Fiat Stilo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Poškrábaný lak u zadních prahů
Vím že poničený lak na zadních prazích je problém který bych měl u stila očekávat. Má to spojitost se šířkou pneumatik? Můj šéf má kombíka, pneumatiky široké 195 a prahy má ok. Máte poťukané prahy u pneumatik 195 a nebo jen 205ky? Jo a komby, hatbacky a nebo kupé? (kupuji si právě 1,4 kupé tak abych věděl co mě řeká) :shock: -
"-- skrytý --" 10.11.04 18:25
« Re: Re: Re: 1,6mwe - ladis
To MH: Jo tak to vypadá stejně jako ta 1.6, onehdá zde někdo psal, že poměrně malý rozdíl ve zrychlení z 0 na 100 mezi 1.6 a 1.8 je dán tím, že 1.8 má lehčí převody a k dosažení 100km/h tam je už potřeba zařadit 3-ku. Máš 3D,5D,MW? Jak jsi na tom se spotřebou?
To kejml: Jo diesely točí mnohem míň, také jsem kdysi měl... Škoda že je u fiatu tak velký cenový rozdíl mezi benzínem a naftou. U benzinek je už mezi tím rozdíl minimální nebo vůbec a ten kdo nenajezdí ročně pár desítek tisíc km, tak se mu to nevyplatí. Ale třeba ten MultiJet 1.9 16V to musí být fakt parádní svezení. Další nesporná výhoda nafty je, že když se s tím člověk někde vyválí, tak neuhoří... :-)
To mfilip: Tuším, že máš O1, že? Tam hodně zapracuje turbo (krouťák) a tak lze otáčky takhle ponížit... Myslím, že 1.8T je dobrý motor, když člověk jezdí na pohodu, tak rozumná spotřeba a když se zase chce trochu svést a nebo potřebuje výkon tak stačí sešlápnou plyn (ale pak to tam zase teče 8-s ). Škoda že jí nedávají do O2, 2.0 FSI není plnohodnotná náhrada ten "tah" tam bude chybět a jsem hodně zvědavej na zkušenosti majitelů s tímhle motorem. -
Adyn 08.11.04 09:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,6mwe
Hoši moc se omlouvám, když jsem psal ten rádoby vtipný příspěvek s možnými variantami a-d, nebo e, už ani nevím, tak jsem se samozřejmě dopustil úplného nesmyslu se změnou otáček vs. změnou rychlosti působením změny rozměru kol. Je to samozřejmě blbost a hned další přispěvatel to odhalil. Kupodivu se však na toto téma rozproudila diskuze, která nemůže vést k žádnému rozumnému konci, než tomu že jsem *. Což tímto přiznávám a prosím o ukončení neplodné diskuze.
Nakonec jen poznamenávám, že pokud si někdo chcete vypočítat skutečnou rychlost podle otáček nemůžete počítat s prostým geometrickým obvodem kola, nýbrž s tzv. "odvaleným obvodem" který je nižší (u mého rozměru 187 vs. 181 centimetrů). -
"-- skrytý --" 05.11.04 17:38
« Re: Re: Re: Re: Re: 1,6mwe
ladis: Ano, při sjetých gumách musíš "pro stejnou rychlost" více točit motor. Jenže tohle platí pouze ve vztahu k reálné rychlosti, nikoli vůči tomu, co ti ukazuje rychloměr. Tam je to totiž vztaženo k údaji otáčkoměru vždy stejné!
PS: Abstrahuji od případů "chiptuningu rychloměru nebo otáčkoměru" či "záběhu" některého z těchto dvou měřáků... -
"-- skrytý --" 05.11.04 17:06
« Re: naco olej? :)
U většiny aut je kontrolka na olej kontrolkou tlaku oleje a pokud tedy olejové čerpadlo má odkud olej nasát a vytvoří potřebný tlak tak je to OK. Problém by mohl být s chlazením – olej jak tam všude protéká tam mimo mazání též odebírá teplo a když ho tam je málo tak se tam musí prohnat častěji a tolik se dole ve vaně nezchladí... :-)
Když se rozsvítí kontrolka na olej tak to už může zavánět průšvihem... :'-( -
"-- skrytý --" 05.11.04 16:53
« Re: Re: Re: Re: 1,6mwe
No nevím jak je tomu u Stila, ale u aut běžně bývá snímání rychlosti podle „výstupních“ (jak se točí kola) otáček z převodovky/rozvodovky. Tudíž pokud se mi sjedou gumy, tak sice na stejné otáčky motoru pojedu v reálu o něco pomaleji (je menší obvod kola) ale ukazatel rychlosti bude ukazovat více než ten reál (tedy tu původní hodnotu před sjetím pneu), protože si to bere z těch „výstupních“ otáček rozvodovky a ty musí být při stejných otáčkách motoru, zařazeném stejném rychlostním stupni a neprokluzující spojce přeci stejné, ne? Pokud by se ovšem rychlost snímala nějak jinak a tedy přesněji tak tam to samozřejmě rozdíl dát může, ale bylo by to asi naopak – sjedu gumy – mám meší obvod kola a tudíž pro stejnou rychlost musím více točit motor.... ;-)
Pánové opravte mě pokud nesouhlasíte :-! :-! .
