Škoda Felicia - koroze
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
- Bez nadpisu 04.06.2002 12:14
- Korozia 04.06.2002 14:42
- Pátý dveře 04.06.2002 17:40
- Střecha 10.06.2002 09:53
- MOTIP 25.06.2002 13:31
- koroze 10.07.2002 07:08
- cerny silikon pod tesneni oken 19.07.2002 16:52
- Kde vsude rezne Felicia? 22.07.2002 12:31
- Rez 5.-tych dveri 29.07.2002 11:53
- Tlumice vyfuku 31.07.2002 14:36
- Rez na lemu střechy pod pátými dv. 03.08.2002 12:45
- Plastové vložky do podběhů 03.08.2002 12:52
- Plastové vložky do blatnikov 16.08.2002 07:07
- Bez nadpisu 09.09.2002 09:18
- KOROZE 22.12.2002 12:54
- dily 31.05.2009 20:46 centr19
-
-
-
Korozia
Mame doma Feldu december 1996 a dovolim si cestne prehlasit, ze sa na nej neda najst ani jedna kvetinka hrdze. Je pravda, ze ju cely rok garazujeme a voskujeme kazdy druhy rok. ALE sesternica si kupila minuly Jun/Cerven feldu / dokonca s metalizou/ a uz sa jej robia na streche male bodky. Podotykam, ze ju ma cely rok von. Apropo byvame v Tatrach, co je asi tiez dost dolezita informacia. V zime kopec snehu /ked vyjde rok/ a v lete prazi slnko /ked vyjde rok/ :-}-
« Re: Korozia
Tak to si sa asi poriadne nepozrel... :-) Verim tomu, ze by som tam nasiel zopar miest, kde je korozia... :-)-
« Re: Korozia
co ti ja viem, umyval som ho minuly tyzden a nic, mozno som si nevsimol a kusok samponu mi kvapol do oci - nuz som videl rozmazane :-}
je vsak aj pravda to co som uz napisal je celorocne garazovana a mozno je to aj tym ze na nej jazdi mama a ta zas tych kilometrov nenajazdi az tolko
-
-
-
Střecha
Mám Feldu asi rok a čtvrt a rezaví v místech sváru plechy střechy a zadního čela v místech přechodu střechy do zadního skosení. To nemluvím o tom , že když přilítne šutr a poškodí lak, tak tam to samo rezaví taky. Jednou jsem už byl na opravě laku po malém škrábnutí aby to nezarezlo, ale nedá se jezdit s každou tečkou...Taky rezaví a to celkem fest kole odtokových otvorů z dutiny zadních dveří, jak se tam drží vytékající voda. Jinak zatím ok. Garážovaná je přez víkend a noc. Celkově si nedělám iluze o antikorozní úpravě. No snad tři roky vydrží....PTD-
-
« Re: Střecha
Měl jsem "Feldu" pět let. V zimě nejeto, pravidelně myto a voskováno pouze ručně. Stále garážováno. Spodek ošetřen několik týdnu po koupi přípravkem BODY a dutiny voskem Valvoline. Přesto se cca po čtyřech letech objevily puchýře ve sváru přechodu střechy a zadního čela. Zjišťoval jsem proč tomu tak je a zjistil, že na vině je nekvalitní plech dovážený z Košic, který obsahuje velké množství uhlíku a má tendenci více rezivět než je obvyklé. Plech ze kterého se vyrábí Octávie a Fábie se dováží už pozinkovaný z Německa proč asi? Ruku na srdce rezavou Octávii jsem ještě neviděl.
