Fiat Stilo

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT

  • 00 Reagovat !

    foto

    10.03.05  16:15

    « Cidlo teploty

    Tak to mam asi taky problem. Mam Stilo 9/2002 a teplomer mi v zime trvale ukazuje nesmysly. Tedy, ukazuje OK, kdyz do auta nastoupim, ale po nejake dobe jizdy, pocitam kdyz se nekde neco prohreje zacne i v minus 10 ukazovat treba +2. Dela to od zacatku, dokonce mi to menili, bez zjevneho vysledku, takze se zda, ze se to proste odnekud ohriva. Nerekl bych, ze se tim ridi ridici jednotka, ale kdo vi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.03.05  15:58

    « Re: Čidlo teploty

    Kdysi mi na Astře ukazoval teploměr venkovní teploty za mrazů 10 st., 20st., pak už 30st a nakonec snad 90st. :-))) Bylo prosolené to čidlo a tak po výměně to bylo zase OK. Nicméně předpokládám, že řídící jednotka se tím neřídí, to by bylo špatné.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.03.05  11:38

    « Příčníky Thule 755

    Zdravím!
    Zkoušel jste někdo připojit příčníky Thule Rapid 755 na podélníky StiloMultiwagon?
    Máte-li někdo tu zkušenost, případně doplněnou o foto, podělte se o ni...
    Díky!
    BobS
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.03.05  17:18

    « Stilo MEETING 19.3.2005, Brno

    Vidím, že je spousta věcí, o kterých bychom si mohli popovídat ohledně našich Stilounů >:D
    Kdyby měl někdo zájem, přijeďte se podívat 19.3. do Brna na meeting www.stilo.org , kdo z vás to nemá moc daleko... I když vzdálenost nemusí být takový problém, přijede i jeden člen našeho diskuzního fóra z Německa :-! .
    Další informace [odkaz]
    *** visit www.stilo.org ( diskuzní forum ) ***
    *** My Stilo photos ***
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.03.05  17:13

    « Čidlo teploty

    Dnes ráno bylo lehce pod nulou, ale palubní teploměr tvrdošíjně ukazoval teplotu kolem +5 st.. Volal jsem do servisu. Označili to jako dost vážnou závadu, zřejmě se z toho čidla berou údaje nejen pro klimu ale i pro řidicí jednotku motoru. Objednají čidlo nové a vymění to. Že by jen tak náhle odešel termistor? Stalo se to někomu z Vás?
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.03.05  20:19

    « brzdové destičky

    Když mi měnily teď ty destičky tak mi to také mazali tou vazelinou. Je to tak aspoň psané ve faktuře. A říkal mi to i technik. Doufam, že to tam dali.
    Musím si vytáhnout ten účet ze servisu a dám vám ho k dispozici na posouzení.
    Zdar.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.05  13:51

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    Místa aplikace měděné vazelíny:
    - styk krajů destiček se třmeny, event. s perky ve třmenech v tzv. vodítkách;
    - styk plochy destiček s pístky/třmeny;
    - styk destiček s pružnými plošnými podložkami, pokud jsou použity;
    - vnitřní prostor pístků (pokud jdou montovány "dnem dovnitř");
    - vodítka třmenů, pokud jsou "otevřeného typu" (u "těsněných" gumovými manžetami je lépe použít tepelně odolnou grafitovou vazelínu, která je - na rozdíl od měděné - skutečně mastná a navíc zabraňuje pronikání vody do uzavřených čepů brzdových třmenů);
    - místa vzájemného styku pohyblivých částí ovládání ruční brzdy u zadních třmenů.
    To vše pochopitelně předpokládá uvolnění třmenů a demontáž destiček. Kromě toho je vhodné pod prachovky kolem pístků vstříknout dávku WD-40.
    Dále je v případě montáže nových/stočených brzdových kotoučů nutno rovněž měděnou vazelínou oddělit plochy styku kotoučů s náboji kol (plochy předem důkladně očistit od rzi a jiných nečistot!).
    Dříve se měděná vazelína sháněla opravdu těžko, dnes už to není takový problém (občas mívá např. OBI, ale měla by být hlavně v prodejnách autopotřeb a náhradních dílů). Existuje ve spreji (vhodné pro nástřik na styčné plohy kotoučů/nábojů kol) a v tubě (na brzdové destičky a jiné elementy).
    Prapůvodně byla ovšem "vymyšlena" pro mazání závitů tepelně zatížených spojů (kotle, výfukové systémy atd.), aby tyto spoje šly snadno i po čase rozebrat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.05  11:58

