MITSUBISHI Lancer Evolution xxx
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mitsubishi
- EVO 7 22.08.2002 09:45
- Bez nadpisu 02.09.2002 11:44
- Bez nadpisu 03.09.2002 09:22
- Bez nadpisu 04.09.2002 10:24
- Bez nadpisu 05.09.2002 11:57
- Bez nadpisu 06.09.2002 09:57
- Bez nadpisu 06.09.2002 14:51
- Par oprav 06.09.2002 16:04
- Bez nadpisu 09.09.2002 14:13
- Evo 7 - live 09.09.2002 23:42
- Bez nadpisu 16.09.2002 14:17
- Jízda s EVO 02.10.2002 08:43
- Re: jizda s Evo 04.10.2002 10:40
- Bez nadpisu 14.11.2002 20:45
- Lancer EVO VIII. 06.01.2003 15:04
- lancer 04.10.2007 20:48
-
Bez nadpisu
Ahoj, tak nejak by me zajimalo, jestli je mozny 7ku videt nekde na zivo? popripade se v ni svest... netusite jak to vypada s Evo 8? nekde jsem snad uz nejaky naznaky videl. Proc neni tenhle model v normalni nabidce dealeu v CR?
Kazdopadne je to Mitsu designove hezci nez Subarko. Mate zkusenosti s porovnanim Subarkö x Mitsu?-
"-- skrytý --" 02.09.2002 15:35
« Re:
To habba: U firmy Denzel (v řadě zemí střední Evropy, vč. ČR, prodává mj. Mitsubishi, ale nikde značku Subaru) si dokonce pořídili jednu Imprezzu, aby mohli novinářům na okruzích předvádět, o co je Lancer lepší. Ale novinářům to od doby, co jim několik Lancerů totálně zbořili, raději nepůjčují, o zájemcích o svezení z řad běžných smrtelníků ani nemluvě. Ale z úst povolaných (kteří měli tu příležitost se osobně svézt) jsem slyšel shodný komentář: Subaru je dobrý sporťák pro sportovně založené řidiče, Lancer je však závoďák na civilních číslech (SPZ) pro otrlé dravce, kteří to opravdu umějí! Jak jsem nakoupil, tak prodávám. A půjčit mi to nepůjčili... (že by věděli, proč?)-
"-- skrytý --" 02.09.2002 16:16
« Re: Re:
E8 by nemalo byt vyrazne ine, nez E7, ale ma mat medzi 300-320Hp a prepracovanejsi pohon 4x4!
Suhlasim, ze Impreza je pre menej narocnych, vsak aj cena je o dost nizsia. STi je uz realnejsie na porovnanie. Smrtelnik vsak tieto rozdiely ani nepostrehne, nehovoriac, ze ich nevyuzije. EVo je fakt len pre majitelov zavodnej licencie.
-
-
-
Bez nadpisu
no ja bych se na to chtel podivat a sednout do toho, pripadne aby me nekdo svezl... no taky je pravda ze zavodni licenci nemam:-)) a se ctyrkoulkou jsem jezdil jenom s A6 a to este pucenou:-). No a pred nedavnem jsem mel moznost se projet s SUBARU STi a uprimne receno sem celkem nadsenej, designove sice nic moc ale jede fakt pekne:-)) proto bych rad srovnal Mysaka, porovnavat muzu i s BMW 330 Ci, ale to Subarko mi prislo o krapet kontrolovatelnejsi... Lancer ovsem bude asi uplne jiny kafe, proto bych to chtel vyzkouset... Kdyz ho delaj i na normalnich cislech, tak snad bude i pro normalni smrtelniky ne? Uznavam ze jako laik to asi nedocenim na 100%, ale to vetsina Subaristu a M3karu asi taky ne co?-
"-- skrytý --" 03.09.2002 15:56
« Re:
Hmm povedal som to nejasne. M3 si kupujes s tym, ze ti je jasne, ze mas zadnokolku. Subaru s tym, ze sa da jazdit aj normalne aj zurivejsie. EVO s tym, ze normalna jezda je nerealna. Je naladena na jazdu bokom a vela ludi, co to skusalo bolo nestastnych z toho, ze nevedeli, co s nim na nsmyklavom terene. Ked si bezny jazdec, bude ta velmi prekvapovat svojimi reakciami.
