TIR a náklaďáky
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > profi.auto.cz - užitková auta, náklaďáky, závody tahačů
-
Jsou to PRASATA
Neznám větší prasata na silnicích, "jsem větší tak uhni třeba do příkopu".Zažil jsem nesčetně krát předjíždění kamionu v obci v zatáčce a přes plnou a v protisměru jelo auto, nebo jízda po dvouproudé silnici v levém pruhu a kamion v pravém a on najednou fik a je v levym všichni v levym na brzdách aby je ten * nesejmul.-
Special-line 23.04.2007 22:04
« Re: Jsou to PRASATA
Není to o tom jestli je to kamion nebo auto. Je to o řidičovi, kterej když je prase bude jezdit jak prase ve všem. Ono to taky není sranda řídit takový auto. A ještě když na tebe tlačí dispečer že musíš jet rychle a nedovolí ti udělat si ani pauzu. Pak je jasný že řidič zachrápne a vybourá se. Jenže dopravní firmy honí jen a jen prachy a o tom to je, nakupují auta s minimální výbavou a bez přínosných elektronických bezpečnostních prvků, tak jak to má potom na těch silnicích vypadat? -
Special-line 23.04.2007 22:07
« Re: Jsou to PRASATA
Nebezpečnější může bejt třeba namachrovanej tuner s polorozpadlým autem oblepeným nálepkama, na sjetejch gumách kterej ve městě machruje před jednoduchýma holkama.-
"-- skrytý --" 06.10.2007 13:10
« Re: Re: Jsou to PRASATA
Jeden takovej se mě včera snažil předjet... Asi na to neměl protože se mi jenom lepil na *:-) Pak jsem předjel auto před náma a už ho neviděl:-) Ale zpátky k tirákům. Nelze než souhlasit s Special-line. Všechno je o lidech... Osobně mám averzi na důchodce, před 2 týdny jsem jel do práce pozděj a potkal 3!!! Všichni jak přes kopírák, na rovné silnici jedou 70-desát a po půlící čáře, zrcátka neví na co sou, nebo do nich ani nevidí. Myslím si že takoví jsou horší než 10 tiráků...
-
-
-
mysak2 06.10.2007 10:14
re: Re Jsou to prasata
Nemůžu nic jinýho než souhlasit s tím co napsal Special-Line. kdo je prase bude prase v osobáku i v kamionu. Nás teda zaměstnavatel nutí přestávky dělat, ale jak si to zařídíme ho nezajmá.Tudle jsem šéfovi řikal že to co po mě chtěj se nedá absolutně stíhat trasa 450km 60 závozů kolečko jsem dal do TCHG v 6 ráno přijel jsem v 10 večer. Pauza veškerá žádná rychlost 100-120. Kdyby mě zastavili policajti jsem okamžitě bez papírů. On mi na to řekne jseš mladej ty si poradíš. Když jsem po něm chtěl napsat na ten den aspoň žlutý kolečko tak měl ještě kecy. NAkonec mi řekne že co bych prej chtěl vždyť jen celej den sedim v autě a kroutim volantem. To už jsem myslel že po něm skočim a jednu mu vrazim. nevím jak to chodí v jinej dopravních firmách ale u nás rozhodujou lidi který o práci řidiče nemají ani nejmenší tušení. a dodržování předpisů (AETR, 561, 3821) vyžadujou jen když se jim to hodí do krámu. -
mysak2 10.11.2007 21:36
Bezpečnostní přestávky
Nedavno šéf kouknul na kolečko z tachografu a strašně se divil, proč mám pauzu 45minut a né jen 30, jak to podle něj má bejt. Když jsem se mu snažil vysvětlit, že si plete zákoník práce s AETRem, koukal na mě jako vyvoraná myš. Když přijel školitel, kterého mimochodem zaměstnává firma, tak mi tvrdil totéž a k tomu, že si tu pauzu můžu rozdělit na 2x15min. Po tom, co mi tohle řekl, jsem definitivně došel k názoru, že v tom absolutně plave,neví která bije a nerozezná zákoník práce od AETRu, nařízení 3820 od 3821. Prostě a jednoduše motá všechno
dohromady.
To jen potvrzuje pravdivost mého tvrzení o tom, že u nás rozhodujou lidi, který namají o práci řidiče ani tušení.
