Fiat Stilo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« to Ital: Multijet ?
Pokud máš opravdu Multijet, tak to musí být nějakej prototyp. Nejsem si úplně jistej, ale jako úplně první začal dávat koncern FIAT Multijety do Alfy Romeo 156 a to v 12/2002 ve verzi 103 kW. Do Stila podle mě přišly až po faceliftu 5D (druhá půlka 2003?) taky prvně 103 kW ( s 6kvaltem) verze a až později 88 kW (8v) verze. -
« Stresni nosic na Stilo
Omlouvam se za inzerci, ale majitele Stila by tohle mohlo zajimat.
Prodam stresni nosic na Stilo, pouzivan na 5dverovem modelu, jen asi 2x. Original FIAT. K tomu i nosic na kolo. Nove to stalo asi 7 000,- K prevzeti v Praze. Pokud mate zajem, nabizejte na mail martin.berdych@gmail.com -
« Bez nadpisu
Já jsem také řešil problém s vrzající nápravou. Nakonec jsem rozpustil nastrouhanou svíčku v technickém benzínu a vzniklou směs jsem štětcem nanesl do gumových silentbloků předních ramen. Není to konečné řešení, ale je velmi jednoduché a rychlé a asi tak dva měsíce to vydrží... -
"-- skrytý --" 28.02.07 23:59
« Dotaz
Ahojte chtěl bych se zeptat uvažuju o koupi Stila obsah 1,2 rok 2002 nebo 2003 .Chtěl bych od Vás radu na co si mám dávat pozor při koupi tohoto auta.
Fakt díky za každou radu
Jo a jestli nevite o někom kdo pravě takové auto prodáva.Moc nabídek jsem totiž neobjevil -
"-- skrytý --" 28.02.07 14:48
« Re: Vrzání přední nápravy a další...
To: Mike.rad.: Vrzání přední nápravy je jistě velmi nepříjemné, ale v podstatě nemáš naději odhalit odkud to je. Někdy vržou pryžová pouzdra, někdy tlumiče. Zkus lehce naolejovat pístnice tlumičů a projet to. Pokud to nezmizí vada zde není, ale protože na gumová pouzdra olej nesmí / leptá gumu / tak se to dá pro samotné odhalení zkusit vodou. Hadicí dost silně poilít nápravu, zejména pryžové uložení ramen a pak rychle projet. Voda tomu neublíží ta vyteče a vyschne, ale pokud by to vrzání bylo v pouzdrech tak na malou chvíli poleví. Také se mi jednou myslím že u Lancie stalo že vrzalo horní ložisko Mc.Phersnu. Tam můžeš klidně vzít klíč a zkussit maticí co drží tlumič zatočit jako dotáhnout. Asi to nepůjde ale se změnou polohy by to mohlo, pokud by to tam bylo zmizet. Pokud bys to chtěl odstranit a těžkopádně nehledat tak jenom celková oprava, ale to je vzhledem ke stáří vozu blbost. Ta náprava najezdí ještě nejméně jednou tolik. Pokud se týče klik, asi to někdy někdo namazal nevhodným mazivem, jinak než to rozebrat a vymýt si nepomůžeš. To Ti nezávidím, plastové příchytky zařvou, a někdy i čalounění. Drží to dost strašně. -
"-- skrytý --" 28.02.07 14:34
« Re:
To: Ladis, vstřikovací tlaky jsou asi stejné, píší 1600 barů, jedná se pouze asi o počet vstřiků/zdvih. Pokud se týče udávaných výkonů, kolikrát mám dojem že je to reklamní trik. Ono totiž když se téměř každé auto vezme na brzdu tak se mu naměří větší výkon než udávaný / a Italové jsou s tím přímo pověstní/ a ono je konec konců jedno jestli napíší 115 nebo 120 koní, když je naměří tak nebo tak. Ono stejně ani tak moc nejde o max. výkon jako o točivý moment, proto hlavně ty disely máme. Ještě jsem se schválně díval na řídíci jednotku motoru a je na ní štítek s označením 120 a typové číslo které by mělo být pro Multijet. Pravdou je to že to jede pěkně max.jsem jednou dosáhl 4 450 otáček a dle tacho 220. Od udávaných 210 do již je týrání a trvá mu to již dlouho. Pokud porovnám tachometr s pouličními policejními ukazateli rychlosti tak se mi zdá kolem těch 80 - 100 ty údaje velmi podobné, tak že si myslím že příliš markantní rozdíl v tom nebude. Ještě k tomu 80 końovému motoru, ten měl pevné turbo bez mezichladiče a již se nemontuje / spaliny /. -
"-- skrytý --" 25.02.07 12:35
« Bez nadpisu
Čau.
