Prevodovka nebo klouby?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Dalsi poznatky
Tak jsem pustil penezence zilou a prisly tam i novy vnitrni klouby. Je fakt,ze v puvodnich bylo malo tuku,(moje blbost) a ted se hlucnost snizila.Ale problem s chroupanim a vrcenim odnekud zepredu s kolama v pravym rejdu nezmizel,je to tam furt.Takze jsem rezignoval a pockam,az se to rozvine do tezsi formy a pude to snaz identifikovat.Teda pokud jeste nezkusim nekde na parkovisti jezdit dokolecka s otevrenou kapotou,visic nekde v motorovym prostoru,bohuzel az takto sebevrazedne pokusy me napadaj.Bohuzel,porad mi vychazi jako pricina prevodovka. Tak to jen abyste vedeli,ze pomalu vsichni maji nejaky vetsi,ci mensi problemek. -
« Re: Hlucnost
Tak jsem vyuzil kratkou chvili sucha a napruzil agregat v uchytech obracene,nez byl. Zajimavy je,ze zvukove projevy sice zustaly,ale v daleko mensi intenzite. Zaroven jsem podrobil zkoumani montazni postupy,ktere jsem pouzil a dosel k zaveru,ze pod vlivem doporuceni z chytre knizky,ze v manzetach ma byt co nejmene tuku jsem mozna nepouzil dostatecne mnozstvi maziva. Ma tam byt 95g a kdyz jsem mel ted moznost tohle mnozstvi videt,je to pekna hrouda,prakticky vyplni cely kloub a tolik jsem tam toho fakt nedal. Takze mi vychazi,ze problemy jsem si s nejvetsi pravdepodobnosti zpusobil vlastni blbosti,necham zrepasovat pro jistotu klouby,nacpu je poradne tukem a dej se vule bozi. Jinak,muze mi nekdo osvetlit,co chtel basnik rici tim,ze pri demontazi obou kloubovych hrideli musi byt kuzelova kola v synchronni prevodovce zajistena vnitrnim kloubovym prvkem nebo odpovidajicim trnem. Co se muze stat,kdyz se to nicim nezajisti?Mozna dalsi muj draze zaplaceny kiks. -
« Re: Hlucnost
To me teda dost prekvapuje,aspon u fordaku,co jsem mel a v blizkym okoli jsem az doted nevedel,ze tam neco takovyho je.Jinak vnejsi kloub u ACI 1,800,na rozdil od jinych pohodova cena,jen vnitrni se blbe honi,chtej kolem 5,to radsi repas za 2400 ve Francii. Ale furt se hojim nadeji,ze to nebude potreba. Ted mam nejaky navic,ale jejich stav neni optimalni.Aspon,ze zatim muzu jezdit,ze nemusim vymontovat svy,taky dobra zprava. -
"-- skrytý --" 30.10.02 11:32
« Re: Hlucnost
Futura: to by ses divil. Zrovna poloosy se na pažoutech sypou poměrně dost. No, pálka, repasované v ACI, Kelly od cca 2200,-, někde údajně i od 1200,- (samozřejmě výměnou za starou), nová orig. asi 12.000,-. Já je nekupuju, nějaké to auto už jsem rozebral na díly, tak jsem si je vzal z toho. Akorát ty manžety jsem měnil, maj je po cca 90,-Kč v Autobenexu, a nejen na pažouty...
Jinak s tripoid kloubem jsem měl taky malou trabli, popisoval jsem to tuším v "automechanici a doporučení". Jedna drážka byla vymletá a cukalo mi to v záběru agregátem, ale nevydávalo to vůbec žádný zvuk, mrcha jedna. Ale podařilo se mi to najít hned na první pokus, pohoda... -
« Re: Hlucnost
Teda to jsou ale veci. Ty manzety bych mozna prekousal,ale kdyz to kupujes novy,tak to musi bejt urcite vetsi palka,nez normalni kloub samostatne.A ani ten neni zadna lace.Jeste stesti,ze se ani jedno nedela moc casto.Ale tripod mas snad na drazkach osy a zajistenej segerovkou,ne? Tam je prece taky trosku vule,jak na zajistovacim krouzku,tak i na drazkach. Ale kdyz to neni vymlaceny,tak to nemuze vydavat zadny pazvuky. Ty cepy toho tripodidu mam na jehlach ulozeny,pocitam,ze kdyz to nezabira rovnomerne,ale treba jen jednou stranou,muze to bejt zdroj pripadnych neplech. Beru to asi jako zuby v prevodovce,urcity obrazec zaberu je spravny,ostatni jsou zmetky. -
« Re: Hlucnost
oddie: asi jsem si neuvědomil, že u předního náhonu to bude asi jinak (jak by řekla moje tchýně - "to jde různě"), ale i tak to uložení do náboje kola bude stejné, přesto: pokud mám na poloose (zadní náhon) použity jen homokinetický (stejnoběžný) klouby, jako že jo, tak tam vůle taky musí být. Nemluvím o "lomcování", ale o velmi lehkém pohybu rukou držící poloosu ve směru palec-malíček. Možná je to vůle někde v drážkách na nějakém pojistném kroužku. Přesto díky za vysvětlení. -
"-- skrytý --" 30.10.02 11:02
« Re: Hlucnost
No tak dobře, beru, jde to poznat, ale nejsou to milimetry...