-
-
Bez nadpisu
No to je teda pekne na houby:-( Prave proto bych se nekde rad svezl s nekym kdo do toho opravdu vidi a nezalezi mu na prodanejch kusech (ne ze bych to chtel v nejblizsi dobe kupovat). Prave z tohodle duvodu jsem zalozil toto tema, abych se pokusil posbirat nejaky informace... kazdopadne to co rikas jsem zatim nikde necetl, ani neslysel - ale muzes mit pravdu. Kurna kdo me sveze?:-)) Kdyz rikaz se je to postaveny na jizdu ve smyku, to znamena, ze se to na asfaltu chova nedotacive? Prave proto ma asi moznost nastaveni diferaku na tri mozny tereny ne?-
"-- skrytý --" 04.09.2002 14:02
« Re:
Naopak EVO je vyrazne precavejsie, nez Impreza. Tu musis doladit, aby sa nechovala, ako prednokolka :-) To je ten rozdiel, co tak radi ukazuju.-
matuS 05.09.2002 05:42
« sti vs evo6
555> ked som cital porovnavaci test sti a evo6 (tutok v aud) tak tam co sa tykalo motora to popisali takto: sti musi byt v otackach, aby to islo. doslovne povedali ze pod 4000 je to onicom. aby to islo je treba ist nad 5000. a to sa im moc nezdalo. naproti tomu evo ide od 2000 na plne gule az do cutoutu. ostatne veci co ste pisali suhlasia, teda ze evo je wrcko na spztkach, kym sti je take lepsie sportove civilne auto.-
"-- skrytý --" 05.09.2002 11:08
« Re: sti vs evo6
Nepisali to nahodou o obycajnej WRX? STi spina turbo okolo 3000 a potom uz ide dost uspokojivo. Neviem, co si mam o tom mysliet. Hrubago sa testoval so starou GT a E7 a s min zmenami (nic motoricky len tlak) sa E7 vyrovnal. Ja vidim rodzdiel v lepsej zadnej naprave, el difaku a nastaveni pomeru sil predok a zadok. Inak by STi mala byt dost porovnatelna.
-
-
-
-
Bez nadpisu
co mam gde vycteno, tak turbo u STi zabira od 3500 a skutecne kdyz jsem v ni jel, tak to bylo citelne znat. nicmene do tech 3,5 to jede take celkem slusne. Opravdu plati ze v momente kdy zabere turbo tak je to doost znat. No takze Vas nazor na Evo je takovej, ze na normalni provoz se nehodi? Proc ho potom delaj v civilni verzi? civilni evo by melo konkurovat civilni STi ne? Kurna to me mrzi, protoze se mi fakt libi mnohem vic nez subaru... -
-
"-- skrytý --" 06.09.2002 10:44
« Re:
Existuje stranka, nejako drivingtechniques.co.u tusim tam je popis jazdenia.
Ak ma variabilne nastavovanie tlaku turba, tvari sa ako silny Atmo. WRX nieco take ma a preto tam nie je taky kick, ako na GT. Proste nepusti hned naplno, ale jemnejsie...
E7 ma asi 4 verzie. Ta najcivilnejsia je celkom OK na beznu jazdu, len zere viac, nez STi a rovnako viac dera gumy. Proste ber to tak, ze Subaru zkomercionalizovalo rally 4x4, kym Mitsu roky tvrdohlavo produkovalo vozy grp N s homologizaciou pre beznu jazdu a az s E7 sa zacali priblizovat normalnemu soferovi. -
"-- skrytý --" 06.09.2002 11:03
« Re:
To habba: Se čtyřkolkou se jezdí téměř stejně jako se zadním pohonem - pokud to v zatáčce přeženeš, auto se chová přetáčivě. Ten podstatný rozdíl ale spočívá v tom, že se čtyřkolkou se dají téměř všechny situace řešit prací s plynovým pedálem a volantem. A vůbec nejlepší je "nástup do zatáčky smykem všech čtyř kol": při nájezdu to podržíš pod plynem, prudkým trhnutím volantu dovnitř zatáčky to "utrhneš", hned nato výrazně přidáš plyn a "kontrem na volantu" s hrabajícími koly projedeš zatáčkou (cvičit nejlépe na šotolině, kde to dobře klouže, ale současně ještě dost drží - např. ve srovnání s ujetým sněhem).
