Getz Fabia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
Bez nadpisu 24.09.2002 12:47
-
Re: 24.09.2002 14:42
-
Korejská šunka.. 24.09.2002 22:59
-
Re: Korejská šunka.. 25.09.2002 11:46
-
Re: Korejská šunka.. 25.09.2002 11:48
-
Re: Korejská šunka.. 25.09.2002 11:51
-
Re: Korejská šunka.. 25.09.2002 12:18
-
Re: Korejská šunka.. 25.09.2002 12:23
-
Re: Korejská šunka.. 25.09.2002 13:10
-
Re: Korejská šunka.. 25.09.2002 13:47
- Re: Korejská šunka.. 25.09.2002 14:03
-
Re: Korejská šunka.. 25.09.2002 16:27
- to ruprecht 25.09.2002 17:31
- Re: Korejská šunka.. 26.09.2002 02:50 matuS
-
Re: Korejská šunka.. 25.09.2002 13:47
-
Re: Korejská šunka.. 25.09.2002 13:10
-
Re: Korejská šunka.. 25.09.2002 12:23
-
Re: Korejská šunka.. 25.09.2002 12:18
-
Re: Korejská šunka.. 25.09.2002 11:51
- to ruprecht 25.09.2002 15:29
-
Re: Korejská šunka.. 25.09.2002 11:48
- Re: Korejská šunka.. 25.09.2002 11:49
-
Re: Korejská šunka.. 25.09.2002 11:46
-
Korejská šunka.. 24.09.2002 22:59
-
Re: 24.09.2002 14:42
- Omluva 26.09.2002 15:24
- A to za chvíli nerukje jesště Daewo 26.09.2002 19:36
- Getz se Škodovce opravdu povedl 26.09.2002 21:00
- Ten Getz se dělá i v provedení sport 28.09.2002 14:18
- Getz 1,6 29.09.2002 14:52
- Getz je "Trumfové eso" 02.10.2002 15:26
- Po novém roce příjde Getz v dieslu 04.10.2002 19:13
- Getz diesel 05.10.2002 00:00
- S novým rokem příjde i třídveřová verze 05.10.2002 18:29
- Na Getze asi budou pořadníky 05.10.2002 20:37
- Getz s tímto motorem to ubde síla 06.10.2002 14:31
- Nová Fiesta 06.10.2002 14:32
- Tunning 06.10.2002 22:03
- Sleva 105 000Kč 08.10.2002 07:21
- Getz nevyabočuje ze standardu korejských aut 09.10.2002 10:20
- Getz test 09.10.2002 19:49
- Dobrý 12.10.2002 19:49
- Ten Citroen C3 14.10.2002 00:00
-
Technologie 14.10.2002 16:35
- Re: Technologie 14.10.2002 17:06
- Re: Technologie 14.10.2002 18:30
- Re: Technologie 14.10.2002 20:39
- Re: Technologie 16.10.2002 09:44
- Re: Technologie 07.11.2002 20:29
- Škodovka končí! 15.10.2002 20:35
- Getz porazil Fabii 17.10.2002 22:12
- Hyundai Getz 21.10.2002 22:22
- Getz 21.10.2002 23:37
- Auriol pojede s Fabií 25.10.2002 13:07
- Tak jsem na výstabě prohlédl toho Getze 26.10.2002 21:35
- Škodovka prostě zaspala 27.10.2002 20:19
- Matiz je pod 200 000Kč 28.10.2002 10:43
- A taková Dacia Supernova je taky pod 200.000 ještě lepší vol 28.10.2002 10:54
- Getz poráží další eso - Mini Coooper S 31.10.2002 11:04
- Blazni 31.10.2002 22:24
- Blazni 31.10.2002 22:25
- Superb se bude dělat ve verzi Combi 01.11.2002 21:19
- Na pětku mi to při 230 km/h 03.11.2002 19:03
- Getz je bomba 07.11.2002 20:24
- www.auto-motor-und-sport.de 08.11.2002 09:05
- IQ hodnoceni 10.11.2002 19:24
- Omluva 10.11.2002 21:22
- Wo co tu GO? 13.11.2002 08:04
- Nabídka, která nelze odmítnout 13.11.2002 13:31
- K popukání ..... 13.11.2002 15:53
- Třídveřovej Getz 13.11.2002 20:12
- Getz na www.auto.cz 24.11.2002 23:13
- Dneska jsem potkal na silnici! 27.11.2002 00:00
- Všichni zástupci renomovaných značek říkají 27.11.2002 00:00
- Na silnicích je další konkurence 05.12.2002 23:36
- a 08.12.2002 16:54
- Getze pro WRC 09.12.2002 18:55
- Getz příjde asi s novou sezonou stejně jako Škoda 11.12.2002 01:05
- Prohlídni si to a svez se! 13.12.2002 19:29
- Opravdu jestli Getzovi něco chybí 19.12.2002 20:26
- Docela se to tu rozjelo 03.01.2003 21:26
- Doplňky na Getze 15.01.2003 20:29
- Prodám Škoda Škoda Felicia GLX 18.01.2003 22:19
- Getz Autem Roku 21.01.2003 21:38
- Ta volbabyla fraška 22.01.2003 23:29
- Getz má malolitrážní diesel! 27.01.2003 22:29
- srovnání motorů 28.01.2003 16:26
- Hyundai x Škoda 29.01.2003 17:04
- kde se to dělá? 30.01.2003 18:13
- Už je na trhu Getz 17.02.2003 18:55
- Jak natáhne Hyundai Getze 09.03.2003 00:00
- Bez nadpisu 22.03.2003 21:59
- 1,2 HTP 18.04.2003 23:09
- Třídveřovej Getz 1,1 23.05.2003 23:50
- fabia? getz? 20.08.2003 19:11
-
-
« Re:
Cau chudy dealere :-) Nejsem zadny sileny fanda skodovek. Proste kdyz kupuju auto, patri do vyberu, ale je to jedna z nekolika znacek. Musim rict, ze kdybych ted kupoval male auto, urcite bych o GETZu uvazoval. Libi se mi, i kdyz live jsem ho jeste nevidel. Nicmene jsem koupil pred 2. tydny Stilo, takze ti trzby nezvednu :-)-
« Korejská šunka..
Já ho viděl na autosalónu v Olomouci a můžu říct, že cena odpovídá kvalitě. Laciné plasty, kvalita zpracování, prostě korejec na první pohled.-
« Re: Korejská šunka..
Tyhle krytiky se mi vzdycky libily. Lacine plasty, kvalita zpracovani. Jake byly plasty ve Felicii? To byly snad jeste horsi nez lacine. Ve Fabii se to trochu zlepsilo, jenze kazdemu se stejne libi neco jineho. A zpracovani, no o tom bych v pripade Skody spis pomlcel ... uvidi se jak budou vypadat Fabie tak po sesti letech.-
« Re: Korejská šunka..
Jo a mezi zpracovani bych taky zaradil chybejici plato kufru u Juniora a utrzenou schranku u spolujezdce. To je teprve ta prava kvalitka. Navic si nemyslim, ze by Skodovka strkala stejne plasty do vsech vybav :-) takze srovnavejte srovnatelne. Treba taky cenu :-)))-
« Re: Korejská šunka..
Hele na Juniora nesahej - až na motor a některé prvky interieru je to dobrý auto....-
« Re: Korejská šunka..
Rika se navrch Fuj, vevnitr Hnuj. No Junior za 230 tis, asi bych to nedal. Podle mne je prodejnej tak za 190, ale to plato a shranku by mi musel dealer vlastnorucne a na svoje naklady jako present namontovat :-) Aby zvedl tu kvalitu co ma Skoda plnou hubu.-
« Re: Korejská šunka..
Za 190tis je nevyrobitelnej. Podle mě musí prodělávat i na tom za 230tis........-
« Re: Korejská šunka..
Houby, mame levnou pracovni silu, levne enrgie, atd. Kdyz zahranicni auta stojej v tyhle tride stejne jako ted Junior, tak ti nejak nevim. Navic auta mimo EU solej clo a DPH :-) Pokud to Skoda nedokaze vyrobit levneji, nebo stejne draho s kvalitnejsim motorem, aby to auto bylo konkurenceshopne, tak to maji ale smulu ...-
« Re: Korejská šunka..
Prostě tu není produktivita práce. Na těch pár aut, který tam vyrobí je ve Škodovce zaměstnanců jako sraček a sem tam robot. Tím mizí výhoda nízkých mezd. Navíc půlka auta je německá ................... A navíc jinak je to auto dost kvalitní - je na něm hodně materiálu (ta Fábie je těžkááááááá), nedá se to srovnávat se * francozské nebo italské (či snad korejské) provenience.-
« Re: Korejská šunka..
To Cleaner: Hele na moje krasny Italsky Stilo mi nesahej. Mel jsem fabii 1.4MPI a vrzalo tam kde co, tekla mi chladici kapalina, v haji stabilizator na kole, motor mel nevyrovnane otacky, mam pokracovat??????? Ja si myslim, ze auta si nemaji co vycitat. Kazdy ma problemy a asi se neda rict, ze nejaky je nema. Takze v klidu. Mimoto jsem pred tim mel Punto I a byl jsem naprosto spokojenej. Tolik pro me k Italum.-
-
« To mbe
No tak to se mas cim chlubit nemci maji pro fiat jedno prislovi ktere sedi FIAT- Fehle in alle Teile (chyba v kazdem dilu)-
« Re: To mbe
Hm, mozna by ses mel ve Stilu svezt a pokud si aspon trochu objektivni, tak uznas, ze ve srovnani s Octavii je to auto nekde jinde. Hlavne v prostoru. Nikomu svoje nevnucuji a nikomu nehanim. Kdyz jsem vybiral nove auto (pred tim Fabie), vedel jsem, ze nechci zapadnou do uniformity vsech Oktavkaru, hlavne po te co jsem absolvoval dovolenou ve ctyrech lidech v Octavii a mel jsem kolena otlaceny od palubky, jako kdybych celou cestu klecel. Proste se rad lisim. Vybiral jsem mezi 307 a Stilem. Fiata uz jsem mel, tak vyhralo Stilo (i cenou).-
« Re: To mbe
mbe, nechcem vyryvat, ale fiaty nepokladam za auta, teda okrem Stila, ale to sa Ta prave chcem opytat, v porovnani s konkurenciou (myslim P307, Hondu, Toyotu, Nissan, nie starenku Octaviu) by si to hodnotil asi rovnako, alebo je to lepsie? Ak by si mohol, napis, aky mas motor.-
« Re: To mbe
Mam tu 1.6 (neco pres 100 koni). Po mych predchozich zkusenostech se slabymi motory (Punto, Felda, Fabia) je to velka zmena. Reknu to na rovinu, neumim s tim moc jezdit. Kdyz se to netoci, moc to nejede a ja nebyl zvyklej moc auto tocit. Jinak jezdi to slusne, mam tam i klimu. Dostal jsem velkou slevu, takze pohoda. Musim uznat, ze jsou drobnosti co mi vadi. Napr. lehce vrzajici palubka (vzhledem ke kvalite plastu prekvapujici, ale stejny problem jsem mel u Fabie) a par dalsich veci. Jinak je to auto opravdu prostorne a ma moc pekny interier, ktery nepusobi nijak levne. Mam najeto 1000 kilaku, tak uvidime. -
-
-
-
-
-
« Re: Korejská šunka..
