Fiat Stilo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
"-- skrytý --" 29.04.05 11:33
« Re: Samolepky + ochrana prahů
to: 1,6dynamic
jo jo, vycházel jsem převážně z tvého info, tuším, že jsi psal něco o ceně 4.000,-Sk a musel sis to nastříhat sám. Tady to údajně udělají na míru a za příplatek ti to i nalepí. Toto bude má první investice do nového vozu. O omlácené prahy nestojím ;-) a řeči od FIAT ČR či prodejců jsou mi volný. Plácačky tam nedám, jsou hnusný >:-[] a k ničemu >:-[] .
Ať nám Stila jezdí -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FM versus CD
Kšefty mi nekazíš - ta láhev vína stojí od 60 do 80 Kč, takže jsem levnější:-)
Kupoval jsem ji do Bravy, v Idee mám už orig. MP3, používaná tak rok.
Jinak ty omlácené prahy se týkaly Stila 3dv. a prý ještě do faceliftu (tvrdil prodejce ve Svobodově u Dojáčka, který mi zatím nedal příčinu mu nevěřit). Na Ideu jsem si plácačky koupil - hrozně se tomu autu špinily zadní dveře a po montáži se to výrazně zlepšilo. -
"-- skrytý --" 29.04.05 08:21
« Samolepky + ochrana prahů
Jak jsem procházel toto fórum, narazil jsem na problém omlácených prahů u všech typů Stila, postoj FIAT ČR i prodejců je vlastně mrtvý brouk >:-[] - kupte si plácačky za přední kola nebo naše ochranné folie. Oboje je k ničemu, první nic neřeší a vypadá hnusně, druhé jsou malé a tenké. Při procházení celého diskuzního fóra jsem objevil rubriku PODLOŽKY SPZ S OZNAČENÍM EU - HOMOLOGOVANÉ a v ní odkaz [odkaz] , také výroba samolepících folií na zakázku. Ceny jsou přijatelné a udělají to na míru. Stálo by to za pokus.
to: Dunlop
až budu mít MWčko >:D a přihlásím se na stilo.org >:D jaké jsou podmínky pro získání samolepky na zadní sklo /WWW.STILO.ORG/ :?: Viděl jsem to na některé fotce z meetu, díky za info.
Ať nám Stila jezdí 8) -
"-- skrytý --" 29.04.05 07:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: FM versus CD
to: Dunlop
to je fakt hezké info, ale za těch 20 táců mám nové ALU 15". Díky, je to lákavá nabídka, ale to radši koupím ty disky.
to: Viktor
tohle už zní zajímavěji (PDA n35). Ono je toho víc kolem 10 tisíc, ale teď (až koupím Stilo >:D ) budu zvažovat každou větší investici :'-(
Nechci ti kazit "kšeft" :P , ale redukci MGF kazety koupí r.c. téměř v každém obchoďáku za nějakých 200-300 korun.
Ať nám Stila jezdí a hrajou 8) -
"-- skrytý --" 28.04.05 22:56
« Re: Re: Re: Re: Re: FM versus CD
To Beaver2000: Nové Connect-Nav+ z Itálie z továrny jsou u nás na fóru k dispozici za 650€ (k dobudování), software - update se dá stáhnout zdarma na netu, a CD s mapami (myslím firma Navteq) jsou běžná CD bez ochrany, takže bych v tom takový problém zase neviděl >:D
Teď se tady na mě bude af zlobit >:-[] -
"-- skrytý --" 28.04.05 22:42
« Re: FM versus CD
to: r.c.
ano, i ve tvém Stilu to bude fungovat. S OSA poplatky si hlavu nedělej :D, pokud chceš něco platit, tak to dej Armádě spásy >:D .
Pokud budeš mít zájem, pošli mi mail adresu a já ti pošlu podrobnější info i s obrázky.
Ať nám Stila jezdí a hrajou 8) -
"-- skrytý --" 28.04.05 22:34
« Re: Re: Re: Re: FM versus CD
to: Viktor
jasně, byl to spíš takový bonbónek (OSA a spol.) :-! Každý problém má své řešení a firmy (obecně) s tím přijdou většinou až když si s tím člověk poradí po svém nebo holt to nemá. Toto je ale maličkost, spíš mě pálí NAV+ za tak dlouhé peníze. Samotný HW není nijak drahý, ale ten SW je nářez. A zase problém, i kdyby to člověk dal nakrásně dohromady, nemá to kam zabudovat atd. atd. Má to sice řešení GPS přijímačem (cca 1500,-Kč s DPH) a SW Route66, ALE je třeba udělat interface mezi GPS a PC. To už jsme ale zase někde jinde >:D . Na ježdění po ČR+SK navigaci nepotřebuji (alespoň já) a po EU holt s papírovým HW = mapou 8). -
« FM versus CD
to: všichni
díky všem za vysvětlení. Sorry, že jsem vám dal zabrat v psaní textu. Ale teď už to chápu. A v mém autě by se to dalo udělat také? Mám, ale originál zabudované rádio s kazeťákem. I když nevím jestli to má smysl, protože extremně dlouhé trasy nejezdím a když, tak mám nějaké kazety.
A nevím jestli jste si všimli, když mi hraje kazeta je hudba zřetelnější, když dám rádio, tak ho musím dát hlasitěji, protože nerozumím slovům. Jak říká přítelkyně, jsem trochu hluchý, :shock: ale kazeťák slyším. Tak nevím jestli to mám nějak seřídit. Už jsem si dal reprobedny u řidiče hlasitěji. >:D
to Beaver2000
píšeš, že když jede v autě více jak 3 osoby, tak je to veřejná produkce. :idea: A kde se platí poplatky. Že bych jim něco poslal >:D
Ať nám to jezdí. -
« Re: Re: Re: FM versus CD
To Beaver2000 - zabýval jsem se jen technickými záležitostmí, OSA a spol. jsem do toho fakt netahal.
Ale časy se mění - Sony dlouho nedělalo MP3 a DivX (že by slovo Sony Entertaiment?:-D) a když začali mohutně ztrácet pozice na trhu, tak se podpora těchto formátů najednou objevila...
