Jaké máte skušenosti s žárovkami H4
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Tak si na to posvítíme
Asi myslíš Alpamayo. Tu prodejnu Osramu pod Ohradou znám. Jedná se sice o maloobchod, ale tři stovky za žárovku mi připadá docela dost. Žárovky H7 jsem prodával jenom jednou a před "x" lety, takže mi cena vypadla z hlavy. Ceny které uvádím já jsou velkoobchodní, bez DPH 22% a platí pouze při nákupu na živnosťák nebo výpis z O.R., jinak účtujeme maloobchodní přirážku 20%. Množství je neomezené tj. 1-....xks. Sídlíme na Praze 4 v Libušské ulici 191, firma Elektro-centrum DKV. Ale jestli chceš, dej mi na sebe adresu a pošlu Ti Silverstary na dobírku za velkoobchodní cenu i bez živnosťáku. Co se týče oslňování sto wattovýma žárovkama, musíš si to sám vyzkoušet, protože teoreticky Ti to těžko zdůvodním. Stejný názor nesdílím jenom já, ale i někteří zákazníci.
-
« Re: Tak si na to posvítíme
-kdysi jsem při závodech používal v hlavních 100/80W, v přídavných dálkových 100W a v rozptylkach taky 100W. Ačkoli jsem prakticky nikdy nesvítil vším současně, stejně jsme k ránu, ke konci soutěže obvykle roztlačovali.
-s nadbytečným výkonem u 100 W, resp. teplotou jsem nikdy neměl v ždáném autě problém.
-vysvětlete mi někdo, jakým způsobem mohu se žárovkou se zvýšeným výkonem oslňovat na rozdíl od žárovky, která má nižší výkon, ale větší svítivost.
Pokud se bude jednat o dálková, tak tam Tě oslní i 45 W. Pokud se bude jednat o dobře seřízená tlumená, s dobrou geometrií žárovky, tak nevidím důvodu, proč by to mělo oslňovat víc než třeba xenony nebo žárovky se zvýšenou svítivostí. -
« Re: Tak jsem to namontoval
A uz jsi slysel o hzpermegaplasmotronech VI generace? Ne?!!! Pche, salate! Obrovska vyhoda techto fotonovych vrhacu je v jedne nezanedbatelne malickosti> Dutohlavy slizohnusovitohnisovite jako jsi TY to rozklada na primarni castice, coz neni bahnoexkrement, ale prach a kosti! -
« Re: Tak si na to posvítíme
To Majk: Normalne se vetsinou reklamou nenechavam oblbnout,ale tohle uz jsem slysel z vice stran a za ty prachy jsem ochoten ziskat i vlastni zkusenost.Muzes mi poradit,kde by se za takovou cenu daly ty Silverstar v Praze sehnat?Udelam si Vanoce.Diky. -
« Re: Tak si na to posvítíme
Cau lidi, tak co se týče třech základních typů osramáckých autožárovek, které nejvíc prodáváme vypadá to následovně:
1)Bilux H4 Super - bílá klasika za 107Kč, oproti normálním Tesla a jiným žárovkám by měla mít "o 30% více světla" a údajně to skutečně je vidět. Potvrdil mi to kolega, který si je hned po příchodu na trh (asi před 3roky) namontoval do filcky.
2)Bilux H4 Cool Blue - 170Kč, je ve všech vlastnostech shodná s předchozím typem kromě namodralého skla baňky. Osobně si myslím, že je to spíše pro parádu, ale vzpomeňte si jak byly populární různé zakázané modré návleky na žárovky, jen proto aby se naši škodovkáři vyrovnali xenonům. Já sám je mám ve své Sieře. A musím přiznat, že ačkoliv svítí podstatně lépe než předchozí vyšeptalé Tesla-zázraky, montoval jsem je taky z frajeřiny. Na trh tyhle žárovky přišly před rokem.
3)Bilux H4 Silverstar - asi 117Kč, poslední model na český trh uveden letos v listopadu. V Německu uvedeny jako žhavá novinka už začátkem roku, popsáno v časopise Autotunning letos na jaře. Poznáte ji podle nezaměnitelné stříbrné "čepičky" na baňce. Některé její výhody jsem už uvedl tzn.: větší dosvit, lepší rozlišitelnost předmětů v jejím světle a v poslední řadě také dvojnásobná životnost, což je obzvláště v zimě - když svítíme celý den - důležité. Všimněte si taky ceny - něco uprostřed - to je docela super ne? V autě je má můj druhej kolega a nemůže si je vynachválit.
Dále Osram vyrábí také Bilux H4 Allseason Super s nažloutlým světlem vhodným do mlhy a podzimních plískanic. Do náklaďáku se pak dávají nárazuvzdorné H4 Heavy Duty. -
« Re: Tak si na to posvítíme
Poslouchej áčko,ty stowatovky můžou bejt nakonec taky dost drahý.Nedávno jsem měl v rukách formana,kterej na ně svítil a spálil si hydrokorektor nebo jak se to naklápění parabol nazývá.