No s produktivitou je to fakt bida. Ale u Skody to dozene marketing. S tim sem tam robot bych to nevidel zas tak cerne, skoda se furt chvastala jak investovala do vyrobnich linek, maji novou motorarnu, tomu bych zase veril. No a vaha, to uz tady bylo, nejak tu bezpecnost musej dohnat, tak tam proste navarili silnejsi traverzy, no. A na frantiky bych moc zase nenadaval, ...-
« to ruprecht
Jako bych slyšel nějakého "chytráka" z hospody. Kde traverzy? Jaké traverzy? Specifikuj nebo mlč ;o)-
« Re: to ruprecht
Ale Hufe, vzdyt uz jsou vsechny ty zavady na Fabii vseobecne znamy. V jine rubrice ti je matuS vsechny vyjmenoval. Ty traverzy byli obrazne receny, tak z toho hned nechod hledat rady do hospody. Jinymi slovy na Fabii proste musi byt vic materialu, aby splnila bezpecnostni testy, protoze asi nema tak kvalitne navrzene deformacni zony a tak kvalitni materialy. Nebo mi tedy vysvetli, proc je bezkonkurence nejtezsi ze vsech aut nejnizsi tridy? I koncernovi sourozenci Polo a Ibiza jsou lehci, pri stejnem prostoru, bezpecnosti atd.-
« Re: to ruprecht
Co se tyce marketingu, ceny a jinych "blbych" kecu, tak te samozrejme chapu. Koupil jsi si predrazenou malou Fabii v TDi, nacpal jsi do ni jeste jednou tolik aby jsi v tom mohl jezdit a hle, konecne je z toho poradne auto (nic ve zlem). Ze jsi za ty prachy mohl mit jine poradne auto (je otazka jestli lepsi nebo horsi), to byla tvoje volba a tvuj problem. Kazdopadne seriova Fabie s MPi je proste ... skoda mluvit.-
« to ruprecht
Stále je co zlepšovat. Kupříkladu dnes jsem nahodil nové kola. 8x17" Rondell s leštěným límcem a pneu 225/35ZR17Y. Začiná se z toho opravdu klubat auto :o)))
BTW, pokud má ta Tebou zmíněná zvýšená hmotnost za následek objektivně známý fakt, že pocit při řízení Fábie je jako z minimálně o třídu většího vozu, pak tuto skutečnost vítám a jsem opravdu rád, že tam ty kila navíc jsou. ;o)
... ale možná jsem fakt zhýčkaný svými úpravami a sériovkou bych se možná dost ohnusil. Ví bůh...-
« Re: to ruprecht
Vešlo se ti to tam bez podložek?
Když zkusíš dát kola z Octavie zak to škrtá v podbezích vepředu při plném rejdu a vzau je takový plastový výstupek. Musí se dát ráfky z RS a gumy vysoké jen 45. Ne tom to jezdí pěkně je to taková motokára. přidal jsem k tomu podložky vzadu o 0,5 cm více a jen to prospělo. Oni mají i některé fabie vzadu větší rozchod.
No ale jak velké kola půjdou na getze zatím nevím.-
-
« to anonym zvaný "a"
Už přestaň, nebo se z té představy pobliju :o)))
Tuningovat Hyundai... To už spíš Kiu ;o)-
« Re: to anonym zvaný
No u tvý Fabie musíš tuningovat kdeco to u Getze je spousta hotového takže tuningování je obtížnější. Na druhou stranu zůstane ti spousta peněz, které můžeš do toho tunningu vrazit což u Fabie nejde, tam tvrdě platíš za základ. Z tohoto pohledu se mi jeví lepší Getz.-
« Re: to anonym zvaný
Totální blbost,je sice levnejsi, ale mene kvalitne udelany a kdyz ho chces prodat jako ojete tak si v pytli protože tydle ty pochybne škmooké auta ztracejí cenu zatracene rychle a ohledne tuningu na fabii mas aspon z ceho vybirat je toho spousta ale na Hyundai toho moc není -
« to anonym, který se neumí ani zalogovat
Fakt jsi ubohý, když se mi snažíš podstrčit Getze. Fabia je prostě dospělejší. Smiř se s tím. Navíc, zkus mi tu vypsat konkrétní firmy nabízející úpravy podvozku na Getze. Jde vidět, že nevíš o problému nic a jen teoretizuješ.
BTW, nesnáším auta, jejihž palubka vypadá jako prázdné plato z bombošky :o)))
-
-
-
-
« Re: to ruprecht
Huf: tak to gratuluju k novym backurkam, sam si budu muset taky nejake poridit, ty plechace me derou, navic gumy uz jsou v kelu, jenze bude brzo zima, tak asi az na pristi leto, uvidime.
No co se hmotnosti Fabie tyce, nemyslim si ze by ji tam skoda pridala kvuli jizdnim vlastnostem ... Jedna vec je jista, ze seriovka by te asi dost vydesila, navic ten diesel si s vetsi hmotnosti lepe poradi nez MPi :-(-
« to ruprecht
Bačkůrky jsou parádní. A sériová Fabie by mně asi fakt mohla vyvést z míry. To je fakt...
V čem že to jezdíš?-
« Re: to ruprecht
Ted jsem presedlal na seriove Polo, hrkac 6 let stary, lec od leta cca 8tis km a spokojenost. Bohuzel jen litr, ale na tu vahu staci, ne ze bych nesnesl treba 1.6, ale na druhe strane bych se s tim asi nekde vyklopil. Idealne bych bral SDi, TDi se do tohohle modelu ani (hatch) nedavalo.
Kazdopadne nic nebrani obout nejaka kola. Chci tam dat alespon 14", muzu mit obuta 185/60R14, tak doufam ze se tam vejdou. Musim to zkusit, ... roztec maji jako R19, tak uvidim. Jen jestli to s tim motorem uvalim.-
« Re: to ruprecht
Prodám AEZ ECCO 6x14, ET 38, 4x100 (pův.cena 3400 Kč, jsou v perfektním stavu-pár malých škrábnutí) včetně pneu YOOHAMA 195/45(pův.cena 3950 Kč), vzorek cca 5mm. Cena 8 000 Kč + pneu zdarma. tel. 605 149 072 (Příbram)
Náhled kola: www.alcar.cz/wheels/picturebase/75.jpg Náhled pneu:
www.e-pneu.cz/images/id_model/yo_a539.jp… -
« to ruprecht
Když já utáhnu 225/35, tak ty taky utáhneš 185/60 :o)
Já bych vždycky obětoval nějaký ten km z maximálky za jistější a bezpečnější jízdní vlastnosti. To je pro mně hotová věc. Jsou sice chvíle, kdy o tom na dálnici začneš přemýšlet, ale záhy zjistíš, že i tam je rezerva v přilnavosti a pevnější handling vozu ku prospěchu.-
« Re: to ruprecht
Taky si myslim, proste chce to zkusit, bud to pojede nebo ne. Ja ani tak nerad jezdim po dalnici rychle jako zase nerad brzdim (zejmena v zatackach). Proste jizda brzda - plyn se mi prici. Jinymi slovy takove rychle projete serpentyny, to je muj zivel. Akorat ty ziletky co tam mam ted obuty tak strasne piskaj :-() chudinky to maj stejne uz za sebou. Horsi bude ta zima, to tam bude muset prijit standard.
-
-
-
-
-
« Re: to ruprecht
Tak to gratuluju k novym backurkam, taky budu muset nejake poridit, ty plechace me derou, ale bude zima, takze asi az pristi leto.
Jinak k te hmotnosti: pochybuju ze by ji tam Skoda mela kvuli jizdnim vlastnostem ... co se tve Fabie tyce, tak seriovka by te asi dost vydesila :-( navic diesel se s hmotnosti vyporada jednoduseji nez MPi :-o
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Getz se Škodovce opravdu povedl
Na poslední chvíli tak zachránila situaci s nepovedenou Fabií. Opravdu cenově i výbavou je to skvělý vůz. Skoro až člověka napadá kacířská myšlenka není cca 150 000 Kč pod cenou Fabie až příliš? Ale jako zákazníci buďme šťastní za tento krok Škody. Bylo již na čase aby domácí trh pocítil schopnosti svého nejdotovanějšího závodu na který je každý pyšný! -
-
-
-
-
« Re: Tunning
Abych to dopsal, tak Getz se bude tunit u nás DOMA! Máme za domem takovou kůlnu, ve které je hořák, kompresor a zářivka. Myslím, že se tam to auto natunit nakonec podaří.-
-
« Re: to a a A
Veřejně se přiznávám: Jsem hloupý a autům vůbec nerozumím.Ještě jsem navíc i škaredý a nikdo mně nemá rád.