A jestli ten vstup pro iPod Visteon rychle dodá na trh, tak by to bylo optimální řešení - pokud za to Fiat nebude chtít 10 000 Kč... -
"-- skrytý --" 28.04.05 14:24
« Re: Re: FM versus CD
to: ALL
Viktor to shrnul naprosto dokonale :!: , opomenul pouze jednu maličkost - formát MP3 ještě donedávna neměly (a stále nemají) rády organizace typu OSA, které hájí autorská práva. Jenže prachy (ty velké) stejně shrábnou vydavatelství a nahrávací společnosti. A jak se jedná o VELKÝ PRACHY ... :roll:
MP3 formát je vlastně velmi snadno dosažitelný prostředek, jak vytvářet a skladovat pirátské kopie - takže po právnicku, jedou-li ve voze s reprodukcí slova či hudby z formátu MP3 více jak 3 lidé (už je to veřejná produkce a není to jen pro soukromé účely - POZOR - toto platí i pro normální CD i rádio), jde o nelegální čin >:D >:D >:D neboť MP3 není právně uznaný záznamový formát určený k maloobchodnímu prodeji médií s hudbou a slovem. Webové servery s MP3 a podobně, které nabízejí bezplatně tyto produkty se stále potýkají se zákonem (jde tady fakt o "velký prachy"). Nicméně boj je to marný, trh si žádá MP3.
Ale tou nejdůležitější výhodou formátu MP3 = snadno přehratelný z paměťového média, KTERÉ SE NEPOHYBUJE. MP3 playery i flash disky(paměti) jsou pevná nepohyblivá média, jsou malá, nemají mechanické díly, mají minimální spotřebu a velmi slušnou reprodukci. CD mechanika (ať je sebelepší nebo od té nejlepší světové firmy) má vždy mechanické součástky a velmi jemnou mechaniku pohybu laserového snímače - to jsou ty největší mínusy pro provoz v autě. Otřesy, kolísání teplot, prach - vlivy, které spolehlivě likvidují takový aparát >:-[] (dříve nebo později). MP3 playery jsou v tomto směru nezničitelné (pouze když na něj šlápneš >:D tak někdy končí).
Takže s konečnou platností = FM modulátor (nebo mini FM vysílač) vytvoří svou vlastní FM stanici, která je naladitelná na rádiu v autě. Co a z jakého zařízení bude vysíláno, záleží na mě. Musím ještě upozornit, že vlastní stavba mini vysílače není vždy jednoduchá a konečné nastavení vyžaduje určitou praxi, vybavení a zkušenosti. Samotný provoz vysílače je ZAKÁZÁN. >:D Pokud je použit FM modulátor, je to něco jiného - je fyzicky vřazen do cesty signálu mezi anténu a přijímač - toto je POVOLENO.
Ať nám Stila jezdí a dobře hrajou 8) -
"-- skrytý --" 28.04.05 13:36
« Re: Re: FM versus CD
Nelenil jsem a napsal do Visteonu. Odpoved prisla za 10 minut a je velmi prizniva...
Hello
that kind of interface box (USB + I-Pod + audio pin) is currently near to
the end of development from us in Visteon for a big OEM and it had been
already presented to Fiat on Stilo radios but it is still not in the market.
Fiat expressed satisfaction about it but we still don't know yet their will.
I don't know more about its launch timing and if it will be an aftermarket
product also.
So far, I also don't know if other producers are implementing such an
interface.
Regards
Massimiliano Rosso
Application Engineer - Radio & Telematic Systems
VISTEON Corporation - Audio Product Development
C.so Orbassano, 336
10137 Torino - Italy
* +39 011 3011210 (Mobile: +39 335 1435926)
* +39 011 3011215
* mrosso1@visteon.com
CONFIDENTIALITY NOTICE: This e-mail message including attachments, if any,
is intended only for the person or entity to which it is addressed and may
contain confidential and /or privileged material. Any unauthorized review,
use, disclosure or distribution is prohibited. If you are not the intended
recipient, please contact the sender by reply e-mail and destroy all copies
of the original message. If you are the intended recipient but do not wish
to receive communications through this medium, please do advise the sender
immediately.
-----Messaggio originale-----
Da: Rands
Inviato: giovedě 28 aprile 2005 13.10
A: afazio1@visteon.com
Oggetto: FW: Radio in Fiat Stilo & MP3 playing
Hello Mr. Fazio,
I turn to you because I expect that your role in Visteon could be somehow
connected to FIAT. Do you know if there is a possibility to connect MP3
player via input for CD changer in your CD radio - OEM product for Fiat
Stilo? I mean if there is an option to buy a special adapter, maybe not from
you, but from some other producer. I'm sure that this information would be
appreciated by many many users of your great audio products.
I thank you for your reply.
Best regards -
« Re: FM versus CD
Jednou větou: Beaver2000 chce, aby mu rádio hrálo muziku, kterou má rád po dobu delší než 80 minut, a to bez opakování skladeb.
Stručný úvod do problematiky: Základní problém je tento - na CD se vejde při troše snahy nějakých 80 minut hudby, standardní CD s alby mají podstatně méně, není problém narazit i na výtvor, který má tak 35 minut. Takže na 2,5 hodinové cestě do Krkonoš bych musel měnit CD, což není zrovna vhodné dělat za jízdy. Proto se vymyslel CD changer, který najednou pojme třeba 10 CD, takže to už chvíli vydrží.
CD je tady nějakých 25 let a za tu dobu se vymyslelo několik úspornějších digitálních záznamů zvuku, asi největší popularity dosáhl formát MP3. Vtip je v tom ten, že ten záznam sice trochu zhorší kvalitu záznamu, ale výsledný soubor je třeba 8x menší, rozdíl v kvalitě přehrání normální člověk v autě nepozná (tedy - MP3 se dá udělat i tak, že rozdíl pozná i hluchý, ale myslím tady obvyklé hodnoty komprese) - zkrátka, najednou na to CD nedáš 80 minut zvuku, ale třeba 8 hodin. Changer to sice zvládne taky, ale je to poměrně složité a choulostivé zařízení, takže je to docela dráhé a obvykle (čest výjimkám) i poruchové). CD přehrávač na MP3 je v podstatě stejný jako normální CD, jen elektronika přehrávače umí přečíst víc formátů (CD a MP3). Jenže prodejci aut tomu moc nehoví (zatím, už se to lepší) a obvykle auta dodávají se standardním rádiem + CD - podporu MP3 mají obvykle jen příplatková rádia.