Ještě mě napadá, jestli má Stilo tak chytrou elektriku jak se píše tak jestli se tam v ŘJ nenastavuje i průměr ráfku a pokud nové jezdilo na 15“ a pak byly dokoupeny elektrony 17“ tak to třeba v servisu nastavili...tedy větší kolo, větší obvod a tudíž menší otáčky pro stejnou rychlost.... Ale ty gumy mají zas jiný profil a ten rozdíl v obvodu není zas takový, no nevím... :?: -
« Re: Re: Re: 1,6mwe
ono opotrebenim pneumatik o 6mm moze dosjt ku skresleniu cca 2-3%. Zalezi od rozmeru kola. Na 165/70/13 to bude slusny rozdiel, ale pri 195/65/15 to 3% nepresiahne a to by sedelo 4000-3%=3880 ot. Takze realne to je. Spotreba tiez 8.5-3%-zabehnutie a sme na 7.8l. Sedi to :) -
matuS 05.11.04 15:30
« naco olej? :)
som tu uz pred casom pisal ze kolega kupil stilo 1.8
no, prejazdil niekolko tisic km, isiel na vymenu oleja a ej- z auta vytieklo iba 1.5 litra oleja....
takze evidentne jazdil cely cas bez oleja.
motor, zda sa, ze je v poriadku, jazdi stale tak isto, s tou istou (dobrou) spotrebou....nechapem. ale co nechapem viac je preco nesvietila kontrolka oleja.... -
"-- skrytý --" 05.11.04 13:17
« Re: Re: 1,6mwe
No táákkk klucíí... >:D >:D Osobně bych to tipoval za d) nebo za e), tedy nové nastavení nebo SW pro otáčkoměr/rychloměr a nebo ten špatný odečet. Jiné pneu (nebo ojetí) by nemělo mít vliv na poměr mezi tím co ukazuje otáčkoměr a rychloměr (rychlost bude snímána podle otáček kola), jiná věc by byla, kdyby se rychlost měřila „externě“ třeba jiným autem....
Je tu mimo jiné nějaký majitel 1.8 ? Kolik to točí při 130km/h jemu? Údajně by ta 1.8 měla točit víc jak 1.6 ...
To ROOOM: Kup si raději nové pneu, u pneu z druhé ruky nevíš co má za sebou a guma je to co tě drží na silnici. Může mít prasklý kord aj. a hned to nepoznáš a způsobí ti to třeba jiné problémy na autu a další výdaje a ta otázka bezpečnosti je asi nejdůležitější.... Podívej se po internetových obchodech na pneu, mají tam vcelku dobré ceny. -
Adyn 05.11.04 11:47
« Re: 1,6mwe
Že se snižuje po záběhu spotřeba je zcela normální a v pořádku. Zcela podivné však je, že uvádíš, že ti při stejné rychlosti jinak točí motor - konkrétně: u nového při 140 km/h jsi uváděl 4.000 rpm a u zajetého při stejných 140 km/h je to 3.800 rpm :?: :?: :?:
Vzhledem k tomu, že je při jízdě motor přes spojku, prevodovku, rozvodovku pevně spojen s koly není možné aby se měnily převodové poměry. Jediná možná vysvětlení jsou ta co jsem popsal dříve :roll: -
Adyn 05.11.04 08:38
« Re: stilo 1,6 mw
Tobě není divné že se ti změnily po zajetí převodové poměry? To by znamenalo, že se stalo něco následujícího:
a) změnil se ti počet zubů v převodovce (min. na pátý stupeň)
b) ve vyšších rychlostech ti přestala prokluzovat spojka, resp. hnací kola
c) výrazně se ti změnil rozměr pneumatik
d) změnila se přestnost rychloměru, či otáčkoměru
e) špatně ses podíval.
Co si myslíš ty, že se stalo? -
« stilo 1,6 mw
Ziaden chiptunning ja bezne jazdim okolo 140 km (cca 4000 ot) na zaciatku bola spotreba 8,5 l /100km teraz ma pri 140km (cc 3750 3800 ot) a spotreba je 7,8l ked som isiel na dlhu trasu spravil som na plnu nadrz asi 780 km pri rychlosti 110 - 130 km pri 2 ludoch a plny kufor (ktory je dost velky javascript:emoticon(':D')
Very Happy )