-
-
-
-
Technologie
Už na první pohled je u Gece poznat, jak je na tom Hyundai s technickou vyspělostí - plastikové trysky předních stěračů na víku od motoru, světla bez čiré optiky, zastaralý způsob zamykání. A dal bych krk za to že ani podvozek, ani další technika na tom nebude lépe. Je to asi jako obyčejná barevná obrazovka a plazmová obrazovka - na obojím lze pochopit obsah filmu, ale s trochu jiným požitkem. Jsem zvědavý na výsledek bariérových testů - osobně tipuji do 3 hvězdiček.-
« Re: Technologie
to Newpolo: A co je vlastně tak strašně "technicky
nevyspělého" na světlech s nečirou optikou, tryskách stěračů na kapotě atd.?
Getzem jsem nejel, ale staticky nevypadá o nic hůř ani líp než jiná auta této kategorie. A co se bariérových testů týče, tak by asi všechna miniauta stejně měla mít jen jednu hvězdičku. -
« Re: Technologie
Hmm tak se podívej na optiku zadníc světel Fabie!
Fabie má trysky stěračů na stěračích?
Podvozek je chválen je i v mezních situacích čitelný!
No a už jen zbývá porovnej si motor 1,1 Getz a 1,2 Fabia rozdíly jsou opravdu zajímavé!
a co třeba spotřeby a zrychlení velikost zav. prostoru prostorv interiéru hlučnost.
Provozní náklady. Atd? -
« Re: Technologie
To Newpolo: Jestli hodnotis auta podle otsrikovacu a cire optiky ve svetlech, tak si kup Matize, bude to podle tebe delo.-
-
« Re: Technologie
Tak prý ve SM - v nějakém trestu Getz porazil Fabii - není tam náhodou pan a šéfredaktorem?-
-
« Re: Technologie
Tak on to ani nemusel byt junior, stacil by i classic s MPi :-) Alespon by se k sobe ta auta priblizovaly vykonove.-
« Re: Technologie
Fabia v testu byla 1.4 16V 55kW. Getz byl výrazně levnější, to rozhodlo. Kupodivu je Getz stejně těžkej jako Fabia a tak by snad nemusel mít takovej ten "papírovej" pocit jako starší asijská auta. Já bych korejce zas tak nepodceňoval, podívejte se co dělali ještě před 10 lety (i když totéž vlastně platí pro Škodu).-
« Re: Technologie
Proč kupodivu? To, že je Gec stejně těžkej jako Fabia ještě neznamená, že ta vyšší hmotnost byla využita k vyšší bezpečnosti - to se teprve dozvíme. Není problém vyrobit těžké auto, dokonce je to levnější. Například nová A8 je se stejně výkonným 8-válcem o víc než 100 kg lehčí než BMW 7 díky výraznějšímu použití aluminia - hlavně u podvozku (pro jízdní vlastnosti je to určitě výhodnější - méně neodpružené hmoty, lepší jízdní vlastnosti ... .) Jinak SM, Autotip, Autohit, AMaS jsou podle mě časopisy nahovno. Je možné, že Huinday (nebo KIA, DAEWOO, DACIA, VAZ, a další *) se zlepšila jak v technologiích, tak i v kvalitě. Já osobně ale nebudu ještě dlouho tak odvážný, abych si to na vlastní kůži a za vlastní peníze ověřoval. Statisticky jsou nová auta do 3 let nejméně poruchová. Pak poruchovost dost roste, u korejců skoro exponenciálně - myslím že jasně to odráží jejich ceny v bazarech. Proto s jejich současnou pověstí jim nezbývá nic jiného než nabídnout 3 roky garanci - aby je někdo koupil. Většina ostatních automobilek (hlavně u nás) do toho zatím není tak nucena.-
« Re: Technologie
to Newpolo: V zásadě s tebou ve většině věcí souhlasím. Ovšem to, že dělal Hyundai před deseti lety křápy automaticky nemusí znamenat, že je dělá i těď (třeba jo, třeba ne; uvidíme za pár let). Třeba na novej Hyundai Coupe jsem zatím četl jenom samou chválu a to i v renomovanejch světovejch časopisech.
Podle stejného klíče by dneska nikdo nekupoval Škodovky, který před ne tak dávnem měly snad ještě horší pověst než korejci.
V každém případě je srovnatelná Fabia dražší skoro o třetinu a to je hodně.-
-
« Re: Technologie
No nevím. Jednoho nového VW mám, a že by to byl * sem si nevšiml. V gecu jsem jel (jeden můj známý dělá u korejců v autosalonu a taky mě popichoval) a své dojmy jsem tu už popsal. Tehdy jsem ho porovnával s Fábií. Tak teď s Polem v kterém sem toho najel přece jen víc - podvozek Gecu ve všech parametrech podstatně horší (ne jak píší v SM, pokud tedy rozdíl půl bodu není rozdílem generace. Stačí se jen projet po kruhovém nadjezdu a je jasné - Polo drží jak přibité, zatímco Getz už při mnohem menší rychlosti ze zatáčky vyletuje. Dalším podstatným rozdílem je tlumení nerovností a hluk od podvozku. Zatímco Polo filtruje nerovnosti suveréně do Gecu pronikají rázy mnohem výrazněji a navíc má tendenci odskakovat. Měl jsem dokonce možnost porovnat i stejné motory jak v SM tzn. mou 1.4 55 kW a gecovou 1.3 60 kW - nedostatek točivého momentu je v Gecu znát a to hlavně do kopce. Naopak i při 60 kW jsem na tachometru nepřekročil 165 km/h což v Polu lehce( že by měl Gec o tolik vyšší Cx?) a zrychlení 11,5 km/s je myslím jen papírovým snem. Do 130 km/h je sice hluk v Getzu jen o trochu vyšší než u Pola, ale po překročení této hranice je výšší podstatně - a to jak od motoru, tak i aerodynamický. Samotnou kapitolou jsou pak i další doplňky - absurdně hlučná klimatizace v Gecu, hlučné stěrače, absence dálkového ovládání centrálu, poměrně tuhý posilovač řízení - hlavně je to znát při parkování - nazval bych to variabilním učinkem naruby, interiér a exteriér radši neporovnám neboť tam už je meze subjektivity moc vysoká. Tím celým bych rozhodně nechtěl gece odepsat - určitě bude spoustě méně náročných a uživatelů vyhovovat. Prostě za ty peníze nabízí techniku, kvalitu a pověst, která jim odpovídá. Ale rozhodně nesdílím nazory typu - "než BMW 5 to je už lepší si koupit Hyundai Sonatu za třetinovou cenu s lepší zakl. výbavou a navíc se 3-letou zárukou( oproti 1 roční u BMW z čehož jasně vyplýva jaký je BMW šunt protože si výrobce dovolí jen tak malou záruku).-
« Re: Technologie
NewPolo: fakt nechapu. Nikdo ti necpe, ze Polo je *. Prave naopak, uz jsem ti to tu jednou psal.
Fabie nikdy nebude Polo, Oktavia nikdy nebude Bora, Golf, ... atd. Veprouni nejsou tak blby, aby si rezali vlastni vetev. VW bude mit vzdy o chlup lepsi parametry nez koncernovy bracha ci segra, s tim se proste smirte, ze si kupujete imitaci VW. A pokud ta auta jsou za srovnatelne ceny, ja osobne nemam co resit. Podle tveho nicku by se dalo soudit, ze mas nove Polo, tak proc tak zeres Fabii? Ja sam mam stare Polo a ve srovnani s Filckou z te doby je to nebe a dudy ... U noveho Pola si myslim, ze ten rozdil neni tak velky, ale proste tu je a navzdy bude! U ceny je to uz jinak, ta je stejna, coz je smula Skody.
Skoda nepotrebuje triletou zaruku v Cechach proto, ze je tady trh i zakaznici takovy jaky jsou :-)))-
« Re: Technologie
Ruprecht: moje rec, souhlasim. Kvalitu Skody obhajovat situaci na nasem trhu neni uplne fer. Spousta lidi proste rozhodne, ze si koupi auto a automaticky zvoli Skodovku. Nekoukaji na jina auta, ceny, vybavy, vzdyt prece Skoda je nejlevnejsi, maj nejlevnejsi servis, dily atd.
-
-
-
-
« Re: Technologie
NewPolo: Vetsina automobilek si to nedovoli, pac by zkrachovala, nebo by ten jeji vyrobek stal jednou tolik, aby si na ty opravy vydelala. Radsi nebudu jmenovat, ...
-
-
-
-
-
-
-
« Re: Technologie
Nečirá optika? To jsi měl zákal ty ne? Getz má vpředu i vzadu světla s čitou optikou. Projeďte se v tom a budete nadšeni.
-
-
« Re: Getz porazil Fabii
Ano zcela urcite bylo ndrzovano Fabii.Proste je lepsi a hotovo a konec s asijskýma srotama-
-
-
« Re: Getz porazil Fabii
Poradím! Půjčte si na jeden den Citroena a na jeden den Getze a bude vám jasno. Cena za zapůjčení vozu je proti investici kterou hodláte uskutečnit zanedbatelná!)
Cena zapůjčení by v této kategorii překročit cca 1000 Kč. Ale spíše daleko méňě podle ochoty prodejce.-
-
« To ze Getz porazil Fabii je pravda
To je totiz tim, ze Getz byl navrhnut v nemecku a dokonce i v nemeckych testech je chvalen!-
« Re: To ze Getz porazil Fabii je pravda
Že by to bylo tím mráčku ?? sem si všimnul, že z bočního pohledu se Getz až nápadně podobá Golfu :o)))-
« Re: To ze Getz porazil Fabii je pravda
Však Getz je Golf v jiném kabátu s technikou Dácie a Berlinga. To nevíš Láďo?-
« Re: To ze Getz porazil Fabii je pravda
Anonymní "a" nevím a krutě se stydím óóóóó :-(((..... a jdu chcípnout do křoví za pískoviště podruhé. Tak podle tebe auťák s technikou Dacie je lepčí než Fabka.....fakt si to opravdu myslíš.... ty jo, teda.... sem si to o tobě nemyslel :o)))
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hyundai Getz
- nový přírůstek mezi malými vozy
Segment malých vozů je v České republice nejvýznamnějším segmentem trhu osobních automobilů, kterému doposud jasně dominovala Škoda Fabia. Je ovšem zcela zřejmé, že se tato situace bude měnit s příchodem nových vozů. První pozice Fabie nejspíš nebude ohrožena, ale dají se očekávat výrazné změny v počtu prodaných vozů jednotlivých značek. Na trh totiž postupně přichází nové malé vozy, které nabízejí za nižší nebo podobné ceny srovnatelné vlastnosti. Jedním z těchto vozů, který nedávno vstoupil na český trh, je jihokorejský Hyundai Getz, který si nyní představíme.