Člověk, který bere takovou skladovku se standardním rádiem, může:
- vyhodit originál rádio a dát si tam takový model, který MP3 podporuje normalizovaná rádia pro všechna auta ale v interiéru nevypadají tak pěkně, snadno se kradou a často blokují jiné funkce vozu - palubní počítače často využívají displej rádia (třeba u Toyoty)
- smířit se s tím, že bude co hodinu vyměňovat CD
- pokusit se napojit k rádiu vstup pro zdroj MP3 (přenosný CD přehrávač, notebook, iPod...)
Nová autorádia s tím již počítají a třeba kolínská trojčata mají autorádio, které má zepředu vstup zvuku. U kazetových autorádií lze použít kazetu-adaptér, ze které čouhá drát do externího zdroje, ale u Fiatích originálních rádií buď můžeš vygenerovat standardní zvukový vstup ze vstupu pro CD chander (ne vždy to jde) výstup z MP3 přehrávače přivést na FM modulátor/rozhlasový vysílač, jehož signál může přijímat autorádio v autě - a dál to už popsal dunlop.
Osobně bych MP3 rval do každého auta, protože navýšení výrobní ceny rádia je minimální, ne-li nulové (oproti samotnému CD). -
"-- skrytý --" 27.04.05 22:40
« Bez nadpisu
To r.c.: Já se v elektronice vyznám jen trošku, ale kluci tady vymysleli následující věc: Mají v autě externí MP3 přehrávač, nebo nootebook, z něho půjde kabelem muzika do přístroje - malého vysílače rozhlasového signálu, který bude vysílat třeba na 95,1MHz... A potom tuhle frekvenci naladí v autě na rádiu třeba na předvolbě 1 :-! ;-)
Potom si pustí MP3 přehrávač nebo nootebook, zapnou na rádiu předvolbu 1 (tedy 95,1MHz) a slyší to, co se hraje v jejich přehrávači... :!: -
« FM versus CD
Chlopi, elektro je pro mě španělská vesnice. Napište mi v jedné větě a po lopatě co chcete z toho rádia dělat. To bude mít snad vliv i na výkon motoru né? >:D Hlavně se mi moc nesmějte.
Ještě k předním oknům zavíraných elektricky. Když se okno dovírá, tak mi v něm vrže. Jako by tam byl nějaký bordel. Mám to někde promazat?
Dík a ať nám to jezdí. -
"-- skrytý --" 27.04.05 20:07
« Re: Re: FM versus CD changer apod.
to: Viktor
OK, dám vědět, měl bych mít nějaké rozumné výsledky tak asi za měsíc >:D . Budu informovat.
Stilo ještě nemám, tak ani nemám možnost se na panel rádia+CD podívat v detailu. Ale zatím jdu do té stavby mini vysílače, a když to dobře dopadne, tak jakékoliv rozebírání bude zbytečné 8) -
« Re: FM versus CD changer apod.
OK, taky se bráním changeru ze všech sil... A je jen dobře, že prodejci začínají chápat, že changer je dnes zbytečný krám...
Jinak podle mě se nemusí rozdělávat vůbec nic - vyndáš rádio (alespoň Idea tam má montážní dírky) a za rádiem máš dost místa. Sám jsem zvědavý, jak ti to bude běhat. Dej zprávu, jak ti to bude běhat. -
"-- skrytý --" 27.04.05 18:18
« Re: Re: Ještě jednou FM modulátor + doplňky
to: Rands
bude to v Praze, ale nevidím v tom problém. Ten brouk se ladí digitálně s krokem 100kHz (vždy se najde nějaká mezera >:D ). Souhlasím, bude to experiment. S tím mono vysílačem mám jen dobré zkušenosti (teda ty má spíš kolega, pro kterého to bylo postaveno, zatím dodnes žádný problém).
Uvidíme 8) -
"-- skrytý --" 27.04.05 18:11
« FM versus CD changer apod.
to: Viktor
ne, IMOFA mě rozhodně do CD changeru netlačila. Montáž toho FM modulátoru by vyžadovala (aspoň si to myslím >:D ) buď demontáž středového panelu s rádiem nebo demontáž krytu středového tunelu pod palubní deskou (tady nevím, zda ten kryt je vcelku nebo je nějak dělený :?: ). Je fakt, že na některé takové zásahy by mohl FIAT ČR pohlížet negativně. Zde je ovšem také velkou otázkou, zda je, již dříve zmiňovaná, výměna H7ček ve světlometech neautorizovaný zásah, když člověk musí kvůli "pitomé" žárovce vymontovat "půl" motoru, pokud to musí udělat na silnici za asistence policajtů >:-[] >:-[] >:-[] .
Takže má varianta řešení problému s MP3 se mě zdá jako optimální, protože k tomu FM vysílači mohu připojit libovolný (vhodný) analogový zdroj stereo nf signálu, což mi poskytne každý MP3 player, discman, nebo notebook :-! . Já osobně jsem již z principu proti CD changeru:
1) i když je schovaný, je to další potenciální objekt krádeže
2) je v něm další velmi jemná mechanika (otřesy+teplota+vlhkost+prach=možný zdroj dalších problémů)
3) zabírá další prostor v "kastlíku" (já vím, toto je dost chabý argument >:D )
4) pokud jedu dlouhou trasu (3 a více hodin) mohu poslouchat rádio nebo běžné CDčko a vždy se najde chvilička po těch cca 50 min. na jeho výměnu
5) podle Murphyho zákona se to určitě vysype těsně po záruce >:D
6) pokud už mám notebook v autě, tak potom není fakt co řešit, na 6GB disku a 1GB flash paměti je muziky ažaž >:D (skoro 2x tolik, co má 5CD changer).
