Točivý moment a výkon motoru
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: převodovka
yyyy: Jenom jsem toto uspořádání zmínil, protože to je nejjednodušší cesta k téměř nulovým emisím z výfuku oné elektrocentrály. Jinak vozidlo, které sice pohání zážehový motor, avšak přenos výkonu na kola obstarávají elektromotory, mám a můžu říct, že je s ním docela zábava. Jedná se však o experiment, který měl jenom zjistit, jestli by to fungovalo. Odpověď zní, že ano a to mi prozatím stačí. -
« Re: palivové články
nasrot> v tom prvom mas pravdu ... ale len ZATIAL; ale v tom druhom na to moc neverim, aj ked clovek nikdy nevie ... cokolvek co obsahuje tazke uhlovodiky a hlavne akekolvek ine cudzie primesy sa musi nutne nutne v kratokom case stat ekologicky neunosne aj ked nedostaok ropy skutocne nie je klucovym problemom; je to to same ako nebolo udrzatelne pouzivanie uhlia a to aj ked sa sprisnovali exhalacne limity a kominy smradili menej a menej; u aut je to to same, limity sa sprisnuju, technologia napreduje, ale to prosne musi prist do stavu ked naklady na tie ropne derivaty a ich ekologicke spalovace budu drahsie ako v celku jednoduche a pri hromadnej vyrobe aj lacnejsie "nove technologie" - preco si lamat hlavu syntezou tazkych uhlovodikov, ked staci vyrobit vodik? je to predsa ovela jednoduchsie ... -
« Re: převodovka
To, co popsal prof uz hezkejch par let fungovalo na jedny posunovaci lokomotive, i kdyz vubec nevim, co s ni ted je. Mela diesel 150 kW. Pri rozjezdu mohla z dieselu i baterek dostat az 600 kW. Pri brzdeni je zase dobije (rekuperace). Idealni na posun.
Myslim, ze jedinej problem by mohla byt vaha akumulatoru. Ale jinak predpokladam, ze to je jen otazka casu. A ze by pochcipalo par milionu arabu hlady, tak to mi nejak nervadi, nemuseji se furt rezat. -
« Re: převodovka
prof> no ... a fotoclankami oblepit strechu a kapoty a uz to frci co? este clovek usetri za klimatizaciu co sa mu tak nehreje strecha ... btw uveris ze pred 10 rokmi sa predaval elektromotorom pohanany model vetrona co mal oblepenu hornu stranu profilu kridla fotoclankami a stacilo to k suvislemu letu za slnecneho pocasia? dokonca sa na to specialne vyvinuli letecke profily ktore maju rovnu vrchnu stranu kridla aby sa tam dali tie clanky lahko montovat. -
« Re: převodovka
yyyyy: Jo, jistě, v porovnání obojího je však ten "akumulátorový s dobíjecí elektrocentrálou" mnohem snáze a levněji aplikovatelný. Prkticky si jej může kdokoliv doma vyrobit, komponenty se dají použít z kde čeho. Potom jen záleží na tom, jak vysoce bude chtít jednotlivý stavitel dotáhnout ten počítačem řízený management. Pro začátek se však obejde klidně i bez něho. -
« Re: převodovka
prof> preco to komplikovat, ked uz mas palit nejake svinstvo, staci palit vodik v palivovom clanku a ten ti vyrobi priamo tu elektriku a nepotrebujes dynamo, navyse ako pises taka elektrocentrala nemusi byt prilis vykonna ak dodava enegiu cez baterie ktore pokryju velke odbery pri akceleracii, lebo palivovy clanok je tichy a kludne moze fungovat aj pri stojacom aute. To brzdenie motorom nie je take jednoduche ako by sa zdalo, ale v kazdom pripade je jednoduchsie pre jednosmerne stroje ako pre striedave (jednosmerny potrebuje napetovy nasobic, striedavy potrebuje este aj cyklokonvertor), a pre striedave tu boli take konvertory v elektrickych lokomotivach uz pred 30 rokmi, takze mas pravdu v podstate tomu nic nebrani ... okrem penazi ... :-) -
« Re: převodovka
Fucida: Podle mě tudy vede cesta d budoucnosti. Připadá mi barbarský dát za SS elektromotor normální 5 kvaltovou převodovku tak, jak jsme toho svědky u některých elektrovariant hrstky výrobců. DE (nebo i BE, LPGE,EGE atd.) agregát má obrovskou výhodu v tom, že může běžet v konstantních otáčkách, při nichž má nenižší všechny "nepříznivé" ukazatele, jako emise, hluk a spotřebu. Obvykle mívá v tomto režimu i ten svůj krouťák, kterej stačí na pohon alternátoru, coby zdroje energie pro přímou dodávku energie pro jízdu, popř. pro dobíjení trakčníc aku., které by v tomto případě byly oproti lokomotivě tak trochu navíc. Fór je v