Design pro Evropu
Již při prvních návrzích nového vozu bylo jasné, že Getz bude určen převážně pro evropský trh, kde se předpokládá odbyt více než poloviny ze 190 000 vyrobených vozů. Aby se nový vůz více přiblížil požadavkům a chápání Evropana, byl jeho vývoj uskutečněn v německém vývojovém středisku firmy Hyundai. Design vozu tak nezapře výrazně evropské prvky a styling. I když na karosérii vozu nechybí zaoblené přechody, přiklonili se designéři také k použití hran, jednoduchých křivek a širokých ploch. Výraznými prvky přední části jsou světlomety, které zasahují poněkud hlouběji do předních blatníků, nárazník s integrovaným spoilerem a maska chladiče s logem značky. Krátká kapota plynule přechází v čelní sklo a vzhled vozu Hyundai Getz tak trochu připomíná vozy kategorie MPV. Tento dojem navíc umocňují i rozměry vozu s délkou 3810 mm, šířkou 1665 mm a výškou 1490 mm. Od verze Elegance je v horní části zadních dveří umístěn decentní spoiler, jehož součástí je třetí brzdové světlo. Zadní světla pak zasahují do zadních blatníků, zadní mlhovka je umístěna v zadním nárazníku. Tento hatchback bude nabízen ve tří a pětidvéřovém provedení karoserie.
Interiér a výbavy
Také interiér je přizpůsoben evropskému pojetí a vyznačuje se tak jednoduchostí, dostatečnou funkčností a praktičností. Vnitřek vozu je vyznačuje jednoduše tvarovanou palubní deskou s ovladači, rádiem a výdechy ventilace soustředěnými na středové konzoli a odkládací schránkou na místě spolujezdce. Přístrojový panel pak obsahuje přístroje kruhového tvaru. Volant je tříramenný a je výškově nastavitelný. Přední sedadla jsou anatomicky tvarovaná, trojice zadních sedadel je vybavena opěrkami hlavy a tříbodovými bezpečnostními pásy. Na bocích předních sedadel jsou praktické odkládací kapsy, na zadní straně opěradel předních sedadel jsou háčky na zavěšení lehčího zavazadla nebo spíše saka. Zavazadlový prostor o objemu 240 litru, který lze zvětšit sklopením zadních sedadel na 977 litrů. Hyundai Getz bude nabízen ve čtyřech stupních výbav a to jako základní provedení, Comfort, Elegance a Sport. Ve výbavě základního modelu lze nalézt airbag řidiče, posilovač řízení nebo elektrické ovládání předních oken. Verze Comfort má navíc airbag spolujezdce, obložení přístrojové desky imitací karbonu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání bočních oken a centrální zamykání. Výbava verze Elegance obsahuje systém ABS s rozdělovačem brzdní síly EBD, boční airbagy, přední mlhovky, výškově stavitelné sedadlo řidiče a kůží obšitý volant. Vrcholem nabídky je verze Sport, která bude dodávána s koly z lehkých slitin o rozměru 15 palců a klimatizací. Pro všechny verze jsou určeny také mimořádné výbavy, které zahrnují autorádia, ABS, střešní okno, alarm, dvojité dno zavazadlového prostoru a řadu dalších výbav.
Motory, převodovky a podvozek
V současnosti je pro vůz Getz určena trojice benzinových motorů. Základní model je vybaven motorem 1.1 o výkonu 46 kW (63 k), pro verze Comfort a Elegance je určen motor 1.3 o výkonu 60 kW (82 k) a verze Sport má pod kapotou agregát 1.6 o výkonu 77 kW (105 k). Dynamické vlastnosti, spotřeba a další technické údaje jsou uvedeny v tabulce. Nabídku motorů v blízké budoucnosti rozšíří naftový motor 1.5 CRDi o výkonu 58 kW (80 k) se systémem vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail druhé generace, který se vyznačuje vedle nízké spotřeby i nízkou koncentrací škodlivin ve výfukových plynech. Standardně je vůz vybaven pětistupňovou manuální převodovkou, u motoru 1.3 lze na přání zvolit čtyřstupňovou automatickou převodovku. Verze s automatickou převodovkou a motorem 1.6 není zatím určena pro český trh. Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson s vinutými pružinami, vzadu je pak zkrutná příčka. Přední náprava je vybavena stabilizátorem. Tlumiče jsou vpředu hydraulické a vzadu plynové. Getz má přední brzdy kotoučové a zadní bubnové, od vyšších verzí je vůz vybaven systémem ABS. Pro základní model jsou určena třináctipalcová kola, Comfort a Elegance má čtrnáctipalcová a verze Sport má patnáctipalcová kola.
Ceny a situace na trhu v daném segmentu
Cena základní verze ve třídveřovém provedení je 239.900 korun, pětidveřová verze se nachází v cenové relaci od 249.900 korun. Cena verze Comfort začíná na částce 269.900, respektive 279.900 korun. Hyundai Getz Elegance stojí od 329.900 korun za třídveřové provedení, pětidveřové provedení stojí od 339.000 korun. Vrcholem nabídky je verze Sport v cenách od 369.900, respektive 379.900 korun. Jako výbavu na přání lze dokoupit například ABS za 19.900, boční airbagy za 8.900, klimatizaci 34.900 korun nebo kola z lehkých slitin za 12.990 (Comfort a Elegance). V Evropě je tržní podíl malých vozů okolo 30 procent a představuje přibližně čtyři milióny prodaných vozů. V České republice je podíl malých vozů téměř 50 procent, což vyjadřuje dosti názorně situaci na trhu a v číselných hodnotách je to téměř 70.000 prodaných malých vozů. Vedle vozu Škoda Fabia se na tomto čísle výrazněji podílejí vozy Peugeot 206, Renault Clio, VW Polo, Opel Corsa, Toyota Yaris a Ford Fiesta. Svými cenami se Getz stává významným konkurentem pro Fabii, která v základním provedení Junior s motorem 1.2/40 kW stojí od 259.900 korun, ovšem s ekvivalentní výbavou je Fabia výrazně dražší a to asi o 18 až 20 procent.
Závěrečné slovo
Pro někoho může být relativně nízká cena předpokladem pro tvrzení, že Hyundai Getz je automobilem nevalné kvality. Pokud by tomu tak bylo, proč by Hyundai přišel se zcela novou zákaznickou výhodou, kterou je tříletá záruka bez omezení ujetých kilometrů? A zde je třeba si položit ještě otázku, zda by mohl renomovaný výrobce poskytnout tuto záruku, kdyby si nebyl jistý dostatečnou kvalitou tohoto vozu?
Miloslav Fišer
----------------------------------------… /> Plakáty Hyundai Getz
[800x600] [1024x768]
[800x600] [1024x768]
[800x600] [1024x768]
[800x600] [1024x768]
Motor 1,1 1,3 1,6 1,5 CRDi
Druh zážehový přep. vznětový
Zdvihový objem (cm3) 1086 1341 1594 1493
Válce/ventily na válec 4/4 4/4 4/4 4/4
Max. výkon (kW/ot) 46/5500 60/5500 77/5800 58/4000
Max. točivý moment (Nm/ot) 94/3200 117/3200 143/3200 182/2000
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h) 150 164 (162) 176 (174) 170
Zrychlení 0-100 km/h (s) 16,1 11,5 (14,8) 9,6 (12,0) 14,0
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km) 5,8 6,2 (7,6) 6,5 (7,6) 5,0
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm) 3810
Šířka (mm) 1665
Výška (mm) 1490
Rozvor (mm) 2455
Objem nádrže (l) 45
Rozměr pneu 155/80 R13 - 185/55 R15
* předběžné údaje
- údaje v závorkách platí pro vůz s automatickou převodovkou
-
-
« Re: Getz
V tomhle souhlasim s "a". Kdyz si kupuju auto na 3 roky a koupim Getze, tak vse co mi odejde mi opravi zadarmo, zatim co u Fabie mam po roce smulu a ty veci, ktere tu popisujete, ze odchazi si budu muset platit ze sveho!Dalsi vec, proc Getz byl vyse nez Fabie, byl motor, objem 1.3 60kW oproti Fabii 1.4 55kW, lepsi povinne ruceni, vyssi vykon, nizsi spotreba! Mel take hezci palubni desku, jizdni vlastnosti temer stejne jako Fabie, take rychlejsi nastup brzd! A cena srovnatelne Fabie byla temer o 60t Kc vetsi! Takze pokud se rozhoduji o koupi noveho auta, tak je mi ukradena nejaka poruchovost, ktera bude po 3 roky srovnatelna s ostatnima autama a kdyz to po 3 letech prodam, tak mne dalsi poruchovost nezajima!-
« Re: Getz
Mas recht s tou vyhradou, ze poruchovost zajima kazdyho, protoze trochu urcuje cenu ojetiny. A ta me za 3-4 roky zajima. Fabii bych prodal za neuveritelne vysokou cenu, kdezto na Hyundai za soucasneho vyvoje cen ztratim vic. I tak je to ale porad vyhodnejsi (proto mam ostatne 4 mesice Elantru :-). -
"-- skrytý --" 23.10.2002 08:54
« Re: Getz
Hm, Getz a Fabia. No nechtěl bych ani jedno... Ale pokud bych skutečně měl mít na výběr jez těchto dvou, vezmu Fabii. A to z jednoho prostého důvodu - prodejnost ojetiny po pár letech. Prodávat po pár letech ojetého Getze bude pro zlost, a pokles ceny bude velký. Naproti tomu o ojetou Fabii se lidi poperou... Nemá to vůbec nic společného s kvalitou, to je prostě mentalita, situace na trhu ojetin, nebo chcete-li, neznalost kupujících. Ale je to tak, a s tím bych při nákupu auta rozhodně počítal.-
« Re: Getz
Je fakt, ze ojety Korejci jsou na tom s cenou blede. Zase si musis uvedomit, jaka bude ztrata z ceny vs. cena noveho. Ono se to totiz pak lehceji slevi, kdyz te to auto stalo nove o cca 70tis. min.