Jinak jsem kupoval žárovky v Teslampu v Praze-Holešovicích,normální H4 za 44Kč,Allweathery za 58Kč a Premium za 64Kč.H1 kolem 30 a měli tam i 80/100 s tím,že nejsou na silnici ale pro závody a stavební stroje. -
« Re: Tak si na to posvítíme
No to je dost slušná šílenost. Kromě toho že Tě budou proklínat protijedoucí řidiči tak je to navíc zakázané a tudíž pokutovatelné. Na potkávačkách se přece intenzita osvětlení nezvyšuje výkonnějšími žárovkami. Tím budeš akorát "oslňovat", ale v tom negativním slova smyslu. Už sedm let prodávám všechny výrobky firmy OSRAM, tak o tom něco vím. Jestli chceš víc vidět kup si poslední model žárovky Osram H4 Silverstar nebo Cool Blue. Nejenže mají předepsaný výkon, ale v jejich světle líp rozlišíš předměty či osoby na silnici a Silverstar navíc dosvítí o 5m dál od pravého světlometu (tzv.pangejťáku) než běžné há čtyřky. Toto zlepšení je dáno vychytanější geometrií vlákna a nikoliv stowattovým výkonem. Osobně bych střílel řidiče, kteří si montují silnější žárovky a vážně ohrožují bezpečnost provozu. Zkus někdy (nejlépe za mokra v noci) jet proti autu se stovkovejma žárovkama. Poznáš, že jsem měl pravdu. Zdar
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Jezdil jsem kdysi s malým Fordem Ka, který měl ( a Káčka mají dodnes) dvoukomorové světlomety, osazené H7 na tlumená a H1 na dálková světla. Pokud byla světla rozsvícena, svítila tlumená světla stále, dálky se jen přidaly. Vozovka byla osvětlená skvěle. Nespekuloval jsem nad žádnými extra typy žárovek, protože to světlo bylo víc než postačující. Navíc měly paraboly potkávek tzv. volně definovanou plochu, takže auto svítilo (aniž by oslňovalo) i jakoby za roh, (neocenitelné při projížděni neosvětlenými uličkami). Kdo nevěří, ať si to zkusí...
Loni jsem přešel na Forda Focuse. Tenhle z roku 2000 má (u nejnovějšího modelu už je tomu jinak) reflektory s žárovkou H4. První poznatek byl - mizérie, světlo na nic. Reflektory sice velmi zajímavě a účelně směrují světlo ( i když vidění za roh zmizelo), ale osvětlují silnici účelně. Výkon je ale s normálními žárovkami zoufalý. I začalo dlouhé laborování. Žárovky Osram se svítivostí +30% - nikterak výrazný rozdíl. Pořídil jsem za nekřesťanské peníze PIAA žárovky Super plasma blue - výsledek nebyl nikterak oslnivý (vzhledem k ceně už vůbec ne). Připustím ale, že světlo těhle žárovek se opravdu podobá světlu xenonů. za deště je ale osvětlení mizerné. Dálková světla se tváří docela schopně - ale přijde mi, že to celé spočívá jenom v tom, že je, zřejmě díky konstrukci vlákna, světlo lépe soustředěno do svazku a nemá takový rozptyl jako normální žárovky. Silně mi to připomínalo ďábelsky svítící kapesní svítilny, které dosvítí intenzivně opravdu daleko, sláva pohasne ale v okamžiku, kdy si člověk uvědomí, že při osvětlení předmětů ve vzdálenosti 3 metrů má světelný kužel průměr cca 30 cm - kolem je tma. Takhle se mi jevilo i světlo, přepnuté na dálky, produkované žárovkami PIAA. Jejich cena je přemrštěná, a jen proto, že jsem za ně vyhodil takový majlant, odmítám pět na ně oslavné ódy.
V současné době používám žárovky Tungsram Bilux 80/100 W, problémy s alternátorem nemám (zřejmě mám nějaký výkonný, protože mám elektricky vyhřívané sklo, a to má sakra velký příkon), ani jsem nezaznamenal nějaké problémy s okolím reflektoru díky teplu (mimochodem, když už jsme u toho, PIAA žhavily jak hrom i při svých deklarovaných 55 a 60 W). Vzhledem ke konstrukci reflektorů u Focusu jsem (potvrzeno praktickými zkouškami) nezjistil, že bych někoho oslňoval (pochopitelně je třeba mít řádně seřízené světlomety).
Tak jak tak, nový Focus již má reflektory dvoukomorové, podobné koncepce jako u Káčka, a naštěstí se navlas vnějšími rozměry i uchycením shodují s dosavadními, takže jen jak budou k mání, nechám si je vyměnit - dvoužárovkové osvětlení se mi zatím jevilo vždycky lepší.
Ještě k tomu rozdílu v osvětlení xenony a 80W potávkami - měl jsem taky možnost, jet jeden včer kolegovou Octavií s Xenony a pak druhý večer svým autem a rozdíl nebyl až tak dramatický....