-
-
Bez nadpisu
To: 555 nekde jsem prave cet ze Mitsu zere nopak min nez STi to si vezme prej pri normalni jizde okolo 12l/100 kdyz na to slapes tak i 25:-))) misak to prej umi i okolo 10 pri normalni jizde... tak ti nevim
no jo, ale jak rychle musis najizdet do zatacky na asfalte, aby si ji projizdel smykem? kurna to uz by mi asi tek studenej pot po zadech:-)) ale kazdopadne se prej nekde da pronajmout nejaka sotolinova draha, kde se jezdi... vite o tom neco?
-
"-- skrytý --" 06.09.2002 16:04
Par oprav
Moje zkusenosti jsou jenom s EVO VI a mam par korektur k tomu, co je tu napsano. Motor EVO VI nejde od 2000 ale pracuje v rezimu 4-7.000. U upraveny elektroniky od MoTec vyse se v ostrem programu prave na 4000 vyrazuje lambda a spousti ostrik intercooleru, u seriovky je na knoflik (mezi pr. sedadly). Spotreba u Lanceru EVO VI mi vychazela takto : nadrz na 56 litru vystacila pri velmi (velmi) ostre jizde na rovnych 165 km!!!Seriovka, zadny upravy, pneu Brigestone S-02. Jinak srovnani s Imprezou je takoveto: Lancer ma mnohem vyssi a brutalnejsi nastup Mk, vyborne sehrane diferaky a perfektni kinematiku. Tlumice mi prijdou trochu ne???- ted nevim, jak to oznacit - proste chce to Ohlinsy. Interier s normalnima sedadlama stoji za starou backoru. Volant stal taky za prd, mel jsem od nej mozoly a strasne se smakal. Brzdy jsou perfektni, kola vzdusny, kdyz se da zadni kridlo na max. pritlak, tak dozadu nevidis. Super auto, v ty dobe za 1,3 milionu (Impreza stala 1mil - neni podstatny rozdil). Impreza ma mnohem lepsi rozlozeni hmoty a muze i skakat, Lancer seda na predek. Chovani ma mysak podobny spis jako Delta Integrale Evo, ale ma mnohem ostrejsi zadni uzaverku. Naopak diky delsimu rozvoru je mnohem stabilnejsi v dlouhych obloucich. Samozrejme je rychlejsi uplne vsude, s vyjimkou sotolinovych vracecek. Impreza je na denni jezdeni, coz Lancer rozhodne ne. Chybely mi u Lanceru ale kontrolky, hlavne teploty oleje, pak i tlaku oleje a turba. To me dost nastvalo. Jinak az Delta vyslouzi (tak za 6-8 let), tak do neho doufam pujdu. Je to OPRAVDICKY RYCHLY AUTO.-
« Re: Par oprav
to magic: Tomu říkám rozštípnutí! Ať jsme si kdekoli řekli cokoli, je vidět, že se vyznáš, to je málo platný. :o)-
-
"-- skrytý --" 09.09.2002 10:16
« Re: Par oprav
Sotolina sa da prenajat, napis do rubriky Subaru Hrubagovi, on tam jazdi.
Tie chybajuce budiky su priznacne pre Imprezu tiez. Impreza zere malicko menej, EVO je nekompromisne nastavene na sport a jednoducho mapy ala Ecotec od Opla nema :)) Ako som napisal, kto chce brutalny voz na kazdodenne jazdenie s relativnym komfortom, kupi Subaru. Impreza pri uplne sialenej jazde ma dojazd min. 230km, pri sialenej o zhruba 100 viac a pri normalnej 450 na cca 50-55l.
-
-
-
-
Bez nadpisu
hmmm tak mam po iluzich:-)) impresa je hnusna, a ikdyz je macata co do jizdnich vykonu, tak me proste neoslovila... s Mysakem se asi neda jezdit po normalnich silnicich, kdyz nehodlam projizdet zatacky smykem a na horizontu skakat, takze asi zustanu u ty 206Xs:-))) ach jooo ja chci zavodaka:-))) -
-
"-- skrytý --" 20.09.2002 09:47
« Re: Ohlins
Ohlins je firma zabyvajici se vyvojem a vyrobou tlumicu pro sport. Jejich vyrobky pouziva Toyota Corolla WRC a dalsi, jsou asi vedoucimi vyrobci N-kovych tlumicu pro Mitsubishi. Oproti originalum je na nich auto mnohem klidnejsi a lip ovladatelny. Evo VII ma ale jinak udelany podvozek nez VI, jak jsem sledoval je jeste mnohem vyrovnanejsi a to auto se pri nizkych kmitoctech chova podstatne lip nez Evo VI. Sada N-kovych tlumicu Ohlins - nebo vlastne spravne vzper (vpredu i vzadu je McPherson) se da sehnat od 60 tis. korun-
« Re: Ohlins
to magic: Když jsem sledoval WRC, všechno bylo v pořádku. Ale když jsem viděl nějakou tuzemskou rally, viděl jsem, že kdokoli jezdil s EVO7, byl s ním strašně opatrnej.