Jinak nic proti němu, když by tam byl, tak bych se nebránil :D
Ať nám Stila jezdí -
« CD přehrávač
Přeji hezké odpoledne.
Nevím jestli BLAUPUNKT vyrábí CD-changer takovej ten malej na 5 CD i s přehrávačem MP3, ale jinak se nechá changer od Blaupunktu zabudovat do vrchní schránky v palubní desce u spolujezdce. Je na to speciální adaptér. Nepřekáží to, zloději o tom nevědí, vše funguje přes display palub.počítače a hlavně je to investice přenosná - dá se opět použít v jiném vozidle.
Ty řeči s tou zárukou jsou opravdu hrozný. Já bych si dal do auta cokoliv - stejně nikdo nic nepozná. -
« Schválené příslušenství - co to je
A jsme u výkladu - podle mě schválené příslušenství má na sobě příslušnou schvalovací značku, nikoliv, že se jedná o příslušenství schválené společností Fiat. Fiat mi neschvaloval DefendLock na auto, ani neschvaluje, jaké autorádio si smím namontovat.
BTW, smím mít na autě nosič na zadních dveřích, konkrétně ty originální na Ideu? Jde mi o schvalovací značku 8SD. -
"-- skrytý --" 27.04.05 09:58
« Ještě jednou FM modulátor + doplňky
Zdravím všechny,
tak se mi to krátí, zhruba za tři týdny si jdu pro Stilo do IMOFy. Byl jsem tam včera domluvit ještě nějaké maličkosti. Byla tady debata (fórum Fiat Stilo 21/4/05) o cenách za doplňky, dealerech apod. Můj případ je, že auto je předváděčka, takže převážná většina doplňků výbavy buď není možná nebo jen jako náhradní díl, ale za jiné peníze. Volitelné doplňky jsou pouze pro vozy objednané do výroby. Jediné, co je možné na předváděčce měnit (myslím volitelné doplňky - jsou kola a nějaké maličkosti). Takže výměna radio+CD za radio+CD+MP3 za cenu v ceníku výbav určitě ne. FM modulátor (debata viz. výše) zapojený do cesty anténní kabel s konektorem a konetor rádia byla silně nedoporučena viz. záruka. Jediné řešení, které my zbylo (abych dostal MP3 do audio systému) je výroba FM mini vysílače s BA1404 stereo. Je to sice vopruz, ale vysílač je autonomní, je plně přeladitelný od 87,5 do 108MHz a výkon na anténě je možno nastavit tak, aby měl dosah nějakých 5m i méně. Umístění vysílače ve voze není žádný problém, celá věc není větší ne velká krabička od sirek včetně baterie.
Začínám vývoj, počítám, že tak za měsíc bych měl mít schopný funkční vzorek. Pak dám vědět a pokud bude mít někdo zájem, předám celé Know-How (pochopitelně zdarma) >:D
Takže s prodejcem jsem dohodl následující doplňky: DefendLock na řadící páku 7.900,-Kč a uzamykatelné víčko nádrže 450,- Kč (ceny s DPH včetně práce). Nádrž nemá ani zámek ani centrál >:-[] (r.v. 12/2004 model 1,4 MW active 6speed). -
"-- skrytý --" 27.04.05 07:57
« Re: stilo.org
Těch starých příspěvků je tam fakt hodně (ono tady jich taky neni málo ;-) ).
Já jsem nedávno chtěl pročíst Admin & Crew Area (mají přístup jen administrátoři a podobně), kde byly věci ohledně zakládání fóra, a četl jsem to snad 2 dny a ještě to pořád nemám >:D (navíc je to v angličtině) -
"-- skrytý --" 25.04.05 16:59
« Re: stilo.org
Nevypadáš jako blb >:D ... pro spoustu lidí je to výhodnější, protože si chtějí číst témata od začátku...
Jinak já taky preferuji způsob "nejnovější nahoře" jako je to tady, protože čtu fóra každý den... A proto si může každý náš uživatel vybrat, zda chce zobrazovat fóra od prvního nebo posledního příspěvku, stačí se registrovat ;-) -
"-- skrytý --" 24.04.05 13:54
« Nová galerie stilo.org
Včera jsme spustili na stilo.org novou galerii, kam si každý může sám přidávat fotky svých Stilounů, případně jiných aut... My administrátoři je už pak jenom autorizujeme, aby se opravdu zobrazovali, nechceme, aby nám tam někdo dával neslušný fotky >:D :-! ;-)
Takže kdybyste chtěli taky přispět fotkou, tak:
[odkaz]
(musíte se zaregistrovat) -
« stilo 1,6 mw
Přátelé, nebyl jsem tady 2 dny a zbyly na mě 3 stránky čtení. To jsou fofry. :roll: Korunu tomu nasadil MITSI. To byl románek >:D . Moc sice tomu co jste si psali nerozumím, ale já mám originál rádio zabudované přímo v autě (s kazeťákem) a jsem s ním spokojený. Teď ladím Evropa2.
Včera jsem jel Havířov - Praha a zpět. Nějakých 840 km. Spotřeba 7,5l (3 osoby + nazpět zboží cca 100kg). Prkal jsem si tak kolem 130-140 kh/h. Potkal jsem asi jen 2-3 stila. Kde jste byli co?
Ať nám to jezdí. -
"-- skrytý --" 21.04.05 16:59
« Re: Re: Re: 3D STILO na Jižním Městě
to Beaver2000: Každý nový člen je vítán ;-)
Poslední přihlášený uživatel je teďka Viktor s jeho Ideou, už je 2460tý člen stilo.org (f-i-a-t.com) ... :-!
Takže modrá 205... metalíza... Takový 3D jsem ještě nikdy neviděl... po CZ i jinde ale jezdí hodně Blue sprintů, ( [odkaz] ) -
"-- skrytý --" 21.04.05 15:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FM modulátor do auta
Viktor: Díky za odkaz! Ta stránka je velmi dobrá, pro mne tam však bohužel nic nemají. Jinak onen CD changer Blaupunkt jsem si chtěl zachovat právě proto, že žádnými poruchami netrpí a fachá už 5 let bez sebemenšího problému! A to je nepřetržitě v chodu v kuse třeba přes 10 hodin jízdy i za krajně nepříznivých tepelných a "otřesových" podmínek...
