Getz Fabia

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.10.02  13:30

    « Re: Technologie

    NewPolo: Vetsina automobilek si to nedovoli, pac by zkrachovala, nebo by ten jeji vyrobek stal jednou tolik, aby si na ty opravy vydelala. Radsi nebudu jmenovat, ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.10.02  08:56

    « Re: Getz

    Mas recht s tou vyhradou, ze poruchovost zajima kazdyho, protoze trochu urcuje cenu ojetiny. A ta me za 3-4 roky zajima. Fabii bych prodal za neuveritelne vysokou cenu, kdezto na Hyundai za soucasneho vyvoje cen ztratim vic. I tak je to ale porad vyhodnejsi (proto mam ostatne 4 mesice Elantru :-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.10.02  08:36

    « Re: Getz

    V tomhle souhlasim s "a". Kdyz si kupuju auto na 3 roky a koupim Getze, tak vse co mi odejde mi opravi zadarmo, zatim co u Fabie mam po roce smulu a ty veci, ktere tu popisujete, ze odchazi si budu muset platit ze sveho!Dalsi vec, proc Getz byl vyse nez Fabie, byl motor, objem 1.3 60kW oproti Fabii 1.4 55kW, lepsi povinne ruceni, vyssi vykon, nizsi spotreba! Mel take hezci palubni desku, jizdni vlastnosti temer stejne jako Fabie, take rychlejsi nastup brzd! A cena srovnatelne Fabie byla temer o 60t Kc vetsi! Takze pokud se rozhoduji o koupi noveho auta, tak je mi ukradena nejaka poruchovost, ktera bude po 3 roky srovnatelna s ostatnima autama a kdyz to po 3 letech prodam, tak mne dalsi poruchovost nezajima!
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 22.10.02  04:39

    « Re: Technologie

    suhlasim s KONom. podla mna VW robil pred 10 rokmi kvalitne auta a teraz robi *.
    zivot je ako vlna - raz si hore, raz si dole...
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.10.02  23:37

    « Getz

    Se prostě nekompromisně vtlačil na český trh!
    Rozhodje kvalita záruka cena.,,, A v tom všem vede!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.10.02  22:22