A s tou cenou ojete Fabie bych si taky nebyl moc jisty. Jezdi jich mraky, jako Felicii a je otazka, zda ojeta Fabie bude natolik kvalitni a provozem levne auto, aby poptavka previsovala nabidku. Osobne si myslim, ze hodne lidi si radeji pocka na ojete kvalitnejsi motory 1.2, 1.4 16v nez MPi, ty budou podle mne tratit nejvice. Diesely se urcite budou prodavat taky dobre. Ale trh je skodovackym myslenim dost zdeformovanej, takze uvidime, kazdopadne mne osobne je to jedno, at si Fabie stoji kolik chce :-)-
"-- skrytý --" 23.10.2002 11:44
« Re: Getz
No, s cenou ojeté Fabie bych si byl dost jistý. Podívej, jak jsou v kurzu Favority a Felicie, to je leckdy až k neuvěření. A s kvalitou to nemá nic společného...
Ale jinak, mně je to taky úplně fuk. Než novou Fabii nebo Getze, radši koupím solidní ojetinu.-
« Re: Getz
Oddie: asi mas pravdu. U tech Favoritu to chapu, prece jen ty ND dily nejsou moc drahe, vrakacu na skody stovky, ... S felicii uz je to slabsi, ale Fabie, to uz nema a mit nebude s levnym provozem nic spolecneho. Holt trh je deformovanej, nebo spis zakaznici :-) Prece jen bude mit Fabie oproti Felicii tu nevihodu, ze Felicie byla v drtive vetsine pripadu 1.3 MPi, malo jich bylo s jinym motorem. U fabie uz bude mit potencionalni kupec ojetiny na vyber sirsi skalu, a bejt kupcem, sakra bych si rozmyslel, ktery z motoru, natoz ojety bych koupil :-))) jenze lidi jsou blby ...
Spravne, ojetinu. Znamej tedka privezl Scenica, 1.9dTi, 99, plna vybava, za nejakych 280tis. Pri pomysleni ze bych si za to koupil Fabii holotu me *. -
-
-
-
-
-
-
Škodovka prostě zaspala
Na vině je špatný management!
Zvolila Špatné typy vozů.
Základní chbou jsou nízké užitné vlastnosti.
Octavia je starý vůz a přeci jediný který jde na odbyt má velký a přístupný kufr.
Toto úplně zazdilo Superb malý nepřístupný kufr 5. dveře silně chybí! Papalášvágen není zrovna prodejní trhák nikde!
Fabia je po Felicii malé a příliš drahé auto.
Servisní náklady rapidně narostly!
-
Matiz je pod 200 000Kč
Ono chce ale také trochu rozlišovat kvaitu. A ta šla u Hyundai dost výrazně nahoru Škodu převyšuje lehce dílenské zpracovánía propracovanst detailů je na podstatně vyšší úrovni. Navíc to není automobilka přicmrdávající tři typy vozů, napůl kompletované z dílů jiných automobilek.
Tento systém v čechách naposled praktikoval v menším měřídku Metalex!
Škoda zaspala dobu a dělá vozy neodpovídající současnému trendu! Tento problém by se dal lehce napravit. Fofrem udělat Fabii a Octavku SUV namísto barevných kreací u modelu Superbu změnit jméno přidat 5 dveře a zvýšit užitnou hodnotu. -
Getz poráží další eso - Mini Coooper S
Senzace : Hyundai Getz Sport 1.6 74 kW porazil "na hlavu" nového Mini Coopera S (1.6 120 kW) od BMW v nejnovějším čísle německého Autobildu.
Překládám alespoň nejdůležitější věty: Snad nejvýraznější je rozdíl v komfortu pérování, kde do rychlosti 170 km/h( na rovné vozovce z kopce) Getz 1.6 jasně vede, Mini pak ještě zrychluje do cca 230 km/h, ale to už pro běžného sportovního uživatele malého vozítka snad nemá ani smysl. I průjezd krkolomnou zatáčkou je v Getzu do rychlosti 30 km/h komfortnější (naše posádky zkoušely i vyšší rychlost bohužel Hyundai nedodala dost testovacích kusů a také sirotků po rybařících lovících pod úseky silnice, kde jsme testovali povážlivě přibývalo).
Interiér nového Mini je sice lahůdkou, ale proti Getzi mu některé podstatné věci chybí - zejména nám v Mini chyběl háček na baťůžek za sedadlem spolujezdce, a tak jsme byli s kolegou po jízdě celý domlácení od poletujícího batohu. Při jízdě jsme s Getzem trošku havarovali, a přitom se aktivovaly airbagy. Ihned nás zaujal příjemný materiál z kterého byly vyrobeny - po bližším zkoumání v laboratoři se ukázalo, že je to
kůže z vyhladovělých severních korejců - mluvčí automobilky Hyundai naše zkoumání potvrdil se slovy: "Ano tento materiál je vysoce kvalitní, levný a hlavně ho bude i do budoucna dost, takže výhledově počítáme se sériovou výbavou i hlavovými a zadními airbagy." Nejvíce nás ale zarazil cenový rozdíl : Getz je více než 3 krát levnější (a to i s háčkem) než Mini. I proto se dnešním vítězem stáva Getz. Prostě je lepší mít 3
sportovní Getze a závodit s manželkou a synem.
-
Blazni
Vy jste se tady snad vsichni pomatli, nebo je to recese jestli toje sranda tak to beru??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Podivej… se na cenu aut v bazaru asijske vozy naprosty propadak ceny.takze i kdyz je levnejsi jako nove tak rychleji ztraci jako starsi, naopak fabia si drzi stabilne cenu v autobazaru!!!! -
Blazni
Vy jste se tady snad vsichni pomatli, nebo je to recese jestli toje sranda tak to beru??????????Podivejte se na cenu aut v bazaru asijske vozy naprosty propadak ceny.takze i kdyz je levnejsi jako nove tak rychleji ztraci jako starsi, naopak fabia si drzi stabilne cenu v autobazaru!!!!-
« Re: Blazni
2yarreg: Z toho co jsi tu napsal ma vyplynout, ze pomer cena/vykon je pro tebe lepsi u Fabie, nebo to jenom tak odhadujes? H vzhledem k tomu, ze je levnejsi jako nove ztrati v absolutnim vyjadreni min, nebo stejne jako ta Fabka. Zkus si hodit na papir provoz H a jine znacky (treba skodovky) za 1. tri roky, pak o tom muzem podiskutovat.-
"-- skrytý --" 01.11.2002 08:53
« Re: Blazni
Proč za první tři roky? To platí možná tak pro služebáky. Ale pokud si to někdo koupí soukromě, tak to kupuje pravděpodobně na dýl. A tady platí a dost dlouho ještě platit bude, že pokles cen škodovek je ze všech značek zdaleka nejmenší.-
« Re: Blazni
Dobre, tak za prvni 4-5 let. Ja nepocitam, ze bych vydrzel s jednim autem tak dlouho a mit vic jak 2 v rodine je trochu zbytecny luxus. Pokles cen skodovek je nejmesi RELATIVNE. Koupim novou Elantru za 400 (katalog 470) a po 4-5ti letech ho prodam za 170-200. Koupim octavku za 543 (srovnatelna vybavou) a po 4-5 ti letech ji prodam za 250-300. Kdo ztratil vice pri uvazovanych ostatnich nakladech stejnych? Je to spis v neprospech skodovky. A nerealny ceny ojetych skodovek uz nemusi za 4 roky platit.-
"-- skrytý --" 01.11.2002 11:13
« Re: Blazni
Ty ceny ojetých škodovek se budou držet zatraceně dlouho, to je tu tradice a jen tak se nezmění. Určitě ne za 4 roky...
Ty nepočítáš, že bys s jedním autem vydržel tak dlouho, já sice taky ne, ale spousta lidí si kupuje ty "žebrácké" Fabie s tím, že jim musí "dlouho vydržet" - dost často slyším od takových lidí např. 10let, mají to holt zafixováno ještě ze starých škodovek, co si leštili v garáži... Když jim řekneš, že auto je na 4 roky a pak pryč, budou na tebe koukat jak na blázna, vždyť řada z nich má leasing na ještě delší dobu, a už se těší na to, až to auto bude "jejich", nebudou jej muset splácet a budou už "jen" jezdit. Je to asi smutné, ale je to tak, takových kupců Fabií je docela hodně.-
« Re: Blazni
Fábie a ostatní současné Škodovky mají lepší protikorozní úpravu než "120" a Favority, a měly by tedy bez problémů vydržet přes 10 let a to i při průměrných 10.tis.km/rok.
