Jo,jeste k ty axialni vuli osy mezi klouby. Ze tam ma bejt je jasny,mene uz,jaka. Zatim mi pripada,ze obe maji stejnou,ale jak jsem na to koukal,je to dany jen vuli osy v tom pojistovacim krouzku vnejsiho kloubu,neutralni poloha tripodu ve vnitrnim kloubu je pevne dana delkou osy a zavesenim kola,beha to tam jen pri properovani.Jinak si myslim,ze kdyz zakladni nastaveni osy ve vnitrnim kloubu je byt i malicko vychyleny z podelny osy,tripod nebere potom rovnomerne celou plochou tech lozisek,ale jen casti a to nemusi delat dobrotu. No nejsem profik,proto honim vsechny nazory. -
« Re: Hlucnost
Jo,axialni vule. Ta tam je,ale musim se na to podivat dukladneji,nez jen pred cestou do prace. Ale ty silentbloky i vzpera,na ktery lezi prevodovka maji vsechny doury vetsi,nez srouby,jsou to sice milimetry,ale kdyz je to sesroubovany natvrdo v blby poloze,muzou ty vule dat v souctu uz docela slusnou miru. Dokonce bych rekl,ze co se tyce axialni vule,tak moznost posuvu agregatu v tomhle smeru je silentblokama vymezena tesneji,nez ve smeru podelnem. Kdybych tam ja vul dal ten agregat jen trosku vic nasikmo,nez by mel byt,tak sice osy budou delat to,co maji,ale protoze budou chvilkove nekde bodove zatizeny jinak,nez to ma byt,muzou bejt hlucny. Tak si to aspon vysvetluju. Zkusit to dat jinak neni zase tak hrozna prace a bude eliminovana dalsi moznost,podle toho pudu do repase vnitrnich kloubu,nebo v posledni fazi do prevodovky. Nebo mi mozna nekdo vnukne jeste nejakou moznost.V posledni dobe jsem nastudoval vic chytrejch knizek,nez za hodne dlouho predtim,vsechny se shodujou v tom,ze vetsina pruzne ulozenych podvozkovych dilu se dotahuje az na kolech,pripadne i pri danym zatizeni. Normalne to delam,tady jsem se na to vykaslal a potom jsem uz nevzpomnel a nepredelal.No jo,clovek se furt uci. -
« Re: Hlucnost
Čeče, tak nevím, ale podle mně by tohle nemělo hrát roli. Mohlo by jít o různě přešponovanou gumu silentbloku , ale asi ne o "vyosení" agregátu, protože ten na těch lůžkách leží stejně, ať je auto ve vzduchu, nebo pod vodou :-))(dáno montážními otvory). Stejné je to s poloosou, ta by měla být axiálné suvná mezi kloubama a to eliminuje rozdílnou vzdálenost kloubů při propérování a rejdu. To znamená i osovou nepřesnost. Jsou volně suvné ty poloosy?? Tam by mohl být zakopán pejsek. Podrž ji rukou a zahejbej ve směru mezi klouby. Musí tam být určitá vůle. -
« Re: Hlucnost
No mozna mam jeste jeden napad,teda neni uplne muj vlastni,ale dulezity je,ze existuje. Protoze byl venku motor i s prevodovkou a zandavalo se to tam zpatky zrovna o povodnich a nechtelo se mi valet ve vode vic,nez bylo nezbytne nutny,dotahoval jsem vsechny silentbloky na zvednutym aute,coz neni zrovna idealni stav. Je proto klidne mozny,ze ustaveni motoru s prevodovkou neni rovnobezny s osama a pri urcitym nastaveni kol a pnuti v nekterych otackach dochazi k zadrhavani tripodu ve vnitrnich kloubech a tim i pazvukum. Takze to zkusim znova ustavit,pripadne napruzit jinak,kdyz se zmenej zvky,nebo podminky,za kterych se to projevuje,melo by to byt jasny.Tak jsem na to moc zvedavej. -
« Re: Hlucnost
Hele je to hruza,ale je to uplne stejny. Za ten vikend to jelo na spalcich snad 4 hodky,v tom psim pocasi jsem div neprisel o zdravi,jak jsem se pod tim valel,mel jsem i stetoskop se sondou,ale misto,odkud to je jsem nenasel. Proste na miste jsem nebyl za zadnou cenu schopnej nasimulovat to,co to dela pri jizde.Takze uz pomalu rezignuju,necham repasnout vnitrni klouby a uvidi se. Potom uz by to mohlo bejt jen v prevodovce,ci spis v diferaku,coz asi vyjde nastejno.Mozna,ze popru poucku,ze staryho novy neudelas,aspon u predku to u mne uz ted moc neplati.Ze ja radsi nechodim pesky.