Brýle při řízení auta
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bryle a vzduch
Pri dlhych jazdach a zapnutom kureni (klime, vetrani) sa mi vysusuju oci, casto zmurkam a spojivky palia. Preto aj ked vidim dobre, pouzivam okuliare, cez leto slnecne v zime bezfarebne. Kupil som si aj zlte okuliare, ze to vyskusam. Nie je to ono. Slnko strasne oslepuje, zrenicka je roztiahnuta. Da sa to nosit len ked je zamracene a postrada to pre mna na univerzalnosti. -
matuS 21.11.01 23:01
« Re: Oranov?brýle
luf, ale ked su s UV filtrom, tak je to pohoda. kazda zrenica sa pod akymikolvek tmavymi sklami roztiahne. ale ja som si kupil slnecne okuliare za 200sk, dal ich zmerat v optike a 100% filter tam je. v optike mi este povedali, ze dneska uz skoro vsetky okuliare, aj tieto lacne cinske, mavaju uv filter -
« Zkreslují
Brýlí jsem měl již vícero, ale pouze jedny jediné byly super po stránce zkreslení obrazu. Možná jsem přecitlivělý, ale pokud brýle zkreslí viděné, odkládám je. Nemám potom jakousi jistotu. Ty super jsem bohužel rozbil :-( PS: Jedná se o brýle nedioptrické, s dioptrickými (zatím) nemám zkušenost. -
« Re: Oranov?brýle
Oranzova farba je farba, na ktoru je ludske oko najcitlivejsie. Kedze oranzove bryle potlacia ostatne farby, zada sa obraz ostrejsi a clovek je schopny rozlisit ovela viacej detailov. Ale pozor na UV ziarenie, lebo zrenica je pod oranzovymi viac otvorena ako bez bryli, takze dostava aj vacsie mnozstvo ziarenia. Naopak na modru je oko najmenej citlive, takze s modrymi brylami nesoferujte :-) BTW toto vsetko je teoria z televiznej techniky, ktoru som skusil aplikovat na vas problem. Prakticke skusenosti nemam, okuliare zatial nepotrebujem.
Polarizacne okuliare od Polaroidu su na soferovanie fakt vyborne. Sudim tak podla mojich slnecnych okuliarov, ktore su vynikajuce pri soferovani. -
« Re: Brýle a airbag
jo tak to jo. Ono to cidlo horizontalniho zrychleni byva obcas precitliveli :-) Jednou mi nekdo vypravel ze jen spadlo po cumaku do skarpy a mel ho venku :-) (LeBaron Convertible) Tak volant zalepil a ani to neni poznat. To tedy mluvim u US produkci. Nedavno jsem videl Omegu, nedobrzdila a skoncila v necim kufru. Predek znicej, ale airbag byl OK. Tezko rict. Jsem se dival na schema a jsou tam tusim dve cidla. Jedno pravdepodobne narazove a druhe je cidlo zrychleni pri narazu. Nebo ze bych se pletl ? ze by tam bylo jen jedno... Hmm. No to je jedno. -
« Re: Brýle a airbag
Až tak ? Taky jsem to už od několika lidí slyšel že si Airbag odpojej a vyndaj žarovku v přístrojovce aby nesvítila, ale já bych do toho asi nešel. Nemám předsudky a airbag me nazrani pokud budu pripasanej, coz jsem porad. Asi věc náhledu na věc... -
« huh
Ad. brýle a airbag
No problem - zažil jsem to a ani se nehnuly :-)
Ad. cigareta a airbag
Nev9m - jsem nekuřák, ale řekl bych, že se nic nestane, vzhledem k rychlosti s jakou airbag vystřelí a splaskne..
Ad barevný brejle...
Mám ty polaroidy - samostmívací a antireflexní a jsou dobrý... akorát ta cena :-(
Jinak na lyže si beru oranžový (vyrýsovávaj muldy :-), ale do auta? no nevím - asi jde o zvyk...
Možná jsem jen konzerva :-)
PeeKaa
-
« Re: Oranové brýle
Matne vzpominam na prednasky z pocitacove
grafiky, kde se u kazde vlnove delky "neco"
tvrdilo... Tusim ze u zlute (+- okolo, tedy i
oranzova) to bylo to, ze opticky priblizuje
a zplostuje obraz -- takze se hure odhaduje
vzdalenost (bylo to nejak kvuli tomu, ze tato cast svetla je hodne pritomna). Tedy hure... Kdyz budes mit stale
zlute bryle, tak si na to zvyknes a odhad
vzdalenosti si tomu uzpusobis.
Alespon doufam... -
« Do diskuse.
Dovolím si i já přispět a to ani ne tak radou, jako svými zkušennostmi.
Vím, že každý si většinou na něco zvykne a pak velice nerad tento zvyk opouští, ať se to týká tvaru obrouček, velikosti, volby skla nebo plast a pod.
Já jsem začal s normálními běžnými skly. Když jsem vyzkoušel co znamená antireflexní vrstva, bez ní už jsem další brýle nepořizoval, ať byly jakékoliv. Jde o to, že se vám v brýlích skoro nic neodráží z boku (ze zadu) na vnitřku skel. Nutno ale počítat s tím, že brýle s antireflexní vrstvou se většinou rychleji a snáze zamatlají a musí se tedy častěji čistit - opět doporučuji dle vlastní zkušennosti malou utěrku z mikrovlákna (cena asi 90 Kč). Pak jsem pořídil samozabarvovací dle US patentu, jsou známy jako "Brauny". Jsou to vylehčená skla nikoliv plast velice příjemně zabervené. Samozabarvení je pomalejší než u našich skel, takže, když jedete na slunci a máte brýle ztmavlé a vjedete do tunelu, tak je to pěkně na draka, ale to je tak u všech. Byl jsem s nimi spokojený, ale rozbil jsem je.
Letos začala fy Polaroid dělat své patentované polarizační brýle i dioptrické (dělají se samosebou v licenci u nás). Myslím, že kdo jednou vyzkouší tyhle, jiné už do auta nevezme. Je to plast, speciálně tvrzený proti poškrábání, antireflexní vrstva, polarizační vrstva. Lze si vybrat ze dvou odstínů - jsou totiž trvale lehce zabarvené jako proti sluníčku - do hněda a do černa. Jezdím s nimi i v noci!! a to raději než se skly bezbarvými. Je zbytečné efekt polarizačních skel popisovat, je třeba to vyzkoušet. Cena je skoro 2.000,- za sklo, ale věřte, že se to bohatě vyplatí. K tomu ještě pár drobných rad. Pozor na špatně fungující padělky. Originál polaroidy mají modré visačky! Nelitujte dát peníze na jedny skutečně kvalitní (myslím provedením) obroučky, t.j. cena asi tak 3.000,- Na doma si vcelku noste co libo, ale je blbý, když vám v autě třeba vypadne z obrouček sklo, vyšroubuje se šroubek a pod. Pokud můžete a máte na to, když se jezdí častěji, je velice dobré, nechávat jedny brýle na jízdu, trvale v autě v pouzdru na dosah ruky. Pak se vám nestane, že si je třeba zapomenete doma a jste při jízdě celí nesví.
No a to je v kostce asi vše. Pokud to bylo pro někoho jen mlácení prázdné slámy, tak sorry. Zdravím všechny.
P.S. Jestliže vám airbag pomůže zachránit život, je vám úplně jedno jestli si spálíte tvář od cigarety nebo si vrazíte prst do nosu.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