K té přední nápravě.Píšeš že po kontrole tam vše drží,ale nepíšeš po jaké kontrole.Nejlepší je s tím zajet na technickou na takzvaná mučidla určitě si už někdy byl,tam se pozná na nápravě vše,někdy sem měl obavu že mi ty rázy utrhnou kola ale prověří ti nápravy dokonale a jakýkoli problém v uložení objeví.K té hlášce z počítače myslím jen examinér pomůže zjistit problém.No a kliky: sundat tapecirung vytáhnout ze dveří a rozebrat vše co se hýbe,vyčistit třeba tech.benzínem a zlehka promazat. -
« Vrzání přední nápravy a další...
Zdravím všechny.
Mám 1,2 3D 2002. Přiblížil jsem se už ke 100000km a spokojenost. Mám ale zvukový broblém. Při přejíždění příčných nerovnosti a nebo hupů mi něco vrže v přední nápravě, přesněji řečeno na levé straně. Když zapéruji s autem na místě tak žáný ruch a po kontrole tam vše drží. Co myslíte? Vřže mi stabilizátor přední, silent bloky na ramenu nebo něco jiného? Je to hroznej zvuk a le co do funkce tlumení je vše ok. Další problém mám, že když se teplota dostane po bod mrazu tak mi zamrznou kliky u dveří. Přesně se to projevuje tak, že dveře klikou otevřu, ale ta se už nevrátí zpátky a pak nejdou dveře zabouchnout. Dělalo mi to i loňskou zimu ale myslel jsem si že tam je voda. Letos to udělalo hned při prvním mrazu (stačí -0,5"C ) a auto předtím nebylo na dešti ani nepamatuji. Poslední problém je hláška "ENGINE FALOUT" (snad to dobře píšu) ta se zobrazí vždy když auto je studené, asi tak dvě minuty po startu, jede to ale jak má a hláška po čase zmizí. Dělá to akorát v zimě při teplotě kolem nuly, když to tak dva dny stojí. Díky za radu. Michal -
"-- skrytý --" 24.02.07 15:19
« Bez nadpisu
Ital: Porovnání s hlučností OII - to potěší :-! . Přidávání dvoutaktního oleje - co vím tak tam přidávají jak additivum (myslím že Castrol), tak i krapánek toho oleje, jak moc to je dobré nevím, ale vzhledem k vysoké pravděpodobnosti načepování nekvalitní nafty u nás mi to dosud přišlo jako dobré řešení.
Jenom mám trochu hokej v těch JTD co se dávali do Stila. Myslel jsem, že první tam byly 59kW a 85kW obojí unijet, pak se tam začal dávat i 16V 103kW multijet, poté nějak vyhodili tu 85kW (možná i 59kW ?) a poměrně krátkou dobu tam dávali 74kW, nějak mezitím nabral na síle i 16V ze 103kW na 110kW a myslím, že od konce roku 2005 nahradil tu 74kW právě multijet 88kW....
Ale třeba ta tvá 1.9 88kW multijet z roku 2002 byla nějakou předchůdkyní té 16V 103kW kterou tam nějak začali dávat.
Scháním info právě o tom multijetu, protože bude mít větší vstřikovací tlaky takže to bude asi i více náchylné na kvalitu nafty. Ale jinak s čepováním u Makra+additivum a žádné problémy jsi mě potěšil.
Ať ti to jezdí... -
"-- skrytý --" 21.02.07 14:49
« Re: Přeneseno z 1,2 8V nebo 1,4 8V
To ladis: mám rok výroby 11/2002, a od poloviny roku se začínali montovat multijety. Alespoň to má na deklu hlavy nalisováno. Je to zřejmě jeden z prvních. Skutečně hlučnost a vibace jsou nejméně o polovinu lepší než v Octavia II. Nedávno mě se služební / cca 50 000 km měl ji půjčenou / vezl do nemocnice v Plzni, za běžné jízdy kolem 150 si vedle sebe sedící nemohou ani povídat, musejí na sebe řvát. Za těch cca 70 km mě s toho rámusu bolela hlava. Jinak tankuji většinou u Makra, berou normální naftu z Kralup a přidávám většiou aditivum WYNS. Lít do nafty dvoutaktní nebo jiný olej není dobré, má jiné spalovací teploty a nesnáší takové tlaky které ve vstřkavcím systému jsou. Navíc aditiva zvyžují cetanové číslo snižují pěnivost nafty, atd.což olej neumí. Jinak problém jsem s autem žádný neměl, minulý týden jsem preventivně umyl váhu vzduchu, byla chudák hezky celá zamaštěná ale ještě jsem nepociťoval žádné vady. S autem jsem velmi spokojen, zejména s jeho jízdními vlastnostmi, brzdami, motorem. Uměl bych si představit přesnější a kratší řazení a kratší chod pedálů. Dá se na to ale zvyknout. S velkým úspěchem se s tím dá pozávodit i o něco silnější auta jiných značek. Uvítal bych provedení se 150k motorem, ten by mě vyhovoval lépe. Jinak ale fajn. -
"-- skrytý --" 19.02.07 15:18
« Přeneseno z 1,2 8V nebo 1,4 8V
Ital: Díky za info. A máš multijet 88kW nebo unijet 85kW? Píšeš tu, že máš Stilo 4 roky a to se tam dával ještě asi ten unijet 85kW, ne?
