Getz Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
« Blazni
Vy jste se tady snad vsichni pomatli, nebo je to recese jestli toje sranda tak to beru??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Podivej… se na cenu aut v bazaru asijske vozy naprosty propadak ceny.takze i kdyz je levnejsi jako nove tak rychleji ztraci jako starsi, naopak fabia si drzi stabilne cenu v autobazaru!!!! -
« Getz poráží další eso - Mini Coooper S
Senzace : Hyundai Getz Sport 1.6 74 kW porazil "na hlavu" nového Mini Coopera S (1.6 120 kW) od BMW v nejnovějším čísle německého Autobildu.
Překládám alespoň nejdůležitější věty: Snad nejvýraznější je rozdíl v komfortu pérování, kde do rychlosti 170 km/h( na rovné vozovce z kopce) Getz 1.6 jasně vede, Mini pak ještě zrychluje do cca 230 km/h, ale to už pro běžného sportovního uživatele malého vozítka snad nemá ani smysl. I průjezd krkolomnou zatáčkou je v Getzu do rychlosti 30 km/h komfortnější (naše posádky zkoušely i vyšší rychlost bohužel Hyundai nedodala dost testovacích kusů a také sirotků po rybařících lovících pod úseky silnice, kde jsme testovali povážlivě přibývalo).
Interiér nového Mini je sice lahůdkou, ale proti Getzi mu některé podstatné věci chybí - zejména nám v Mini chyběl háček na baťůžek za sedadlem spolujezdce, a tak jsme byli s kolegou po jízdě celý domlácení od poletujícího batohu. Při jízdě jsme s Getzem trošku havarovali, a přitom se aktivovaly airbagy. Ihned nás zaujal příjemný materiál z kterého byly vyrobeny - po bližším zkoumání v laboratoři se ukázalo, že je to
kůže z vyhladovělých severních korejců - mluvčí automobilky Hyundai naše zkoumání potvrdil se slovy: "Ano tento materiál je vysoce kvalitní, levný a hlavně ho bude i do budoucna dost, takže výhledově počítáme se sériovou výbavou i hlavovými a zadními airbagy." Nejvíce nás ale zarazil cenový rozdíl : Getz je více než 3 krát levnější (a to i s háčkem) než Mini. I proto se dnešním vítězem stáva Getz. Prostě je lepší mít 3
sportovní Getze a závodit s manželkou a synem.
-
« Matiz je pod 200 000Kč
Ono chce ale také trochu rozlišovat kvaitu. A ta šla u Hyundai dost výrazně nahoru Škodu převyšuje lehce dílenské zpracovánía propracovanst detailů je na podstatně vyšší úrovni. Navíc to není automobilka přicmrdávající tři typy vozů, napůl kompletované z dílů jiných automobilek.
Tento systém v čechách naposled praktikoval v menším měřídku Metalex!
Škoda zaspala dobu a dělá vozy neodpovídající současnému trendu! Tento problém by se dal lehce napravit. Fofrem udělat Fabii a Octavku SUV namísto barevných kreací u modelu Superbu změnit jméno přidat 5 dveře a zvýšit užitnou hodnotu. -
« Škodovka prostě zaspala
Na vině je špatný management!
Zvolila Špatné typy vozů.
Základní chbou jsou nízké užitné vlastnosti.
Octavia je starý vůz a přeci jediný který jde na odbyt má velký a přístupný kufr.
Toto úplně zazdilo Superb malý nepřístupný kufr 5. dveře silně chybí! Papalášvágen není zrovna prodejní trhák nikde!
Fabia je po Felicii malé a příliš drahé auto.
Servisní náklady rapidně narostly!
-
« Re: Getz
Oddie: asi mas pravdu. U tech Favoritu to chapu, prece jen ty ND dily nejsou moc drahe, vrakacu na skody stovky, ... S felicii uz je to slabsi, ale Fabie, to uz nema a mit nebude s levnym provozem nic spolecneho. Holt trh je deformovanej, nebo spis zakaznici :-) Prece jen bude mit Fabie oproti Felicii tu nevihodu, ze Felicie byla v drtive vetsine pripadu 1.3 MPi, malo jich bylo s jinym motorem. U fabie uz bude mit potencionalni kupec ojetiny na vyber sirsi skalu, a bejt kupcem, sakra bych si rozmyslel, ktery z motoru, natoz ojety bych koupil :-))) jenze lidi jsou blby ...
Spravne, ojetinu. Znamej tedka privezl Scenica, 1.9dTi, 99, plna vybava, za nejakych 280tis. Pri pomysleni ze bych si za to koupil Fabii holotu me *. -
"-- skrytý --" 23.10.02 11:44
« Re: Getz
No, s cenou ojeté Fabie bych si byl dost jistý. Podívej, jak jsou v kurzu Favority a Felicie, to je leckdy až k neuvěření. A s kvalitou to nemá nic společného...
Ale jinak, mně je to taky úplně fuk. Než novou Fabii nebo Getze, radši koupím solidní ojetinu. -
« Re: Getz
Je fakt, ze ojety Korejci jsou na tom s cenou blede. Zase si musis uvedomit, jaka bude ztrata z ceny vs. cena noveho. Ono se to totiz pak lehceji slevi, kdyz te to auto stalo nove o cca 70tis. min.
