Fiat Stilo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« stilo 1,6 mw
to vs:
Zdravíme tě na naších stránkách. Já mám auto o které ses zajímal ve verzi kombi.
Auto r.v. 04/2003, mám najeto 65 tis. a nějaké drobné.
poruchy: při 3000 km a při 6000 km dělána geometrie přední nápravy
2x výměna potkávací žárovky na straně řidiče i spolujezdce.
Jinak tři krát klepu na dřevo, ale auto šlape, jak hodinky. Auto používám ve firmě. Často jezdím plně naložený zbožím a auto jede ok. Průměrná spotřeba při 70% město je 7,2l/100km.
Auto bych doporučil, jak pro rodinu, tak i na podnikání. Velký kufr, vzadu dostatek místa na nohy, i v základní verzi velká nabídka bezpečnostních prvků (ABS, ASR, airbagy...), el. okna, el. zrcátka ...Interval výměny oleje je 20 000km. Dražší se mi jen zdá ocenění těch výměn. Při 20 a 40 tis je to kolem 5000 kč, při 60000 km jsem platil 11 000 kč. To se už, ale měnilo vše. Přední a zadní brzd. destičky, chladící i brzdová kapalina, olej + filtr, vzduchový i pylový filtr ... Nevím, jak je to u konkurence. Určitě to, ale nebude výrazně levnější. I na tyto věci se ptej.
Při koupi jsem se rozhodoval mezi oktavkou, fokusem, p206, p307. Fiat vyhrál při nejlepším poměru výbava/cena.
Celkově jsem s autem velmi spokojen.
Při výběru přeji šťastnou ruku. -
« euro
to mbm:
souhlasím s tebou, že je tady zbytečné čeřit vodu. A že ses vlastně jen JEDNODUŠE ptal na nějaký problém, který tě zajímal. Někteří nebo zatím spíš jen jeden, to zatím nepochopil :shock: . Já až po tvou otázku, také nevěděl jaký motor mám. Dnes jsem se dival do propagačních materiálu co jsem dostal při koupi auta a tam je 1,6 i 1,8 EURO 4. Disly mají EURO 3. A názor, že vyšší euro=nižší výkon s tím by se dalo polemizovat. Já mám 1,6 motor, který má 103 k. Myslím si, že když platilo EURO 3, tak nebyly tak výkonné motory. :?: Kdysi nebyly ani tak obsahově velké motory (krom USA) Škodovka vážila 900 kg, tak obsah 1000 cm3 byl dostačující. Dnes by stilo při své váze 1300 kg mělo s tak malým obsahem trochu problém. :roll:
Ať nám to jezdí. -
"-- skrytý --" 19.05.05 18:37
« Bez nadpisu
Zdarec milí Dojáčci a též i ostatní (spokojenější) Stilisti.
Zajímalo by mě, jak se Vám sjíždějí gumy, konkrétně na Stilech JTD, které mají těžší předky, nežli benzíny.
Mně dost. A protože s předchozím autem jsem najel na jedny gumy alespoň 80 000 km, což teď (se Stilem) sotva polovinu, nedá mi to nějak spát. Myslím si, že jsem styl řízení nijak nezměnil a myslím si, že ačkoli jezdím svižně, tak jezdím plynule. To znamená, že moc nebrzdím a zatáčky projíždím velkými oblouky (s nadjetím). Všechny gumy se mi sjiždějí na bocích - a to vně i uvnitř zároveň.
Díky za příspěvky na toto téma.
Wimpi. -
« Re: Re: Re: Re: Wolff
Vicemene s tebou mohu souhlasit, alespon v necem. Ano, jsem si vedom toho, ze motor s EURO3 bude mit vyssi vykon nez stejny motor naladeny na EURO4. Souhlas. Ale tak to holt je. Co se tyce spotreby, tam bych si tak jist nebyl. Problem vidim ve zdaneni, protoze v teto zemi je otazka casu nez se toho nekdo chytne. I kdyz by to bylo z volicskeho pohledu pro vetsinu stram riskantni.
Kazdopadne opakuji znovu, neresim proc, jak, atd, ale jen jsem se ptal, jestli nevite jak je to u 1.6 ve Stilu a na to jsem se od tebe odpovedi nedockal ;-) -
"-- skrytý --" 19.05.05 14:47
« Re: Re: Re: Wolff
mbe: (cit.) "Proste me zajima, jakou normu plni moje auto, stejne jako kolik zere benzinu."
Pak věz, že za každé zlepšení ekologie zaplatíš, např. zvýšenou spotřebou paliva. Za to, že máš v autě kat., platíš cca 15% na průměrné spotřebě navíc, nemluvě o tom, že to jede tak o těch 10 - 15% hůř, než by to jelo, pokud by tam nemusel být kat. Vsadím se, že EURO4 bere o nějaký ten chlup víc (a jede o chlup hůř), než EURO3, byť to třeba z papírových údajů nevyčteš...
