Stěrače
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 05.10.01 10:42
« Re: sterače
To poskakování mi to dělalo taky. Zajímavé bylo, že jen u řidiče. A to i když jsem prohodil stěrače mezi sebou. Dokonce i když mi vyměnili sklo (ne kvůli tomu:) Došel jsem k závěru, že by to mohlo taky souviset s přítlakem. Než jsem s tím ale začal experimentovat, tak jsem tam dal ještě na zkoušku starší, leč dvojité a přestalo to. Tak tam mám zatím ty, ale jak dlouho vydrží to nevím:). -
« Re: sterače
Presne tak jak rikas.Staci si dat praci s mechanismem,ktery zajistuje prevraceni gumy sterace.Taky jsem to vyresil podobne.Ta guma se musi vzdy pri pohybu sem nebo zpatky prevratit tak,aby byla nahnuta po smeru pohybu sterace a ta guma byla jakoby tahnuta za tim raminkem.Staci truchu roztahnout ty plechovy,ci kovovy skripce,ktery drzej gumu(a v ni samozrejme i ten ocelovy pruzek,kterej zajistuje prohnuti),ale zase ne moc,aby ti to nevypadlo.Pak to bude fachat jako novy.Ale jen pokud nejsou uz ty gumy moc "vosoupany a zniceny".Trona -
« Re: sterače
No, mozno to bude zniet blbo, ale ked mi vrzgali sierace na felde (to iste ako vam -"rebrik" atd.) tak som trochu prihol tie riamienka ktore drzia ramienka stieracov. Od vtedy mam bozsky klud aj s rocnymi stieracmi. To iste som urobil aj kolegovi na Golfe a tiez si nevie vynachvalit. -
« Re: sterače
Podle mě vrzání stěračů má něco společnýho i s prachem a jinýma nečistotama, který na skle jen tak neleží, ale jsou na něm přilepený, až "zažraný". Když totiž začne pršet, vržou mi stěrače tak 10 minut, než se okno pořádně otře od všech mikroskopických nečistot nachytaných a nalepených v suchém provozu a potom jsou tichoučký a klidný. A taky těch 10 minut koukám na zaschlý kapky dřívějšího deště, ketrý se ne a ne úplně očistit.Pokud jde o poskakování - jednoznačně souhlasím s tou nepřeklápějící se gumičkou co jde "proti srsti". Navíc - a to je horší - jakmile stěrače nepracují a dny a týdny jenom leží přitlačený na skle, začne se ta gumička deformovat. Schválně se podívejte na půl roku starý stěrače: když se podíváte na profil gumičky zjistíte, že je zohnutá k jedné straně tak, jak leží na skle. Takže má potom mnohem větší problémy s "překlopením" na druhou stranu a poskakuje proti srsti.Co proti tomu dělat, nevím. Zkoušel jsem občas při dlouhém suchém období ty stěrače položit na sklo druhou stranou gumičky, aby se zase ohnula zpátky, ale na to si vždycky nevzpomenete. Jediné, co zbývá je materiál se 100%ní tvarovou pamětí. Aby se zkrátka časem nezdeformoval. -
« Re: sterače
Na poskakovanie stieracov mam jednu teoriu. Hrana stieraca pri normalnej funkcii nie je kolma na sklo. Ked sa stierac pohybuje, tak gumicku "taha" za sebou. Pri zmene smeru pohybu stieracov sa gumicka "preklopi" aby ju stierac zace tahal. Ja mam problem s poskakovanim vzdy pri vyssich rychlostiach a to iba na lavom stieraci (ten ktory ma pritlacne kridielko). Vsimol som si, ze vtedy sa gumicka "nepreklopi" a ked ide stierac hore, tak to ide "proti srsti" a tym padom stierac poskakuje. Vysvetlujem si to tym, ze vtedy je pritlacna sila na stierac taka velka, ze sa skratka gumicka nemoze "preklopit". Druhym smerom - co je logicke pretoze gumicka je preklopena spravne - ide stierac bez poskakovania. -
« tekuté stěrače
Nic to nepoškozuje, notabene se to puuze roztírá po skle a sklo jako takové je nejodolnější materiál. Také si nemyslím, že je to pro lak škodlivější než ruzné ostřikovací smesky. Funguje to dobře, ale je potřeba to velice dobře rozleštit (třeba i 5x), protože jinak to působí proti světlu jako špinavé, nebo zapocené sklo. Já jsem to používal už v roce 1992 na Favoritu, když jsem to koupil v Rakousku. Je to OK, ale je to potřeba pro 100% funkci neustále renovovat a můj dojem je, že když se to cca 2 měsíce nerenovuje, stěrače vržou více než před jakoukoli aplikací tohoto přípravku. -
« Bez nadpisu
Až budete moct, mrkněte na stěrače na novém MB SL a nebo na Škodě Superb (jediná věc, která mi přišla u obou aut úplně stejná). Zajímalo by mně, jak to funguje, hlavně ve vysokých rychlostech. Jinak jsem koupil ty silikony od PIAA, mám je asi 10 dní, zatím vypadaj dost dobře, ale to všechny dobré nové stěrače. Tak uvidím, co to udělá časem. -
« Re: sterače
Ten tekuty stierac neposkodzuje okna? Ja som si to chcel kupit, ale na obale boli same varovania (typu: na tonovanych oknach radsej vyskusajte na malej ploche, nesmie sa dostat na lak a pod.), tak som to psychicky nezvladol a nekupil :)Stierace mi tiez vrzgaju a niekedy poskakuju, takze miesto zotreteho skla mam na okne taky 'rebrik'. Ale nevrzgaju vzdy, len neviem zistit, od coho to zavisi.Marcel -
« Re: sterače
Aha tak to se budu muset na toho Mercedesa nekdy podivat, to zajimave. Když už jsme u toho, taky se vám zdá, že stěrače jsou jako technologie strašně zastaralé ? Takovej horkej vzduch pod vysokým tlakem co by fucel ze zdola na okno tak aby srazek kapky pryc, byl byl zajimavejsi. Nicmene energeticky narocnejsi a nejspis hlucnejsi, ale od toho mame vyvoj :) -
« sterače
1. Proč vůbec ty stěrače vržou a poskakují? Nesnáším tento stav a mám chuť je rozmlátit, ale nic nepomáhá a dělají mi to všechny stěrače za cca dva měsíce. Odmašťoval jsem sklo, nic. Čistil jsem gumičky, nic. Jako, kdyby ta guma vlivem počasí a ostřikovačů nějak zatvrdla či co??
2. Ten přípravek "tekuté stěrače" a další různé varianty fungují dobře, jen mám pocit, že když se film odrhne, začnou stěrače vrzat 2x více, než na čistém skle před tím.
3. Ty silikonové stěrače prý už dělá také Bosch. V jednom VW servisu je nasazovali a já jsem se jen tak letem světem díval. Jinak viděli jste někdo stěrače na novém MB S? Žádné ramínko, jednolitá gumová, tenká vrstva se zalitým zámkem. Asi taky silikon...