-
-
"-- skrytý --" 25.06.2002 13:31
MOTIP
Nemate nekdo zkusenost s antikoroznimi pripravky od Motipu? Slysel jsem na ne chvalu. Dovedou osetrit od koroze i nezzazsi mista v karoserii. Nevite o tom neco?-
« Re: MOTIP
Od motipu znám jenom něco jako rezistin ml, je to skoro stejný. Boj s korozí nevyhraješ :)-
"-- skrytý --" 28.06.2002 07:51
« Re: MOTIP
quagaar: Jak to ze nevyhraji? Kdyz rez obrousim a kov osetrim, tak vyhraji...-
« Re: MOTIP
Veru nie, ked raz zacne plech hrdzaviet, tak uz bude hrdzaviet stale. A je jedno ci to obrusis az na kov. Po urcitom case to na tom istom mieste opät vylezie.... :-( Korozia sa da iba spomalit, ale v ziadnom pripade sa neda zastavit....-
"-- skrytý --" 01.07.2002 11:45
« Re: MOTIP
Opravdu? Kdyz rez zcela obrousim az na puvodni "leskly" kov, natru odrezovacem, pak zakladovkou a pak dalsi venkovni barvou, tak jsem nepozoroval, ze by mne cokoliv venku znova rezlo. Nemluvim ted o automobilu, ale to asi bude stejne, nebo ne? Reznout to nemuze, protoze se k zelezu nedostane ani voda ani kyslik...-
« Re: MOTIP
Jo, ale pokud jsou tam mikropóry, kterýma to leze zevnitř z uzavřených profilů (a těch je na samonos. kastli většina), tak ti to poleze za čas zase. To je problém např. zadních lemů, to co vidíš zvenku a jeví se jako malý puchýř na barvě, nerezne zvenku, ale zevnitř, z druhý strany je ten plech už pěkně načatej a prorejzá skrz.
-
-
-
-
-
-
koroze
Měl jsem feldu z roku 96 a rezla hlavně v lemech zadních blatníků(od otlučených kamínků) což by tak hrozné nebylo,ale koroze byla nejvíce patrná
ve zkosené hraně střechy.Teď mám feldu z roku 95
a koroze je také.Ovšem když jsem rozdělal tapecírunk 5-tých dveří tak jsem se zhrozil.Tam je
to K.O. a to u té 96 rozhodně nebylo. -
-
« Re: cerny silikon pod tesneni oken
Silikon pod gumové těsnění předního a hlavně zadního okna vřele doporučuji - co nejdříve! Mám to vyzkoušené už od Favorita. Stačí normální sanitární tmel nejlépe čirý. Vtlačí se pistolí do spáry guma-karosérie po celém obvodu a prostor se vyplní. Těsnění se po obvodu lehce přitiskne ke kastli a tím se přebytek tmelu vytlačí. Po zaschnutí lze bez problému tmel z karosérie odstranit. Vyjde to na pár korun a tak 15-30 min. práce a výsledek stojí za to. Do auta nebude zatékat kolem těsnění což se stáva a u Fáva je to naprosto běžný jev. Navíc u zadního okna nebude zatékat do dutiny pod oknem a to je prevence koroze nad plastovou lištou.
-
-
Kde vsude rezne Felicia?
Napíšu sem nějaké postřehy s bojem proti korozi.
Tak za prvé, kde všude to může (ale nemusí, pokud se staráte) začít reznout nejdříve:
1.Svár u střechy vzadu nahoře nad patými dveřmi
2.Pod gumovým těsněním zadního okna, zejména v dolních rozích
3.Hrana plechu pod (přesněji za) spodní hranou předního nárazníku, btw. nechápu, proč místo které neustále otryskávají kamínky není nalakováno plastizolem ale pouze tenkou vrstvou laku, popřípadě chráněno krytem, nebo stačilo aby ten nárazík byl o pár cm nižší - bože jak já nesnáším nekvalitu Škodovek
4.Blatníky (všecny, ale hlavně přední) v místech úchytů k nárazníkům, tam kde je ten šroub, potom u zadních ve svaru resp. bodování těch dvou plechů u toho šroubu na lemu. Vůbec lemy blatníku to je kapitola sama pro sebe.
Takže přední většinou od toho úchytu nebo přímo od samotné hrany, kde obvykle dlouho lak nevydrží, zadní to samé + speciální místo v přední části jakoby za zadními dveřmi, tam, kde se ten lem zúžuje, tam bud nevydrzi lak, ale casteji to rezne zevnitr, z vnitri strany a lezko se to da zjistit, na prvni pohled vubec ne.
5.Pak je vzadu jak konci lemy a navazuji na zadni konec prahu taky jedno spec. misto. Pokud se to rozjede tak tam uz to je videt. Zde je 100% na vine skodovka a jeji naprosto nekvalitni lak, ketry se tam loupe.
