Fiat Stilo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
neregistrovaný: "switch625" [.XXX] 03.03.04 18:41
« Bez nadpisu
No já teď nic nehodlám kupovat ale v budoucnu čistě teoreticky kdybych šel do něčeho ojetýho. No a z konkurence se mi líbí Seat Leon ale tam bych šel nejspíš do TDI a to je cenově někde jinde ale je to zase dost rozšířená technika. Stilo 3d v takovej červenej nebo černej barvě(dělá se vůbec v černej?) se mi zdá hodně sexy auto a ta cena okolo těch 340tis. Kč je supr. Do toho bych šel možná rači než do nějakej Fabie,která je o třídu níž. Je mi ale jasný že tenhle motor v takovým autě moc nevydrží. Nebo nemám pravdu ? Kolik máte najeto na vašich 1.2kách? -
neregistrovaný: "switch625" [.XXX] 03.03.04 14:33
« Bez nadpisu
Zdar stiláci napište prosim konečný verdikt na stilo zajímá mě hlavně základní 3dv. verze s 1,2 59kW? A taky sem tady někde dřív četl že motor 1,8 moc nejde(už nevim kdo to psal) tak jak je to? Zlepšilo se to po pořádným zajetí ? Jo a po brně jezdí bleděmodrý 3d stilo parkující u technického muzea není to někoho z vás? zdar. -
« Re: zkušenosti Stilo 1.2 3D po 18 t. km
Zdravim, tak aj ja mam uz za sebou tiez prvy problem. V pondelok bol odstraneny na pockanie za 20 minut. Cely vikend som jazdil bez airbagov, pretoze mi pocitac hlasil airbag failure. V servise zistili, ze na vine bola slana voda, ktora sa dostala zo soferovho koberca az do konektora pod sedadlom. Pocitac je vraj prilis citlivy a vyhodnotil to ako poruchu.
Mam 1.6 Dynamic rok vyroby 2002, vyrobne cislo okolo 222 tisic. Vrzganie palubky alebo dveri nepoznam. Auto sa mi zda velmi makkucke a pohodlne. Jedine "povrzavanie" ale to nie je typicky vrzajuci zvuk vydavaju sem tam skla vo dverach, je to velmi tiche. Celu zimu som mal s tym pokoj, teraz to zacalo zase. Obite prahy som mal tiez, ale som si ich nechal na vlastne naklady (4000 skk) prestreknut a prelepil som to original 3M foliami. Celkovo 100% spokojnost. -
« Re: zkušenosti Stilo 1.2 3D po 18 t. km
Zdravím a přispěji svou "troškou do mlýna" - auto koupené 4/2003, najeto 29 tkm, Stilo 5d 1.6 Active. Dosavadní problémy: 1)nerovnoměrné sjiždění předních pneu - vypadá to, že je to odstraněno, 2) kolaps elektroniky (ABS+ASR+EBD+ESP) - výměna čidla úhlu natočení volantu a ŘJ motoru + úprava ukostření - po opravě perfektní (klepu na dřevo), 3) výměna těsnění PP dveří, 4) hlášení LOW OIL PRESSSURE při startování - vyřešila to výměna oleje při 1. garančce na Castrol 5W-40. Dosud neřešeno: 1) otlučené prahy vzadu před blatníky - bude pozván technik z FIATu, 2) povrzávající PP dveře a kryt zavazadelníku. Jinak jsem - i přes problém s elektronikou - vysoce spokojen, auto jezdí perfektně, spotřeba slušná, pohodlí atp. vynikající. Jen mi je líto bederní opěrky u řidiče a několika drobností, které u r.v. 2003 zrušili. Když jsem měl půjčené náhradní Stilo r.v. 2001, bylo sedadlo řidiče subjektivně o 1000% lepší. Ať vám to jezdí. -
"-- skrytý --" 26.02.04 10:01
« Re: Cisteni klimatizace