Zrovna tuhle běžela ve světě motorů na ČT2 reportáž a často byla snímána zatáčka v příjezdu na mostek a hned zase zatáčka a výjezd o 180 stupňů zpátky za potokem, prostě takový Učko.
Všichni včetně předokolek tam jezdili driftem, ať to byl Escort, Focus WRC nebo Impreza. S každým EVO7 si před zatáčkou přibrzdili jako když já odbočuju z hlavní silnice k pumpě a pak to projeli bez jediného náznaku smyku opatrně pryč.
Kdykoli tam vlítla Impreza, jezdec nadhodil skandinávským flikem zadek a celou dvouzatáčku i s milým mostkem bral permanentním driftem s časem odhadem tak o půl sekundy rychlejším než to EVO7. Samozřejmě s tím autem jsem nikdy nejel, takže nebudu teoretizovat o jeho schopnostech, pouze o schopnostech toho, kdo s nimi u nás jezdí.-
"-- skrytý --" 23.09.2002 11:08
« Re: Ohlins
Tak tohle, pravda, nechapu taky. Pokud sledujes Stohla, AlWahabiho a dalsi preborniky v N-kach, tak zhistis, ze ty EVO VI byly velmi jedovata auta, mnohem jedovatejsi nez WRC. Jejich chovani bylo podobny starym Ackum z prelomu devadesatych let. I ja mam s timhle autem takovehle zkusenosti. Proto je pro mne nepochopitelne, jak je mozne, ze v nasem mistraku s nima treba Arazim jezdi tak, jak jezdi. Auto je pekelne nedotacivy, on z kopce zasadne vyrazuje, o uzavreni diferencialu nemuze byt rec. Tve prirovnani k odbocovani k pumpe je velmi trefne. Jako duvod vidim fakt, ze tito "piloti" maji u nas suverene nejlepsi a nejdrazsi auta a na rovinach jsou natolik rychli, ze radeji zatacky prodavaji, aby jeli na jistotu. A treba Arazimovi to taky vesele vychazi. Jandik uz posledni dobou jezdi taky tak. Prijde mi, ze by mohli dost usetrit za drahe uzaverky diferaku, pro ne jsou zbytecne. Vubec mam pocit, ze pro ne je tvurci invence konstrukteru Mitsubishi celkem skoda. Clovek by proste brecel. Nelze se potom divit, ze se seriovym Lancerem EVO VI je clovek o neco rychlejsi nez oni, a svadet to pouze na restriktor je podle mne jen vymluva...EVO VII ma byt diky aktivni stredove spere o neco klidnejsi nez EVO VI a ma mit teoretickou prednost v moznosti pouzivani rucni brzdy. Bohuzel jsem s nim nikdz nejel. Spickovy Lancer EVO VII ale stoji kolem 3,5 mil. Kc, takze se umelci nemusi bat ohrozeni. Budou tak jezdit i nadale....
-
-
-
Jízda s EVO
Lehce se přimotám do Vaší diskuze, včera jsem se s panem Arazimem svezl (bohužel pouze na okruhu) v EVO VII (tréninkový pouze sliky a sedačky) a docela jsem zíral, kde se před zatáčkou dá brzdit, prostě, jak to auto sedí. Trošku jsem nevěřil, než jsme měli zatáčku za sebou. Příjemný zážitek docela jsem se nadchnul. Teda Arazima to nebavilo, říkal, že po letišti jezdit nemusí ale já se bavil. Jinak říkal, že Lancer je řádově lepší než Impreza.-
« Re: Jízda s EVO
Ahoj kolego :),to jsem rád, že je tady další člověk se zkušenostmi se svezením v Evo7. Co jsi říkal na zrychlení a zátah turba?-
« Re: Jízda s EVO
nazdar, no já jsem laik na sportovní aut a turbo znám jenom z Oktavie, takže jsem byl velmi spokojený, sedělo mi, že turbo zabírá relativně brzy a zrychlení bylo fakt příjemné. Ale to jsem bral relativně civilně, mě dostala jízdní stabilita no a samozřejmě co si špičkový jezdec dovolí. Já jsem tam i řídil nějaké Oktávky a formule Ford 1600 a svoje auto, ale to tě pořád brzdí tvůj strach, že to auto nezvládne. Proto jsem požádal Arazima a't mě sveze, abych viděl kde jsou hranice. Samozřejmě nejel na plno, ale ....
