Getz Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Re: kde se to dělá?
Všechny vozy co jdou do ČR jsou smontovány ve dvou korejských závodech: 1. Ulsan (většina) 2. Asan (Sonata, XG). Každý to pozná podle posledního písmenka ve VINu (U=Ulsan, A=Asan). Od ledna by se měla vyrábět mod. řada H-1 VAN a BUS v novém tureckém závodě HAOZ. To bude pro ČR dost výhodné, protože auta budou bez cla! -
« Re: Hyundai x Škoda
Spoluucast 30/30 je uz skoro o nicem, to uz je skoro spis na totalku. Ja resim bud 5 nebo 10 procent. Dostal jsem nova cisla od UNIQA prostrednictvim AutoPalace Butovice a je to chaos. Maji extremne levnou pojistku 10%/2% z porizovacky (tj. 7.500) za 8.600,-, ovsem za 5%/1% (3.750) chteji nejakych 20.800,-. U CP vychazi 10/10 na 12.900,- a 5/5 na 15.800,-. Jak jsi asi pochopil, porizovacka je 375 tisic. Asi pujdu do 10% UNIQA, cena je dost zajimava a minimalni spoluucast 7.500 vychazi na pul cesty mezi peti a desetiprocentni pojistkou CP. -
« Re: Hyundai x Škoda
2David: Jo krivku Elantry jsem nekde vyhrabal a mam ji ulozenou. Nebyla to ale sranda, na ofic. strankach Hyundaie jsem vubec nenasel ten 1,6/79kW, neberou oni ho od misivbusi? Mam pojistku odcizeni/zivel/vandalismus u Allianz za cca 5200 + mala sleva za PR. I s havarkou by to bylo asi 11 tis, ale nejak jsem se rozhod to risknout, zatim jsem nikdy vazneji neboural (tuk, tuk, tuk :-). Docela by me ta UNIQA zajimala, na netu se to da spocitat jenom u Allianz a CPP a nejak se mi nechce poslouchat vsechny pojistovaky, kolik by me to stalo jinde, i kdyz tusim, ze Allianz nejlevnejsi neni. -
« Re: Hyundai x Škoda
Martas: Nikdo to takhle moc točit nebude, ale ten krouťák je fakt posazenej dost vysoko. Pro posouzení by to ovšem chtělo porovnat celé křivky.
Mimochodem, u koho máš pojištěnou svoji Elantru? Já řeším ČP versus Uniqa (Auto Palace u nich má snad 20% slevu). Na to, že se Hyundai skoro nekrade mi přijdou sazby obecně dost vysoký. -
« Re: Hyundai x Škoda
Martas> My jsme doma na krabice zvyklí, já mám Mazdu Premacy :-))) S tím motorem máš recht, ta 1.6 v Elantře má o něco málo vyšší výkon, ale hlavně maximum krouťáku už na 3000 otáčkách, zatímco v Matrixu až na 4500!!! Tak to jsem zvědav, asi to fakt bude netočíš-nejedeš.
-
« Re: Hyundai x Škoda
2davidz Tak ja vydrzim. Jsem docela zvedavej na spotrebu. Je to takovy krabicoidni auto a ma to trochu slabsi 1,6ku nez davaji do Elantry. Vubec to maji u Hyundai/Kia s tema motorama divny.
2paveljoch Ja mam Elantru "Made in Korea" - JIZNI, jestli se nepletu v Bondovi je to Severni, ne? :-) Ptal jsem se na to pri nakupu, kde se ty auta delaj a pry k nam dovazeny Hyundai jsou jen z Korey. Ale to se jeste Getz neprodaval, tak nevim. -
« kde se to dělá?
Nevíte někdo kde se GETZ dělá? Zajímá mě to protože tady někdo psal o ELANTŘE. Pokud Vím původně to byla Hyunday Lantra.
A při mé cestě do Egypta (2001) jsem se dověděl, že tam korejci postavili montážní fabriku, aby mohli prodávat na místním trhu. A místo Lanter tam jezdili ELantry (Egyptian Lantra). BTW podle neoficiálních informací stáli komponenty na jedno tam smontované auto v přepočtu pod 100 000,- Kč.
No a rád bych věděl, jestli ti kluci šikmoocí teď vlastně nevozí do Evropy auta z Egypta. (nic proti arabům, ale o jejich pracovní morálce a technologické kázni si nedělám iluze, já tam byl). Co vy na to?