Zápach "zatuchliny" po vypnutí klimy není nic neobvyklého ani u zcela nového vozu, neboť právě po vypnutí klimy dojde k tomu, že původně výrazně studený výparník je prudce ohříván proudem teplého vzduchu (ať už v létě zvenku nebo v zimě z radiátorku topení) a svým způsobem začne pracovat jako "vyvíječ páry", resp. smradu. Ale právě tuto fázi je třeba "povinně" absolvovat, pokud si člověk chce zachovat klimu jakž takž čistou: tj. min. 5 min. před ukončením jízdy klimu vypnout (nikoli větrák topení - nejlépe ho naopak pustit naplno!) a "nechat projet čistým vzduchem". Nejvíce plísní, bakterií a dalších choroboplodných zárodků je totiž v automatických klimatizacích, neboť majitelé vozů a autoklimou obvykle vůbec netuší, že by kompresor klimy měli ještě před ukončením jízdy vypnout! PS: To neznamená, že bych byl proti pravidelné dezinfekci výparníku klimy. -
« Cisteni klimatizace
Mate nekdo zkusenosti s cistenim (dezinfikaci) klimatizace. Melo by se to snad delat kazde dva roky. Mam auto asi rok a pul, po lete bych to chtel nechat udelat, protoze uz dnes kdyz vypnu A/C (mam manual) citim trochu zatuchlinu. Myslim, ze to bude treba. Nevite kde to delaji? Dik. -
« Re: zkušenosti Stilo 1.2 3D po 18 t. km
Martinac> musim pochvalit za vyborne shrnuti Stila. V podstate bych se pod to podepsal. Takze poporadku. Mam Stilo 5dveri 1.6, koupene 09/2002, najeto 20 000 km. Povrzavani zadni napravy je obecne znamy problem prvni generace, odstranili mi to v servisu v ramci zaruky. Povrzavani interieru je realita i u me. Podotykam, ze jezdim v praze. Podle me to nema cenu resit, me palubku nekolikrat rozebrali, vrzal mi pruduch pod prednim oknem a bylo to k nicemu, spis to tim, ze to rozebrali zhorsili. Skutecne v zime je to horsi, leto je v pohode. Doporucuji koupit WD40 mazani a na 2 mesice mas klid, takhle to delam ja. Razeni zpatecky jde i me hur, zvykl jsem si kdyz zastavim dat dvojku a pak zpatecku, uplne v pohode. Material na sedadlech opravdu nic moc, mohlo by to byt lepsi. Jinak s tebou v zasade souhlasim. Tady je soupis mych zavad. Vymena zadni napravy kvuli vrzani (resilo se celoevropsky), pak jsem resil vrzani toho pruduchu, coz jsem si nakonec vyresil zminovanym WD40, odesel mi snimac brzdovych svetel na brzdovem pedalu, odesla nejaka spojka na ostrikovacich, takze mi neostrikovalo zadni okno, a sem tam nejaka chybova hlaska elektroniky. Tot vse. -
« zkušenosti Stilo 1.2 3D po 18 t. km
Dovolím si shrnout své zkušenosti se Stilem, které jsem koupil od prvního majitele jako téměř fungl nové (najeto 9 t. km za rok, spíš stálo v garáži). Varianta Stilo 3D, 1.2 16V ACTIVE, r.v. 2002, série 1.
A) jízdní dojmy: robustnost, auto sedí, pérování je tvrdší, při přejezdu příčných nerovností se rázy přenášejí více do interiéru, při manévrech, kdy se auto rozhoupe ze strany na stranu je slyšet podivné pazvuky od zadní nápravy, které se při přejezdu běžných nerovností neprojevují. Boční vítr někdy zlobí, aerodynamika dobrá do 130 km/h, auto je obecně velmi tiché, což ocenil každý, kdo se mnou jel (!, ale viz níže), nad rychlost 130 km/h už turbulentní zvuk proniká do vnitřku o poznání více, ale pořád OK. Posilovač OK, rychle jsem si zvykl na CITY, volant se drží dobře, prostě NO_PROBLEM.
