Folie vs. pokoveni
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
-
-
"-- skrytý --" 11.06.2002 20:45
« Re: atest ???
mám zprávy že na hranicích jsou problémy s čímkoliv co je černý. Já osobně silně zvažuji 30% pokovení, ale do té doby než si situaci ověřím se nic pokovovat nebude. Ještě musím zjistit jak bude vypadat stříbrná Octávka Kombi s 30% skly...
Ahoj LN-
« k věci
1. Není až tak pravda, že na hranicích jsou problémy se vším, co je černý. Není! Mám fólie, jezdím často ven, a nikdy ani slovo. Problém mají auta typu VW Golf III, kola o 10cm přečnívající ven, skla a zadní světla jako uhel, tuc tuc z reproduktorů a ve voze náctiletý majitel s kšiltem dozadu.
2. Pokud se mohu vyjádřit k problému fólie vs. pokovení, v drtivé většině jsem pro folie, asice z několika důvodů.
a) připadne mi brutální a zbytečný zásah do auta, když pro pokovení je nutno všechna lepená skla vyříznout a znovu nalepit. V mém případě by to bylo pět oken, a když vezmu v potaz, kolik oděrek, postupně korodujících mám okolo čelního skla, které se muselo vyměnit z důvodu prasknutí, tak nevím, nevím... Jo, kdybych toto řešil u auta po havárii, které se musí celé znovu zasklít, tak možná.
b) v případě použití folie se při rozbití okna zlodějem sklo nevysype, zůstane rozbité na místě jako čelní sklo a zloděj si musí cestu pracněji dolovat. Co vím, raději jdou do aut bez folií.
c) když chci auto prodat, či z jakéhokoliv jiného důvodu dát do orig. stavu, jednoduše fólii strhnu a sklo očistím. S pokovením máte smůlu.
d) jestě jedna věc, proslýchalo se, že se pokovení odírá. No, možná to byla věc začátků aplikace této technologie, pač např. smarty po cca ročním používání tento problém neregistruje.
e) dobrá a dobře nalepená fólie, nemá bublinky, neodlepuje se, neodírá se a nebledne. Doporučuji v tomto případě nešetřit peníze levnou fólii z benzinky a samomontáží (která se nikdy nepovede) a svěřit práci odborníkům s čistým, bezprašným prostředím, citlivýma rukama a velkou trpělivostí.
-
« Re: k věci
Jen dodám, že fólie navíc jsou v hafo barvách a odstínech, což u pokovení nehrozí. Ovšem když jeden dává GIII do laku, tudíž okna jdou stejně ven, navíc lepený je jen to zadní... tak to pokovení zas až takový barbarství není. Sám nevím, co bych si měl vybrat, ale pokovení umím sehnat někde v Brně za super cenu přes kamaráda, což s foliema neumím, takže to asi rozhodne.
-
-
-
-
Mel jsem pokovena skla ...
Vecricku B 2,5 V6 jsem mel s pokovenyma sklama ... auto bylo stribrne a pokovena skla davaji efekt zecadla .... vypadalo to super, neodiralo se to a do sveho noveho auta si to dam taky udelat i prez demontaz vsech skel .... fakt to stoji za to !!! je to ovsem haklive na "opalcovani" a je na tom videt kazda necistota zejmena zevnitr ... takze mate li male deticky tak to budete muset casteji cistit. Doporucuji auto zavezt na pokoveni ze sundanym tapicirunkem at vam to nejaka lopata v servise nezku...
Folie , to bych se bal ... videl jsem borce jak je sundaval s Volva S80 na prechodu ze slovenskem v Mostech u Jablunkova . V EU jsou folie uplne zakazany ... teda ve vetsine statu a to z duvodu bezpecnosti napr. pri vyprostovani pri havarii atd. -
Mel jsem pokovena skla ...
Vecricku B 2,5 V6 jsem mel s pokovenyma sklama ... auto bylo stribrne a pokovena skla davaji efekt zrcadla .... vypadalo to super, neodiralo se to a do sveho noveho auta si to dam taky udelat i prez demontaz vsech skel .... fakt to stoji za to !!! je to ovsem haklive na "opalcovani" a je na tom videt kazda necistota zejmena zevnitr ... takze mate li male deticky tak to budete muset casteji cistit. Doporucuji auto zavezt na pokoveni ze sundanym tapicirunkem at vam to nejaka lopata v servise nezku...