Nelze očekávat úroveň šestiválce MB, o tom není sporu :-! . Pokud je to lepší jak Octavia (II ?) s PD, tak je to dobré...
Na autohit.cz je test Stila Uproad / OII 4x4 a Stilo tam chválí právě za motor (1.9 88kW)...
Additivum – ano to určitě chce, někdo přidává i trošku kvalitního oleje pro dvoutaktní motory, aby se lépe mazalo čerpadlo. Bereš naftu jen u velkých společností (SHELL,OMV,ARAL, AGIP atp.) nebo i u malých? Byl někdy nějaký problém? -
"-- skrytý --" 16.02.07 11:35
« Re:
Ahoj, má 4 roky Stilo 1,9 JTD třídveř. Naprostá spokojenost. Někdo se tu zmiňoval o spotřebě oleje, Fiatské motory si " sedají" do cca 20 000 km pak jsou zcela v poho. do té doby se může stát že nějaký olej vezmou, u mě to bylo do první výměny t.j 20 000 asi půl litru oleje, od té doby ani kapka nazmar. Po těch cca 20 000 km znatelně stoupl výkon a ochota motoru jít do otáček. Nyní ca 65 000 jsem čistil německou váhu vzduchu Bosch, znatelné zlepšení a snížení spotřeby. Kometsu mi ve svolávací akci namotovali také, jedná se o prevenci pro případné prasknutí přední pružiny aby neprorazila pneu. Mylím že to asi není k ničemu ale když to výrobce vymyslel.... Ještě jsem nikdy neslyšel o někom komu by na mc phersnu praskla pružina a to u žádné značky. Stilo je fakt příjemné auto dávající radost z jízdy každým ujetým metrem. Vystřídal jsem v životě hodne moc aut a pokud uvažujeme běžné velkoseriové vozy jsou ti italové skutečně velmi dobří. jsou to auta pro aktivní lidi. -
Mr.Murphy_ 13.02.07 18:11
« Re: Kde jste všichni
Se mi zdá, že tohle fórum nějakou chvíli nebylo v nabídce cafe.auto - chtěl jsem se sem párkrát mrknout a nikdy jsem ho nenašel... Tak nebuď smutný, za chvíli se někdo určitě objeví ;-) (jinak zrovna já ale se svým Stiloušem problémy vážně nemám... ;-) -
"-- skrytý --" 13.12.06 14:15
« Bez nadpisu
@ lewko
... Nema myslim variabilne casovanie (na rozdiel od fiatu)...
Stilo má variátor až od 1,8 16V.
ad Olej - mám 1,4 16V a do 12tis. km (tři výměny) to vždy sežralo 0,5 - 0,8l oleje. Teď je vše OK, mám přes 21tis. km a olej se drží v půlce mezi ryskama :D -
« 1.6
Takze motor 1.6 najazdenych 67.000 zatial bez problemov (ani olej nepapa - neklesa pod pol od vymeny k vymene) (tuk, tuk, na drevo). Som 2.majitel, takze predtym neviem ale zevraj ok. Na aute klasika menene ramena prednej napravy....v ramci zaruky.... (aj ked je to r.v.2003)...motor je fiatacky....
1.6 od Opla sa dava az od roku 2005...mozem porovnavat, lebo ho mame v Astre a je prijemny...ale zere olej (aspon v tej nasej :-( ) ako prasa...cca 1 litra na 10.000 km. V opli nam povedali ze povoleny ubytok oleja je pre ich 1.6ku 0.6 l na 1000km!!!!! ) Nema myslim variabilne casovanie (na rozdiel od fiatu) takze nad 4.000 nema taky "boost" ako fiatacky....ten sa krásne toci az po obmedzovac... ;)
inak este jedna zaujima vec sa mi stala, bol som na zimnej prehliadke a povedali mi ze mi na aute nedali "nove kommesy"- nejake tanieriky na tlmice- a ze sa to dava vramci zaruky...a fakt... o tyzden ma objednali aj to zadarmo namotovali (aj ked auto uz nie v zaruke)...nejake skusenosti s tymto??