PS: Včera jsem byl na novém Bondovi a teď už vím, že Korejci jsou schopní všeho :))) -
« Re: Hyundai x Škoda
Musíš ještě chvíli vydržet, budu ho vyzvedávat až příští pátek. Je to sice auto pro maminu, ale určitě si to projedu, takže dám vědět. Zatím jsem v tom absolvoval pouze zkušební jízdu, ale bylo to úplně syrový auto, takže těžko něco soudit. Trochu jsem hledal kvalty, ale to se asi ještě musí ochodit. Motor nehodnotím, nechtěl jsem to nový auto honit do brutálních otáček. Přijde mi jen, že je to dost zlehka zpřevodovaný, hodně to točí. Ale já mám turbodiesela, takže jsem opačně orientovaný - všechno nad 4000 otáček je pro mně tabu. -
« Hyundai x Škoda
Zdar chlapi. Vidím, že to tady vře. Můj názor na Getz je, že je to moc hezký autíčko za směšný peníze. Cena korejce pochopitelně půjde s časem rychleji dolů, ale hodně se ušetří na pořizovačce. Býval bych ho klidně koupil, ale je přece jenom moc malej, takže jdu do Matrixe. Už jenom porovnání ceny Matrix versus Fabia Combi mě přesvědčilo, že na škodovku prostě nemám. Když jsem si naskládal výbavu Matrix Comfort 1.6 (76 kW, okna+zrcátka v elektrice, klima, 4 airbagy + předpínače pásů, ABS+EBD, příprava na rádio + 4 repro) do Fabie 1.4/74kW, skončil jsem skoro na půl milionu. Matrix vyjde na 420 tisíc, je to sice jenom "blbej korejec", ale s Fabií taky nikoho neoslníte. Ohledně kvality musím zkonstatovat, že i to nejdražší auto má chyby. Konkrétně u půjčené (skoro nové) Fabie teklo dovnitř nad předním oknem. -
« srovnání motorů
to meda525: to vytahování se 70kW u fabky je zcestné. Máme firemní fabku s tímto 16 ventilovým zázrakem a jezdit s tím je děs. Ten maximální výkon museli naměřit snad při 7000 otáčkách, protože naspodu je to taková hrůza, že vám klidně chcípne při rozjezdu (to se běžně stává kolegům, kteří neví jak na něj). Převodovka je k tomuto motoru absolutně nevhodná!! Protože musíte motor vytáčet vystačíte si s 1-3-5, ale na dálnici při 140 už skoro neslyšíte vlastního slova (4500 otáček proti 3500 v Oktávce 1.8T). Zkrátka nedodělek.
Oproti tomu GETZ má 1,3 s rovnoměrněji rozloženým krouťákem a podle zkušeností z testu v MF dnes je ten motor povedený a s autem sladěný. I když jinak jim není co věřit, pochválí kdejakou zhůvěřilost - třeba líbí se vám nový MEGAN - mě ne zvlástě ta * je děsná a kufr je prý stejně velký jak u CLIA (o třídu níž). A co napsali v MF Dnes - Kdo je zvyklí na moderní design, nebude zklamán. To je diplomacie co? Takže kdo není, ten zklamán bude (můj případ).
Jinak k interiéru FABIE - nevím jak vy, ale já si pravou nohu (ta co ovládá plynový pedál) při delších jízdách opírám bokem o středový sloup (nebo konzoli, prostě o ten plast co je kolem vývodu ventilace a autorádia). U FABIE je to ale tak zpotvořené, že nohu si pohodlně neopřete, udělá se vám otlak, protože je v těch místech hrana. Drobnost, která naštve. To samé platí o opěrce pro ruce ve dveřích, ta zas vadí na druhé straně. Zkrátka designéři se vyblbli, ceny za originální design a prachy pobrali, ale na nešťastníky co se v tom budou vozit nemysleli.
Závěr: FABKU bych si nikdy nekoupil. -
"-- skrytý --" 23.01.03 14:59
« Re: Prohlídni si to a svez se!
To je mi tedy argument?! Když někdo propaguje BMW, předpokládal bych, že v něm také jezdí. Ale proč kritizuje (bez znalosti věci, jak sám přiznává...) "jedno", vyzdvihuje (možná opět bez znalosti věci, ale to otevřeně nepřiznal...) "druhé", a jezdí v něčem "třetím", to tedy opravdu nechápu. PS: Prosím všechny přítomné, aby si náležitě všimli, že ve třetí větě jsem zcela záměrně žádné konkrétní značky vozů nejmenoval. To aby mne hned někdo nenapadl, že kritizuji BMW, čehož jsem opravdu na hony vzdálen (pokud jde o podvozek, neznám lepší kompromis mezi pohodlím a jízdními vlastnostmi, byť už i jen za mokra - nemluvě o sněhu či náledí - je to průšvih...).








Příjdou s ním dříve než Škodovka s Fabií?