PS: Zato původní autorádio Blaupunkt Bremen (pro neznalé - "vlajková loď" této značky) made in Germany, k němuž byl CD měnič dokupován, je už dávno kaput. Inu, když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž! -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FM modulátor do auta
Oni mají i přímé adaptéry, ještě jsem našel tohle: www.connects2.com, ti mají zastoupení i u nás. Držím palce, ať něco najdeš.
Jinak díky za nabídku, mám v autě orig. CD/MP3, changer mi tam prodejce cpal horem dolem, ale na můj vkus to je velmi poruchové zařízení (z principu). -
"-- skrytý --" 21.04.05 12:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: FM modulátor do auta
to: Mitsi
OK, OK, to stačí, fakt to máš komplikované >:-[] . Uvidím ještě jak to řešit, mám teď dost slušné a ověřené schéma FM stereo modulátoru, já totiž nemusím řešit problém CD měniče, mám MP3 v notebooku, který je určen pouze pro auto, a MP3 player + flashku (viz. příspěvek včera), mě bude fakt stačit ten modulátor a na něm naladit "nějakou nepoužívanou" stanici. Zatím budu jezdit pouze po republice (ČR+SK) a sem tam D, A a I.
Díky za info :-!
to: ALL
mimochodem nemáte někdo schéma od zapojení rádia+CD ve Stilu (konektor) :?: To schéma co někdo uváděl tady fóru je dost nečitelné a není to úplně to ořechový :'-( -
"-- skrytý --" 21.04.05 09:40
« Re: Re: Re: Re: Re: FM modulátor do auta
To Beaver2000: "Firemní" autorádio Mitsubishi jsem potřeboval ponechat kvůli tomu, že pouze z něho jdou přepínat funkce PP a pouze jím lze "oživit" jinak téměř prázdný centrální displej na přístrojovce. Kromě toho jsem byl přímo nadšen kvalitou reprodukce - tedy po výměně původních repro za lepší od Magnatu. Uživatelský komfort a hlavně absence strachu z odcizení je rovněž OK.
Toto autorádio samozřejmě umí ovládat CD měnič, ale opět pouze jen od Mitsubishi, který ovšem nelze koupit jinde než ve firemní garáži Mitsubishi a pochopitelně za velké prachy - to kvůli obrovskému "vejvaru" dealera hodně přesahujícímu 100% nákupní ceny (pro něj). Jelikož jsem tenhle typ byznysu nechtěl podporovat, rozhodl jsem se použít desetidiskový CD měnič od Blaupunkta, který jsem měl doma a který z hlediska odolnosti a kvalit považuji za super (ostatně i on je made in Japan!).
Jenže z rádia Mitsubishi nelze ovládat jeho fukce a s přivedením signálu by byl rovněž velký problém. Takže jsem koupil originál FM modulátor Blaupunkt právě k onomu CD měniči. Ten, třebaže stál nemalý peníz, vypadá dobře, zvládá řízení všech funkcí CD měniče, je ale made in China a kvalitativně stojí za prd.
Problémy:
- Základním problémem jsou pouze dvě volitelné frekvence "vysílání". Hodně cestuji po Evropě, takže ani jedna z nich nevyhovuje, resp. vždy se najde nějaká "terestriální" stanice, která vysílá právě na zvolené frekvenci. Jistým řešením je stažení autoantény, ale v případě silné stanice vzhledem k citlivosti přijímacího dílu autorádia ani to nepomáhá a do signálové cesty leze rušení.
- Na obou volitelných frekvencích dochází k výrazným změnám frekvenční charakteristiky výsledného zvuku z CD. Prostě ztráta kvality je více než markantní: ne, že by se to nedalo poslouchat, ale mně to prostě vadí. Měl jsem pocit, že přijímač je zahlcen příliš silným signálem z FM modulátoru. Jenže ani autorádio, ani FM modulátor nemají možnost úpravy síly signálu. Snažil jsem se to řešit "přeladěním" obvodů FM modulátoru (v autorádiu jsem se nechtěl hrabat), což se mi do značné míry podařilo, jenže jsem tím současně omezil vysílanou/přijímanou frekvenci FM na pouze jednu (bez možnosti volby) a navíc musím po aktivaci CD měniče dost dlouho čekat, než signál "naběhne". Ale zvuk už je víceméně OK, až na to, že při každém přechodu mezi příjmem radiových stanic a hudby z CD musím měnit ekvalizaci v menu autorádia, což silně otravuje a ruší uživatelský komfort, a rovněž úroveň hlasitosti (z CD jde teď přes FM modulátor o dost slabší signál...).
- Uživatelský komfort je absolutně mínusový: pokud chci poslouchat CD, musím nejprve naladit příslušnou frekvenci, resp. aktivovat příslušnou předvolbu (jelikož autorádio je v tomto momentě v podstatě bez signálu, nelíbí se mu to, a automatika se sama snaží přeladit na stanici, vysílající prostřednictvím RDS dopravní vysílání, takže ho musím chvíli přesvědčovat, aby si počkalo na signál...); následně zapnu FM modulátor, čímž současně aktivuji CD měnič; až po delší době naběhne signál, musím upravit ekvalizační křivku a hlasitost; samozřejmě nefungují veškeré vymoženosti typu automatického přepnutí na dopravní vysílání při poslechu CD atd. atd. Největší průšvih ale je, když při poslechu CD dojedu na místo určení, vypnu motor a vytáhnu klíček: při opětovném zapnutí klíčku se totiž automaticky aktivuje pouze autorádio (nikoli však už FM modulátor a CD měnič - to prostě nemá řešení, nelze jinak než stiskem příslušného tlačítka na FM modulátoru), které je ovšem na "neobsazené frekvenci" FM modulátoru bez signálu a navíc s "hodně vytočenou" hlasitostí, takže následuje obrovská "bílošumová rána" do repráků! Autorádio má bohužel elektronické ovládání hlasitosti, takže ho nemohu ztlumit dříve, než otočím klíčkem, a po jeho "aktivaci" je už pozdě. Tedy pokud jsem opomenul ztlumit před vypnutím klíčku, je zle...