    « Hyundai Getz


    - nový přírůstek mezi malými vozy
    Segment malých vozů je v České republice nejvýznamnějším segmentem trhu osobních automobilů, kterému doposud jasně dominovala Škoda Fabia. Je ovšem zcela zřejmé, že se tato situace bude měnit s příchodem nových vozů. První pozice Fabie nejspíš nebude ohrožena, ale dají se očekávat výrazné změny v počtu prodaných vozů jednotlivých značek. Na trh totiž postupně přichází nové malé vozy, které nabízejí za nižší nebo podobné ceny srovnatelné vlastnosti. Jedním z těchto vozů, který nedávno vstoupil na český trh, je jihokorejský Hyundai Getz, který si nyní představíme.
    Design pro Evropu
    Již při prvních návrzích nového vozu bylo jasné, že Getz bude určen převážně pro evropský trh, kde se předpokládá odbyt více než poloviny ze 190 000 vyrobených vozů. Aby se nový vůz více přiblížil požadavkům a chápání Evropana, byl jeho vývoj uskutečněn v německém vývojovém středisku firmy Hyundai. Design vozu tak nezapře výrazně evropské prvky a styling. I když na karosérii vozu nechybí zaoblené přechody, přiklonili se designéři také k použití hran, jednoduchých křivek a širokých ploch. Výraznými prvky přední části jsou světlomety, které zasahují poněkud hlouběji do předních blatníků, nárazník s integrovaným spoilerem a maska chladiče s logem značky. Krátká kapota plynule přechází v čelní sklo a vzhled vozu Hyundai Getz tak trochu připomíná vozy kategorie MPV. Tento dojem navíc umocňují i rozměry vozu s délkou 3810 mm, šířkou 1665 mm a výškou 1490 mm. Od verze Elegance je v horní části zadních dveří umístěn decentní spoiler, jehož součástí je třetí brzdové světlo. Zadní světla pak zasahují do zadních blatníků, zadní mlhovka je umístěna v zadním nárazníku. Tento hatchback bude nabízen ve tří a pětidvéřovém provedení karoserie.
    Interiér a výbavy
    Také interiér je přizpůsoben evropskému pojetí a vyznačuje se tak jednoduchostí, dostatečnou funkčností a praktičností. Vnitřek vozu je vyznačuje jednoduše tvarovanou palubní deskou s ovladači, rádiem a výdechy ventilace soustředěnými na středové konzoli a odkládací schránkou na místě spolujezdce. Přístrojový panel pak obsahuje přístroje kruhového tvaru. Volant je tříramenný a je výškově nastavitelný. Přední sedadla jsou anatomicky tvarovaná, trojice zadních sedadel je vybavena opěrkami hlavy a tříbodovými bezpečnostními pásy. Na bocích předních sedadel jsou praktické odkládací kapsy, na zadní straně opěradel předních sedadel jsou háčky na zavěšení lehčího zavazadla nebo spíše saka. Zavazadlový prostor o objemu 240 litru, který lze zvětšit sklopením zadních sedadel na 977 litrů. Hyundai Getz bude nabízen ve čtyřech stupních výbav a to jako základní provedení, Comfort, Elegance a Sport. Ve výbavě základního modelu lze nalézt airbag řidiče, posilovač řízení nebo elektrické ovládání předních oken. Verze Comfort má navíc airbag spolujezdce, obložení přístrojové desky imitací karbonu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání bočních oken a centrální zamykání. Výbava verze Elegance obsahuje systém ABS s rozdělovačem brzdní síly EBD, boční airbagy, přední mlhovky, výškově stavitelné sedadlo řidiče a kůží obšitý volant. Vrcholem nabídky je verze Sport, která bude dodávána s koly z lehkých slitin o rozměru 15 palců a klimatizací. Pro všechny verze jsou určeny také mimořádné výbavy, které zahrnují autorádia, ABS, střešní okno, alarm, dvojité dno zavazadlového prostoru a řadu dalších výbav.
    Motory, převodovky a podvozek
    V současnosti je pro vůz Getz určena trojice benzinových motorů. Základní model je vybaven motorem 1.1 o výkonu 46 kW (63 k), pro verze Comfort a Elegance je určen motor 1.3 o výkonu 60 kW (82 k) a verze Sport má pod kapotou agregát 1.6 o výkonu 77 kW (105 k). Dynamické vlastnosti, spotřeba a další technické údaje jsou uvedeny v tabulce. Nabídku motorů v blízké budoucnosti rozšíří naftový motor 1.5 CRDi o výkonu 58 kW (80 k) se systémem vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail druhé generace, který se vyznačuje vedle nízké spotřeby i nízkou koncentrací škodlivin ve výfukových plynech. Standardně je vůz vybaven pětistupňovou manuální převodovkou, u motoru 1.3 lze na přání zvolit čtyřstupňovou automatickou převodovku. Verze s automatickou převodovkou a motorem 1.6 není zatím určena pro český trh. Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson s vinutými pružinami, vzadu je pak zkrutná příčka. Přední náprava je vybavena stabilizátorem. Tlumiče jsou vpředu hydraulické a vzadu plynové. Getz má přední brzdy kotoučové a zadní bubnové, od vyšších verzí je vůz vybaven systémem ABS. Pro základní model jsou určena třináctipalcová kola, Comfort a Elegance má čtrnáctipalcová a verze Sport má patnáctipalcová kola.
    Ceny a situace na trhu v daném segmentu
    Cena základní verze ve třídveřovém provedení je 239.900 korun, pětidveřová verze se nachází v cenové relaci od 249.900 korun. Cena verze Comfort začíná na částce 269.900, respektive 279.900 korun. Hyundai Getz Elegance stojí od 329.900 korun za třídveřové provedení, pětidveřové provedení stojí od 339.000 korun. Vrcholem nabídky je verze Sport v cenách od 369.900, respektive 379.900 korun. Jako výbavu na přání lze dokoupit například ABS za 19.900, boční airbagy za 8.900, klimatizaci 34.900 korun nebo kola z lehkých slitin za 12.990 (Comfort a Elegance). V Evropě je tržní podíl malých vozů okolo 30 procent a představuje přibližně čtyři milióny prodaných vozů. V České republice je podíl malých vozů téměř 50 procent, což vyjadřuje dosti názorně situaci na trhu a v číselných hodnotách je to téměř 70.000 prodaných malých vozů. Vedle vozu Škoda Fabia se na tomto čísle výrazněji podílejí vozy Peugeot 206, Renault Clio, VW Polo, Opel Corsa, Toyota Yaris a Ford Fiesta. Svými cenami se Getz stává významným konkurentem pro Fabii, která v základním provedení Junior s motorem 1.2/40 kW stojí od 259.900 korun, ovšem s ekvivalentní výbavou je Fabia výrazně dražší a to asi o 18 až 20 procent.
    Závěrečné slovo
    Pro někoho může být relativně nízká cena předpokladem pro tvrzení, že Hyundai Getz je automobilem nevalné kvality. Pokud by tomu tak bylo, proč by Hyundai přišel se zcela novou zákaznickou výhodou, kterou je tříletá záruka bez omezení ujetých kilometrů? A zde je třeba si položit ještě otázku, zda by mohl renomovaný výrobce poskytnout tuto záruku, kdyby si nebyl jistý dostatečnou kvalitou tohoto vozu?
    Miloslav Fišer











