ZMĚNA PODSVÍCENÍ PALUBKY NA MODROU........
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
-
-
"-- skrytý --" 10.06.2002 10:11
« Re: Víte jak na to?
Tahle "krásná modrá" je přesně to, kvůli čemu bych si dané auto (ale dokonce ani autorádio) nekoupil. Jezdím rád, často a hodně daleko (několik set km, někdy i víc - můj rekord je 1430 km) v noci. Ve VW s výrazně modrým podsvícením jsem večer seděl jen jako spolujezdec a po čtvrt hodině se mi z toho začalo dělat špatně od žaludku, nehledě na to, že kromě "krásný" přístojovky jsem nebyl schopen se soustředit vůbec na nic jinýho. Ano, uznávám, je to "efektní frajeřina", ale dobrá tak akorát někam do baru. Zkuste s tím ale jezdit v noci! Nebo snad mám nějaký divný voči...?-
« Re: Víte jak na to?
Spíš jde o zvyk. Jinak do jde stlumit. Na druhou stranu ostatní výrobci vědi, proč používají jiné barvy. Pro vaší informaci je pro lidské oko nejlepší barva žlutá, respektivě jantarová. Jinak mě je to jedno. jezdil jsem se žlutou, ze zelenou, s červenou a žádná mi nijak nevadila. Nejvíc se mi asi zamlouvala zalená, ale to je jen věci zvyku. Když jsem jezdil s Octavkou, která měla podsvícení črvené, tak se mi strašně libilo a připadal jsem si jak ve Ferrari a to i díky fontu použitých číslic na budících, pravda motor 1.6 55Kw moc sportovní nebyl :-))) No, ale jestli někdo někdy jel s Chryslerem, tak ví, že má takové velmi zvlaštní modrozelené podsvícení (asi nachová barva) a nejenže je velmi výrazné a přesno neunavuje oči, tak je i velmi luxusni. Jinak se mi libí vynález Saaba, který umožnuje vypnout si podsvícení palubky mimo rychloměru a podsvícení tlačítka na varovné blikače.
-
-
« Re: Víte jak na to?
Neni to sranda, kamarad pracuje primo ve VDO a udelal mi palubku jakou nikdo nema, poskladal ji z komponent z RS, laurina a z modelu 2001 (ja mam '98). Nabizel mi taky modrou barvu, ale nejak zvlast me to nenadchlo, takze jsem si nechal dat cervenou a je to super, s kovovymi ramecky je to jak ve Ferrari -
-
-
hm
Nemyslím přímo to co má volskwagen, myslím stylově... a regulace je tam potřeba a pro auta co ji nemaj je to ten nejmenší problém ji dodělat... zajímá mně spíš technologie která se na to použije.. ty silikonový nástrčky na žárovky jsou aboslutně, ale absolutně na nic.... transparentní barva není stavěná na tak velký teplotní výkyvy, takže taky nic nevydrží...-
« Re: hm
A co v tý paluvce vůbec svítí ? Modré světlovody a bílé žárovky ? Nebo modré žárovky a číré světlovody. Nebo jak to tam je ? Šprcky jsou na nic. Nehledě na to, že tím utlumíš svit a ještě se nadměrně přehřívají, což nemá moc blahodárný vliv zrovna někde v palubní desce....
-
-
Co to svítí...
Obecně se preferuje spíš změna světla v žárovkách u starších typů aut, zatímco u novějších se ta změna dělá barvou světlovodů... ale pokud vím, VW nemá žárovky, ale vysoko svítivý LED diody... zkoušel jsem s nima experimentovat, ale nedosáhl jsem dobrýho efektu... protože LED diody svítí příliš bodově... dostal jsem další info od jednoho člověka, že PRÝ existujou LED ŽÁROVKY, z čehož jsem celkem zmaten, není mi jasný na jakým principu to funguje, ale měly by mít širší svítící úhel než klasická dioda při zachování stejného svitu.-
« Re: Co to svítí...
Existují LED které mohou mít patici jako žárovka, mohou svítit bílým světlem což může žárovku připomínat.
LED s vysokou svítivostí se vyznačují malým úhlem vyzařování světla (viewing angle kolem 30 stupňů) a mají zpravidla čiré pouzdro. Pak existují LED s s širokým vyzařovacím úhlem (wide viewing angle, např 140 stupňů)a mívají čiré nebo zabarvené pouzdra a vyznamně nižší svítivost.
Někdy se také rozlišují jako bodovky a rozptylky.
Myslím, že pro podsvícení palubovky by bylo vhodnější použít větší množství LED s širokým úhlem vyzařování tzv.rozptylky, čímž by se dosáhlo rovnoměrněrného osvícení celé plochy.
-
-
pallas 17.06.2002 01:16
modra mi vadi
... teda ako osvetlenie pristrojovky. V Passate to unavuje, nieco ako ked sedim v bare pod UV lampou. Aspon moje oci na to reaguju podobne. To skor zltu alebo zelenu, s vyhradami aj tu cervenu co maju teraz skodovky. Pacia sa mi skor "svietiace" rucicky tachometra a otackomera, kedysi ma to fascinovalo v P405 - ked bol este novinkou. BTW - dost od veci je modra kontrolka dialkovych svetiel v modrom osvetleni pristrojovky, ako to ma napr. nove Polo. -
modre podsvietenie
asi pred dvomi rokmi som prerabal podsvietenie na modru vo felicii. Po dlhom badani som dospel k zaveru, ze to nepojde jednoduchym pouzitim ziaroviek s modrym kondomom, popripade modrych led diod osadenych do ziarovkovej patice. Ciferniky su totiz zo zadnej strany zafarbene na zeleno, pricom v miestach nad ziarovkou je na tejto zelenej farbe nanesena este aj seda farba, na stlmenie jasu(tym sa dosiahne rovnomerny jas po celej ploche cifernika).Ked do takehoto cifernika zasvietis modrym svetlom, tak ta povodna zelena spolu s modrym svetlom ti da vyslednu farbu-teda ziadnu. Jednoducho to nebude svietit. Treba odstranit zo zadnej strany cifernika vsetku farbu(v tomto pripade by to svietilo na bielo)a potom podsvietit modrym svetlom. Ja som pouzil modre ledky, myslim asi 10ks. Nezhanal som ziadne bodovky alebo rozptylky, dolezity bol maximalny jas. Koniec ledky (tu sosovku, co podla mna urcuje vyzarovaci uhol)som zbrusil a dosiahol som tak maximalny vyzarovaci uhol. Ledky som potom rozlozil tak, aby plocha cifernika bola rovnomerne osvetlena. Farbu zo zadnej strany ruciciek som odstranil, dal tam bielu, a nakoniec som kazdu rucicku podsvietil trojicou miniaturnych cervenych lediek. Vysledok je super, farba ale nie je taka ista ako original VW. V case ked som tie ledky kupoval, nebol este taky velky vyber modrych lediek- nie je modra ako modra. Ale krvavo cervene rucicky su super...-
« Re: modre podsvietenie
Nechceš nám to vyfotit ? To vypadá skutečně zajímavé. A ty ledky jsi přidělal jak ? Do stávajících paticí, nebo jsi je vyvedl kolem tak různě aby to svítilo celistvě. Přidělal jsi je do palubní desky, nebo na zadní stranu ukazatelů ?-
« Re: modre podsvietenie
Ledky su prichytene na na roznych miestach, nie su v povodnych paticiach. Prichytene su jednoduchym zatavenim do toho bieleho plastu- palubnej dosky. Dalo trocha prace rozlozit ich tak, aby to svietilo rovnomerne, na niektorych ledkach bolo treba zvecsit predradeny odpor a tak znizit svietivost. Na osvetlenie dig. hodin je pouzita jedna ledka, ktora vsak svieti na opacnu stranu displeja, tak je dosiahnute uplne rovnomerne podsvietenie hodin. Rucicky su podsvietene 3mm ledkami(cervene), ktore su tiez zbrusene na minimalnu dlzku(asi 2.5mm). Nebolo treba pouzit ledky s vysokou svietivostou. Rozobrane to cele vyzera dost chaoticky, ale ucel to plni. Na cerveno su podsvietene aj vsetky spinace(svetla, mlhovky atd), ale nepodarilo sa mi zmenit farbu podsvietenia ovl. kurenia. Ked to niekedy odfotim, mozem poslat aj fotku.
-
-