Bylo by toho ještě více, ale tohle snad pro dokreslení situace stačí. Nebo ne? -
"-- skrytý --" 21.04.05 07:42
« RE: aktiva blinkrů s DO
Tak jak jsem napsal, také mi nechtěl nikdo věřit a řekli, že to nejde. Takže takto:
1) je nutno znát kód svého klíče (je uveden na kartičce, kterou jsme dostali ke klíčům od vozidla),
2) na examineru zadat úkol spojený se zamykáním dveří - přesný název neznám,
3) zadá se kód,
4) zadat aktivovat blikače,
5) ve většině případů to napíše, že operace se nezdařila,
6) je nutno pokračovat dál a operaci opakovat a znovu ji potvrdit,
7) toto opakovat dvakrát - dvakrát aktovovat,
8 ) teď jsou dvě možnosti. Buď to napíše aktivováno a nebo opět že to nejde - nenechat se rozhodit, mělo by to být spuštěné,
9) ukončit práci, odpojit examiner a chvíli počkat, až to ŘJ zpracuje,
10) měo by to fungovat >:D
Hodně štěstí
MH -
« Re: rádia
No, když jsem kupoval Ideu, tak mi bylo jasné, že ji nikdo v Čechách nemá s Dualogicem. Nedivím se, protože to auto bylo na náš trh uvedeno v polovině února 2004 a první zákazník si ho koupil 2.12 (a byl jsem to já).
Pokud kupuje něco dealer, musí se set sakra snažit, aby to auto poměrně rychle prodal. Takže kupuje taková auta, která poměrně rychle prodá. Výsledek je, že všichni kupují stejné barvy, obdobné výbavy a jakákoliv extravagance (míněno odchylky od "standardu českého zákazníka") je vzácná. U jiných dovozců je třeba systém takový, že dovozce vlastní většinu aut na showroamech, takže si určuje, co v těch autech bude. Výhodou také je, že si dealer může nechat takové auto dovézt na ukázku. -
« rádia
af: musím teda narovinu říct, že jsem zažil už 3 rádia v dost špatným stavu. Odpálený výstup pro přední repro, nefunkční CD - četlo je to co mu asi vonělo???, a jedno úplně odpálený - nefunkční.
Vše odstraněno v garanci, ale ty protáhlý obličeje zákazníků, kteří zjistili, že tyto rádia jsou neopravitelná a při představě, že se bude později něco podobného opakovat - no nevím.
Rozhodně bych ale neměnil, ty všechny funkce jsou neocenitelný a zábavný, např. nastavování hlasitosti podle rychlosti, nastavitelný eqvalizér atd.
A k těm dealerů - majetek nemajetek FIATu, důležitý je přece prodat a uspokojit zákazníka. Až bude FIAT prodávat auta, který někdy objedná v nesmyslných konfiguracích, tak do toho může kecat.
Pardon za tu hrubost, ale o importu FIAT ČR nemám zrovna dobrý mínění.
Šlapou všem po hlavách, ale aby pomohli........ -
"-- skrytý --" 20.04.05 17:36
« Re: Re: Re: Re: FM modulátor do auta
to: Mitsi
rozjela se tady diskuze trochu jiným směrem (výbava, dealeři, ceny), no nevadí. Každý názor je dobrý :P .
Já už to mám uzavřené (myslím to origo radio+CD bez MP3, ono se to dost dobře nevyplatí ukrást a to rozhodlo). Hodně by mě zajímaly tvé zkušenostii s FM modulátorem (stavěl jsem jeden mono pro kamaráda do kapely a ten teda fachčí už 10 let naprosto dokonale na 104,4MHz s rozsahem 40 - 15000Hz). Pokud to tady nechceš rozepisovat, pošli mi to soukromou poštou v bodech, díky. :) -
« rádio v Stile 1.2 12/2001
Mne osobne odišlo originál autorádio po 2,5 roku prevádzky >:-[] takže vlastne po záruke, no a na ďaľšií originál som už nemal chuť ! Nevedeli ho nikde opraviť a že ich menia iba kus za kus ako "žiarovky".Chodil som s ním po rôznych opravovniach, ale bez auta ho nevedeli ani naštartovať >:-[] Tak som si kúpil pekne dokúpil ich šuflík plus nové vnútorné uchytenie a nayelektre JVC za necelých 4000sk aj CD,s úplne rovnakým farebným podsvietením >:D A ten drahý originál si môžu v Turíne pichnúť do zadku :idea: -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: FM modulátor do auta
To af: Mě u Bravy odešla po 6,5 letech mechanika u kazeťáku (základ z r. 1997 bez RDS), bráchovi (mod. 1998 už s RDS, Dolby a Reverse) zase jede jen jediná stanice, rádio lze jen vypnout a nastavit hlasitost. Takže jisté obavy tu jsou...
Mimochodem, posílal jsem ti dotaz soukromou zprávou, dej mi prosím vědět, jestli se s tím dá něco dělat. Díky. -
« Re: Re: Re: Re: FM modulátor do auta
OK, díky za vysvětlení, jak to je s demo auty. Jinak se modlím, aby mi neodešlo originál rádio ve Fiatu Idea.
Škoda, že jsem, to nevěděl dříve - vzal bych jí bez toho rádia a dal bych si tam něco standardního. Tak snad vydrží, abych nemusel řešit případnou výměnu. -
"-- skrytý --" 20.04.05 15:18
« Re: Re: Re: FM modulátor do auta
FM modulátor sice funguje, ale celé je to na ho... Vím, o čem mluvím, mám totiž prostřednictvím něho (modulátoru zn. Blaupunkt) připojený super kvalitní CD měnič Blaupunkt (made in Japan!) k autorádiu Mitsubishi. Bylo by to na dlouhé povídání, ale já Ti radím: "Nechoď do toho!" -
« Re: Re: Re: FM modulátor do auta
Viktor: ty se ale bavíš o demo autech, ty jsou samo dealerů, já mluvím o autech z výroby, které jim stojí na skladech, ty patří FIATu. To že rádia ze Stila nejsou libovolně zaměnitelná je fakt, právě kvůli možné nekomunikaci s řídící jednotkou. Code kartu dostaneš, ale ten kód je pouze k oživení po odpojení od napětí, na nic jiného.
