Jaké máte skušenosti s žárovkami H4
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 27.11.01 09:05
« Re: žárovky H4
Luf: To je zaujimave, vysvetluje sa tym aj to, preco svojho casu zakazali zlte svetla, tak oblubene u Fr. vozov.
Mig: Nesimol si si rozdiel medzi xen. vybojkami. Niektore svietia az do fialova, ine maju nadych denneho svetla a tie mi nevadia v protismere. -
« Re: žárovky H4
Mal som debatu s kamaratom, ktory isiel hned po sebe v jednu noc s Audi A6/xenon a Renault 19/H4 100/90W. Prisahal, ze ze tie halogeny svietili lepsie ako xenony. Ja som nikdy nesiel s dvomi typmi svetiel hned po sebe, tak neviem posudit, ale mam pocit ze pre ludi, co menia auto xenon/nexenon je problem zvyknut si na xenony. Urcite su xenony lepsie, ale nemozem sa zbavit toho pocitu, ze dost oslepuju a odvadzaju pozornost aj v spatnom zrkadle. -
« Re: žárovky H4
Jedine zarovka od PIAA muze jakz takz konkurovat teplotou svetla xenonum,ale druha je vec je svitivost,ktera je az 3x vetsi u xenonu,nez u normalni H4.Ja mam v potkavacich Osram cool blue a v dalkovych normal 100W.Ta Osramka sviti lehounce do modra,jinak je to vsechno smejd zlutej.Jo i ta 100W sviti sotva o 40% vic nez obyc. -
« Re: žárovky H4
já tam mám osram true cool blue - světlo není jasně modré jako u "frajeřinek", ale proto jsem si je nekupoval. Světlo, které vydávají je mnohem příjemněší pro oči než "bílá" klasika, která mi teď, když si sednu do jiného auta, už nepřipadá bílá, al spíš nažloutlá, prostě to není tak jasné světlo, není to ono... osram-spokojenost. -
« Re: žárovky H4
555> mas pravdu. Na zimu by som si kupil sirokospektralne Allweather, ale maju len +30%, ktore maju svetlo ako klasiky ciste. Na dobre pocasie potom klasicke biele s co najvyssou svietivostou. Nieco ako 100/90 nechcem, pretoze okrem osvetlovania protiiducich sa zahrieva cela elektrika okolo nich. Zlte hmlovky su super, mal som moznost ist s nimi v hmle a bol viditelny to rozdiel oproti klasickym bielym. -
"-- skrytý --" 26.11.01 12:23
« Re: žárovky H4
yes, berme za ideal slnko, ktore ma pre nas plne spektrum. Jednotlive farby su potom len filtre, kotore prepustaju urcitu cast prektra vid Blue Vision. Ak sa chceme s umelym zdrojom priblizit slnku, treba na to ist vyzarovanim co najvacsej casti spektra slnka. Tu si mozeme pomoct tepl. hodnotou, ktora sa udava v Kelvinoch. Bezne H4 dosahuju okolo 3800K, lepsie az o skoro 1000 viac a xenonove vybojky su cez 5200K. To im dava ten modravy nadych - jednoducho sa blizia hodnote slnecneho svitu /tusim okolo 6000K/. PIAA ma supercistu vyrobu, vdaka ktorym mozu vymackat viac pri standardnom vykone a ich spicka z H4 dosahuje 5000K, co je hranica, za ktoru sa uz svetla povazuju na xenonove vybojky. Rozdiel je viditelny, nie az tak pri pohlade ho svetlometu /ak neberes to, ze neoslnuje tak agresivne, ako predimenzovane 100w H4/, skor pri pohlade spoza nich. Naozaj vidno viac. Za mokra ich cesta pohlti, tam naozaj pomahaju zlto sfarbene ziarovky, ktore maju nizsi odraz. Preto ich mam v hmlovkach. Dufam, ze som to moc nezblbol a nejaky fyzik ma nepostavi do laty :) -
« Re: žárovky H4
555> Lenze na strankach o ziarovkach, aj predajci mi potvrdili, ze Blue Vision je akurat na paradu, alebo na zvyknutie si (do buducna) na odtien svetla, aky maju xenony. Kazda ziarovka, co ma robenu farbu do nejakeho odtiena (blue, yellow, allweather) ma mensiu svietivost pri tej istej watazi ako klasicka biela. Preto BlueVision +30% svietie len o malo lepsie ako klasicke 55/60. Preto chcem kupit biele +50%. Za 900 Ats za kus si nekupim lebo sa mi to neoplati. Uz klasika 60/55 mi svieti celkom dobre, do hmly a dazda je to s vykonnejsou este horsie (pokial nie je farbena zlto/allweather). Idem mrknut tu znacku co si pisal. -
« Re: xenony?
Pravé xenony si dokoupit nemůžeš. Tedy můžeš, ale cena je cca 50 tis kč. Problém je v tom, že systém xenonu je složitější a to jak v napajení tak i automatickém seřizování světel, neb xenony se serizuji tak aby neoslnovali protijedouci ridice. A tento mechanismus je umisten na nápravě a to na přední u dražších provedení i na zadní, takže dodatečná montáž je problematická a draha. Nicméně specializované tuningové firmy si s tím poradí.
Efekt xenonu na normální žárovce, lze docílit žarovkami, které mají speciální koktail plynů v žárovce. Jsou míchány v různém poměru, ale v našem případě jde tedy o plyn xenon. Tyto žárovky i když mají normální výkon mají velmi bílé světlo a to více bíle než mají žárovky označovaný jako extra bílé, nebo bílejší o 30% a pod. Tyto "xenonové" normální žárovky se dají sehnat za cca 800 kč/kus u specializovanych prodejců povětšinou se zaměřením na tuning. Byl jsem svědkem výměni za tyto žárovky a rozdíl je opravdu patrný.
Od kupy tychto ziaroviek ma odradil test v Auto Bild-e, kde boli testovane ziarovky PIAA "Super White". Jeden z meranych parametrov bola svietivost v Cd. Norma na stretavacky je tusimze nejako okolo 1000 Cd a ziarovky Super White sa nameranou hodnotou nejako velmi od tejto normy nelisili. To ze vyrobca propaguje vyssiu svietivost je v skutocnosti ojeb, pretoze poloha vlakna v ziarovke sa odchyluje od ziaroviek inych vyrobcov a pri premietnuti parabolou na vozovku na jednom mieste vznika koncentracia vyssieho osvetlenia, o ktoru su ochudobnene ine oblasti vozovky na ktore svieti parabola osadena touto ziarovkou.