-
-
-
Re: jizda s Evo
no ja znam krapet imprezu STi a jestli je evo lepsi, tak se chci svest kurna pomozte mi nekdo kde se da svest mate nekdo tu moznost? nedavno sem jednu 7 videl na Argentinci na pumpe, musel jsem si zastavit a jit se podivat... byli u toho nejaky lidi tak sem se zeptal, ale vypadalo to ze celkem slusne slintam:-) coz byla pravda... fakt me mrzi ze se s evem v podstate neda jezdit v normalnim provozu, mineno, ze pokud clovek nechce jezdit souteze, tak je lepsi koupit Sti - uz se tesim na ten face lift, pak mozna zacnu uvazovat:-) moc prosim, kdy mel nekdo moznost zaridit svezeni, byl bych velice vdecen a mozna bych mu koupil i nejakou tu flasku:-)))-
"-- skrytý --" 01.11.2002 08:56
« Re: jizda s Evo
Podle mych zkusenosti je to tak ze Lancer je krapet ostrejsi naradi a zkuseny jezdec z nej vymackne o neco vic nez Imprezy. Na normalnich silnicich se neda o nejakych hmatatelnych rozdilech mluvit (no je fakt ze mam imprezu uz dost vyladenou) mozna proti seriove impreze to jo.K tomu aby se jezdilo smykem po asfaltu je potreba dost to umet protoze grip vsech kol je neuveritelny coz lze dolozit i na tom ze malokdy se utrhnou kola pri obycejnem rozjezdu. Jinak popis jak do smyku uz tady byl ale plati spis pro evo protoze Impreza je v zakladu o dost nedotacivejsi.-
« Re: jizda s Evo
to hrubágo: No, že to při rozjezdu nehrabe, bych zrovna jako ten pravej důvod neuváděl. Myslím, že kola v maximálním bočním přetížení a přitom uplatněný maximální výkon, jsou pro kola daleko těžším oříškem :o) Ty jsi totálně přesedlal z BMW a už se nebudeš vracet? No, Impreza dostala skoro každýho :o))) Spíš by mě zajímalo, když jedeš zatáčku po utržení nadoraz driftem, ještě něco koriguješ (jako u BMW, tam by Ti zadek vystřelil pryč) nebo prostě dupneš plný plyn a pereš se s tím jen volantem?-
"-- skrytý --" 03.12.2002 11:21
« Re: jizda s Evo
No abych řekl pravdu tak nadoraz driftem se mi to zase tak casto nepodari :-) Proste utrhnout ty ctyri kola plynem moc nejde. Ti pucim imprezu nebo lancera a drift neudelas. Neco jinyho je auto nakejvnout nebo na kluzku nebo mokru. Tam jo ale musis bejt brutalni. Plynem korigujes: cim vic plynu tim vetsi oblouk, cim min tak te to tahne vic do zatacky. Jinak nepochybuj ze ctyrkoly umej zadej odsadit o vic nez 90 stupnu vic nez zadohraby. viz www.volny.cz/petra.hrubago/Pronet2.mpg
-
-
-
-
Bez nadpisu
Muj bratr má Imprezu STI a měl možnost se svést na okruhu v EVU VII. Podle něj je EVO moc surové a na normální ježdění je téměř nevhodné. Reaguje sice přesně ale Impreza je přeci je víc předvídatelná nikdy by ji za EVO VII neměnil. Co se týče spotřeby je EVO děsnej požírač benzinu oproti Impreze která ji nemá zrovna malou. Bratr bydlí ve švýcarsku takže i mě byla tato radost odepřena. Píšu jen to co mi sám napsal a doufám že po zimě budu moct napsat vlastní skušenosti pokud bude ještě možnost. -
"-- skrytý --" 04.10.2007 20:48
lancer
Zdravim
Scháním diagnostiku na lancera.Muže mi někdo poradit jestli se dá někde na netu sehnat.Nebo aspoň název softvéru. ;-\