Pokud však někdo dělá 50tis.km/rok a víc - ji asi nahradí pochopitelně dřív. Emisní limity budou také splňovat a tak jaký je vlasně důvod pro jejich likvidaci po 4 letech??? Zejména když průměrné stáří aut je stále asi kolem 13 let.-
« Re: Blazni
Nechci nikoho urazet v jeho usudku, ale zpamatujte se u nas v CR si ze 70% kupuji lide auto tak na 8-11 let, uvedomte si, ze tady nejste na trhu v nemecku kde si lide vesmes kupuji auto co 4-6 let a pak jde pryc vesmes taky do CR, popripade si v nemecku koupi 1-2 nekdy i 3 auta do rodiny, ale u nas je slaba trzni sila male auta se u nas kupuji jako rodine, takze s tim trhem to je nic moc( neberu sluzebni auta na leasing).takze ceska rodina kdyz si to normalne vypocita koupi ceske auto, sice je drahsi ALE! drzi cenu v bazaru, dobre se prodava i jako ojete a servis ŠKODA je prakticky uz dneska v kazde vesnici!!!Takze to je racionalni uvaha
-
-
-
-
-
-
-
-
« to a
Od příštího týdne zde má být zaveden krátký vstupní test na bázi měření IQ. Užíj si proto poslední radovánky na MC, protože po neděli už sem opice nevpustí :o)))
-
-
-
Getz je bomba
Ahoj, nevím, jak vy, ale osobně jsem z Getze nadšenej a uvažuji o koupi. Oproti Fabce je s cenou o 60tis někde jinde při stejný výbavě a zdá se mi, že vypadá o hodně lépe a neotřele. Výkon 1.3 motoru taky Fabii porazí, ale je trochu hlučnější než Škoda. Prostě 60Kw na 1.3 je dost. Pocit ze svezení je živé auto "akorát". Nevím, ale kupovat auto jenom kvůli prodeji v bazaru "za víc" se mi zdá absurdní. Prostě si to nekupuji, abych to prodal. -
www.auto-motor-und-sport.de
Je tam porovnávací test(v rubrice test&technik, v podrubrice Doppel- und Vergleichstests), který srovnává Getz, Kalos a C3. C3 vyhrává nad Getzem s 50 bodovým náskokem(458 bodů pro C3, 409 bodů pro Getz) a závěr zní : Getz: Er ist kein schlechter Kompromiss, aber auch kein komfortables Auto: Störend wirken vor allem sein unharmonisch abgestimmtes Fahrwerk und der allzeit raue Motorlauf - překládám: Getz není horším kompromisem, ale také není komfortním autem: Rušivě působí především neharmonicky vyladěný podvozek a neustále hlučný motor. Podotýkám, že Fabie od tohoto magazínu dostala 497 bodů což je skoro o 100 bodů víc než Getz. Testy tohoto magazínu jsou podle mě docela objektivní a odpovídají skutečnosti (v Getzu, Fabii i C3 jsem jel).-
« Re: www.auto-motor-und-sport.de
Nemozes porovnat, kolko bodov dostalo ktore auto v inom teste. Tam sa boduju konkretne auta v konkretnom porovnani a neexistuje "globalne porovnanie".
ad objektivita: mohli by byt aj objektivnejsi. Kazdy porovnavaci test vyhra nemecke auto. Ak prehra, tak vzdy len veeeelmi tesne (klasicky priklad "objektivity": porovnavali Peugeot 607 a nejaky nemecky V6. Za rovnaku cenu bol P607 plne vybaveny a Nemec klasicky "holy". Bodovanie vyzeralo tak, ze P607 mal v kolonke "vybava" asi o 2 body viac, ale v kolonke "priplatkova vybava" asi o 5 menej, pretoze pri tej full vybave sa toho dalo uz len malo dokupit). Tradicne nadrzuju VW: napr. Phaeton porazil MB600 aj napriek tomu, ze mal o dost vyssiu (tusim o liter a pol) spotrebu.-
« Re: www.auto-motor-und-sport.de
No ohledne spotreby u MB 600 a VW Phaeton, tak to je pro potencionalniho kupce techto luxusnich vozu asi to nejdulezitejsi kriterium ze??????:-))
Takze ohledne znacek MB a ted uz taky VW jde o prestizni zalezitost az v prvni rade jak se rika.
A ohledne ze vyhraje vzdy nemecke auto tak to bude asi tim, ze jsou nejlepsi na svete!!!!!!
-
-
-
« Re: to newpolo
Mých 97 IQ stačí pochopit to, že kdyby průměrná mzda ve škodovce byla tak 8 000,-Kč a Fabie se dělala z českých komponentů stejné nebo ještě lepší kvality než ty posraný koncernový, tak by byla o třetinu levnější než Getz. Na co stačí tvé IQ 135 Hufe.-
« to a
Víš, co se říká? Kdyby byly v * ryby... ;o)
Kdyby byla průměrná mzda u BMW 1000EUR a nedbali na to, že jsou velmi renomovaná značka, tak by taky stálo polovinu. Má ale smysl se o tom takto bavit? Nemá.-
« To hufnagl
Mzda v BMW je v průměru právě 1000 Euro.Mam tam rodinu v Bayern.Strejda pracuje v Regensburgu kde delaj vsechny 3 kove rady vcetne M3.Jezdi zkusebky na okruhu a mzdu ma kolem 1000 eur.Pred 3 lety kdyz delal v Dingolfingu 5 kove rady tak mel necelych 2000,-DM
-
-
-
-
-
IQ hodnoceni
Zdravim vsechny diskutery, kteri si zmerili sve IQ a prispeli par bajtu na tento server. Nasel jsem v analech z prvaku psychologie bodove hodnoceni IQ a tak se s Vami o nej podelim :
IQ > 0-19 = IDIOCIE ; 20-49 = IMBECILITA ; 50-69 = DEBILITA ; 70-79 = HRANICNI CARA ; 80-89 = PODPRUMER; 90-109 = PRUMER ; 110-119 = NADPRUMER ; 120 - 139 Velmi Vysoka Inteligence; 140 - 8 (lezata) = GENIALITA. Snad vam to ulehci zivot stejne jako me ho ulehcil profesor, kdyz me vyhodil od zkousky, nebot jsem toto neumel. Jinak bych vas chtel pozadat, aby jste se vratili k tematu. S Getzem jsem jel a je to docela fain. trochu vetsi hluk v kabine a o malo horsi podvozek klidne ozelim, nebot jsem mel predtim dva ACCENTY ( oba pres 140 tis ) a bez poruchy. Ted mam FABII a mela vic much, nez by se sluselo. To vrzani plastu uvnitr vozu bylo drive take snesitelnejsi. U Fabie mi jeste vadi, ze mam otlacene koleno od stredoveho panelu. Myslim, ze to je prvni a posledni skodovka (& VW), kterou jsem si koupil. Dlabu na bazar, to radeji budu shanet kupce 2 mesice, jako tomu bylo predtim, nez nebyt v pohode 3-5 let. Tod vse.-
-
« Re: to Jiri99
Huf > myslis Mensu nebo menzu ?. Do menzy te vezmou bez ohledu na IQ, staci kdyz mas stravenky ;-)))). -
« Re: to Jiri99
to HUF : To ja nevim a je mi to jedno. Ja na ten spolek intelektualu dlabu. K cemu je clovek, ktery Ti spocita 3 odmocninu z 25987, kdyz si neumi ani zavazat botu. ( No asi umi, ale spis jde o prakticnost, kterou Tito IQ super oplyvaji. ) Mimoto si myslim, ze kdyby jsi v tom mel zalibu - neco lustit, pocitat - tak se z toho stane rutina a budes to zvladat levou zadni. To mas jako hry na pocitaci........... jsi lepsi a lepsi....atd.
-
-
Omluva
Omlouvám se všem, že jsem svýma inteligentíma diskusema, které připomínají, že jsem nejchytřejší na světě a všemu rozumím všude jsem byl nejméňe 3x no zkrátka,že jsem brouk pytlík, zkazil teno jinak klidný a zcela normální server, což se bohužel neda říct o mně.No jo jsem to jenom obyčejný Hufnagl!-
-
« Re: WTF?
Nevim ty blbce,proc se mne tady snaziz napodobit tak uboze a strapnujes mne tady tvejma nesmylama.-
-
« Re: to Hufnágll
To bych se spis mnel zeptat ja tebe ne?Kdyz si tady hrajes na nekoho a delas z neho blbce!-
« Re: to Hufnágll
No vidím, že už to tady zkouší další no ale nic moc.A ten mizera kterej se vydavá za Hufnagla kterej sem jenom ja at uz toho necha je to ubozak!!-
« to H.....ll
Hele to že se sem umíš zalogovat nás všechny mile překvapilo. Bohužel je ale až příliš zřetelné, že Tě to dost vyčerpalo. Chováš se potom totiž jako primitiv. Zkus si zahrát pexeso s kamarády v ústavu nebo si s nimi třeba na hajzlících vyhoň brko a mysli při tom klidně na mně. Věř mi, bude Ti líp a snad se i zlepši Tvůj psaný projev :o)))
-
-
-
-
-
-
-
-
« Re: Nabídka, která nelze odmítnout
Hej! Já mám dvojče, které provozuje živnost na základě poskytování orálního pohlavního styku? Halóóó! HUFNAGI_le, já chci přeblafnout! Ale asi to bude incest.
-
-
-
« Re: Všichni zástupci renomovaných značek říkají
Tolik se tu ten prodejce snaží a furt nic. Tak skvělá korejská technologie, kam se my v Česku hrabeme. Už dlouho jsem se tak nenasmál.
-
-
-
« Re: Prohlídni si to a svez se!
Chlapci, když se na to rozumně podíváte tak musíte uznat, že Getz se povedl. 1.3 60Kw!! Ve stejné výbavě je cca o 60tis levnější než Fabia. Fabia je dobré auto, ale koupil bych si Getze kvůli ceně, nižší sazbě ručení. Když k tomu ještě připočtu leasing včetně havarij. pojištění zdarma, není co řešit. Fabia je již okoukaná, ale tohle je něco nového. Osobně mám tedy Fiat Bravo GT 1.816V (113PS).-
« Re: Prohlídni si to a svez se!
Cože??? 1,3 60kW??? To je ubohý,Fabie má 1,4 74kW. A ve stejné výbavě levnější o 60 tisíc.To je hovadina, kam chodíš na ty cenovky??? Líbí se mi jak se tu místo aut porovnává leasing, sazba ručení atd. Copak Fabka má jen jeden motor? A Getz nebude okoukanej za rok? Je fakt že škaredý to auto není, na to maj patent Fiati, ale kvalita!!! O kolik spadne cena Getze po roce, když si vzpomenu na všechny předchozí korejce, tak za rok je to neprodejný auto a to je ideální čas ho vyměnit, protože se začíná všechno sr.t.
