Fiat Stilo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
"-- skrytý --" 03.04.05 23:03
« Bez nadpisu
Origoš nosič zavazadel na Stilo jsem pořídil při koupi nového vozu za 5600 kaček bez DPH /tedy plus 19 procent/. Jinej bych nekupoval, tento vypadá dobře a nezpůsobuje při jízdě velký hluk, takže ho můžeš nechat na voze celej rok. Taky k tomu mám i držák na lyže, který se k nosiči velmi snadno přidělá. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALU kola a pneu - vliv na podběhy a
Jo tak to mam asi smulu, Lucembursko je zase flak cesty:)) Ale pripadne, myslis, ze kdybych se rozhodl do neceho podobneho jit, ze bychom to mohli spolu poreshit? Pripadne se kontaktovat atd? Mozna lepsi znat alespon castecne "nekoho od nekoho", nezli oslovovat tuningovou firmu zcela nahodne. -
« Hagusy
Zdar lidi, mate nekdo zkusenosti s nejakym stresnim nosicem na Stilo 5dveri? Potrebuju vozit kolo a resim jakym zpusobem. Bud nejaky stresni nosic, nebo mozna to, co se dodelava, aby se kola vozili vzadu pripevnene k zadku auta. Netusite co stoji nejaky originalni, pripadne znackovy stresni nosic? Jak vozite kola? Diky -
"-- skrytý --" 03.04.05 12:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALU kola a pneu - vliv na podběh
Mitsi: Jistě, to je pravda. Ale Stilo je na 17" stavěné, jsou zapsané v technickém průkaze, dají se dokoupit jako příslušenství...
A co se týká jízdních vlastností, sám mám ALU 15" a když sem jel s autem na ALU 17", bylo to trošku o něčem jiném... Chápu, že pro toho, kdo jezdí normálně, podle našich předpisů, je to jedno, ale bál bych se projíždět dálniční zatáčku ve 220km/h na patnáctkách :-!
Platí to, co jsem napsal dole - do ČR bych bral jako optimální velikost 16" ;-)
Mimochodem, pokud si přiobjednáte k autu z výroby 17" kola, dostanete jiná jen ta kola, žádné větší brzdové kotouče, jiné odpružení nebo tak se nekoná... -
"-- skrytý --" 03.04.05 10:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: ALU kola a pneu - vliv na podběhy a
Montáž výrazně širších kol (teď hovořím o kompletu ráfek / pneumatika) v porovnání s tím, na co byl ten pozvozek stavěn, přináší bez dodatečných úprav podvozku (změny pružin, tlumičů, nastavení geometrie a nejlépe konstrukční úpravy) VŽDY podstatné zhoršení jízdních vlastností: auto nedrží stopu, je extrémně citlivé na nerovnosti vozovky (teď nehovořím o komfortu), vyjeté koleje, boční vítr, řízení je nekorektní atd. Kromě toho nestíhají brzdy (v důsledku mnohem větších neodpružených hmot ztrácí pneu kontakt s vozovkou; hmotnost vozu se rozkládá na mnohem větší styčnou plochu pneu / vozovka, tudíž se dostává mimo rozsah vhodného plošného zatížení, gumy a prvky zavěšení kol se mnohem rychleji opotřebovávají, extrémně rostě hlučnost, ztrácí se komfort, zvyšuje se spotřeba a zhoršuje dynamika, zvláště u slabších motorů.
Závěr: Kromě estetického hlediska neshledávám VŮBEC žádné plus!
PS: Nejzásadnější, nejjednodušší a současně nejlacinější změnu jízdních vlastností k lepšímu přináší výběr vhodných pneu!!! -
"-- skrytý --" 02.04.05 20:19
« Re: Re: Re: Re: Re: ALU kola a pneu - vliv na podběhy a blat
Předpokládáš špatně >:D Stříbrný Stilo (1.9 JTD 115 + chip) je německý, žlutý (2.4 20V) je lucemburský. Co jsem s ním mluvil, tak si všechno na autě dělá sám, pracuje v tuningový firmě, a do Stila je celkem blázen :)
Jinak 1.2 je super motor 8) -
« Re: Re: Re: Re: ALU kola a pneu - vliv na podběhy a blatníky
Yeah, Abarth, tak to ta vnejsi uprava k motorizaci sedi:) Ja se osobne pasuju na tezkotonazniho tuzéra, nikoli tunera, pac v mym kanarovi dejcha 1,2 sípátko:)))))))) Ale mam pocit, ze na zabiti se staci i tech 192 kmph, co z toho vyrazim na dalnici. Tak at aspon potom litaj hodne daleko i nejaky ty pekny spojlery. Ten tvuj kamos to kridlo sehnal v CR bo si ho nechaval dotahnout z ciziny? Pripadne za jakou cenu ho dostal? Ja prave uvazoval o dovozu, fakticky vzato je tuten tvuj kamos prvni Cech (predpokladam), na jehoz aute to vidim. -
"-- skrytý --" 02.04.05 13:04
« Re: Re: Re: ALU kola a pneu - vliv na podběhy a blatníky
17" pneu po Praze - bez snizeni to asi pujde, ale na kostkach / tramvajovejch kolejich musis jet pomalejc, ja si myslim ze do Prahy jsou 16" idealni kompromis.