6. Dalsi velka bolest jsou prahy, presneji ta spodni hrana, za kterou se auto zveda. Naprosto nechapu, jak to mohli takhle blbe vymyslet. Po case se vam byt sebevetsi vrstva plastizolu tim zvedanim rozrizne a je zadelano na peknou rezavici. Na prvni pohled nic, ale zkuste se podivat, tam kam se dava zvedak a poodkryt vrstvu plastizolu, budete velice neprijemne prekvapeni a to i u velice mladych aut.
7. Zminovane pate dvere a jejich svar pod listou.
8. Hrany VSECH plechu v motorovem prostoru obecne. Je na nich pouze tenoucka vrstva laku bez plastizolu (ach ty setrilci Skoda) a lak se brzy loupe a jsou v nem mikropory.
9. Za přední maskou v dutinach nebo kolem reflektoru, kde neni temer nebo vubec lak pouze plnic, tam lze najit taky zajimave veci, v horsim pripade uz povrchova rez, v lepsim pouze nacnute hrany.
10. Pod zadnim naraznikem taky lze nalezt zajimave veci, hlavne pod svetly na tim krycim plechem. Opet povrchova rez na mistech bez laku nebo nacnute hrany od oloupaneho laku :-)) .
11. A nakonec vam to muze zacit (NE - ZACNE URCITE ) reznout vsude, kde prijdete o lak.
No asi jsem nikoho nepotesil ale je to tak.
Pokud budu mit chut, tak jsem i napisu zkusenosti s bojem, protoze u meho 6leteho je videt pouze u te strechy, ze to neni uplne 100%ni ale zatim zadna viditelna rez.
Tak ZATIM.-
« Re: Kde vsude rezne Felicia?
Mám Feldu cca 16měsíců, funglovka, metalíza. Mimo to, že hned rezne na každém ťukanci od šutru a že jich po zimě na kapotě, sloupcích (v místech kde GLXo nemá černý polep)a pod. je hromada, je rez jen na sváru stechy se zadním čelem, kolem výtokových otvorů na spodní hraně pátých dveří a na výfuku, který začíná s rozkladem a objevují se první průvodní zvuky děravého výfuku.......Pod auto jsem se raději nedíval. Jinak je garážovaná. Je ale pravda že má přez 50k najeto, to by ale na rez zase takový vliv mít nemělo. V létě se rozpouští konzervační vosk v dutinách a vytéká otvory pro odtok vody z dutin a zasírá kastli a okolí. V zimě už tam pak žádný není.....:-)-
« Re: Kde vsude rezne Felicia?
Ja nenavidim rez a vubec rezavy auta.
Odhadem jsem na Felde stravil desitky hodin a nemalo financi abych co nejvice zabranil korozi. Jenze kdyz pak clovek zjisti, ze to kvuli nekvalitnimu materialu a spatne technologii a kvuli tomu ze to auto je odflaknuty, zacne nahlodavat odvnitr tedy zpod laku, tak je to boj s vetrnymi mlyny.
Ja jsem udelal asi toto:
Á 2 roky sříkané dutiny spec. voskem. Á 1 rok stříkaný komplet spodek včetně prahu černou s*ačkou (nevim co to je asi 2-5mm tlusta vrstva, nepraska, vlacna).
Nezvedam auto za prahy.
Zasilikonovany tesneni oken, zasilikonovana hrana pod kapotou motoru (jinak tam zatyka).
PURem zatmelene zatky v podbezich a vespod, aby tam nepronikala voda. PURem zatmeleny misto u prechodu prahu a zadniho blatniku.
Vsechny podvozkove casti (ramena, napravy, kovove dily atd.) opatrene naterem Hammerite.
Spec. nastrikem proti korozi (tvrdy, matny, neloupe se) od Terosonu osetreny nasledujici mista: Komplet motorovy prostor, vsechny dutiny okolo, tzn. za svetly, v blatnicich, za maskou, prednim naraznikem a atd., to same vzadu pod zadnim naraznikem, pod listou 5. dveri, kolem toho svaru u strechy, pod vickem hrdla nadrze ve spojeni plechu (tam se totiz take lak casto loupe), lemy vsech blatniku (z vnitri strany tou cernou mazaninou) specialne pod uchyty narazniku.