Folie , to bych se bal ... videl jsem borce jak je sundaval s Volva S80 na prechodu ze slovenskem v Mostech u Jablunkova . V EU jsou folie uplne zakazany ... teda ve vetsine statu a to z duvodu bezpecnosti napr. pri vyprostovani pri havarii atd.-
Kolík80 20.06.2002 16:26
« Re: Mel jsem pokovena skla ...
Prave z duvodu bezpecnosti se nadava folie na predni sklo!! Co ja ale vim, tak okno nejde rozbit pouze mate-li bezpecnostni folie, ktere vyjdou na auto cca o 1200.- draze nez obycejne. Ja myslel, ze problemy mohou byt, pokud jsou neumerne tmave pouze predni bocni skla?? Vzadu je to snad jedno ne?? Plati to i kdyz je folie stribrna??-
« Re: Mel jsem pokovena skla ...
Jak psal někdo v roomu o Octafkách tuším nebo kde jsme to zahlíd, podle předpisů přední sklo nesmí bejt tmavý víc než na nějakejch nevím kolik snad 80 nebo 85 procent průhlednosti a přední boční skla nesmí bejt tuším míň průhledný než na 75procent.... ty numera si fakt nepamatuju, zkusím se mrknout kde to bylo napsaný....
Můj osobní názor je, že zadní a zadní boční by klidně mohly bejt černý jak uhel, vzhledem k tomu, že jsou i auta co tam nemaj okna vůbec nebo třeba pickupy atd.. ovšem taky by to měl posoudit ten kdo s tím bude jezdit, jestli umí používat zrcátka (o: atd..-
« Re: Mel jsem pokovena skla ...
Už jsem našel, bylo to v roomu:OCTAVIE jízdní dojmy od 1.4 - 1.8T a TDi
Příspěvek 4845
Ještě se vrátím k pokovení a foliím a platným předpisům (míra zatemnění apod):
Informace z MDS, kterou se mi podařilo bezplatně získat (nejprve chtěli zaplatit):
Problematikou skel se zabývá
- předpis EHK č.43 - Bezpečnostní skla a zasklívací materiály,
- směrnice EHS/ES 92/22 - Bezpečnostní skla a zasklívání,
- vyhláška MDS č. 301/2001, konkrétně § 22, odst. 3b).
Pro postup schvalování dodatečného zatemňování skel platí
ustanovení Informačního dokumentu, část dvanáctá -
schvalování technické způsobilosti výbavy vozidel.
A odcituji ještě vyhlášku 301/2001, když jsem jej již našel:
(3) Závadou podle odstavce 1 v zasklení vozidla je vždy
a) prasklé nebo poškozené čelní sklo ve stírané ploše o velikosti
větší než 20 mm,
b) zatemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 %
nebo zatemnění předního bočního skla na propustnost zjevně
nižší než 70 %.
Takže je nám nyní zcela jasno, jak to je a jen nechápu, jak mohou domácí úpravci deklarovat, že povolené zatmavení je 35% apod.
Kdyby někdo doplnil odkazy na předpisy EHK 43, EHS/ES 92/22 a Informační dokument, bylo by to dokonalé.
-
-
-
-
Tak rozhodnuti padlo na pokoveni... a vysledek?..
Super! Auto vypada opravdu dobre. Ven je prijemnejsi vyhled, slunko svitici do interieru je dost zmirneno. Udaje: Vozidlo Ford Scorpio Combi (lepene 3 skla - zadni a zadni boky), pokoveno na 60% na celem voze , cena za komplet 6.500. Negativa: pomerne velke odrazy z interieru vozidla, ale da se na to zvyknout a celkovy prinos to vykoupi. Jinak potvrzuji predchozi rady... Odmontovat si tapecirung (obzvlaste mate-li tam muziku) - mne utrhli fastony na reproduktoru. Na sklech je opravdu videt kazdej flicek z vnitrni strany. Aspon si je budu udrzovat ciste ;-) Opravdu VELKYM argumentem proti foliim je zminovana bezpecnost pri autohavarii. Co se tyce zlodeju, okna rozbijeji jen opravdu hodne vyjeti fetaci kteri jsou zoufali. Je-li to trosku zkusenejsi zlodej otevira jinak. Takze jediny argument, ktery vsak nemuzu posoudit, by mohl byt v mensim zrcadleni zevnitr a snadnejsi montazi. Pokoveni jsem si nechal udelat v Olomouci primo u dodavatele a nalepil mi atestove nalepky i na ty 60% (jsou nalepene zevnitr a stejne nejsou pres to sklo moc videt) :-) Chteli-li by nekdo dalsi informace nebo kontakt muj email je zvolsky@mistral.cz Casem auto nafotim a dam nekam na net.