Výroba auťáků totiž není žádná filantropie! Nejsme to my, zákazníci, kdo tlačí výrobce do ekologičtějších vozů: tou pákou je samozřejmě státní legislativa. Jak Ti je příjemná např. informace, že současná úroveň technologií by při ignorování ekologických norem a požadavků na pasivní bezpečnost umožňovala výrobu auťáků s průměrnou spotřebou běžně max. do 3 l/100 km, a to při plném zachování dnes obvyklé dynamiky a při zároveň podstatně zvýšené úrovni aktivní bezpečnosti? Mně tedy moc ne!
Kromě toho by se třeba potom dalo dopočítat i to, že dvě "neekologická auta" se z hlediska objemu emisí rovnají jednomu "ekologickému", jelikož kvůli jeho vysoké spotřebě paliva a tím i větším emisím tento vůz přes veškeré katalyzátory a další sofistikované systémy nepřekoná "dvě moderní prdítka" bez ekologických udělátek... Raději to ani nechci domýšlet ve všech souvislostech. Prodělal by totiž stát na daních z paliv, producenti ropy, ale i výrobci auťáků: už by totiž nebyl ekonomický důvod účtovat si stále více za stále nové a nové systémy, kterých je zapotřebí, aby auťák splnil veškeré legislativní požadavky.
A tak je to se vším. Prostě (a to už se zbytečně opakuji), každá mince má dvě strany. Proto mne EURO3 ani EURO4 nezajímají: to je starost legislativy a výrobce, nikoli moje, a dokud mě stát daňově nezvýhodní či naopak nezatíží podle toho, zda můj vůz plní nebo neplní to či ono, dotud mi to bude úplně fuk! Chovám se totiž jako každý normální smrtelník: EKONOMICKY. Jestli ode mne stát či marketing čeká něco jiného, je na špatné adrese!!! -
« Re: Re: Wolff
Mitsi> Holt na to mame kazdy jiny nazor. Nemusis se do me stale navazet s nejakyma zkratkama. Proste me zajima, jakou normu plni moje auto, stejne jako kolik zere benzinu. Proste je to jeden z pro me podstatnych parametru. Kdyby se lidi chovali tak, ze je to nezajima, tak dneska zajdeme smrady, protoze nikdo nebude vyrobce tlacit aspon ke snizovani emisi. Nema to nic spolecneho s konzumnosti. Nekoupim si auto proto, ze ma EURO4 normu, ale kdyz si ho kupuju, rozhodne k tomu prihlednu. Navic jak tu nekdo psal, v budoucnu to muze hrat roli, mam na mysli zdaneni, tak jako v nemecku.
Wolf> jo mas pravdu, hulici ropaci (stare Avie, "vyladene" TDI motory apod) me rozcilujou. Jenomze kdyz mi tohle vadi, tak se aspon musim snazit to sam nedelat. Nikdy jsem nerekl, ze je to otazka nejake normy. I auto koupene s EURO4 muze po case smrdet jako fabrika, ale pokud kupuju neco noveho, urcite to pro me bude jeden z faktoru.
Ovsem jak rikam, neptal jsem se na to, jestli to pro Vas neco znamena, ale na to jestli nevite jak je to s 1.6. Kdyz k tomu nemate co rict, tak me ignorujte. Osobni utoky jaksi nikam nevedou. -
wolff 19.05.05 13:08
« Bez nadpisu
No já mám takovej pocit, že rozdíl mezi 1,6 v Bravě a 1,6 ve Stilu je právě v tom managementu motoru a řekněme z toho vyplývající plnění Euro 4. Ale nevím to, jen hádám. Ale ten motor je jiný. Nevidím důvod, proč by jinak dělali a zasahovali do motoru, kdyby za tím nestála touha dosáhnout na parametry Eura 4 (protože nic jiného by je k tomu dokopat asi nemohlo). MBE, samozřejmě prudit zde je zbytečné, jen to působí trochu jako kalení vody ta otázka na euro 4 (podobně jako v Panda, Dont call me baby...). Prostě sám vím, že je mi úplně jedno jestli moje auto plní papírově Euro 1, 2, 3, či 4, je důležité aby to auto nesmrdělo a s rezervou prošlo na emisích. Protože pak kolem tebe projede jeden TDI čmoud, a si tam kde si... :D -
"-- skrytý --" 19.05.05 12:33
« Re: Wolff
mbe: Hlavně, že víš, co chceš! A co takhle třípísmenkové zkratky? Vyjmenovat umíš nebo si snad dokonce pod nimi umíš i něco představit...?
