Točivý moment a výkon motoru
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: palivové články
No ja to vidim skorej tak, ze benzin pomaly ale iste moralne zastara. To same sa stalo s uhlim, volakedy uhlie potreboval kazdy a nikto si nevedel predstavit ze by sa dalo kurit niecim inym, ved akakolvek alternativa bola (a stale je) o poznanie drahsia a zlozitejsia. Dnes sa uhlie uz takmer nepouziva, napriek tomu ze stale nie je ani zdaleka vytazene, proste ho nikto nechce, pretoze mame nieco lepsie, aj ked na to potrebujeme rury, droty alebo ine ftakoviny co stoja peniaze. Ale napriek tomu kto tu pec na uhlie ma, tak si to uhlie este furt moze kupit. -
« Re: palivové články
to našrot: Motor na vodu existuje. Když otevřeš kapotu, běhá pod ní devět černochů a řve: "Vodu!" :o)
Nicméně po vyčerpání zásob ropy se myslím vytáhne spousta konkurenčních řešení, která jsou současnými petrolejářskými lobisty uplácena a tlačena do pozadí a v otázce paliva bude vládnout dosti roztříštěná nálada. Myslím, že bychom se ještě divili, jak se dá jezdit. Já jsem viděl videokazetu od jedné australské firmy, která vyvíjí planetkový převod od pístů a motor s obsahem 250ccm díky účinnosti tohoto řešení může pohánět běžný rodinný vůz. -
"-- skrytý --" 18.05.02 20:50
« Re: palivové články
Já netvrdím, že se na to nebude jezdit, i když to tak vyznělo - sériová výroba je ale otázku cca 20 - 30 let a do té doby je třeba vyrábět palivo pro spalovací motory z něčeho, co půjde znovu vyrobit či vypěstovat a navíc to bude třeba i potom - nejde přeci, aby v jeden den prostě přestala jezdit všechna auta na benzín, hodily by se do šrotu a hurá všichni na vodík - to jsou takové trapně scifistické představy amerických ekonomů (podobná zpráva totiž existuje a nevypracoval jí žádný ňouma, ale americký "inteligent" :o) ). -
« Re: palivové články
No dobre, dobre, ale vody je fsade dost. ... Ale k tym eko palivam, je jasne ze investovat do syntezy benzinu c CO2 je blbost, ja to vidim skorej na ten vodik. Ale ani tie eko paliva nie su celkom pouzitelne (a to ci uz plyn alebo oleje). Dovod je v nizkej ucinnosti. Proste nie je sanca aby sme na nejakej ploche "pestovali" palivo sice lacnou ale nizko vytaznou technologiou. Myslim ze sucasny svet smeruje k drahym (niekto na tom predsa musi zarobit aby sa tomu bol ochotny venovat a zainvestovat to) ale ucinnym technologiam (ked do toho tie prachy investujem ako zakaznik, tak mi nehovorte ze musim mat este aj nejake pole). Proste ja to vidim tak ze do buducnosti sa da pocitat s akymkolvek ludskymi moznostami opakovatelnym zdrojom (technologiou nech sa teraz zda hoci jako draha) ale nie s obmedzenymi zdrojmi ako zasoba ropy, uhlia, pola na pestovanie sraciek, alebo vzduchu co mozem zasvinit spalovanim niecoho. Nech je akokolvek, ta energia musi od niekade prist (slnko) a ci ju uz konvertujem do elektriky a disociacie vody, alebo ju premenim fotosyntezou na sracky a z nich plyn alebo olej je vlastne jedno. Zatial tazime z toho ze to za nas par milionov tokov robil niekto iny a celkom pekne to skladoval pod zemou, ale to je limitovane nie len absolutnou hodnotou zasob, ale aj tym ze 20 miliard ludi nemoze denne najazdit 20 km. Zatial co na vodu ano, lebo existujuca technologia - hoci ZATIAL draha - uplne uzatvara cyklus (spalovaci motor nie, lebo okrem CO2 produkuje nerecyklovatelne a skodlive odpady), cize ak chce niekto jazdit, tak si najprv musi spravit palivo, ale aj kyslik ktory tym palivom vycerpa. No a spolocnost pre neho spravi taku milost ze si ten kyslik moze ulozit na mieste A a splait ho na mieste B. Inak nezatazuje okolie, lebo Vodikova technologia je cista resp. recyklovatelna a predpokladam ze elktrika bude za peniaze aj o 100 rokov - takze nedostavas co si si nevyrobil/nezaplatil :-) -
« Re: palivové články
Nasrot> elektrolyza nie je velmi ucinna, to je fakt, ale ani synteza benzinu nie je za lacaka. Ak mas uhlovodiky ktore pochadzaju z fosilnych zdrojov (a to je to o com sa bavime ze potrebujeme nahradit az toho nebude) tak sa benzin syntetizuje predlzovanim uhlikovych retazcov - (tusim sa tomu nadava hydrokrakovanie) a to je tiez energeticky narocne a pri tom nedodavas palivu nijaku energiu. Pokial by si ho ale mal syntetizovat z neobmedzenych zdrojov, teda z kyslicnika uhliciteho v atmosfere, tak som si isty ze to vyjde drahsie ako priama elektrolyza vody, ktojej mas mimochodom mraky uz v skvapalnenej forme a nemusis destilovat vzduch aby si dostal kyslicnik. Dokonca ak ju zoberies priamo z mora tak ju mas na rozdiel od sladkej uz aj vodivu. Ak vidim skutocny problem, tak je v tom ze vodik musi byt skvapalneny v tlakovej nadobe, zatial co na bencin ti staci igelitka z obchodaku. -
"-- skrytý --" 13.05.02 19:19
« Re: palivové články
yyyyy: nemyslím si, že výroba vodíku elektrolýzou vody je jednoduchá záležitost - nejsem chemik, ale kdosi mi řikal, že je to ztraceně energeticky náročné.
K těm emisním limitům apod.: dnešní motory by teoreticky mohly mít velmi nízké emise, bohužel však výrobci PHM dělají méně kvalitní výrobky, než výrobci aut požadují (někde mám dokonce tabulku, kde je poměrně pěkné srovnání). A ještě: elektromobilům např. vyrábíš energii v elektrárně, která většinou má podstatně horší exhalace než mnoho aut dohromady :o) -
"-- skrytý --" 13.05.02 19:14
« Re: převodovka
prof: jenže se na tomhle uspořádání ztratí spousta účinnosti - nejlepší spolupráce EM a SM bude tehdy, když se to udělá jako dnešní hybridní osobáky (Prius a ta Honda), tedy že je SM i EM na "jednom hřídeli" a EM funguje víceméně také jako převodovka - dá se dobře rekuperovat atp.