Točivý moment a výkon motoru

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.05.02  06:45

    « Re: převodovka

    yyyy: Jenom jsem toto uspořádání zmínil, protože to je nejjednodušší cesta k téměř nulovým emisím z výfuku oné elektrocentrály. Jinak vozidlo, které sice pohání zážehový motor, avšak přenos výkonu na kola obstarávají elektromotory, mám a můžu říct, že je s ním docela zábava. Jedná se však o experiment, který měl jenom zjistit, jestli by to fungovalo. Odpověď zní, že ano a to mi prozatím stačí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.05.02  18:17

    « článek

    pokud to tu ještě nešlo, pak také zajímavý článek na téma výkon/točák/rychlost je na:
    www.tuning.cz/tuning/?page=11&act=1&clan…
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.05.02  11:08

    « Re: palivové články

    nasrot> v tom prvom mas pravdu ... ale len ZATIAL; ale v tom druhom na to moc neverim, aj ked clovek nikdy nevie ... cokolvek co obsahuje tazke uhlovodiky a hlavne akekolvek ine cudzie primesy sa musi nutne nutne v kratokom case stat ekologicky neunosne aj ked nedostaok ropy skutocne nie je klucovym problemom; je to to same ako nebolo udrzatelne pouzivanie uhlia a to aj ked sa sprisnovali exhalacne limity a kominy smradili menej a menej; u aut je to to same, limity sa sprisnuju, technologia napreduje, ale to prosne musi prist do stavu ked naklady na tie ropne derivaty a ich ekologicke spalovace budu drahsie ako v celku jednoduche a pri hromadnej vyrobe aj lacnejsie "nove technologie" - preco si lamat hlavu syntezou tazkych uhlovodikov, ked staci vyrobit vodik? je to predsa ovela jednoduchsie ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.05.02  15:14

    « Re: palivové články

    Palivové články jsou zatim za a) dost těžký a za b) zatraceně drahý - 1kW instalovaného výkonu vyjde na cca 10000 USD... Navíc na benzín, naftu a příbuzná syntetická paliva se bude jezdit pořád, i když už ropa nebude.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.05.02  09:53

    « Re: převodovka

    To, co popsal prof uz hezkejch par let fungovalo na jedny posunovaci lokomotive, i kdyz vubec nevim, co s ni ted je. Mela diesel 150 kW. Pri rozjezdu mohla z dieselu i baterek dostat az 600 kW. Pri brzdeni je zase dobije (rekuperace). Idealni na posun.

    Myslim, ze jedinej problem by mohla byt vaha akumulatoru. Ale jinak predpokladam, ze to je jen otazka casu. A ze by pochcipalo par milionu arabu hlady, tak to mi nejak nervadi, nemuseji se furt rezat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.05.02  15:33

    « Re: palivové články

    Tak to aby začali šetřit na nějakej velikej generátor nejlépe z ruska (mohli by dostat slevu, když už tam nakoupili tolik kalachů). Sami si ho asi nepostavěj.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.05.02  12:50

    « Re: palivové články

    Este by mohli slapat do takeho velkeho dynama cez cele tie ropne polia nie?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.05.02  11:51

    « Re: palivové články

    "Nebude na světě klidu, bude-li poslední Arab živ" sem to někde slyšel, a ono to asi moc daleko od pravdy nebude.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.05.02  10:39

    « palivové články

    Na palivové články se jen tak jezdit nebude, jelikož by asi miliarda arabů pomřela hladem. Kromě písku a drog totiž nic jinýho nemají. Pro tyhle země by náhlý přechod na neropná paliva byl katastrofou....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.05.02  22:30

    « Re: převodovka

    prof> no ... a fotoclankami oblepit strechu a kapoty a uz to frci co? este clovek usetri za klimatizaciu co sa mu tak nehreje strecha ... btw uveris ze pred 10 rokmi sa predaval elektromotorom pohanany model vetrona co mal oblepenu hornu stranu profilu kridla fotoclankami a stacilo to k suvislemu letu za slnecneho pocasia? dokonca sa na to specialne vyvinuli letecke profily ktore maju rovnu vrchnu stranu kridla aby sa tam dali tie clanky lahko montovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.05.02  21:11