    ----------------------------------------… /> Plakáty Hyundai Getz
    [800x600] [1024x768]
    [800x600] [1024x768]
    [800x600] [1024x768]
    [800x600] [1024x768]


    Motor 1,1 1,3 1,6 1,5 CRDi
    Druh zážehový přep. vznětový
    Zdvihový objem (cm3) 1086 1341 1594 1493
    Válce/ventily na válec 4/4 4/4 4/4 4/4
    Max. výkon (kW/ot) 46/5500 60/5500 77/5800 58/4000
    Max. točivý moment (Nm/ot) 94/3200 117/3200 143/3200 182/2000
    Jízdní výkony
    Nej. rychlost (km/h) 150 164 (162) 176 (174) 170
    Zrychlení 0-100 km/h (s) 16,1 11,5 (14,8) 9,6 (12,0) 14,0
    Spotřeba (93/116 EU)
    Kombinovaná (l/100 km) 5,8 6,2 (7,6) 6,5 (7,6) 5,0
    Rozměry a hmotnosti
    Délka (mm) 3810
    Šířka (mm) 1665
    Výška (mm) 1490
    Rozvor (mm) 2455
    Objem nádrže (l) 45
    Rozměr pneu 155/80 R13 - 185/55 R15

    * předběžné údaje
    - údaje v závorkách platí pro vůz s automatickou převodovkou
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.02  19:20

    « Re: Technologie

    No jo to je taky pravda,ale do skodovky vstoupila německa automobilka.A statistiky prodeje skodovky v evrope jsou fakt.To je skodovka podle znaku,na kapte a volantu.Ale jinak to je pod kapotou podvozkem, prevodovkou apod. Volkswagen.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.02  17:40

    « Re: Technologie

    to Newpolo: V zásadě s tebou ve většině věcí souhlasím. Ovšem to, že dělal Hyundai před deseti lety křápy automaticky nemusí znamenat, že je dělá i těď (třeba jo, třeba ne; uvidíme za pár let). Třeba na novej Hyundai Coupe jsem zatím četl jenom samou chválu a to i v renomovanejch světovejch časopisech.
    Podle stejného klíče by dneska nikdo nekupoval Škodovky, který před ne tak dávnem měly snad ještě horší pověst než korejci.