Czech cars-No.1.
Korea je hn.s.-
"-- skrytý --" 22.01.2003 12:36
« Re: Prohlídni si to a svez se!
To meda525: A už jsi někdy s nějakým Korejcem delší dobu jezdil (tedy především pokud byl koupen jako nový), že vynášíš takové soudy?-
« Re: Prohlídni si to a svez se!
Máš pravdu, nejezdil.Nemoh bych se v takovým autě nikde ukázat.Takový auta jsou určený pro důchodce nebo pro šílený šetřílky a to já nejsem.Ale na BMW taky nemám, tak Fabia je zlatý střed a super kvalita.-
« Re: Prohlídni si to a svez se!
meda525: Hm tak to je naozaj silny argument "nemohol by som sa nikde ukazat"... preto zo zasady odmietas aj vsetkych Japoncov (viz. "Ojetiny - vse o nich")? A vo Fabii sa mozes "ukazat"?-
"-- skrytý --" 23.01.2003 14:59
« Re: Prohlídni si to a svez se!
To je mi tedy argument?! Když někdo propaguje BMW, předpokládal bych, že v něm také jezdí. Ale proč kritizuje (bez znalosti věci, jak sám přiznává...) "jedno", vyzdvihuje (možná opět bez znalosti věci, ale to otevřeně nepřiznal...) "druhé", a jezdí v něčem "třetím", to tedy opravdu nechápu. PS: Prosím všechny přítomné, aby si náležitě všimli, že ve třetí větě jsem zcela záměrně žádné konkrétní značky vozů nejmenoval. To aby mne hned někdo nenapadl, že kritizuji BMW, čehož jsem opravdu na hony vzdálen (pokud jde o podvozek, neznám lepší kompromis mezi pohodlím a jízdními vlastnostmi, byť už i jen za mokra - nemluvě o sněhu či náledí - je to průšvih...). -
« Re: Prohlídni si to a svez se!
Jo, ve Fabii se ukázat můžu, klidně ti pošlu foto a pak poznáš, že se nemám za co stydět.-
« Re: Prohlídni si to a svez se!
meda525: podla clicknutia na "puvodni zpravu" som pochopil, ze to bola reakcia na mna... Ja Ti neberiem, ze Tvoja Fabia je skvela, ale ako argument "nemozem sa v tom ukazat" by som to bral jedine u auta ako Trabant alebo Wartburg. U inych aut - a hlavne u uplne novych - mi to pride ako argument cloveka, ktoreho nic ine rozumnejsie nepapadlo. Ked chces tvrdit, ze je Getz alebo cokolvek ine zle auto, tak ocakavam argumenty aspon trosku rozumne...
-
-
-
-
-
« Re: Prohlídni si to a svez se!
Na ty ceny se podívej na netu nebo v autosalonu. Když už chceš jít do extrémů, tak getz má 1.6 76kw a fabii by natrhnul pr...Nevím, ale mě se prostě ten Getz líbí víc a nikomu to nenutím. Já tedy hodnotím i věci "okolo" nebo tobě je jedno kolik stojí leasing, že je tam zdarma havarijka apod.?
-
-
-
Docela se to tu rozjelo
Stejně jako prodeje Getze.
Getz pomalu zaplavuje silnice a první co člověka zarazí je že si všimne pěkného malého vozu a pak teprve pomalu zjišťuje že je to Getz!
To je pozitivní zkušenost první dojem je opravdu podstatně lepší než u Fabie!
Ovšem i ty další zůstávají daleko před fábií a to to tada jde! -
Prodám Škoda Škoda Felicia GLX
Prodám Škoda Felicia GLX. Najeto: 105 tisíc kilometrů. Barva: modrá. POZOR jezdí legálně na LPG. Výbava: alarm, centrál, elektrické stahování oken, sportovní volant Dino (výrobce MOMO) + původní volant, sportovní pedály, střešní okno, construct, sportovní tlumiče Škoda HP, sportovní nerezový výfuk škoda + nový středový díl s katalyzátorem, lyžina pod motorem, tažné zařízení, rozpěra tlumičů, zadní horní spoiler, přední sportovní maska + původní předám, hliníková 14“ kola škoda, plechová 13“ kola s novými zimními pneumatikami NOKIAN, 6x reproduktory, nové 5 dveře a přední blatníky. Pěkný stav, super vzhled, super jízdní vlastnosti. Cena k jednání 110 tis. Kč. Při rychlém jednání SLEVA. Více na telefonu: 608 268 608. Foto na [odkaz] -
srovnání motorů
to meda525: to vytahování se 70kW u fabky je zcestné. Máme firemní fabku s tímto 16 ventilovým zázrakem a jezdit s tím je děs. Ten maximální výkon museli naměřit snad při 7000 otáčkách, protože naspodu je to taková hrůza, že vám klidně chcípne při rozjezdu (to se běžně stává kolegům, kteří neví jak na něj). Převodovka je k tomuto motoru absolutně nevhodná!! Protože musíte motor vytáčet vystačíte si s 1-3-5, ale na dálnici při 140 už skoro neslyšíte vlastního slova (4500 otáček proti 3500 v Oktávce 1.8T). Zkrátka nedodělek.
Oproti tomu GETZ má 1,3 s rovnoměrněji rozloženým krouťákem a podle zkušeností z testu v MF dnes je ten motor povedený a s autem sladěný. I když jinak jim není co věřit, pochválí kdejakou zhůvěřilost - třeba líbí se vám nový MEGAN - mě ne zvlástě ta * je děsná a kufr je prý stejně velký jak u CLIA (o třídu níž). A co napsali v MF Dnes - Kdo je zvyklí na moderní design, nebude zklamán. To je diplomacie co? Takže kdo není, ten zklamán bude (můj případ).
Jinak k interiéru FABIE - nevím jak vy, ale já si pravou nohu (ta co ovládá plynový pedál) při delších jízdách opírám bokem o středový sloup (nebo konzoli, prostě o ten plast co je kolem vývodu ventilace a autorádia). U FABIE je to ale tak zpotvořené, že nohu si pohodlně neopřete, udělá se vám otlak, protože je v těch místech hrana. Drobnost, která naštve. To samé platí o opěrce pro ruce ve dveřích, ta zas vadí na druhé straně. Zkrátka designéři se vyblbli, ceny za originální design a prachy pobrali, ale na nešťastníky co se v tom budou vozit nemysleli.
Závěr: FABKU bych si nikdy nekoupil. -
Hyundai x Škoda
Zdar chlapi. Vidím, že to tady vře. Můj názor na Getz je, že je to moc hezký autíčko za směšný peníze. Cena korejce pochopitelně půjde s časem rychleji dolů, ale hodně se ušetří na pořizovačce. Býval bych ho klidně koupil, ale je přece jenom moc malej, takže jdu do Matrixe. Už jenom porovnání ceny Matrix versus Fabia Combi mě přesvědčilo, že na škodovku prostě nemám. Když jsem si naskládal výbavu Matrix Comfort 1.6 (76 kW, okna+zrcátka v elektrice, klima, 4 airbagy + předpínače pásů, ABS+EBD, příprava na rádio + 4 repro) do Fabie 1.4/74kW, skončil jsem skoro na půl milionu. Matrix vyjde na 420 tisíc, je to sice jenom "blbej korejec", ale s Fabií taky nikoho neoslníte. Ohledně kvality musím zkonstatovat, že i to nejdražší auto má chyby. Konkrétně u půjčené (skoro nové) Fabie teklo dovnitř nad předním oknem.-
« Re: Hyundai x Škoda
Nazdar. Dobra volba :-). Kdyz jsem kupoval Elantru, rikal prodejce, ze tam presne takhle koupil nekdo Matrixe misto Fabie kombi. Nuzes hodit nejaky postrehy (rizeni, razeni, nedostatky, spotreba...) do fora Hyundai? Docela by me to zajimalo.-
« Re: Hyundai x Škoda
Musíš ještě chvíli vydržet, budu ho vyzvedávat až příští pátek. Je to sice auto pro maminu, ale určitě si to projedu, takže dám vědět. Zatím jsem v tom absolvoval pouze zkušební jízdu, ale bylo to úplně syrový auto, takže těžko něco soudit. Trochu jsem hledal kvalty, ale to se asi ještě musí ochodit. Motor nehodnotím, nechtěl jsem to nový auto honit do brutálních otáček. Přijde mi jen, že je to dost zlehka zpřevodovaný, hodně to točí. Ale já mám turbodiesela, takže jsem opačně orientovaný - všechno nad 4000 otáček je pro mně tabu.-
« Re: Hyundai x Škoda
2davidz Tak ja vydrzim. Jsem docela zvedavej na spotrebu. Je to takovy krabicoidni auto a ma to trochu slabsi 1,6ku nez davaji do Elantry. Vubec to maji u Hyundai/Kia s tema motorama divny.
2paveljoch Ja mam Elantru "Made in Korea" - JIZNI, jestli se nepletu v Bondovi je to Severni, ne? :-) Ptal jsem se na to pri nakupu, kde se ty auta delaj a pry k nam dovazeny Hyundai jsou jen z Korey. Ale to se jeste Getz neprodaval, tak nevim.-
« Re: Hyundai x Škoda
Martas> My jsme doma na krabice zvyklí, já mám Mazdu Premacy :-))) S tím motorem máš recht, ta 1.6 v Elantře má o něco málo vyšší výkon, ale hlavně maximum krouťáku už na 3000 otáčkách, zatímco v Matrixu až na 4500!!! Tak to jsem zvědav, asi to fakt bude netočíš-nejedeš.
-
« Re: Hyundai x Škoda
2David Tak 4500 je uz docela maso, to bude vevnitr asi peknej brajgl. Vic nez 4000 tocim jenom na dalnici a vyjimecne pri ostrejsim predjizdeni. Tak pristi vikend cekam na novinky :-).-
« Re: Hyundai x Škoda
Martas: Nikdo to takhle moc točit nebude, ale ten krouťák je fakt posazenej dost vysoko. Pro posouzení by to ovšem chtělo porovnat celé křivky.