Správná verze od 11.4.2007 je: po 4,5 hodině 45min pauza kterou lze rozdělit na 15 a 30. Do té doby ji bylo možné rozdělit na 3x15min.(podle nařízení 3820)-
Special-line 07.01.2008 22:26
« Re: Bezpečnostní přestávky
Je to tak no. Je to strašný že toho dispečera dělá člověk co nezná základní věci. Jo někteří jezděj jako prasata ale to si můžeme říct o všech skupinách. Já si myslím že %tuálně jezděj kamioňáci asi bezpečnějc. Ale neznám ofic. statitiky. Takže nevím přesně. Říkám kdyb se dodžovali předpisy co se maj dodržovat nehod by výrazně ubylo.
Když to tak řeknu jsem takovej klidnej řidič, nedělaám hovadiny a schválnosti, jak puberťák. To naše silnice potřebujou ze všeho nejmíň. Třeby hodit kamionu myšku dupnout na brzdu aby mě sejmul a pak mu to přišili. No rozbil bych hubu těm co to dělaj. Zaslouží si to.-
mysak2 08.01.2008 19:10
« Re: Re: Bezpečnostní přestávky
OPět mi nezbejvá než souhlasit. Já osobně si myslim taky že když se přepočítá počet přestupků řidiče profíka na kilometry které za rok najezdí tak jich ve finále neudělá víc než řidič ,,amatér".
Vím to třeba v porovnání sebe a mých známých kteří nepracují jako řidiči z povolání. v současné době najezdím ročně 75 000km, za každého počasí.Je mi 26 řidičák mám od 18 let od té doby jsem najezdil cca 350 000km.
Nechci nějak machrovat nebo se vyvyšovat ale to co najezdí řidič z povolání za 1 rok najezdí průměrný řidič tak za 8-10 let.-
Special-line 08.01.2008 23:23
« Re: Re: Re: Bezpečnostní přestávky
A to si ještě vemte kdyby se odmazali přestupky za nedodržení přestávek, technický stav a přestupky vynucené spěchem dispečerů. Ano je to utopie ale podle mě jsou tyhle přestupky tak trochu vynucené. Je to hlavně rychlost, čas jsou totiž pro firmu peníze jak známo. Podle mě kdyby ten řidič měl na vše čas nemusel by porušovat rychlost, nikdo by na něj netlačil, tak by jel v pohodě v rámci předpisů. No jo tohle je jen psaní to nic nezmění je to pořád kdyby, kdyby, kdyby. Tohle se změní jen tím že se po těch firmách začne šlapat jiank to nepůjde.
V případě běžných řidičů by bylo potřeba represe, uznávání Policie jako autority a osvětu. jestli ovšem ta něco spraví v dnešní době, ale je to také důležitá věc, většina řidičů ani neví co se může stát a neumí dobře řešit krizovou situaci. Dalo by se to udělat jednoduše třeba místo stupidních reklam na veřejnoprávní televizi. A v autoškole se toho naučí málo.
Do toho ještě takové dá se říct vychování a etika. Myslím že na západě jsou v tomhle o kus dál a na východě zase hůř. Obecně v těch postkomunistických zemích je tohle podle mě horší. Ale asi jsem příliš mladý abych to posuzoval.
Taky by to chtělo nějakou pořádnou publikaci pro řidiče. knížka co je ted snad jako jediná Rychle a bezpečně od Computer Press je nic moc. Přečetl jsem třeba 2 sice staré ale kvalitní knihy od Dalibora Janka. Podle mě je sepsal velmi dobře a mohou být tak řidičům velmi dobrým rádcem. Ale dřív možná, dnes už se tohle nenosí, už se řidiči tolik nezajímají o teorii a ty věci co s mootrismem a bezpečností souvisejí.
-
-
-
-
mysak2 17.07.2008 18:47
omezení jízdy kamionů
Co sy myslíte o omezení jízd kamionů? Je to dle mého názoru největší hovadina kterou může vláda vymyslet. Nic se tim nevyřeší, na řidiče bude kladen akorát větší tlak aby stejnou prci odvedli za kratší dobu. Budou se přetahovat doby řízení, nebudou se dodržovat přestávky, rychlosti a tudíž bude ve finále ještě více bouraček než nyní. Nehledě na to že není dostatek odstavných parkoviš´t se zázemím kde by se na dobu zákazu jízdy dalo zaparkovat.