    « Re: Re: Re: Re:

    To Mitsi: mohu vedet v kterych mistech presne aplikovat tu medenou vazelinu? A je ta vazelina bezne k dostani?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.05  09:40

    « Re: Re: Re:

    To ladis: Rozpadající se materiál otěrové vrstvy brzd. destičky je důsledkem přehřívání (obvykle permanentního v důsledku stálého "přibržďování" - deska vázne ve třmenu, nevrací se pístek event. vázne celý třmen); odlupující se třecí materiál od základové ocelové desky je obvykle zase projevem výrobní vady či "přebržděných" destiček, které už byly silně opotřebované a nevydržely nápor tlaku pístku (postižena bývá právě jen destička na straně pístku, kde je minimální styčná plocha mezi hranou pístku a destičkou, zatímco opačná strana, kde je destička opřena o větší dosedací plochu třmenu, bývá v pohodě).
    Tolik vím a v praxi jsem x-krát viděl. Proto se stále domnívám, že Tě prostě "houpou", a pokud v dobré víře činí to, co činí (tj. předčasně mění destičky), tak prostě jen likvidují následky, aniž by zkoumali příčiny.
    PS: Všechny pohyblivé části brzdového ústrojí by se měly mazat měděnou vazelínou (vydrží 1100 st. C!) před a po zimě. Pak by se totiž nemělo stávat to, co je popsáno shora (váznoucí destičky, třmeny...), a nebylo by ani nutné předčasně měnit destičky. Kdo to ale takhle dělá, případně kdo vůbec ví, že by se to mělo dělat?!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.03.05  00:35

    « Re: Re:

    To Mitsi: Jak jsem slyšel, tak podávám... Mám to od dvou nezávislých zdrojů, nemají důvod mě lakovat a nežijou ze mě - spíš obráceně dělám pro ně soft. Jeden z nich se pohybuje mezi auty celý život a ví toho o tom skutečně hodně. Já tomu docela věřím (střídání vysokých a nízkých teplot, voda, mráz...), přijde mi to logické a také jsem právě na dříve zmiňovaném Tipu měl jednu destičku, kde byl materiál odloupnutý od kovu - možná náhoda, možná výrobní vada, možná zub času... kdo ví? :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.05  23:15

    « Re:

    Nikdy jsem neslyšel nic o tom, že by brzdové destičky měly nějakou "časovou" životnost. Podle mne si prostě někdo bohapustě vymýšlí!
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.03.05  23:08

    « Bez nadpisu

    to Ladis, Rands
    Mé brzdové destičky budou mít v dubnu 2 roky. Tedy mohly mít. Už jsou vyměněny. Dávám také přenost bezpečnosti. Vysvětluji si to i tím, že fiat bude bez poruchy a proto si chce servis vydělat! >:D
    A k těm žárovkám. Já mám h7. A i tak praskaj. Tak nevím co je příčina. Uvidím až tam namontujou ten opoždovač. Udělají to v rámci záruky. Tak se nechám překvapit.
    A hned tam přidám i ty škrtící klapky. Zítra tam hned zavolám ať to fičí. V dubnu končí záruka, tak to musí být tuty.
    Ta záruka je, ale podezřele krátká. Obvykle bývá 3 roky nebo 100 tis. km. Snad to nebudem potřebovat.
    Ať to jezdí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.05  16:24

    « Re: Re: Re: Stilo MW

    To ladis : No já si myslím že jo, už jsem tedy naštěstí dlouho v žádném Fiat servisu nebyl, ale takhle když jsem jel občas kolem, tak jsem viděl až takhle velké slevy, i na MW. Říkám, jenom skladovky, a určitě ještě něco sražíš přemlouváním :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.05  10:28

    « To r.c.

