Fiat Stilo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
"-- skrytý --" 16.01.06 16:27
« Žárovky H7
Nebaví mně neustále vyměňovat žárovky H7. Nevíte o jakékoliv H7mičcce, která vydrží alespoň dva roky provozu?
Bohužel jsem vždy měnil v servisu, takže nevím jak vypadají, ale nedají se místo nich použít H4 - s těmi jsem jezdil 4 roky bez problémů, svítily celoročně a startoval jsem zásadně s rozsvícenými. Klidně objetuji menší svítivost, protože tohle už mně opravdu s..e. Poslední výměna H7 byla po šesti měsících. >:-[] -
"-- skrytý --" 16.01.06 16:10
« Náprava, SERVIS
Bojím se, že promazání nápravy nepomůže. Nechci strašit, ale mazal jsem dva roky. Potom povrzávání zadní nápravy vyřešily nové silenbloky. Naštěstí v záruce. Elegantně a k plné spokojenosti vše vyřešil servis Fiat Dojáček U Seřadiště, zároveň s garančkou po 40K. Navíc mi vrátili auto s umytým motorem, vyčištěnou přístrojovkou a vyluxovaným vnitřkem, včetně zavazadlového prostoru MW.
Tenhle servis, mně svým přístupem opravdu učaroval. Myslel jsem, že pojmy jako profesionalita, kvalitní práce, ochota, zodpovědnost, najdu v Čechách už jenom jako grafické značky v nabídkových letácích. A vypadá to, že si u Dojáčka pamatují co to vlastně znamená a hlavně co se pro naplnění těchto pojmů musí všechno udělat. Fakt skvělý servis. -
« Re: Re: Stilo Spotreba
Spotreba? dnes som pozrel na palubny, a bola cca 9,6l, ciste mesto, a rezim, zimny start-3-5km, a potom opat to iste.... Zaujimavost je aj to, ze prave po vymene chybnej skrtiacek klapky to ide o cosi lepsie, a aj spotreba je aspon o pol litra lepsia, a motor ide krajsie..vymenili mi to uz sice po zaruke, ale vraj to bola vyrobna vada, platil som iba pracu.
S tych beznych vad mi ostalo uz len vrzgajuca zadna vlecna naprava, co sa uz aj ozyva, tak to necham premazat...
Zmenil som rezim jazdenia, snazim sa drzat otacky nad 2500, vraj je to lepsie pre motor.
poznamka:ci jazdim po meste s lahkou nohou, alebo drzim motor trochu v otackach cca 3000 na spotrebe to prilis nebadat... -
« Stilo Spotreba
Dobry den,dakujem zatial vsetkym za nazory, casom mozno este pribudnu. Ohladom tej spotreby na Stilo 1,6 a zaberu v nizsich otackach, tak pravda je naozaj taka, ze ak sa trochu drzi nad 3OOO tak to ide krasne, a zaujimavost je aj tiez, ze mimo mesta aj pri sportovej jazde, spotreba nestupne extremne nahor, drzi sa na hranici do 8l, co hodnotim na take tazke auto velmi kladne. Bohuzial ta hmotnost sposobuje spotrebu v meste.
Inaksie rovnaku spotrebu v meste cca 10-11l, dosiahli traja rozny vodici a ani jeden z nas nechodil z tazkou nohou..
Dakujem za odpovede. -
« Re: FIAT STilo MW 1,6 Benzin vs. ako znizit spotrebu, chiptu
Já bych to viděl takhle, pokud najedeš za ři roky 30.000 km, tak bych v žádném případě neřešil nějaký chip, nebo dokonce LPG za účelem snížení nákladů na spotřebu, protože se ti to prostě nemá šanci zaplatit. Stilo s motorem 1.6 se holt musí víc točit, pak jede krásně, při tom průběhu km tě přece nemůže zruinovat, když pak budeš mít o půl litru větší spotřebu, kvůli tomu, že to trochu pohoníš... -
« FIAT STilo MW 1,6 Benzin vs. ako znizit spotrebu, chiptuning
Dobry den,
Vlastnime uz skoro 3 roky Stilo MW 1,6,cca 30000KM,z toho polovica mesto,otazka vyuzivam motor cca do 3.500ot.min, a motor nie je az tak pruzny, cim nasledne musite podradit, a tym rastie zrejme spotreba, hlavne mesto, pricom asi najviac sa na tom podiela vysoka pohotovostna hmotnost.