B) motor a řazení, brzdy: motor 1.2 pro klidnou jízdu stačí, při úspornější a přitom dostatečně rychlé jízdě (prům. r. 90 km/h, směs město, mimo město a dálnice) si řekne o 5,6-5,9 l/100 km. Jízdní vlastnosti auta ale svádějí ke šlapání na plyn, a pak spotřeba prudce roste až na cca 7,5 l /100 km při rychlostech nad 120 km/h (otáčky nad 4 tis.). Optimum kolem 6,5 l lze dosáhnout i rychlejší jízdou bez častého předjíždění, lehkou nohou a s rychlostmi pod 120 km/h. Šest rychlostí je fajn, jen občas – když řadím rychle – jsou problémy mezi 2 a 3 stupněm (nejde to lehce, někdy cítím zuby), 6ka je fajn, užívám ji často. Občas problém se zařazením zpátečky, když chci zamknout zpátečku (defend lock). Brzdy OK, již jsem vyzkoušel všechny ty sarapetičky jako ABS, ASR, MSR, funguje to, jen si nikdy nemohu zvyknout na to kopání ABS do pedálu, vždy mám tendenci ucuknout nohou (ale na to je tam Brake ASSIST, jak píše návod...).
C) interiér: poprvé jsem byl ohromen kvalitou, po půl roce už vidím některé výhody a nevýhody. Výhody: přehlednost, ergonomičnost, vnitřek je střídmý ale zároveň hezký, podsvícení (regul.) je hezké, diplay vč. zabudovaného rádia dostatečně velký. Dostatek prostoru vepředu, vzadu to jde. Dostatek odkládacích ploch. Nevýhody: bližší ohledání ukáže, že slícování palubky není OK, přitom myslím, že si Fiat zbytečně komplikuje situaci tím, že užívá na palubku příliš komponent a hodně druhů plastů, což v důsledku vede k očekávaných problémům: za teplého počasí více-méně bez pazvuků, ale při poklesu teplot na cca 5 oC a níže povrzávání palubky kolem středového panelu, výdechů ventilace, občas při skocích na velkých příčných nerovnostech (i při vyšších teplotách) to v palubce silně praskne/lupne (asi si sedne...), občas drnčí výplň pravých dveří. Další praktické nevýhody: nejsem schopen najít optimální posez v sedadle, povrch – materiál sedáků je sice hezký, ale časem se začíná po okrajích třepit a lezou z něj vlákna, stačí mít něco trošku ostřejšího v kapse a už to jede... zlaté staré punto, kde vydržel matroš skoro vše; vytáhnu-li hlavové opěrky na předních sedadlech vysoko a spolujezdec není opřený, pak klepají a dělají rámus; odblokování opěradla a posun předních sedadel jde páčkou ztěžka a u řidiče se mi pravidelně podaří opřít opěradlo o volant tak, že znáčku klakson a leknu se...nejen já...; pogumovaný materiál středního tunelu se lehce poškrábe, stejně tak plasty ve dveřích; vrže pedál spojky; když chci vydělat v kufru kryt, pak to jde ztěžka, podařilo se mi už utrhnout plastový závěs, kam se nasouvá kryt; v létě na nerovnostech (nejlépe testovat na kostkách) občas přední okna lehce drnčí.
D) rádio: asi to nejpříjemnější překvapení: s CD již od výrobce, jsem zcela (!!!) spokojen, hraje mnohem lépe než HIFI sestava ve Škoda Octavia – zde na 1* (a vyřeším tím to občasné vrzání :-)).
E) závady: elektronika téměř bez závad, pouze v zimě když rozmoklý sníh roztaje a zmrzne přes noc se někdy (celkem 3x za historii) objevila hláška o selhání ASR či MSR, ale ta zmizela do 1 s, jen co se čidlo vzpamatovalo, takže vše OK. Pouze 1 problém: klesne-li teplota pod 5 oC, pak při otevření dveří řidiče se nerozsvítí ani světlo ve dveřích ani v autě, popř. s velkým zpožděním, dělá to nepravidelně, a auto má tendenci zamykat automaticky i během 30 sekund po odemknutí (zatím neřešeno, až bude lepší počasí). 1x jsem se nemohl v zimě dostat přes dveře řidiče do auta, sice auto odemklo, ale nešlo vytáhnout zcela kliku, takže otevřeno přes dveře spolujezdce, druhý den již OK (zatím dále neřešeno). Ostatní závady: 0.
F) závěr: atraktivní auto (= 3d; 5d se mi nelíbí, má zcela nepovedený zadek, po faceliftu lepší, ale stejně 3d je 3d, proto i prodeje 3d a 5d jsou v Evropě vyrovnané, což asi u jiných aut nižší stř. třídy není); s hezkým vnitřkem, solidními jízdními vlastnostmi, s minimem závad, na němž mě rozčiluje to povrzávání v interiéru. Bohužel, v tom se Italové ještě stále nestačili poučit od (německé) konkurence. A to jsem si užil s Puntem 1. generace své, ale jemu teda palubka nevrzala (zase něco jiného). Chytil jsem ještě generaci Stila se všema elekt. libůstkami, které mi fungují, a to většina lidí na tom autě obdivuje (zvl. když ještě dodám, za kolik jsem ho koupil). Berte to jako osobní zkušenosti uživatele, nejsem žádný mechanik, a asi jsem nevyčerpal vše, co bych mohl. K autu jsem přísný, protože nebylo zadarmo a já peníze nemám na rozdávání. Taky se pomalu připravuji na první návštěvu servisu, kde jim to hezky všechno sepíšu.
Martin
P.S: A jak u vašich miláčků? Co to povrzávání palubky, dá se to odstranit bez toho, že začne vrzat něco jiného?
-
« no problems
Nazdar Stilaci ! Ja na mojom aute nemam ziadne problemy, dufam ze to nezakriknem. Ventilator motora som este nepocul, dvere sa daju otvorit, elektronika neblbne. V sobotu som vyskusal ESP na pravdepodobne poslednom snehu tejto zimy. Vpalil som na parkovisko pri futbalovom stadione a zvrtol volant. Auto sa samozrejme zacalo smykat, ale ESP okamzite zabralo a nedovolilo ziadne vylomeniny typu hodiny, alebo ze by ma vlastny zadok predbehol .. Zatial plna spokojnost. Pocitac ukazuje dlhodobu spotrebu 6.9l ale mam podozrenie ze je to skor 7.1-7.3 litra. Presnejsie som to meral len raz. -
« Re: červené Stilo MW v Ostravě
No s tema zarovkama je to tak : prava predni je celkem bez problemu (staci odsroubovat matku co drzi nadrzku odstrikovacu a pak se do odkloni a k zarovce se dostanes), ale levy se bez sundani narazniku neda :-( Mam to vyzkouseny menil sem zarovky za Philips Blue Vision 2xH7 4xW5W (parkovacky), pravy predni svetlo sem si vymenil sam a to druhy me komplet stalo cca 200,- u Vavrince, takze pohoda - dostal sem i kafe na 20 minut :-) -
« stilo 1,6 mw
Tak dnes fičím do servisu Nordex v Havířově. 1. Nejdou otevřít LZ dveře. (už asi týden) 2. Domluvit výměnu prasklého čelního skla. 3. Ventilátor chlazení motoru stále běží.
Přijedu do servisu a ouha. Dveře jdou otevřít. Stilo se leklo servisu. (asi v tom mrazu co byl, muselo něco přimrznout) Tak jdu domluvit sklo a ventilátor. Odjíždím od servisu a ventilátor se uklidnil a už opět šlape jak má. Tvrdili, že od soli se nějak zaoxiduje čidlo a to pak ventilátor nevypíná. Teď je u nás obleva, tak to nějak povolilo. Nebo stačí přijet k Nordexu a auto zmoudří. Nordexu zdar.