Mimochodem, u koho máš pojištěnou svoji Elantru? Já řeším ČP versus Uniqa (Auto Palace u nich má snad 20% slevu). Na to, že se Hyundai skoro nekrade mi přijdou sazby obecně dost vysoký.-
« Re: Hyundai x Škoda
2David: Jo krivku Elantry jsem nekde vyhrabal a mam ji ulozenou. Nebyla to ale sranda, na ofic. strankach Hyundaie jsem vubec nenasel ten 1,6/79kW, neberou oni ho od misivbusi? Mam pojistku odcizeni/zivel/vandalismus u Allianz za cca 5200 + mala sleva za PR. I s havarkou by to bylo asi 11 tis, ale nejak jsem se rozhod to risknout, zatim jsem nikdy vazneji neboural (tuk, tuk, tuk :-). Docela by me ta UNIQA zajimala, na netu se to da spocitat jenom u Allianz a CPP a nejak se mi nechce poslouchat vsechny pojistovaky, kolik by me to stalo jinde, i kdyz tusim, ze Allianz nejlevnejsi neni.-
« Re: Hyundai x Škoda
Jedenact tisic za komplet pojistku je dost malo. Kolik cini porizovaci cena auta a je to soukr nebo na firmu?-
« Re: Hyundai x Škoda
Je to soukr. a je fakt, ze to je pri spoluucasti 30/30. Pri spoluucasti 5/5 to dela 16,8k, porizovaci cena 400k. Za kolik ti to davaj u UNIQA?-
« Re: Hyundai x Škoda
Spoluucast 30/30 je uz skoro o nicem, to uz je skoro spis na totalku. Ja resim bud 5 nebo 10 procent. Dostal jsem nova cisla od UNIQA prostrednictvim AutoPalace Butovice a je to chaos. Maji extremne levnou pojistku 10%/2% z porizovacky (tj. 7.500) za 8.600,-, ovsem za 5%/1% (3.750) chteji nejakych 20.800,-. U CP vychazi 10/10 na 12.900,- a 5/5 na 15.800,-. Jak jsi asi pochopil, porizovacka je 375 tisic. Asi pujdu do 10% UNIQA, cena je dost zajimava a minimalni spoluucast 7.500 vychazi na pul cesty mezi peti a desetiprocentni pojistkou CP.
-
-
-
-
-
« Re: Hyundai x Škoda
Tak to zadna slava, asi te svezu. Co ty na to? Fabka stoji za *(mam ji-50kW), ale na srackovyho Getze se starym podvozkem a motoricky 20 let chciplymi technologiemi at jde do pr.... a to je fabka fakt sracka vsech sracek, na Getze nema. Zlata Ibiza (1,2 12V trivalec ma 64K a jede fakt hezky).
-
-
-
-
-
-
kde se to dělá?
Nevíte někdo kde se GETZ dělá? Zajímá mě to protože tady někdo psal o ELANTŘE. Pokud Vím původně to byla Hyunday Lantra.
A při mé cestě do Egypta (2001) jsem se dověděl, že tam korejci postavili montážní fabriku, aby mohli prodávat na místním trhu. A místo Lanter tam jezdili ELantry (Egyptian Lantra). BTW podle neoficiálních informací stáli komponenty na jedno tam smontované auto v přepočtu pod 100 000,- Kč.
No a rád bych věděl, jestli ti kluci šikmoocí teď vlastně nevozí do Evropy auta z Egypta. (nic proti arabům, ale o jejich pracovní morálce a technologické kázni si nedělám iluze, já tam byl). Co vy na to?
PS: Včera jsem byl na novém Bondovi a teď už vím, že Korejci jsou schopní všeho :)))-
« Re: kde se to dělá?
Všechny vozy co jdou do ČR jsou smontovány ve dvou korejských závodech: 1. Ulsan (většina) 2. Asan (Sonata, XG). Každý to pozná podle posledního písmenka ve VINu (U=Ulsan, A=Asan). Od ledna by se měla vyrábět mod. řada H-1 VAN a BUS v novém tureckém závodě HAOZ. To bude pro ČR dost výhodné, protože auta budou bez cla!
-
-
Bez nadpisu
vydavat skodovku za kvalitni auto bych si netroufal, rodice maji felicii a rok provozu po zarucni dobe je stal cca 27 tkc na nahradnich
dilech (servo ovl. klapku sani, rozsypany zamek rizeni - nutno rozrezat uchyceni volantu na miste a potom odtah ) - toto jsou typicke
problemy - osobne jsem slysel stejny pribeh minimalne od 3 lidi.Dalsi typicky problem je vytekani chladici kapaliny - ani takovou
kravinu Skoda neprizna natoz aby ji zdarma odstranila. Ja osobne jsem vlastnil Ford Escort, a to bylo tak neuveritelne poruchove
auto ze se to neda popsat - nahradni dily behem poslednich dvou let pres 100 tkc.Ted mam Nissan Almera N16 - auto o tridu vys nez
Fabie,pokud si nakonfigurujete Fabii se stejnou vybavou a aspon trochu podobnym motorem je tam cena cca o 60 tkc vyssi proti
Almere ! A to je Almera porad o tridu vys. Pro Getz je ten rozdil jeste mnohem vetsi ale aspon je to auto stejne tridy. Getz jsme
koupili jako druhy vuz do rodiny - pro zenu. Zatim naprosta spokojenost a zena nadsena. Pokud si v Getzu sednu ze volant a nastavi
sedadlo tak abych mnel dost mista, a potom si sednu do zadu mam porad jeste misto pred kolenama coz ve Fabii, Octavii ci Almere
vubec poradne nejde si za mne sednout ( 194 cm 104 kg) Jiste, skodovku prodate pozdeji za lepsi cenu, ale pokud jste uz na zacatku
ve ztrate cca 80 000,kterou pri predpokladanem uzivani vozidla po dobu rekneme 5 let urocite rekneme 5 % je to potom uz 102 000
rozdil. Opravdu si myslite ze skodovka stejneho stari a vybavy bude v bazaru stat o 100 000 vic ? A to nepocitam pripadne nahradni
dily a servis behem tretiho roku ktery uz jste bez zaruky. Navic na laciny servis a nahradni dily pro fabii zapomente. Rozdily v servisni
hodine jsou minimalni a dily srovnatelne. Z meho pohledu ma Skoda pouze jednu vyhodu a tou je husta servisni sit. Korejsky vuz
nema sice prestiz jako vozy evropske, ale podle mne se kupuje auto na jezdeni a ne pro paradu. Ohledne ojetych vozu : kazde nove
auto je pored lepsi nez ojetina, pokud nekdo verite o pohadkam o 100 tkm najetych za 5-7 let, to muze pravda pouze u lidi
prodavajicim auto z financni tisne, u vsech aut dovezenych z venku muzete pocitat tak 50 - 80 tkm rocne. Bezproblemove auto stedni
a vyssi tridy vam nikdo hned tak neproda - jezdi se dokud nezacnou velke problemy a auto si na sebe uz vydelalo. Hodne se
pohybuju v D a BE a pokud tady vidite jezdit vylozene stary vuz nissi stedni tridy ( pres 10 let ),tak je to japonec, v D jeste sem tam
Golf 1. Loni jsem stravil celkem 7 mesicu v Syrii, vetsina novych aut tam jsou korejske auta, Skoda se tam taky celkem rozmaha,
potom nejaci japonci. Ostatni evropa pouze jako ojetiny. Vsechny auta tam jezdi v neuveritelne tvrdych podminkach, po temer
polnich cestach stylem brzda - plyn. I tam maji korejci 3 letou zaruku. Neverim tudiz ze by mohli vypustit vyrazne nekvalitni auto, zato
vim naprosto jiste ze i hodne drahe auto muze mit spoustu problemu - viz Opel Omega prvni rocniky vyroby.
Pripada mi ze lidi v CR neumneji pocitat, nebo ze od auta kromne ctyr kol a volantu nic necekaji.
-
« Re:
Ahoj NISSI
Pod Tvoje slova bych se klidně podepsal. Mám podobmné zkušenosti. Ze sedmi aut co jsem měl bylo šest Škodovek. Pokaždé jsem doufal, že ten "nový typ" bude lepší, ale bylo to vždy pouze zklamání. U nové Felicie např. porucha řídící jednotky, čidla otáček, lambdy, unikající olej, po 3 letech hnijící páté dveře,atd. O Fabii jsem toho také neslyšel moc pozitivního. Nechápu lidi, že stále, snad nějak automaticky a s nadšením kupují ty naše "zázraky automobilového průmyslu".Já jsem už se Škodovkou skončil (Fabii bych nechtěl ani kdyby to bylo poslední na světě vyráběné auto)a souhlasím s Tebou, že za ty prachy se dá koupit auťák větší, lépe vybavený, i hezčí, od téměř jakéhokoliv světového výrobce.-
"-- skrytý --" 28.03.2003 11:26
« Re: Re:
vase skepticke nazory o skodovkach celkom chapem, ked ste mali s tou znackou skusenosti len s autami, ktore neboli porovnatelne so standardom ostatnych vyrobcov, co dovtedy kym prisla octavia a fabia bolo. fabie sa kazia rovnako ako ine europske auta, o japoncox nehovorim, ale to je znama vec ze su spolahlivejsie. takze getz bude na tom rovnako ako fabia a kazdy si vybera podla toho ako mu dane auto sedi. ak by som si teraz kupoval auto, kupim japonca, ale ani na moju fabiu nenadavam, proste zodpoveda europskemu standardu... -
-
-
-
1,2 HTP
Ahoj.
Přečtěte si v Auto hitu č.9 jaký úžasný motor Škodovka přichystala pravděpodobně z největší části našim tuzemským motoristům - tříválec (asi se zhlídla ve Wartburgu) 1,2 HTP - 40kW, úžasných 106 Nm, stovka za 18,5 sek. (jako Škoda 120) K dalším skvělým vlastnostem patří vibrace. Nedivím se, že Škodovce klesl prodej v ČR o 10,6 %. Vlastně se divím, že neklesl víc. -