A není to tak u všech aut, u těch mých pažoutů je to v kuse. Nechápu, kdo a proč to tak vymyslel, ale prostě poloosa je v jednom kuse s vnitřní klecí homokineťáku, soustružená z jednoho baga. Výborně se na tom měněj manžety, musej se převlíknout přes celou délku... -
« Re: Hlucnost
Oddie,musim oponovat,slaba vule je i u novyho kloubu,je to dany konstrukci,osa zapada drazkovanim do drazek v kloubu,kterej ma pojistnej krouzek,kterej zapadne do drazky v ose. No a ani jedna z tech drazek neni uplne festova,urcita vule tam proste je.Nerikam velka,ale rukou to cejtis,ten vakl. -
"-- skrytý --" 30.10.02 10:45
« Re: Hlucnost
kdo: asi myslíme každý něco jiného. Ale když si vlezu pod auto (pozn. - přední náhon), chytnu za poloosu a začnu s ní lomcovat, ani s ní nehnu, protože je chycená jedním koncem (u homokineťáku) do ložiska v těhlici, a tam mít axílní vůli prostě nesmí, jinak ten homokineťák můžu vyhodit. Tu proměnnou vzdálenost kompenzuje právě ten vnitřní kloub - tripoidní, ten dovoluje pocuv typicky několik cm. Ale abys to vyzkoušel rukou na stojícím autě, musel bys "přeprat" pérování auta. -
« Re: Hlucnost
No urcita vule tam je,ale fakt mala. Je dana vuli drazky v ose a vuli toho pojistovaciho krouzku v kloubu. Ale je fakt,ze vule jako takova,tj.posuv by mel bejt jen ve vnitrnim kloubu a to se da videt pri properovani. Tohle mi to dela bez problemu. Ty vnitrni klouby byly venku,rozebrany vicisteny,znova naplneny tukem,proste vsechno,co maj mit. Navic jsem prohodil i P a L stranu,aby se zmenil smer otaceni a byly zatezovany jiny plochy,i kdyz zadny viditelny omackani,nebo poskozeni jsem nenasel. -
"-- skrytý --" 30.10.02 10:38
« Re: Hlucnost
Jo. Takže, ten tripoidní kloub dovoluje výchylku do strany do určitého úhlu, a k tomu ještě podélný posuv v určitém rozmezí. Nějaké základní nastavení je mu tedy naprosto fuk. Ostatně, při jízdě se stejně nikdy do žádné přesné základní polohy nedostaneš.
To "osy by nemely bejt zkrizeny v podelnym smeru,tam se to muze hejbat jen v ramci vuli v ulozeni zavesu kola na rozdil od pohybu nahoru dolu pri properovani" je nesmysl, vždyť se ta poloosa otáčí! Zkřížit agregát tak, aby to vadilo, se ti podaří leda při bouračce. A víš, jak se pěkně houpe motor v silentblocích, když šlápneš na plyn, třeba při rozjezdu?
Hele, jestli chceš, tak se s tebou někdy svezu, a řeknu ti na to svůj názor. Takhle po netu je to stejně spíš jen plácání naslepo. -
« Re: Hlucnost
oddie: já nemyslel vůli v kloubu, ale vůli poloosy. Ta vůle tam být musí právě kvůli proměnné vzdálenosti kloubů (vnitřní-vnější) za provozu. Teď se snažím si vzpomenout, kolik tam je a typoval bych to na min. 5-10 mm. Nevím, jak to vypadá pod tou krycí gumovou manžetou, ale vůle tam být musí, vždyť i na STK se to kontroluje, vezmou za tu spojovací kulatinu a zahejbou s ní. -
« Re: Hlucnost
Jo,pri zataceni se to taky hejbe,nevyjmenoval jsem uplne vsechny moznosti. Tim zakladnim nastavenim osy jsem myslel pri napric ulozenym motoru a prevodovky souosost obou poloos s rovinou agregatu. Snad pochopis ,co tim chci rict.Tim,ze by agregat byl ulozenej trosku napric,tak by osa ve vnitrnim kloubu nebyla v zakladni poloze rovnobezna s osou kloubu a kdyz se nejedna o pripad,ze konstrukcne je to reseny tak,ze ma byt treba sikmo dozadu,nebo dopredu,ale rovne,tak to nemusi delat dobrotu. Co jsem koukal,tak u mne by pri stani mely byt v jedny rovine naboj kola,osa vnitrniho kloubu v prevodovce na jedny strane uplne shodne s druhou stranou. Proste osy by nemely bejt zkrizeny v podelnym smeru,tam se to muze hejbat jen v ramci vuli v ulozeni zavesu kola na rozdil od pohybu nahoru dolu pri properovani. Ale klidne je mozny,ze plane teoretizuju a chytam se stebla,ze to tim nebude. Ale jistou logiku v tom vidim a nez zacnu utracet znova,chci vyzkouset i lacinejsi priciny,byt nepravdepodobny.Jo,setrilek.