Stěrače
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 30.11.01 09:57
« Re: Champion SX60
Isli na otcove Volvo. Skusenosti zatial nemam, budem s nim cez w/e. Jedno je iste, prvych par pretreti, co som skusal, ci su spravne nasadene, trosku sustali. Zatial nic nereklamoval, ak sa osvedcia, pojdu aj na moj voz, Bosch twin vydrzi 12-14mesiacov a koniec. Popri tom posledne 3 stiera riadne len jazdcova strana. -
« Re: Champion SX60
jo... tak to asi tisic nasich.. hm... sakra... uz tak rok o nich premyslim... a kdyz uz se daji koupit... super.. asi jo... a na jaky auto jsi to dal?? btw: jake jsou delky? a jak se ti osvedcily pri prvnim snehu? co kdyz primrznou? (me by se to nestalo, ze :-))) ) -
« jo, a jeste sko
mercedes sl, sl a cl + superb maji nove sterace. myslim, ze od bosche. jsou to gumky pripevnene primo na liste, ktera kdyz se zvedne, ma tvar luku a svuj tvar se snazi zachovat i kdyz je rozplacla na skle.. proste "dokonala prilnavost" :-))) Fakt to funguje No, ale bosch uz tuhle novinku avizoval uz pred dvema lety...cca. (BTW: vsimli jste si steracu u stareho "S"? Jsou naopak. lezi vlevo a pravy ma variabilni kinematiku.) a s tim pravym sroubem. je to quli setreni co nejvetsi plochy na prave strane. kruznice neni hranata, tak se musi do ctverce vepsat. vetsinou je to tak, ze pravy sroub byva tak daleko od praveho kraje skla, tak jak je okno vysoke. proto ten ctverec. nejlepe resene sterace ma dle meho nazoru BMW. Obzvlast pak sedmicka nova i predposledni a petka. pravy sterac ma zaveseni na dvou ramenech, takze se do rohu "vsune", nezanecha trojuhelnicek mezi steracema a dotahne to az do cesty leveho ster. Trojka u bmw ma sterace napevno, ale nevyklaji se, jsou velke a setrou fakt hodne plochy. Detaily, ale jsou tam. Bomba. O mercedesu uz jsem se zminoval... a navic, je to konkurence. PS: sorry, ze je to tak dlouhy a navic dvakrat, ale myslim, ze to mohlo pomoct. Cusek, kosta. -
« jejej...
s tim vrzanim... steracema uz se nejakou chvilku zabyvam.. staci, aby byla gumicka v klidovo poloze kolmo ke sklu. sice se jeji uhel meni kdyz je sterac nahore, takze se musi najit kompromis. nejlepsi je to tak, sundat cely sterac z raminka a podivat se, jak si sedne ten zahnutej konec raminka. mel by sedet celej na skle. (treba ford je na sterace tragickej - skoro vsechny vrzou. je to quli te spatne geometrii (uhlu) raminka) mam 405tku a na ni sterace valeo / z laguny - jo, takove ty masivni. levy s pritlacnym kridelkem. je hrozne dlouhej a skoro se dotyka horniho tesneni a ten nesetreny oblouk vlevo dole je malinkej. Podarilo se mi nastavit pravy sterac tak, aby byl co nejmensi nesetreny trojuhelnicek mezi steracema. verte mi, na aute se starou koncepci, kde jsou srouby steracu na starych mistech... tzn. pravy sroub tam, kde konci leve rameno {napr vw ma pravy sroub min. v polovine leveho sterace}, to byl docela problem. ted slapou a stiraji perfektne. jeste jsem neprisel na to, proc pri jinem pritlaku pruziny nechavaji volna mista, ale uz je to dobry. mam stesti, ze se mi podarilo vyladit to tak, aby nevrzaly vubec. valeo jsou videt u francouskych aut. gumky davam 2x za rok. jsem z jeseniku, takze na zimu je to potreba a na leto dtto. jeste obcas striknu srouby wdckem, protoze obcas se tre tesneni a kloub raminka. pak uz je to uplne v klidu. a s tim, kdyz prsi malo, je potreba pouzit ostrikovace... na 405tkach jsou ostrikovaci listy primo na steracich.. je to bomba reseni, fakt jo. ani to nejde z5 nasucho. a obcas, kdyz vylezu z auta, tak sterace zvednu. zivotnost se zvedne. v zime to delam vzdy, protoze pak skubat zamrzle gumicky od skla, to ani nahodou. taky staci podlozit, ale proc je nezvednout. a s umyvanim! je nejlepsi mydlova voda, nebo hadrik s mydlem, protoze ty gumicky nemaji rady agresivni latky jako benzin,okena apod. chvilku vydrzi, ale pak tuhnou a jsou opryskane. nekdy je vemu do teple , mydlove sprchy uplne cele :-))). Jo, a je potreba, aby se cela gumicka i s nosnym zarizenim... tj ten dlouhej plast a nebo ty ocelove dlouhe listicky, volne hybala ve vsech spojich s konstrukci sterace(nemyslim ten, za ktery drzi, aby nevylezla.) pak lepe dolehaji ke sklu, nic jim nebrani. je dobry si na sterace davat pozor. stejne jak na svetla. obcas staci zasunout vysunuty kousek gumky a hned je vsechno lepsi. jo, a nezapomente si prehodit zpet ten delsi doleva!!! -
« Jakou značku ?
Koupil jsem stěrače SWF (nebo tak nějak). Stály sice něco přes 500,-, ale stírají super. Jestli vydrží alespoň pár měsíců, mohu doporučit. Když jedu v dešti a nejlépe v noci někam dál, stojí to za ty prachy rozhodně za to. Než jsem je vyměnil, tak mi to ani nepřišlo, ale teď to vidím jasně. Jednou přejedou po skle a nikde ani čmouha. Samozřejmě že sklo musí být čisté. -
« Re: sterače
No, mne to na Felde vrzgalo od zaciatku (bola uplne nova) a potom som urobil ten moj postup a od vtedy mam pokoj. Od vtedy ziadne vrznutie. Aj ked pustim stierace na suchom a cistom skle, tak idu uplne ticho. Pred tym som skusal, ten postup s uvolnenim gumy ako pise "trona", sice to pomohlo, ale stierace pri preklapani "buchali" a to sa mi nepacilo. -
« Re: sterače
Jenze pokud prihnes jenom ty "tycky",jinak bych rekl raminka sterace,tak tu gumu jenom postavis kolmo a nebo to na jednu stranu lezi a na druhou jde "proti strsti".Zkuste to,co sem radil ja a uvidite rozdil.Tomu gumovymu britu sterace se musi umoznit,aby se pri zmene smeru chodu sterace mohl "polozit" na sklo a to pri smeru tam i zpatky.Jinou cestu sem fakt nenasel,nez to jakoby povoleni toho britu primo na tom raminku.Trona