    1. Přední destičky mají jsou napojené na indikátor opotřebení. Já si prostě počkám, až se to rozsvítí. Mám 45.000 a zbývá na nich tak 5 mm materiálu.
    2. Zásadně startuju s rozsvícenými světlomety a žárovka mi zatím praskla jen jednou, asi před 2 týdny. Teď se chystám vyzkoušet nové H7. Údajně mají o 50% vyšší svítivost a prodejce mi přitom garantuje 5 let záruku (www.autodoplnky.cz).
    3. Vyčištění škrtící klapky je, jak vidno, celkem běžný servisní úkon. Zřejmě to nebude nic časově ani finančně náročného, mě to dělali v rámci záruky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.05  23:22

    « Re: Re: Re: stilo 1,6 mw

    to r.c. : Pro oči nevidím... Titulek 1.6 MW - takže ty tvoje brzdové destičky nebyly starší víc jak 2 roky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.05  23:18

    « Re: Re: Stilo MW

    To Dunlop: Těch 120 tisíc sleva je i na Stilo MW? To by mě docela zajímalo.... Kdy? Kde? Jak? :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.05  23:13

    « Re: Re: Re: stilo 1,6 mw

    to r.c. : No koukám na to a je tam uvedeno "Náklady na servisní prohlídku". Podle mě by to mělo být i s materiálem co je předepsaný v těchto km měnit. Když by to bylo jenom za práci, tak to by vycházelo tak na 9h (4000Kč a 450Kč/h jak tam uvádějí průměr).
    Kolik roků ty brzdové destičky měly? Myslím, že je dobré je měnit i když nejsou opotřebované tak nejdéle po cca 4 letech. Ten materiál různě nasákává, je tam velká změna teplot a postupně se zhoršují jeho vlastnosti. Známí v servisu mi říkali o maníkovi který na jedněch najel přes 100 tisíc a když je vyndali, tak se rozpadly... Ta bezpečnost za to rozhodně stojí! Když jsem měl před lety coby študent ojeté Tipo tak mně při výměně desek museli stočit kotouče a když to stočili bylo to už kousek pod hranicí co mohou být. Hodně jsem zvažoval jestli koupit nové, nakonec jsem se pro to rozhodl a myslím, že mi to později zachránilo život. Nikomu nepřeju ten pocit, když jede z kopce má v autě další 4 lidi a musí dobržďovat za traktor a proti jede kamion a přesto že stojí na brzdě co to dá, tak si auto tak zvolna zpomaluje (přehřáté brzdy, za chvíli to pak zas bylo OK). Brzdy v Tipu asi nebyly nic moc... Ať to jezdí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.05  22:39

    « Re: stilo 1,6 mw

    jo, vlhko ve svetlech, toho jsem si vsiml velmi zahy....je jasny, ze to zivotnosti zarovek nepomuze....auto jsem kupoval 10/04, ta vlhkost tam byla prakticky hned....
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.03.05  22:36

    « stilo 1,6 mw

    A ještě malý problém. Už jsem tady o tom trochu četl. Když je studený motor nechce se autu moc jet. Musím ho dát do otáček. Někdy se mi i stává, že stojím na rovině chci se rozjet a auto chcípne. Auto je prázdne, rovina, nestačím ani pořádně přidat plyn. Píšete, že nechat vyčistit nějakou klapku? Jak dlouho to budou dělat?
    A ještě. V posledních 20tis. km mi odešla 4x tlumící žárovka. Při 40 tis. pravá, při 50 levá, při 60 opět pravá, a teď 61 opět levá z pohledu řidiče. Máte nějaké problémy? Mají mi tam montovat nějaký opoždovač zapínání světel. I když světla zapínám až po nastartování. Jak jsem si, ale všim na cestách tak snad každé 10 auto má prasklou žárovku. Jestli má na to i vliv počasí ? Zdá se mi, že mám ve světlech i trochu vlhko. Jsou jakoby orošená. Co vy na to.
    Ať nám to jezdí. R.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.03.05  22:27

    « Re: Re: stilo 1,6 mw

    to Ladis:
    Zdravim. Ještě k té ceně za prohlídku při 60 000km. V tom časáku píšou orientační cenu 4000,- Ale to bude asi bez materiálu, oleje ... To bude asi jen za práci? Co? Díval jsem se jak jsou ojete brzd. desky a vpředu mám 4mm a vzadu 6mm. Myslím, že bych na tom ještě něco najezdil né? Někdo tady psal, že to měnil až při 80 000km Aspoň mám větší pocit bezpečí !!!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…