Pro dokonalost bych jeste PURem zatmelil ty mista v tech uchytech barazniku s blatniky, ale to jsem z lenosti neudelal (chyba).
Tak to je asi tak vse. A pokud jezdite v zime, vzdy dokonale umyt.
-
-
-
"-- skrytý --" 29.07.2002 11:53
Rez 5.-tych dveri
Taky vam zateka (zatekalo) do kufru? Delo se tak pres zadni sklo? Vymenili jste gumu zadniho skla a uz nezateka? Dobre, ale vezte, ze uvnitr jsou 5.dvere narezle. Jak to zkontrolovat?
Opatrne odendejte textilni vypln 5.dveri [ty umely camprdliky se pekne lamou] a zkontrolujte si vnitrek dveri. Taktez pod venkovni umelou listu (2 dily) byva rez... a odsud pak prokveta mimo listu, coz je jiz na mnohych Feliciich videt.-
« Re: Rez 5.-tych dveri
Včera jsem oběvil rezavej flek na spodním zadním rohu trojúhelníkového okna zadních dveří, pod gumou. Laj je prasklý jak po ohybu a zpod ním kouká a teče rez. Guma je špatně sedlá a je tam velký fuk. Začíná to pěkně. Rok starý auto a na třech místech viditelná rez.......PTD
-
-
"-- skrytý --" 31.07.2002 14:36
Tlumice vyfuku
Poradte jak osetrit svary vyfukoveho potrubi a tlumicu, ktere proreznou nejdrive? Barva, jaka? Pred tim osetrit odrezovacem?-
« Re: Tlumice vyfuku
Ahoj, pokud nemas moznost nasopovat cely vyfuk s potrubim hlinikem, tak muzes zkusit svepomoci nastrikat tzv. hlinikovym sprayem a pres to nekolikrat zaruvzdornou barvou. Povrch ale musi byt 100% cisty kov.-
« Re: Tlumice vyfuku
Podle mých zkušeností to nemá moc cenu. Už od Fáva se mi výfuk vždy praskl vedle zapertlování dřív než stačila upadnout trubka. Proti korozi vně má význam asi jen našopování, ale to taky neřeší vše. Cena Výfuku na Feldu a Favo je na rozdíl většiny jiných aut docela příznivá, takže je na zvážení zda utrácet za šopování, drahé spreje nebo jednoduše až přijde jeho čas koupit jiný. Ale koukal jsem, že v aut. servisu už taky neví co by za něj chtěli.
-
-
-
Rez na lemu střechy pod pátými dv.
Všiml jsem si u vícero Felicí, že se u nich vyskytuje korze na lemu plechu střechy viditelném po otevření V. dveří nahoře po stranách . Bylo to i u aut, které byly jinak pokud jde o korozi OK. Na Favoritovi jsem se s tímhle problémem nesetkal. Já jsem na své Feldě tady také něco málo měl, ale zlikvidoval jsem ji hned v zárodku. Přijde mi to, že to jde jakoby zevnitř. Taky jsem si všiml, že koroze v těhle místech se většinou vyskytla u aut se zabudovaným střešním oknem. -
Plastové vložky do podběhů
Všem vřele doporučuji montáž plastových vložek do podběhů na PN. Zabráníte nebo alespoň oddálíte tím korozi předních blatníků a na dalších místech podběhu a skeletu. Vložky jsou v cenové relaci cca 350-1000,-. Na auta s novou maskou lze koupit také originální vložky made in Škoda za cca 2000,-.-
-
« Re: Plastové vložky do podběhů
Dají se koupit v lépe zásobené prodejně autodílů. V Praze je nejlepší je koupit v Krči nad Thomajerkou v kopci za 350,-. Nebo je taky vyrábí a prodává f. Mifer (kousek za Prahou na KV) - u něj stojí cca 800,-. Tyhle neorig. podběhy jsou udělaný tak, že přiléhají k lemu blatníku zespoda což není optimální. Ale po provední menších úprav jdou dát v pohodě dovnitř do lemu jako u všech současných aut, takže zvenku nejsou vůbec vidět. Jsou vyrobeny z ABS takže se s tím pracuje dobře. Pokud to máš do Prahy dál tak se zkus někde zeptat, třeba by ti je objednali.-
-
« Re: Plastové vložky do podběhů
to HonzaL: pro upřesnění - Ta prodejna kde je mají za 350,- je v Praze 4 na Štúrově ul. kousek nad křiž. s Hrbanovou. Ale vlez tam není od hlavní ulice, ale z druhé strany od sídliště. Mimochodem mají tam obecně velmi slušný ceny a dá se tam koupit kde co (za zmínku stojí destičky Fri.tech za 360,-). Jinak k tomu budeš ještě potřebovat nějaký rozumný vruty k připevnění na lem nárazníku, velkoplošný podložky pod stávající šrouby a možná o něco delší šrouby k zástěrkám.-
« Re: Plastové vložky do podběhů
Za těch 350 jsou tam obě přední vložky? Ptal jsem se v DM autodoplňky a tam mi nabízeli oba přední za něco přes 700, tak to bych radši koupil na té Štúrově.