Ma niekto skusenosti s chiptuningom??, resp. prestavbou na LPG? resp. nejaku inu myslienku ako setrit palivo, alebo ako dosiahnut aby bol motor pruznejsi v nizsich otackach??
Dakujem.
PS: inaksie spokojnost, na 20000km vymena tyciek stabilizatora, a 24000km chybnej skrtiacej klapky. -
"-- skrytý --" 12.01.06 22:25
« Spotreba oleje ...
Dnes jsem nasel zajimavy clanek, ktery se tyka spotreby oleje. Uz jsem svuj 1.6 motor skoro zatratil, protoze olej mu docela chutna, ale ted se na to divam mozna jinak. Posudte sami:
"Nežere" olej? Chyba!
(05. 01. 2006 13:00)
Zdroj: Motožurnál
Výměna oleje. Dalo by se říci - banalita. Prostě zajedeme do servisu, což dnes asi udělá většina z nás, zaplatíme příslušnou částku a za chvíli zase jezdíme. To všechno bychom měli dělat pravidelně, existuje totiž termín - výměnný interval. A ten bychom měli dodržovat. Proč?
Začněme dekódováním výrazu: výměnný interval. Jinými slovy jde o počet ujetých kilometrů, po nichž je potřeba olej vyměnit. O něm nerozhoduje, jak bychom si mohli myslet, výrobce oleje.
"Délku výměnného intervalu zásadně stanovují výrobci automobilů, a to po obsáhlých a nákladných zkouškách nejen na zkušebně, ale i v provozu na řadě vozidel. Tyto zkoušky se provádí dokud je motor vyvíjen," vysvětluje Vladimír Matějovský, technický poradce Ústavu paliv a maziv.
Důležité je tedy dodržet při výměně olej doporučený a schválený výrobcem vozidla. Kdybychom použili jiný a s motorem se něco stalo, pak bychom mohli mít problémy při uplatňování případné záruky. A proč vlastně olej měníme? Je to jednoduché, protože se mění jeho vlastnosti.
"Ke znehodnocení dochází chemickými změnami při tepelném zatěžování a oxidací. Následkem toho dochází k zvýšení kyselosti, ale zejména pak zahušťování. Je-li překročena určitá mez, pak je ohrožena mazací funkce oleje."
A to není všechno.
"V průběhu provozu motoru dochází ke znehodnocení také kontaminací palivem, vodou, kovovým otěrem, nečistotami, u vznětových motorů typicky sazemi, které vytváří známou černou barvu. Do oleje se může dostat netěsností chladící soustavy chladící kapalina, a tak dále. To vše znamená nebezpečí pro stav oleje."
Postupně je tedy znehodnocován a s přibývajícím počtem najetých kilometrů se mění i jeho vlastnosti při rozdílných teplotách. To se za extrémních podmínek může v zimě vymstít.
"Při studeném zimním startu v extrémním případě, není oběžné, není čerpadlo schopné nasát takto ztuhlý studený olej."
A co by to mohlo znamenat pro motor asi není třeba dodávat.