    V každém případě je srovnatelná Fabia dražší skoro o třetinu a to je hodně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.02  16:23

    « Re: Technologie

    Proč kupodivu? To, že je Gec stejně těžkej jako Fabia ještě neznamená, že ta vyšší hmotnost byla využita k vyšší bezpečnosti - to se teprve dozvíme. Není problém vyrobit těžké auto, dokonce je to levnější. Například nová A8 je se stejně výkonným 8-válcem o víc než 100 kg lehčí než BMW 7 díky výraznějšímu použití aluminia - hlavně u podvozku (pro jízdní vlastnosti je to určitě výhodnější - méně neodpružené hmoty, lepší jízdní vlastnosti ... .) Jinak SM, Autotip, Autohit, AMaS jsou podle mě časopisy nahovno. Je možné, že Huinday (nebo KIA, DAEWOO, DACIA, VAZ, a další *) se zlepšila jak v technologiích, tak i v kvalitě. Já osobně ale nebudu ještě dlouho tak odvážný, abych si to na vlastní kůži a za vlastní peníze ověřoval. Statisticky jsou nová auta do 3 let nejméně poruchová. Pak poruchovost dost roste, u korejců skoro exponenciálně - myslím že jasně to odráží jejich ceny v bazarech. Proto s jejich současnou pověstí jim nezbývá nic jiného než nabídnout 3 roky garanci - aby je někdo koupil. Většina ostatních automobilek (hlavně u nás) do toho zatím není tak nucena.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.02  13:38

    « Re: to ladao

    .....smě potěšil, už jsem si říkal, že chcípnout stačí jenom jednou :).... si nedovedu nějak představit jak bych to udělal podruhé :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.02  13:25

    « to ladao

    Myslím, že můžeš být v klidu. Ti, co se logujou na MC jako "a" a vychvalujou korejskou pikslu jsou větší úchyláci, než ti s bonbónama u dětskýho hřiště :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.02  13:01

    « Re: To ze Getz porazil Fabii je pravda

    Anonymní "a" nevím a krutě se stydím óóóóó :-(((..... a jdu chcípnout do křoví za pískoviště podruhé. Tak podle tebe auťák s technikou Dacie je lepčí než Fabka.....fakt si to opravdu myslíš.... ty jo, teda.... sem si to o tobě nemyslel :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.02  11:52

    « Re: To ze Getz porazil Fabii je pravda

    Však Getz je Golf v jiném kabátu s technikou Dácie a Berlinga. To nevíš Láďo?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.02  11:47

    « Re: To ze Getz porazil Fabii je pravda

    Tak to fakt nevim, jen jsem ten test nahodou cetl... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.02  11:42

    « Re: To ze Getz porazil Fabii je pravda

    Že by to bylo tím mráčku ?? sem si všimnul, že z bočního pohledu se Getz až nápadně podobá Golfu :o)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.02  11:38

    « To ze Getz porazil Fabii je pravda

    To je totiz tim, ze Getz byl navrhnut v nemecku a dokonce i v nemeckych testech je chvalen!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.02  11:29

    « Re: Getz porazil Fabii

    Nakonec ale to Berlingo je nejlepší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.10.02  21:30

    « Re: Getz porazil Fabii

    Poradím! Půjčte si na jeden den Citroena a na jeden den Getze a bude vám jasno. Cena za zapůjčení vozu je proti investici kterou hodláte uskutečnit zanedbatelná!)
    Cena zapůjčení by v této kategorii překročit cca 1000 Kč. Ale spíše daleko méňě podle ochoty prodejce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.10.02  18:35

    « Re: Getz porazil Fabii

    Rozhoduji se mezi Citroenem C3 a Getzem. Poradíte?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.10.02  20:33

    « Re: Getz porazil Fabii

    Gratuluji to byl jubielní 100tý pžíspěvek!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…