-
-
-
-
Plastové vložky do blatnikov
Na Slovensku je možné ich objednať vo firme Interlink s.ro.Martin. (www.interlink.sk)
Stáli ma na dobierku cca 1000,-Sk. Mám ich už 2.rok a som spokojný.Ochrana vnútornej časti blatníkov a všetko co trčí do blatníka - elektrika, svetla, smerovky, palivové potrubie,...Nechápem, prečo to výrobca nemontuje hned pri výrobe.-
« Re: Plastové vložky do blatnikov
Hm, zaujimave...do toho by som isiel. A ako si ich tam prosim ta uchitil ??? Ja mam model '95 a netusim ako by som ich tam dal...-
« Re: Plastové vložky do blatnikov
Vložky sú vyrobené, resp.odliate tak, že majú úchytky a príslušné diery, montáž bola pomerne jednoduchá. Pri objednávaní treba uviesť model-rok výroby a príslušné diely sú na to prispôsobené. Stačí zhodiť koleso, vložku vsunúť do blatníka (nastrčiť na vrub blatníka - sú tam také jazýčky) , na predných sa uchytávajú aj šrobmi, ešte aby som nezabudol, treba najprv dať dolu zásterky, po namontovaní vložiek som ich dal späť. Nie je to nič zložite.
-
-
-
KOROZE
zdravim
mam feldu combi mpi 12/97, cca 89000 km,lpg.
Ak niekto povie ze ma auto dva roky a nie je vidiet koroziu, zije v iluzii.
Dajte si dolu vnutorne obklady dveri, aj folie co su pod nimi, a pozrite sa ako su NEOSETRENE dutiny rezistinom. Ak parkujete vonku v lete, zime, alebo mate teplu garaz, a jazdite
pravidelne pocas celeho roka, to auto vam po 6-7 rokoch totalne zhnije. (po zaruke)
To malo rezistinu co je v dutinach v lete aj tak vytecie von.
Zhnije to zvnutra. Na lemoch karoserie ktore nie su normalne zaslepene, ale kde trci spoj dvoch plechov von, do priestoru, na hranach plechov...
Tam to zacne korodovat, a neda sa s tym nic urobit ak je hrdza medzi plechmi.
Je to odflaknute auto, pretoze fakt to hrdzu nie je vidiet. Zvonku.
Nekvalitne plechy, lacny lak ktory sa odlamuje,
nedostatocne osetrene dutiny, vyfukove potrubie na
2-3 roky, a chybne konstruovana karoseria. Je to slabucke auto.Idealne pre kutilov. Je co vylepsovat,lepit, dorabat.
A nahradne diely nie su vzdy o tolko lacnejsie o kolko menej vydrzia oproti podobnym autam.
Fabia a Oktavia to je uz o inom.
A neodporucam kupovat neviem ako zachovalu feldu rocniky 95/96. O dva roky si to hodite. Bude to hnit ako stare zigulaky.
-
centr19 31.05.2009 20:46
dily
je pravda ze feldy sice reznou vic nez by bylo bezny ale zase je vyhoda ze ze kdyz vam neco zrezne tak dily jsou skoro zadarmo a sou k sehananí vsude takze vymenit neco neznamena zadnej problem :yes: