Fiat Stilo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: FIAT
Ad Derbiman: presne tak, ak sa situacia nezmeni, budem nabuduce kupovat Fiata u vas v Cechach.
Ad. Max
Inac na SK zaznamenala Skoda zase silny pokles, tentokrat z 38% na 31%. Som zvedavy ako to v tlacovej sprave zase zakamufluju, normalne sa na to tesim. Minuly rok vydala Skoda CR vyhlasenie, ze "pokles predajov na SK bol v sulade s celkovym poklesom predaja aut na SK", pricom pravda bola taka, ze pokles zapricinila Skoda, totizto vsetci ostatni dohromady mali narast. -
« Re:
Prave som zachytil, ze v CR su najlacnejsie auta v Europe {najdrahsie v Dansku}, tak ta cena bude asi aj tym. U nas v SR ta dominancia skodovky {aj ked je} neni asi az taka ako v CR, preto je tu priestor aj pre ine znacky, z ktorych ma fiat najlepsie ceny. To sa asi tyka aj uzitkovych aut. -
« Re: Re: Re: Re:
Nezbývá než doufat, že Fiat vyzkouší na Slovensku stejnou taktiku jako u nás. Cena v ČR začíná na nějakých 367 tis. CZK, takže to odhaduji na nějakých 460 tis. SKK. DPH máte jestli se nepletu stejnou, máme společný distribuční sklad v Polsku, takže i distribuční náklady budou prakticky stejné. Proč ta auta na Slovensku prodávají dráž, nechápu (ostatně jako některé další kroky Fiatu ČR, jako třeba Idea LUV).
Jinak české statistiky prodeje jsou na www.sda-cia.cz a lze se dobrat i prodejům jednotlivých typů aut (přes třídy). -
« Re: Re: Re:
Co sa tyka Idei pisal som o slovenskom trhu, tu vo fiate mi potvrdili tie slabe predaje, ale cena je zatial dost vysoka { u nas okol 490 tisic}. Chcel som len naznacit, ze napriek krasnemu dizajnu a super motorom si Idea tiez velmi tazko hlada zakaznika. Mne osobne sa zda, ze na Slovensku sa fiaty predavaju lepsie ako v Cechan, neviem...Pandy a Punta su tu doslova vidiet vsade, Stil po tych akciach je tiez vidiet viac, ale samozrejme dominuju skodovky s vw. -
« Re: Re:
Maxi, už jsem to tady psal - Stilo má dle mého švih pouze v 3dveřové verzi - 5dv. + MW podle mě nic moc není. Ta auta mají velkou užitnou hodnotu, o zpracování nepochybuji, ale když jsem se posadil do Stila z Bravy, tak mi to auto přišlo fádní. Tím nechci říct, že by to auto bylo špatné nebo nekvalitní - týká se jen a pouze designu. Idea má podle mě šmrnc, to auto mě přijde čistě udělané (ale každá liška chválí svůj ocas, že...). Ale to vše jsou mé subjektivní náhledy na věc, nic víc
Idea se začíná prodávat i na českém trhu (btw, podle všeho se jí loni v Itálii prodalo víc než krátkých Stil) - v prosinci měla stejné prodeje jako měla Meriva - takže bych ty prodeje tak špatně neviděl. Marná sláva, lidi si auto vybírají podle "Cena od..." a Idea ji má vyšší než přímá konkurence. Že tam je ten milion drobností, které u konkurence je nutné tvrdě zaplatit (a bez kterých auto tohoto formátu nemá smysl kupovat) a výsledná cena je vyšší než u Idey, lidé často nezjistí. Když Fiat cenu snížil, prodeje vylétly nahoru - tuším 96 aut za loňský rok, nějakých 35 z toho je listopad a prosinec... -
« Re:
Nerozumiem, vkus mozeme mat rozny, ale aby tu niekto pisal, ze dizajn Stila je sedivy, vo vsetkych testoch mu skutocne vycitali vsetko, ale dizajn hlavne 3D sa pacil vsetkym {5D po facelifte je tiez pekne} a ze neni dost taliansky tak to uz je naozaj smiesna vytka, podobne auto ako 3D na uliciach neuvidite a tu bude niekto pisat, ze to auto vyzera ako Passat... Ja som dokonca cital testy, kde mu vycitali moc extravagantny taliansky dizajn. Prave kvoli tomu talianskemu dizajnu som si to auto kupoval. Napr. taka Idea je velmi pekne auto a tie predaje su nazaj biedne, ale z pohladu niektorych diskutujucich by som ten dizajn tiez neoznacil ako typicky taliansky, ale co je potom taliansky dizajn? To je vec nazoru, ale aj v beznych rozhovoroch, alebo aj na ulici som sa nestretol s nikym komu by sa to auto nepacilo. Jedine vacsinou ludom vadi, ze je to Fiat a casto sa stretavam s nazorom, ze Fiat nechcu lebo je kazovy. Ani jeden s tych ludi vsak Fiat nevlastnili. Rozpraval som sa s jednym talianom, ktori si kupil Megan a ten mi tiez povedal, ze fiaty su zle auta {nikdy vsak ani jeden nevlastnil a za ten 2 rocny Megan TDI vysolil cca 16 tisic euro}. Neviem ci som na spravnom disk. fore..... -
"-- skrytý --" 13.01.05 07:26
« Re.Re:Re:Re: Interier
Mě se osobně interiér také líbí, navíc jsem si jej obohatil navigací, takže když někoho vezu a nebo si někdo vozidlo prohlíží, je velice překvapen pohledností a uspořádáním palubní desky. Akorát se hrozí mnoha lačítek a páček - mám i tempomat. Musím zaklepat na dřevo, ale zatím (1,5 roku v provozu) mi vše lícuje. Kritizovanou "kvaltpáku" jsem si nechal vyměnit za tu příplatkouvou, která je kratší a velmi elgantní (myslím že se tak i jmenuje). Dále jsem si ješte nechal dát hliníkové pedály, tak že to působí i sportovně. Zatím jsem se setkal jen s kladným ohlasem (pokud ovšem nešlo o nějaké "pochlebování", ale nevím proč). Rovněž se připojuji k názoru, že interiér nejen působí velkým dojmem, ale i opět názor těch co jsem vezl, byli velmi překvapeni, kolik je tam místa a to i v oblasti nohou na zadních sedadlech. Takže i interiér byl jeden z hledisek, které jsem kromě technické vybavenosti posuzoval (mám Dynamic 1,8 ). Zatím jsem spokojen až na jednu vadu, kterou jsem již dříve popisoval, ale pořád doufám se jí podaří odstranit (za chladného počasí svítí kontrolka ESP a ASR, včetně zápisu na displeji). V pondělí to přistavuji do jiného servisu, tak jsem pln očekávání. Jinak na tuto závadu jsem to měl minimálně 5x v "domovském" servisu a tam nebyli schopni závadu odstranit. Tento "nový" servis mi dává naději a opravy se nebojí. Tak uvidím. -
« Re: Re: Re:
Nevím, interiér Stila mě za srdce nechytil (tím nevrdím, že by byl ošklivý, nepraktický, nebo něco takového). Po přesednutí z Bravy mě prostě přišel bez nápadu - nic víc.