tom, že celý agregát nemusí být nijak velký a výkonný (stačí, aby při jízdě konstantní rychlostí v přímém směru pokryl spotřebu elektromotoru(ů) pohánějícího(ch) vozidlo a ještě by přitom byl schopen produkovat určité množství energie pro dobíjení aku. Tento agregát dokonce nemusí běžet vždy, když se s vozidlem jede, takže by mohl být aktivován buď vpřípadě poklesu kapacity akumulátorů pod určitou mez, ale i například při jízdách mimo husté městské aglomerace, kde jsou rozptylové podmínky horší, než na otevřených úsecích mimo město. Vlastnosti takovho vozidla by mysely být fantastické. Není na tom nic komplikovaného, v dnešní době počítačem ovládaných podobných soustav by v podstatě přišel šofér k autu a zapnul hlavní vypínač a šlápl na plyn. Na displeji by se mu objevil nápis: "Akumulátor ti vzkazuje, že jsi dobytek, navíc si můžeš šetřit na nový pneu, jelikož tímto způsobem jízdy je budeš brzy potřebovat." Kromě toho by, aniž to šofér postřehl, došlo k naskočení bezhlučné "elektrocentrály", která by začala pečovat o akumulátor. Při každém brždění by byly aktivovány především "elektrobrzdy", jenž by důkladně využily veškerou energii, potřebnou k zpomalení pohybu vozidla tak, aby ji vrátily zpět akumulátorům. Kouzelná by byla skutečnost, že by se jednalo o dokonalou motorovou brzdu s naprosto ideánm,či programovatelným průběhem brzdného účinku. To vše bez jakéhokoliv tření čehosi o cosi a zbytečného maření cenné energie, tak jak se to v současné době děje u klasických brzdových soustav. Popsal jsem snad něco, co je v dnešní době nereálné? Domnívám se, že podobná varianta dopravního prostředku mohla jezdit již před více, než 2ma desítkami let. Proč tomu tak není, je ale zase na jiné téma. -
« Re: převodovka
Ta dieselelektrika je taky o ucinnosti. Na webu se da najit tohle:
motorak, vykon 515 kW, hydrodynamicka prevodovka, na kolech jen 365 kW, desny ztraty.
DE masina, 1102 kW, na el.motorech 880, daleko mensi ztraty.
4MW dieselovou masinu jsem u nas jeste nevidel.
Ale na to zrychleni auta ma vliv aktualni tazna sila, ktera zavisi na krouticim momentu a zarazenym kvaltu a ten kroutici moment se pocita z vykonu v danych otackach. +- nejaky ty vnejsi vlivy.
Kdyz pridate plyn, stoupne vykon a sila. Zacne stoupat rychlost a kvuli tomu klesat tazna sila. Po case bude ta sila stejna jako odpor pusobici proti jizde a tam se zrychlovat prestane. -
« koupí někdo KN filtr??
!!prodám sportovní filtr K&N v kitu! pro Š. Octavia, VW Golf IV.... - motor 1.8T - nevhodnej dárek - koupeno 23.4.2002 v Praze - nyní cena 3000Kč , kdo má zájem ať se prosím ozve na tel.č. 0732/848417 nebo na mejl 43.21@seznam.cz - určitě se dohodneme, třeba formou dobírky !! -
« Re: převodovka
Asimov> svojho casu sa tusim u nas v Novom Meste alebo kde vyrabali lokotky pre lokalky co mali normalny naftak s prevodovkou, spojkou a saltpakou ale potom aj s automatom z autobusu - ono to bol vlastne motorizovany vagon, lebo za vodicom uz sedeli priamo ludia a utiahli este jeden alebo dva vagony. Ked som to videl (verzia s automatom), skoro som spadol z noh, malo to uplne rovnaky zvuk ako autobus :-) ... btw pametate sa niekto na stare dreziny co boli spravene tusim zo starych pragoviek s tymi velkymi prednymi blatnikami, akurat mali kolesa vymenene za take tie velke lucove zeleznicove kolesa? Ako decko som nevedel akurat pochopit ako s tym cuvaju (kolaje obycajne nemaju otacku kde to otocis, v lokotke si proste presadnes na opacnu stranu a ides nazat) ... to som este netusil ze v tom neni treba krutit volantom napriek tomu ze je to vlaste uplne obycajne auto - takze vlastne neni problem precuvat 10KM :-))) -
« převodovka
Problém bude určitě v přenosu energie na kola. S hydromechanickým přenosem výkonu se dělali jen ty malý motoráky co jezdí krátký tratě ( výkony do 500kW). Ale ty 4 MW potvory by asi potřebovali hoooodně velkou převodovku. Takhle ten diesel otáčí prakticky konst. rychlostí generátorem a z něj se proudem regulací přes odpory, pohání elmotor, kterej je napevno na hřídeli, která točí kola.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!