    « Re: převodovka

    yyyyy: Jo, jistě, v porovnání obojího je však ten "akumulátorový s dobíjecí elektrocentrálou" mnohem snáze a levněji aplikovatelný. Prkticky si jej může kdokoliv doma vyrobit, komponenty se dají použít z kde čeho. Potom jen záleží na tom, jak vysoce bude chtít jednotlivý stavitel dotáhnout ten počítačem řízený management. Pro začátek se však obejde klidně i bez něho.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.05.02  09:41

    « Re: převodovka

    prof> preco to komplikovat, ked uz mas palit nejake svinstvo, staci palit vodik v palivovom clanku a ten ti vyrobi priamo tu elektriku a nepotrebujes dynamo, navyse ako pises taka elektrocentrala nemusi byt prilis vykonna ak dodava enegiu cez baterie ktore pokryju velke odbery pri akceleracii, lebo palivovy clanok je tichy a kludne moze fungovat aj pri stojacom aute. To brzdenie motorom nie je take jednoduche ako by sa zdalo, ale v kazdom pripade je jednoduchsie pre jednosmerne stroje ako pre striedave (jednosmerny potrebuje napetovy nasobic, striedavy potrebuje este aj cyklokonvertor), a pre striedave tu boli take konvertory v elektrickych lokomotivach uz pred 30 rokmi, takze mas pravdu v podstate tomu nic nebrani ... okrem penazi ... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.05.02  07:38

    « Re: převodovka

    Fucida: Podle mě tudy vede cesta d budoucnosti. Připadá mi barbarský dát za SS elektromotor normální 5 kvaltovou převodovku tak, jak jsme toho svědky u některých elektrovariant hrstky výrobců. DE (nebo i BE, LPGE,EGE atd.) agregát má obrovskou výhodu v tom, že může běžet v konstantních otáčkách, při nichž má nenižší všechny "nepříznivé" ukazatele, jako emise, hluk a spotřebu. Obvykle mívá v tomto režimu i ten svůj krouťák, kterej stačí na pohon alternátoru, coby zdroje energie pro přímou dodávku energie pro jízdu, popř. pro dobíjení trakčníc aku., které by v tomto případě byly oproti lokomotivě tak trochu navíc. Fór je v tom, že celý agregát nemusí být nijak velký a výkonný (stačí, aby při jízdě konstantní rychlostí v přímém směru pokryl spotřebu elektromotoru(ů) pohánějícího(ch) vozidlo a ještě by přitom byl schopen produkovat určité množství energie pro dobíjení aku. Tento agregát dokonce nemusí běžet vždy, když se s vozidlem jede, takže by mohl být aktivován buď vpřípadě poklesu kapacity akumulátorů pod určitou mez, ale i například při jízdách mimo husté městské aglomerace, kde jsou rozptylové podmínky horší, než na otevřených úsecích mimo město. Vlastnosti takovho vozidla by mysely být fantastické. Není na tom nic komplikovaného, v dnešní době počítačem ovládaných podobných soustav by v podstatě přišel šofér k autu a zapnul hlavní vypínač a šlápl na plyn. Na displeji by se mu objevil nápis: "Akumulátor ti vzkazuje, že jsi dobytek, navíc si můžeš šetřit na nový pneu, jelikož tímto způsobem jízdy je budeš brzy potřebovat." Kromě toho by, aniž to šofér postřehl, došlo k naskočení bezhlučné "elektrocentrály", která by začala pečovat o akumulátor. Při každém brždění by byly aktivovány především "elektrobrzdy", jenž by důkladně využily veškerou energii, potřebnou k zpomalení pohybu vozidla tak, aby ji vrátily zpět akumulátorům. Kouzelná by byla skutečnost, že by se jednalo o dokonalou motorovou brzdu s naprosto ideánm,či programovatelným průběhem brzdného účinku. To vše bez jakéhokoliv tření čehosi o cosi a zbytečného maření cenné energie, tak jak se to v současné době děje u klasických brzdových soustav. Popsal jsem snad něco, co je v dnešní době nereálné? Domnívám se, že podobná varianta dopravního prostředku mohla jezdit již před více, než 2ma desítkami let. Proč tomu tak není, je ale zase na jiné téma.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.04.02  15:16