Kdo říká, že mu motor olej, jak se říká, nežere, a má z toho radost, ten si neuvědomuje jednu věc. V motoru někde něco špatně těsní a olej je ředěn. Je-li to například benzínem, pak se výrazně snižují mazací schopnosti oleje a může dojít k poškození motoru. Týká se to především starších karburátorových motorů, které v zimě startují na sytič. Ale i u moderních motorů by měl olej ubývat rovnoměrně. Jeho množství závisí na typu a výrobci motoru, ale jedná se řádově o desetiny litru oleje na 1 000 ujetých kilometrů. Někteří výrobci uvádějí očekávanou spotřebu i půl litru. Měli bychom ho tedy pravidelně kontrolovat a doplňovat. Připomeňme, že vždy stejný typ oleje, který je v motoru. A to nemluvíme jenom o nových autech, vždyť se k nám dováží v průměru 7leté ojetiny.
"Pro tato vozidla, ale i pro starší třeba 10 až 20 let, platí jedno zásadní pravidlo: datum narození jejich motoru má odpovídat datu narození oleje, protože už desítky let se vývoj olejů řídí vývojem motorů. To je základní pravidlo. Olej nevyvíjí pro nový motor a příchodem další generace motoru se pro něj vyvíjí nový olej. Datum narození vozu zjistíme z jeho dokladů, ale pro oleje je třeba mít zvláštní tabulku. Například není problém zjistit, kdy vznikaly české oleje jednotlivých specifikací," radí Vladimír Matějovský, technický poradce Ústavu paliv a maziv.
Výměnná lhůta by měla být hranicí, kdy k výměně oleje dojde. Mávnout nad ní rukou a jezdit ještě nějakých pár tisíc kilometrů je zbytečným ubližováním motoru. Stejně k ní bude muset dojít.
"Zásadně se musíme řídit podle instrukcí v manuálu vozidla. Nová vozidla, která mají prodlouženou výměnnou lhůtu,mají současně senzor, který monitoruje zátěž oleje. Nikoliv jeho stav ale zátěž. Podle ní počítač rozhodne, že je třeba olej vyměnit i dříve než bylo plánováno. V takovém případě je potřeba výzvu palubní diagnostiky uposlechnout a olej vyměnit."
V posledních letech se staly módním hitem takzvané long-life oleje. Tedy oleje, jejichž výměnu výrobce automobilu doporučuje až třeba po 30 000 ujetých kilometrech.
"Musí mít pro vůz olej, který je schopen prodloužený výměnný interval snášet."
Protože i tyto oleje jsou znehodnocovány, a čím víc kilometrů, tím větší znehodnocení a větší riziko poškození motoru.
"Tady je nebezpečí větší, protože výměna přichází později. Proto je u vozidel s výměnným intervalem 20 000 kilometrů, ale dnes je to i 30 000 kilometrů, daleko důležitější dodržet všechny instrukce výrobce. Když výrobce automobilu připustí maximální dobu výměny 30 000 kilometrů, tak předepíše tomu odpovídající olej se schopnostmi tuto zátěž vydržet. Potom je důležité olej tohoto typu používat, protože při použití jiného oleje, který nesnese takovou zátěž, by se mohl motor dostat do havarijního stavu."
Sečteno a podtrženo: pro výměnu oleje platí, že je lepší ji raději provést o něco dříve než později.
Autor: Petr Jansa -
« důkladná německá statistika
Ked si to zoberies aj Logan sa po podrobeni dokladnym nemeckym testom prevratil. Aj brzdnu drahu mu v dokladnych nemeckych testoch namerali o 10m dlhsiu. A do tretice v dokladnych nemeckych testoch dopadol CRASH test Loganu uplne inak ako u slendrijanskej nezavislej organizacie EURONCAP.
Takze tie katastrofalne vysledky talianskych a francuzskych aut v roznych nemeckych doveryhodnych rebrickoch je treba brat vazne.
Je to uz raz tak, ta povestna nemecka doslednost sa neda popriet. Uz Goebbels vedel co robil. >:D >:D
Inaksie pristup servisu mam podobne dobre skusenosti ako ty, konkretne Auto Pallazo Kosice, doteraz som s nimi nemal ziadne problemy, a ked som od nich bral auto, vzdy bolo z vonku aj z vnutra uplne ciste, ze asi ani ja by som ho lepsie nevycistil.