Jaké máte skušenosti s žárovkami H4
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Tak si na to posvítíme
No to je dost slušná šílenost. Kromě toho že Tě budou proklínat protijedoucí řidiči tak je to navíc zakázané a tudíž pokutovatelné. Na potkávačkách se přece intenzita osvětlení nezvyšuje výkonnějšími žárovkami. Tím budeš akorát "oslňovat", ale v tom negativním slova smyslu. Už sedm let prodávám všechny výrobky firmy OSRAM, tak o tom něco vím. Jestli chceš víc vidět kup si poslední model žárovky Osram H4 Silverstar nebo Cool Blue. Nejenže mají předepsaný výkon, ale v jejich světle líp rozlišíš předměty či osoby na silnici a Silverstar navíc dosvítí o 5m dál od pravého světlometu (tzv.pangejťáku) než běžné há čtyřky. Toto zlepšení je dáno vychytanější geometrií vlákna a nikoliv stowattovým výkonem. Osobně bych střílel řidiče, kteří si montují silnější žárovky a vážně ohrožují bezpečnost provozu. Zkus někdy (nejlépe za mokra v noci) jet proti autu se stovkovejma žárovkama. Poznáš, že jsem měl pravdu. Zdar -
« PIAA
555, Mig a spol.> Pred casom som si chcel tiez kupit ziarovky od PIAA a to konkretne kombunaciu "Plasma Blue" do stretavaciek a "Super White" do dialkovych. Preco prave takuto kombinaciu? Nuz niekde (uz si presne nepamatam kde) bolo pisane, ze skratka biele svietia do dialky lepsie nez modre. Okrem toho aj ziarovky H4 v prevedeni "Super Plasma" su vlastne kombinaciou vyssieuvedenych dvoch typov s tym, ze banka v oblasti kde sa nachadza vlakno na stretavacky je potiahnuta filtrom do modra a v oblasti s vlaknom na dialkove zase s tym druhym.
Od kupy tychto ziaroviek ma odradil test v Auto Bild-e, kde boli testovane ziarovky PIAA "Super White". Jeden z meranych parametrov bola svietivost v Cd. Norma na stretavacky je tusimze nejako okolo 1000 Cd a ziarovky Super White sa nameranou hodnotou nejako velmi od tejto normy nelisili. To ze vyrobca propaguje vyssiu svietivost je v skutocnosti ojeb, pretoze poloha vlakna v ziarovke sa odchyluje od ziaroviek inych vyrobcov a pri premietnuti parabolou na vozovku na jednom mieste vznika koncentracia vyssieho osvetlenia, o ktoru su ochudobnene ine oblasti vozovky na ktore svieti parabola osadena touto ziarovkou. -
"-- skrytý --" 27.11.01 09:05
« Re: žárovky H4
Luf: To je zaujimave, vysvetluje sa tym aj to, preco svojho casu zakazali zlte svetla, tak oblubene u Fr. vozov.
Mig: Nesimol si si rozdiel medzi xen. vybojkami. Niektore svietia az do fialova, ine maju nadych denneho svetla a tie mi nevadia v protismere. -
« Re: žárovky H4
Mal som debatu s kamaratom, ktory isiel hned po sebe v jednu noc s Audi A6/xenon a Renault 19/H4 100/90W. Prisahal, ze ze tie halogeny svietili lepsie ako xenony. Ja som nikdy nesiel s dvomi typmi svetiel hned po sebe, tak neviem posudit, ale mam pocit ze pre ludi, co menia auto xenon/nexenon je problem zvyknut si na xenony. Urcite su xenony lepsie, ale nemozem sa zbavit toho pocitu, ze dost oslepuju a odvadzaju pozornost aj v spatnom zrkadle. -
« Re: žárovky H4
Jedine zarovka od PIAA muze jakz takz konkurovat teplotou svetla xenonum,ale druha je vec je svitivost,ktera je az 3x vetsi u xenonu,nez u normalni H4.Ja mam v potkavacich Osram cool blue a v dalkovych normal 100W.Ta Osramka sviti lehounce do modra,jinak je to vsechno smejd zlutej.Jo i ta 100W sviti sotva o 40% vic nez obyc.