Beaver2000: pokud ti to nabízeli za 10.000,- tak to rozhodně nebyl náhradní díl objednaný samostatně, ten stojí 18.000,- a není důvod na to čekat, díly chodí na druhý den, prostě tě chtěli natáhnout a normálně by to vzal z druhého auta. -
« Re: Re: FM modulátor do auta
Nevím, jak to bylo zařízené, možná to rádio s MP3 brali jako náhradní díl a to c CD, co v autě už měl, nabídli někomu jinému s tím, že by mu řekli, jaký je původ toho rádia - že to rádio vezmou z jiného auta byl můj pocit.
Nezdá se mi, že by rádio v jiném autě neukazovalo názvy stanic (z RDS), podle mě musí existovat jasná procedura, jak to rádio vyměnit bez výměny . Nevím, jak to je přesně u Stilo (Visteon), ale u Idey (Blaupunkt) jsem dostal normální cedulku s kódem a postupem, jak oživit rádio (např. po odpojené baterii).
A nezdá se mi, že by ta auta byla majetkem Fiatu ČR. Když jsem třeba chtěl vidět různé prvky výbavy (typicky MP3, parkovací senzory, přihrádka zu stropu u Idey, sklopné sedadlo do stolku u Stila...), nikde mi to nemohli ukázat, protože to demo auta prostě neměla. Prý proto, že ta auta patří dealerům a že by to byly jejich ztráty, protože by to zákazníci nezaplatili. Ale nevím, nejsem v žádném vztahu s dealery a Fiatem ČR (teda kromě toho, že mám Ideu), takže prodejci mohli jen mlžit a vymlouvali se.
Fakt je ten, že najít některé prvky výbavy v salonech nelze a pokud by konfiguraci aut určoval Fiat ČR, dovedu si představit, jak ta auta poskládat, aby se jednotlivé vychytávky mohly ukazovat. -
"-- skrytý --" 20.04.05 14:31
« Re: Re: Re: FM modulátor do auta
to: dunlop
to už neřeším, MP3 source mám notebook, který už používám i v Seicu (mapy, Route66 2003, Excel - km, spotřeba, servisní záznamy a podobné pi..vinky) a MP3 player 256MB to taky jistí, nehledě na to, že notebook má přes USB flashku 512MB a též přehrává filmy na HDD 6GB (sleduje dcera vzadu a je to docela síla třeba někde v Praze na křižovatce, když filmové efekty duní ze Seica - subwoofer v kufříčku):lol:. Ale to jen když někam jedeme všichni. Mě samotnému stačí RadioBEAT 95,3 FM 8), holt už jsem starší generace >:D . -
"-- skrytý --" 20.04.05 14:01
« Re: Re: FM modulátor do auta
To af: To je pravda, docela bych se potom divil, když bych kouknul na servisní štítek v motoru (je tam kolikátého v kolik je auto vyrobeno, jaká série, pro který trh je auto určeno...) a bylo tam napsaný, že mám MP3... A já ho přitom neměl... to bych to šel asi vyšetřovat :-!
to Beaver2000: když budeš používat nějaké takovéhle zařízení, tak musíš mít další MP3 player, který stojí další peníze, a budeš to muset přepínat tlačítky na playeru ne radiu ... Spousta komplikací... -
"-- skrytý --" 20.04.05 13:58
« Re: Re: FM modulátor do auta
to: af
souhlas, takhle mi to bylo vysvětleno u IMOFA: jednotka se musí objednat celá a sólo (bez auta jako náhr. díl) a potom teprve ji vyměnit na daném voze. Mě ani tak neodradily ty peníze, jako to čekání :roll: . To je na mě moc. Už teď jsem nervozní jako tygřice, když ji vezmou mláďata. Ještě 5 týdnů :'-( . -
« Re: FM modulátor do auta
To se prodejcům dost divím, že se pouští do takových akcí, a mění rádia jak na pouti, vystavují se tím možnosti pěkného průseru. Auto je až do zaplacení majetkem Fiatu a pokud si někdo objedná do výroby auto s např. MP3 rádiem jen kvůli tomu aby ho vyměnil, což je přesně popisovaný případ tak za prvé riskuje, že řídící jednotka auta nebude s novým rádiem komunikovat, tzn. nebude zobrazovat názvy stanic na displeji PC, upravovat hlasitost atd. ale hlavně to nově příchozí auto bude třeba za týden chtít pro zákazníka prodejce z druhého konce republiky a oni mu auto nedají, protože mu chybí výbava. A naštvaní sou všichni. Navíc i když auto bez MP3 pak prodá ten dealer, který si auto objednal, tak na to ten zákazník může lehce přijít že nemá výbavu jakou má mít. Já vím, že je vám to jedno, protože se na to díváte z úhlu pohledu toho kdo chce MP3 a je vám jedno kde ho dealer vezme, ale pořád je tu ta hrozba nekumulovatelnosti softwaru a následných potíží. -
« FM modulátor do auta
Zkus conrad.cz, mají toto:
[odkaz]
Jinak si myslím, že tě prachsprostě prodejce vydírá. Brácha uvažoval o tom samém (taky Stilo) a nabídli mu "upgrade" za rozdíl. Vtip je v tom, že objednají auto s MP3 a rádia přehodí. Chtít za tuto práci 6 000 Kč je sviňárna.
BTW, brácha to orig. rádio chtěl nakonec vyndat a koupil si jiné - odečetli 10 000 Kč z ceny auta (Dojáček, Svobodova) -
"-- skrytý --" 20.04.05 13:09
« Re: Re: Re: Examiner + SW
Taky souhlas, asi bych se toho bál, ono je rozdíl rozebrat a upravovat video za 10.000 a bastlit něco na RJ u auta za 400 a více táců, je to také otázkou dokumentace, kterou u nás nějak postrádám, aspoň potom víš, co kde hledat. Pak už by se možná :shock: dalo o něčem uvažovat.
