Renault Megane Kombi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Renault
-
« Má to cenu?
Zdravim, mám otázku. Mám zálusk na Mégana Combi 1.9dCi (74kW) s odpočtem DPH. Je to dobrej nápad, když teď přijde nový, naprosto radikální a fantastický model (a to jen podle fotek:))? A ten motor? Mám zkušenosti s Lagunou II Grandtour 1.9dCi (88kW), která je ale zase těžší. O kolik moc je Mégane Combi dCi s 74kW línější? Tedy, vyplatí se kupovat si nový auto, který už je konstrukčně malinko přezrálé a o kterým si hned budu moci říct, že je neaktuální? Starej Mégane se mi líbí, proti tomu nic nemám. Jen mám strach z toho věku a ze síly motoru... Předem díky. -
"-- skrytý --" 17.07.02 16:07
« Re: Podsvietenie palubovky + radiodispleja
Michale, Ajvn, tedy ja :-), jsem tim dotazem chtel dat najevo, ze mi pojem polarizace svetla nic nerika a rad se neco dozvim, protoze to je pro me spanelska vesnice :-)) No ja nosim bryle, rozhodne teda nevim, jestli jsou polarizovane :)), ale na displayi v Cliousi vidim udaje perfektne, a to jak na PP, tak v kaplicce. Onehda jsem si pochvaloval, kdyz jsem jel za postupujiciho zapadu slunce a slunicko mi palilo vodorovne do interieru primo na kaplicku, ze ty udaje jsou i tak citelne. Akorat ty symboly razem vypadaly "jinak" .. jakoby to pozadi bylo naprosto cerne matne a ty symboly na tom "nalepene" a krasne ostre :-) .. no to mozna bude prave ta polarizace :-))) (P.S. jezdim se svetly, takze to mam permanentne podsvicene slabeji) -
« Re: Podsvietenie palubovky + radiodispleja
Pracuju tak, ze za displayom je zdroj polarizovaneho svetla. Toto cez segmenty normalne prechadza. Ak na segment privedies napatie, krystaly sa usporiadaju jednym smerom a segment prestane polarizovane svetlo prepustat (samozrejme iba svetlo polarizovane kolmo na smer priepustnosti). Pri svietiacich je tiez mozne, ze su zostavene priamo zo segmentov, ktore su zdrojom svetla a rozsvecuju sa podla potreby (kedysi sa robili take kalkulacky). Podla spravania sa ale v Renaultoch pouzivaju prave princip polarizovaneho svetla (da sa overit tym, ze okuliare budes tocit pred dispalyom; na Cliu ak su okuliare otocene o 90stupnov, je display citatelny, ak ich mam na nose, display je necitatelny). To, co povazujes za hovadinu je realita a skutocne technicke prevedenie segmentovych displayov. Ak neveris, vyskusaj si polarizacny filter s displayom mobilu. -
« Re: Podsvietenie palubovky + radiodispleja
OK. Dik za poucenie, clovek sa uci cely zivot... Ze uz svetlo, ktore vychadza zo segmentaku na palubovke v mojom Reneovi je uz polarizovane som fakt nevedel...
Potom je jasne, ze bryle, ktore funguju ako polarizator to mozu pri urcitom postaveni vyrazne zatlmit... (musim vyskusat) ;) -
« Re: Podsvietenie palubovky + radiodispleja
Nie zvaraca nerobim a viem co je to polarizacia svetla ako aj nieco o polarizacnych filtroch a.t.d... mozno ze som ja nepochopil co chcel povedat Ajvn, ale niektore vyjadrenia Luf-a sa mi zdaju pritiahnute za vlasy... Ale mozno sa mylim... Preto pozadujem odpoved. Co znamena, ze "segmentove displaye pracuju na principe polarizovaneho svetla a jeho priepustnosti" ?
Mozno som hnup a skutocne svetlo, ktore vyzaruje dany display je uz polarizovane a teda ked si vezmem nejaky polarizator a budem s nim krutit, tak proste svetlo z toho displaya uz neuvidim, ale nepripada mi to pravdepodobne. TOTO povazujem za somarinu...
-
« Re: Podsvietenie palubovky + radiodispleja
1, Polarizacne bryle su bryle s plarizacnou foliou na sklach (vyraba napr. Polaroid, zrejme preto, lebo vyraba tuto foliu :-) ) Tato folia ma vlastnost, ze prepusta svetlo polarizovane iba v jednom smere a svetlo nepolarizovane.
2, Odrazom od nekovovych povrchov sa svetlo stava polarizovanym. Vyrobcovia tiez zistili, ze vacsina odrazeneho svetla pri zmeskom povrchu je polarizovana urcitym smerom, preto na vsetkych brylach mas polarizacnu foliu orienotvanu kolmo na tento smer (teraz neviem, ci horizontalne alebo vertikalne, preto je to iba vseobecne)
3, Segmentove displaye funuju na principe polarizovaneho svetla - v segmente su krystaly, ktore sa po privedeni napatia orientuju tak, ze neprepustaju polarizovane svetlo v istom smere. Za displayom je bud odrazna plocha polarizujuca dopadajuce svetlo (klasicke digitalky s ciernymi pismenami), alebo zdroj polarizovaneho svetla (display v aute).
4, Preto vo vhodnej kombinacii bryli a displayu je tento necitatelny, lebo polarizovane svetlo vychadzajuce z pismeniek nie je prepustene. A naopak digitlaky mozu mat display cely cierny.