A s tou cenou ojete Fabie bych si taky nebyl moc jisty. Jezdi jich mraky, jako Felicii a je otazka, zda ojeta Fabie bude natolik kvalitni a provozem levne auto, aby poptavka previsovala nabidku. Osobne si myslim, ze hodne lidi si radeji pocka na ojete kvalitnejsi motory 1.2, 1.4 16v nez MPi, ty budou podle mne tratit nejvice. Diesely se urcite budou prodavat taky dobre. Ale trh je skodovackym myslenim dost zdeformovanej, takze uvidime, kazdopadne mne osobne je to jedno, at si Fabie stoji kolik chce :-) -
"-- skrytý --" 23.10.02 08:54
« Re: Getz
Hm, Getz a Fabia. No nechtěl bych ani jedno... Ale pokud bych skutečně měl mít na výběr jez těchto dvou, vezmu Fabii. A to z jednoho prostého důvodu - prodejnost ojetiny po pár letech. Prodávat po pár letech ojetého Getze bude pro zlost, a pokles ceny bude velký. Naproti tomu o ojetou Fabii se lidi poperou... Nemá to vůbec nic společného s kvalitou, to je prostě mentalita, situace na trhu ojetin, nebo chcete-li, neznalost kupujících. Ale je to tak, a s tím bych při nákupu auta rozhodně počítal. -
« Re: Technologie
Ruprecht: moje rec, souhlasim. Kvalitu Skody obhajovat situaci na nasem trhu neni uplne fer. Spousta lidi proste rozhodne, ze si koupi auto a automaticky zvoli Skodovku. Nekoukaji na jina auta, ceny, vybavy, vzdyt prece Skoda je nejlevnejsi, maj nejlevnejsi servis, dily atd. -
« Re: Technologie
NewPolo: fakt nechapu. Nikdo ti necpe, ze Polo je *. Prave naopak, uz jsem ti to tu jednou psal.
Fabie nikdy nebude Polo, Oktavia nikdy nebude Bora, Golf, ... atd. Veprouni nejsou tak blby, aby si rezali vlastni vetev. VW bude mit vzdy o chlup lepsi parametry nez koncernovy bracha ci segra, s tim se proste smirte, ze si kupujete imitaci VW. A pokud ta auta jsou za srovnatelne ceny, ja osobne nemam co resit. Podle tveho nicku by se dalo soudit, ze mas nove Polo, tak proc tak zeres Fabii? Ja sam mam stare Polo a ve srovnani s Filckou z te doby je to nebe a dudy ... U noveho Pola si myslim, ze ten rozdil neni tak velky, ale proste tu je a navzdy bude! U ceny je to uz jinak, ta je stejna, coz je smula Skody.
Skoda nepotrebuje triletou zaruku v Cechach proto, ze je tady trh i zakaznici takovy jaky jsou :-))) -
« Re: Technologie
No nevím. Jednoho nového VW mám, a že by to byl * sem si nevšiml. V gecu jsem jel (jeden můj známý dělá u korejců v autosalonu a taky mě popichoval) a své dojmy jsem tu už popsal. Tehdy jsem ho porovnával s Fábií. Tak teď s Polem v kterém sem toho najel přece jen víc - podvozek Gecu ve všech parametrech podstatně horší (ne jak píší v SM, pokud tedy rozdíl půl bodu není rozdílem generace. Stačí se jen projet po kruhovém nadjezdu a je jasné - Polo drží jak přibité, zatímco Getz už při mnohem menší rychlosti ze zatáčky vyletuje. Dalším podstatným rozdílem je tlumení nerovností a hluk od podvozku. Zatímco Polo filtruje nerovnosti suveréně do Gecu pronikají rázy mnohem výrazněji a navíc má tendenci odskakovat. Měl jsem dokonce možnost porovnat i stejné motory jak v SM tzn. mou 1.4 55 kW a gecovou 1.3 60 kW - nedostatek točivého momentu je v Gecu znát a to hlavně do kopce. Naopak i při 60 kW jsem na tachometru nepřekročil 165 km/h což v Polu lehce( že by měl Gec o tolik vyšší Cx?) a zrychlení 11,5 km/s je myslím jen papírovým snem. Do 130 km/h je sice hluk v Getzu jen o trochu vyšší než u Pola, ale po překročení této hranice je výšší podstatně - a to jak od motoru, tak i aerodynamický. Samotnou kapitolou jsou pak i další doplňky - absurdně hlučná klimatizace v Gecu, hlučné stěrače, absence dálkového ovládání centrálu, poměrně tuhý posilovač řízení - hlavně je to znát při parkování - nazval bych to variabilním učinkem naruby, interiér a exteriér radši neporovnám neboť tam už je meze subjektivity moc vysoká. Tím celým bych rozhodně nechtěl gece odepsat - určitě bude spoustě méně náročných a uživatelů vyhovovat. Prostě za ty peníze nabízí techniku, kvalitu a pověst, která jim odpovídá. Ale rozhodně nesdílím nazory typu - "než BMW 5 to je už lepší si koupit Hyundai Sonatu za třetinovou cenu s lepší zakl. výbavou a navíc se 3-letou zárukou( oproti 1 roční u BMW z čehož jasně vyplýva jaký je BMW šunt protože si výrobce dovolí jen tak malou záruku).