    « Re: převodovka

    >asimov: jeste jsem zapomel: ty el.motory jsou na podvozku, ale ne na hrideli. Tam je napravova prevodovka (ale s konstantnim pomerem). Jen takovej detail.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.04.02  15:12

    « Re: převodovka

    Ta dieselelektrika je taky o ucinnosti. Na webu se da najit tohle:

    motorak, vykon 515 kW, hydrodynamicka prevodovka, na kolech jen 365 kW, desny ztraty.

    DE masina, 1102 kW, na el.motorech 880, daleko mensi ztraty.

    4MW dieselovou masinu jsem u nas jeste nevidel.


    Ale na to zrychleni auta ma vliv aktualni tazna sila, ktera zavisi na krouticim momentu a zarazenym kvaltu a ten kroutici moment se pocita z vykonu v danych otackach. +- nejaky ty vnejsi vlivy.

    Kdyz pridate plyn, stoupne vykon a sila. Zacne stoupat rychlost a kvuli tomu klesat tazna sila. Po case bude ta sila stejna jako odpor pusobici proti jizde a tam se zrychlovat prestane.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.04.02  15:22

    « koupí někdo KN filtr??

    !!prodám sportovní filtr K&N v kitu! pro Š. Octavia, VW Golf IV.... - motor 1.8T - nevhodnej dárek - koupeno 23.4.2002 v Praze - nyní cena 3000Kč , kdo má zájem ať se prosím ozve na tel.č. 0732/848417 nebo na mejl 43.21@seznam.cz - určitě se dohodneme, třeba formou dobírky !!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.02  17:00

    « Re: převodovka

    Asimov> svojho casu sa tusim u nas v Novom Meste alebo kde vyrabali lokotky pre lokalky co mali normalny naftak s prevodovkou, spojkou a saltpakou ale potom aj s automatom z autobusu - ono to bol vlastne motorizovany vagon, lebo za vodicom uz sedeli priamo ludia a utiahli este jeden alebo dva vagony. Ked som to videl (verzia s automatom), skoro som spadol z noh, malo to uplne rovnaky zvuk ako autobus :-) ... btw pametate sa niekto na stare dreziny co boli spravene tusim zo starych pragoviek s tymi velkymi prednymi blatnikami, akurat mali kolesa vymenene za take tie velke lucove zeleznicove kolesa? Ako decko som nevedel akurat pochopit ako s tym cuvaju (kolaje obycajne nemaju otacku kde to otocis, v lokotke si proste presadnes na opacnu stranu a ides nazat) ... to som este netusil ze v tom neni treba krutit volantom napriek tomu ze je to vlaste uplne obycajne auto - takze vlastne neni problem precuvat 10KM :-)))
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.04.02  15:59

    « převodovka

    Problém bude určitě v přenosu energie na kola. S hydromechanickým přenosem výkonu se dělali jen ty malý motoráky co jezdí krátký tratě ( výkony do 500kW). Ale ty 4 MW potvory by asi potřebovali hoooodně velkou převodovku. Takhle ten diesel otáčí prakticky konst. rychlostí generátorem a z něj se proudem regulací přes odpory, pohání elmotor, kterej je napevno na hřídeli, která točí kola.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.02  11:02

    « Re: převodovka

    Mozno kecam, to bola len moja domnienka, preco vymysleli taku lokomotivu. Ja sa vlakom nevozim a ked idem okolo Hrona, na vlaky moc nekukam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.04.02  18:02

    « Re: převodovka

    YYYYYYYYYYYY: Copak převodovku, ale tu spojku :)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…