PS: Nic ve zlém, ale ať žije a vzkvétá "spotřebitelskost"!!! Co na tom, že mi z motoru teče olej, hlavně, že mám EURO4. Co na tom, že se nepoutám, hlavně, že moje auto dosáhlo v hodnocení NCAP pěti hvězdiček. Co na tom... atd. atd. -
« Wolff
Wolfe> prisel jsem na to tak, ze to skodovka tvrdila v dobe, kdy ho prodavala.
Panove, zda se, ze jsem Vas nejak rozlitil. Nicmene nechapu Vasi reakci. Ptal jsem se pouze na to, zda nevite jak je to s EURO normou u 1.6. Neocekaval jsem odezvy typu, ze jsem blazen a proc me to zajima a ze je to vlastne jedno.
Mits> ty se mi zdas jako tak trochu prudic. Normalne se ptam a cekal jsem normalni odpoved. Nehodlam s tebou resit jestli te to zajima nebo ne. Pokud te to nezajima, tak to radsi nekomentuj a neodpovidej. Me ten udaj zajima. Tvoje odpovedi jsou jako ve stylu, k cemu 6 airbagu, 4 stacej apod. Proste me zajima, jaky ekologicky normy moje auto splnuje a hotovo. Tebe to nezajima, tak proc na to vubec odpovidas??? Neres prosim te, jestli vim o cem mluvim. Jedina ma otazka byla, jestli nekdo nevi jakou EURO normu ma 1.6. Neptal jsem se na to co je jejim obsahem. -
wolff 19.05.05 10:06
« Bez nadpisu
Takhle já to vídím tak: Když máš Euro 3 nebo Euro 4, tak to auto má v podstatě už deset let stejné emise. Rozdíl je jen v tom, že u Eura 3 projdeš na měření emisí i po 10 letech (prostě se do toho limitu stále vejdeš i s katalyzátorem, který je už z polovičky urezlý), kdežto do té normy Euro 4 se už nevlezeš. O nic jiného nejde. Prostě auto musí stále plnit ty limity na které je nastaveno. Neb ty auta spalují stále stejně a katy jsou taky stále stejné, tak jde jen o to, kam se posunou limity. A radost z toho mají ekologové (možná) a výrobci katů). Toť můj názor. Ještě jedna otázka? JAK SI PŘIŠEL NA TO, ŽE 1,4 MPI U ŠKODOVKY SPLŇUJE EURO 4. Mimochodem Panda (myslím jako jediný nafťák) splňuje Euro 4 i bez filtru pevných částic. -
"-- skrytý --" 19.05.05 09:31
« Re: EURO
Pro mbe: Když už píšeš "emise oxidů", tak ale také musíš doplnit, oxidů že ČEHO! Jinak totiž neříkáš vůbec nic, jelikož z výfuku Ti v zásadě padají jen oxidy (jde přece o hoření) a voda (důsledek správné funkce katalyzátoru) plus nějaký ten dusík (což je lepší varianta, než oxidy dusíku).
A jsme u jádra pudla: Aniž byste veděli, o co vlastně jde, prostě to všichni chcete, jelikož se to tzv. "nosí"!
PS: Jen tak mimochodem - víte třeba, co je příčinou katastrofálního ohrožení přízemním ozónem v řadě oblastí vyspělé Evropy v letním období? Katalyzátory aut! Prostě každá mince má dvě strany. Tu mají samozřejmě i ony exhalační normy. Vždy je totiž něco za něco. Takže kdo má EURO4, nechť ho to těší, a kdo má "jen" EURO3, ať je rád, že je mu to jezdí (a to určitě lépe, než EURO4). Tím jsem snad řekl vše a už nemusím nic dodávat... -
« Re: EURO
Jak to je u Idey:
1.4 s Dualogicem se vyrábí ve dvou variantách, které se liší číslem typu karosérie, kdy jednou má tvar XXX04, jednou XXX04B. Varianta s "B" jsou Euro3 - číslo typu motoru je kupodivu stejné pro Euro3 i Euro4. Ve velkém techničáku pak mám typ XXX04, tedy soudím, že můj kus odpovídá Euro4. -
« EURO
A to je presno to, co mam na mysli. V dokumentaci je EURO4, na webu je EURO4, ale v technicke dokumentaci na webu je EURO3 + EOBD. Tak nevim co je pravda. Rekl bych spis, ze EURO4, protoze zadny evropsky vyrobce u benzinu nic jineho neprodava minimalne 3-4 roky. Navic od lonska je to urcite uz povinnost.








PS: Jinak doporučuji přečtení knihy jednoho (tuším) amerického autora pod titulem "Jak prodat komukoli cokoli". Opravdu velmi poučné čtení a někteří zde přítomní názorně prokazují, že to v praxi opravdu funguje.