Jinak Fiat interiéry poměrně podstatně ztmavil - mám Ideu vyrobenou v říjnu 2004 a spodní část je výrazně tmavší než měly demo vozy (z února 2004). Na druhou stranu světlý interiér opticky zvětšuje. Při zkoušení aut jsem během 2 hodin seděl v různých autech a přesednout ze světlého interiéru do tmavého byla změna k horšímu. -
"-- skrytý --" 12.01.05 19:47
« Re: Re:
souhlas, bohuzel jsem byl nucenej jit taky do svetlyho interieru u 5-ti dverovy verze (ano, ja vim, 3dv je hezci :roll: ) a moc prakticky to tedy neni. Jinak po namontovani loketni operky (mam 1.6 Active) nemam k interieru jako takovemu moc pripominek. (licovani neni vsude na 100%, ale to jsem ani necekal :-) ) Ano, saltpaka mi zprvu pripadala silene dlouha, ale mam ji v kuzi, takze jsem si zvykl pomerne rychle. -
"-- skrytý --" 12.01.05 14:45
« Re:
Souhlas, interier stila je super (rozhodne lepsi nez exterier zvlast u 5dv. verze :'-( ). Mam jen dve drobny vytky, moc se mi nelibi soucasny svetly design na dverich a sedadlech a taky by mohla byt o neco kratsi a hezci radici paka (neco jako je v abarthu se selespeedem). -
« Bez nadpisu
Podla mna je Stilo v interieri najkrajsie auto v segmente. Sedel som aj v 307 aj v Meganovi (co bol tiez kandidat na kupu) ale prave Megane sa mi vo vnutri moc nepacil a bol mi maly.
Ujo ma Bravu, takze mozem trochu porovnavat a Stilo je podla mna vo vnutri stale "italsky" prijemne a utulne ale zaroven dospelejsie a elegantnejsie. Za interier ma u mna 1. Inac kladne hodnotenia interieru dostalo Stilo zatial od kazdeho koho som viezol.
Inac s autom som uplne spokojny, kupu nelutujem, uz sa tesim na Stilo II. Pri vybere rozhodol faktor value for money zial nie az tak design ako bolo u Fiatu zvykom.
VW, SKODA vypadli kvoli motorom, interieru, miestu, P307 bol drahy a Megane co bol jediny vazny kandidat sa mi tak nepacil a na moje rozmery mi bol pritesny. -
« Bez nadpisu
Stilo má podle mě zajímavou jen záď 3dv. verze - zbytek je šeď, Multiwagon také nepatří mezi krásná kombi. Brava/o bylo výrazné ze všech stran, uvnitř vypadalo podle mě lépe než Stilo (bavím se teď o tvarech). U Stila se nejdřív musím podívat na logo, abych poznal, že to je "ital". Osobně zde vidím nízké počty na italském trhu. Tím v žádném případě netvrdím, že to je špatné auto, jen že ho trh (italský) nepřijal... A podle mých odhadů ten odstup Stila od Golfu je větší než 1 000 aut.
A Idea? Nemyslím si, že by se prodávala nějak špatně - vzhledem k tomu, že auto zadané do výroby 2.9. 2004 a upřesněné někdy 20.9. 2004 se na pás dostalo až 27.10., tedy téměř po 2 měsících, tak mi nepřijde, že by výrobní linka čekala na objedávky. I prodeje Idey v Itálii jsou prakticky stejné jako u Merivy, po započtení dvejčete Lancia Musa suveréně vévodí své třídě (v Itálii).
Fakt je ten, že (jestli se nepletu) v souvislosti s Ideou padlo číslo 100 000 aut za rok, ve výrobě je od podzimu 2003 a na konci října jich bylo vyrobeno necelých 67 000. Jestli to byla plánovaná výroba první rok, jestli to je jen Idea, nebo i Musa, to si už nevybavuji. Jinak, doporučuji, je to fajn auto.
Kdyby to bylo jako u těch pekáčů, tak tam se za 1.500,- vymění páčka a aktivuje se to v ŘJ.
Dík k.