Teď trochu odjinud. Budu mít v MWčko s radio+CD bez MP3. Ono se to tady už dříve trochu řešilo. Můj případ je, že prodejce by byl ochoten provést změnu, ale za celý doplatek 10.000,-Kč s DPH (nikoliv rozdíl cen = 4.000,-Kč s DPH), stávající jednotku celou zaměnit za novou s MP3 s tím, že by jednotku musel objednat u výrobce a tím by se vše protáhlo >:-[] , to jsem odmítl. Takže jsou tu možnosti z vlastních sil: možnost se připojit přes konektor pro JukeBox nepadá v úvahu, sice analog. input by asi fungoval, ale digi komunikace by byla mrtvá, (nešlo by ničím přepnout na tento vstup atd). Vstup od HF :shock: nevím, zda by fachčilo stereo (nemluvím teď o nějakém přizpůsobení atd.) Kdosi to tady nadhodil, tuším m@cic, fakt už nevím. Jediné, co mě napadlo (není to nic světoborného) je mikro FM stereo modulátor. Něco takového nabízi [odkaz]
za 1.100,-Kč s DPH. Má to údajně možnost nastavit 3 frekvence a připojuje se mezi přívod antény a konektor, napájení 12V asi do zapalovače (takže žádný interní zásah do zařízení a porušení smlouvy -> následně konec garance, ale pozor :!: , na můj dotaz (16/4/05) po parametrech zařízení mi bylo odpovězeno (18/4/05), že je prodejce nezná a musí je vyžádat u výrobce. Dosud se neozval nikdo. Pokud máte někdo něco k tomuto řešení nebo máte lepší nápad či zkušenost, budu rád :D. -
« Re: Re: Re: Examiner + SW
No ono je to právě o tom přístupu, kdyby to bylo staré uno tak bych se toho taky nebál, tím chci říct že v německu bude stilo spíš levnější auto tak lidi zkoušej různé věci, u nás je to auto za 30 průměrných platů a proto nebude nikdo nic riskovat. Koneckonců když zničíš navigaci, tak budeš bez navigace ale když ti shoří řídící hruška, tak si bez auta... -
"-- skrytý --" 20.04.05 12:17
« Re: Re: Examiner + SW
To af: To je pravda, já bych do toho nešel... Je ale i spousta věcí, co se taky dělá, i když je před tím varování, že by se mohlo něco zkur***t... Třeba upgrade Connect-Nav+ dělají všichni sami... :-O
to Beaver: Už jsme sháněli ten kabel po celým německým fóru, nic 8-s
Každopádně v Německu jsou lidé, kteří se toho nebojej, a hrabou se úplně ve všem - poslední věc, co se jim povedla - Connect-nav+ umí přehrávat na svém TFT displeji video, dá se použít jako obrazovka pro playstation >:D ... Když jsem viděl fotky rozebrané navigace, která u nás stojí asi 70 tisíc, a na plošňák mezi SMD součástky napájené drátky, to jsem se divil, že se do toho vůbec pouštěj... -
"-- skrytý --" 20.04.05 11:27
« celá diskuze
Už jsem to tady psal, jsem zde nováček a právě proto jsem četl a nyní dočetl CELOU DISKUZI (všech 84-85 stránek) a vychází mi z toho:
1) fandové a fajn lidi
2) diskuze mají téměř vždy řešení
3) provozní=skutečné informace o STILU
4) i přesto, že jezdí STIL málo, je zde bohatá diskuze
5) problémy, které se zde řeší jsou v podstatě maličkosti proti jiným značkám, větších problémů je minimum a jsou srovnatelné s ostatními
6) a to je uživatelský důkaz, že STILO je fakt dobré auto
7) jen škoda, že se to začíná kapku tříštit se STILO.ORG, člověka to nutí sledovat diskuze na dvou forech současně, ale nic proti tomu
Ať nám STILO jezdí 8) -
"-- skrytý --" 20.04.05 11:16
« Examiner + SW
Asi byl nebyl velký problém (třeba taky byl :'-( ) mezi FIATzasvěcenci sehnat SW s kabelem a "vypůjčit si to", ale jak se tady psalo - problém budou ugrady. Co jsem mluvil s kolegy (elektronici), tak se tím začínají zabývat velmi intenzívně, ale pouze pro škodovky (je to logické, jezdí jich u nás nejvíc=velký kšeft s chiptuningem). Nicmémě na takové vychytávky jako jsou blinkry apod. by mohla stačit jedna verze SW :-! . Jen najít toho pravého zasvěcence >:D -
« peľový filter
Ja som si ho menil sám >:D mám síce 1.2 bez klimy ,ale filter by mal byť na tom istom mieste.Ako sedí spolujazdec ,tak treba dať dole kryt zo stredového panelu na ľavej strane pri nohách.Potom som zdemontoval spodný plastový kryt pod otváracím šuflíkom, treba tam zatlačit dnu také malé kolíky v uchycovacích spinkách a potom vám ten kryt sám padne dole. Keď to budete mať odkrytované , tak dole ako končí ventilácia v oblúku , treba odkrytovať taku dlhú tenkú pozdĺžnu lištu, potom už uvidíte kraj peľového filtra a postupne ho vytiahnete von a dáte tam nový :P a stojí Vás to menej ako tretinu :?
To beaver2000 - mě zase plácačky neuráží a dokážu s nima žít. Zejména, když se teď neumažu, když lezu do kufru (Idea v podstatě nemá zadní převis, takže se zadní dveře dost špinily) a děti nejsou jako prasata po nastoupení do auta (mám i přední plácačky).
Jinak mě vycházela Idea dost stejně jako Stilo, ale to bylo před tím, než začal Fiat ČR vyporazdňovat sklady, ale hlavně jsme si po 6 letech s Bravou - automatem zvykli na "bez spojky". A bez spojky je Stilo až jako Abarth, takže zcela mimo mojí ochotu to zaplatit, takže Idea byla jasná volba.