Jinak ten žluťásek je 2.4 20V Abarth 8)...
[URL=[odkaz] máš detail zadního nárazníku a toho spoileru, je to fakt extrémně snížený... -
« Re: Re: ALU kola a pneu - vliv na podběhy a blatníky
Dikess za tvuj nazor, tunit snizovanim zatim nebudu, ale musim rict, ze tvuj kamos se zlutaskem mi mluvi ze srdce, co se ostatniho tuningu tyce - presne tohle kridlo na zadek taky chystam osadit:)) Jinac myslim, ze kdyz se k tem alu 17" da nejaky hodne mekky nezavodni pneu, nemusi to ani na tech 17" zase az tak mlatit treba po Praze na dlažkách i jinde, co myslis? -
"-- skrytý --" 02.04.05 10:39
« Re: ALU kola a pneu - vliv na podběhy a blatníky
No já myslím, že by velikost ráfků (15"-17") neměla mít vliv na velikost celého obvodu kola (včetně pneu) - o co je větší ráfek, o to máš zase nižší pneu.
Jinak by to nedávalo smysl, kdyby se změnil obvod kola, špatně by se počítala rychlost, ujeté km...
Jestli máš na mysli problémy s tím, že 17" jsou širší, že by se tam nemusely vejít, je to taky v pohodě. Stilo má velké rezervy. Pokud plánuješ ještě více "tunit" a snížit trochu auto jiným pérováním >:D (výborná věc), ta tam by mohly být už problémy, ale to by to muselo být extrémní...
TADY
je odkaz na obrázek, kde vidíte Stila dvou kamarádů - jedno má 17" (originál FIAT) a snížení o 35mm, druhé má 18" (neoriginál) a snížení ještě mnohem větší. A taky jezdí... 8)
(mimochodem, v tom žlutým na 18tkách už to docela drncá) -
« ALU kola a pneu - vliv na podběhy a blatníky
Stilokamaraadi, chtel bych se vas zeptat ohledne meho planu osadit brouka vetsimi, konkretne 17" alu koly. Jde mi o to, zda kdyz na to narazim pneumatiky s doporucenymi parametry 225/45 R17, zda kdyz do toho sedneme treba 4 lidi nebo 3 lidi s bagazi, jestli si pri vetsim zataceni ci propruzeni nevorvu podbehy a blatniky.
Zaroven pokud byste s tim meli zkusenosti, jake zmeny maji sirsi a vetsi kola na jizdni vlastnosti vozu, charakteristika jizdy, spotreba atd? Dikess za odpoved. -
"-- skrytý --" 30.03.05 08:29
« Re:
to Jacek: Bohužel pokud bys chtěl jet do stejného servisu, asi tě zklamu, ten člověk je z Lucemburska, v neděli jsem se tam za ním byl podívat. Sám nevím, co je to za servis, ale vím že je v LUX.
To MH: Ohledně xenonů: než odpoví levapd, tak ti i já můžu prozradit, že on si za xenony připlatil při objednávání nového MW, už má druhé. Co jsem slyšel, tak s přídavným zabudováním xenonů do Stila je více problémů - každé auto s xenony (nejen Stilo) musí mít zároveň ostřikovače světel (což nemá každé Stilo) a Stilo s xenony má také automatickou regulaci sklonu světlometů. Je to tedy složitější než jen vyměnit světlomety.
Nicméně vím, že existují firmy, které auta předělávají na xenony, ale je to spíš myslím v podobě nějakých přídavných světel. -
"-- skrytý --" 30.03.05 08:10
« RE: Xenony
Vážený kolego, také velmi vážně uvažuji za výměnu normálních světel za xenonové. Píšete, že jste si připlatil. Mám tomu rozumět, že kupujete nové auto? Tam je příplatková cena tuším 25 000 Kč, tomu bych rozuměl. Mě by ale zajímalo, zda je vyměňujete a zde by mě zajímala cena.
Díky MH