5, Pismena su slabo citatelne preto, lebo polarizacna folia na brylach nie je zrovna high-tech a nezachytava 100% polarizovaneho svetla. Taketo folie sa pouzivaju inde a bryle s nimi by asi malokto zaplatil
6, Kto nema polarizacne bryle, nech nemeska a uteka si ich kupit. Pri soferovani je to neocenitelna vec! -
« Re: Podsvietenie palubovky + radiodispleja
Michal robis zvaraca alebo co ? Polarizacne bryle su super vec. Informujte sa u Vasho ocneho lekara. Styria z piatich ocnych lekarov by doporucovali polarizacne okuliare :o), nie vsak do Reanultu megan, pretoze na palubke potom precitas *. -
« Re: Podsvietenie palubovky + radiodispleja
Problem je asi dost jednoduchy - ak mas polarizacne bryle, tak udaje na displejoch su necitatelne. Takze dolu s nimi alebo si kup bryle bez polarizacneho skla (nedoporucujem). Mam to iste na Cliu a je to bezny jav. Nastastie ma to vobec netrapi :-) A odstranit to asi nieje vobec jednoduche, lebo tieto segmentove displaye pracuju na principe polarizovaneho svetla a jeho priepustnosti. Moznym riesenim by snad bolo vyhodit automaticky stmievac a regulovat si podsvietenie manualne. -
« Podsvietenie palubovky + radiodispleja
V uplynulych horucich dnoch so najazdil dost kilometrov. Okrem priserneho tepla, s ktorym si ciastocne poradila klima, mi cestu zneprijemnovala slaba citatelnost udajov na palubnom PC spolu s udajmi (ne)viditelnymi na radiodispleji (cas, teplota, stanica) Pokial vypnem svetla, citatelnost je O.K.
Pri zapnuti svetiel (mam ich permanentne zapnute) stmievac nastavi skokovo podsvietenie displeja na kvazi "nocnu" hodnotu. Inak podsvietenie mam potenciometrom nastavene na max. Za silneho slnka a so slnecnymi okuliarmi su udaje necitatelne.
Je v novsich typoch meganov, resp. v Scenicu tento jav uz odstraneny ? -
« List + news
Tak som sa dnes zastavil v servise, aby sa mi mrkli na tu bateriu a pozeram............. nic nevidim.
Firma ROX ktora predavala a servisovala Renaulty v Ziline, zivala prazdnotou. Ani v hale, ani vonku ani jedno auto. Z kuloarnych informacii zaznelo, ze neplatili za auta importerovi, hoci predtym zinkasovali zalohy od zakaznikov. Jeden zlozil zalohu na Lagunu Grandtour. Prachy aj auto asi uz neuvidi. A to som tam tento mesiac chcel ist kupit uzitkaca. Brrr -
« List
Dnes mi prisiel list od sefa Renaultu (akysi Francuz) ze na mojom modeli Meganu sa vyskytla anomalia v podobe vytekajucej kyseliny z autobaterie a naslednej korozie plechu. Mam sa dostavit do autorizovaneho servisu na bezplatnu prehliadku, resp. vymenu autobaterie. Mam rocnik 99. Celkom sa mi lubi takyto pristup (skoro ako Hyundai, ked ti ho ukradnu, daju ti nove - iba blbec by kradol tie korejske smejdy :o) Dostal niekto nieco podobne ? Inak ja som zo Ziliny (SR ;o), casto robim Prahu a BA. Dnes som pozeral na Inete nejaky uzitkac do firmy. Rozhodujem sa medzi Kangoooo a Traffic. Traffic je o 100 litrov drahsi, ale tie uzitkove hdnoty a vybava ma presviedcaju. Napisem ako som sa rozhodol. -
« Re: Repro
V Meganu rocnik 96 mam taky original PHILIPS vcetne original beden a nemuzu si vubec stezovat. Zadny chrceni, vibrovani, apod. Cisty a dobry zvuk. Fakt je, ze to auto je celkove s velmi doobrou vybavou, takze je mozne, ze i audio je nadstandardni. Nemel jsem duvod to zkoumat. -
« Repro
Diky Luf-e. Ano vyskace su v palubke, ale tie idu cisto, strcil som hlavu do skla nad palubku az pokial sa mi tam zmestila. A ze mam celkom dobry sluch (aj hudobny) tak je to O.K. Tie dverove repra skrcali-vibrovali aj bez mriezky, spominal som ze som ich dal dole. Ked sa naserem vytiahnem von tie 240 W od Technicsa z obyvacky a potom uvidime, jak ich bude ten Philips rozkmitavat :o)
Ale dik za radu chlapci, vyskusam co sa bude dat. Najprv tam pokusne pripojim nieco silnejsie.
AJ TAK JE R.M.Combi NAJLEPSIE VOZITKO ! -
« Re: Zabudovany PHILIPS
V tomto ma mracek pravdu, reprak kmita na slabom zosiku na nerozoznanie od silneho. Jendopasmo nema ani najlacnejsia audio vybava v najstarsom Megane, je tam vyskac v palubke, sice bez vyhybky, ale aspon nieco takze urcite nemas jednopasmo. Napadlo ma ale, ze ak tam nieje vyvybka, tak moze byt celkova impedancia repro 2ohmy a preto ten zosik chrci. Lietanie repraku moze sposobit aj to, ze ho nema co brzdit, t.j. ze tam je akusticky skrat, na to pomoze jedine poriadne vytlmenie a utesnenie repraku. A este sa mrkni, ci reprak nelieta az tak, ze naraza do tej mriezky co je na nom, to tiez sposobuje chrcanie a lupanie v repro. Je toho vela, co treba poriesit prv, ako sa to da jednoznacne hodit na jednu vec, ale vymene repro sa asi nevyhnes. A kedze s jedlom rastie chut, tak budes pokukovat aj po zosiku a inom radiu. Ja to poznam, sam som tym presiel :-)







