Stěrače
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- Bez nadpisu 05.09.2001 13:45
- Který zvolit... a jak? 05.09.2001 16:18
- Tekutina na okna 05.09.2001 20:27
- stěrače z Hypernovy ... jsem spokojený :-))) 06.09.2001 11:13
- tekutý stěrače 08.09.2001 15:22
- Trico 09.09.2001 12:00
- jednoduchý trik 10.09.2001 10:53
- Grafitový gumičky 01.10.2001 00:00
- Silikonove sterace v CR 03.10.2001 16:19
- Bez nadpisu 04.10.2001 11:42
- Trico 09.10.2001 21:35
- Jakou značku ? 12.10.2001 13:46
- Silikony 13.11.2001 14:44
- Nové stěrače 16.11.2001 23:26
- jejej... 18.11.2001 18:11
- jo, a jeste sko 18.11.2001 18:34
- Bez nadpisu 20.11.2001 14:21
- Champion SX60 21.11.2001 14:54
- SuperB 04.12.2001 22:09
- Celá stírátka 07.01.2002 21:19
- Ostrikovace 22.01.2002 14:02
- Sterace z TESCO 07.11.2003 19:02
- Sterace z TESCO 2 07.11.2003 19:03
- Bez nadpisu 10.11.2003 09:55
- Championy 10.11.2003 14:07
- stěrače 10.11.2003 22:11
- Neznackove sterace - zkusenosti... 09.12.2003 20:00
- Stěrače 17.12.2003 16:45
- Stěrače 23.12.2003 17:26
-
"-- skrytý --" 05.09.2001 13:45
Bez nadpisu
Co s nimi? Najlepsie dostupne na trhu su Bosch Twin a naj su PIAA.-
« Re: Cena/kvalita
Bosch je naozaj dobry, mam tiez taku skusenost, ale ta cena. Za tie peniaze mozem dat novy na kazde rocne obdobie. Teraz pouzivam talianske "All Ride" grafitovane, cca 20 % ceny Boscha. Skusal som aj ine znacky, ale nebolo to ono. Absolutna katastrofa su samotne gumicky v metrazi.-
« Re: Cena/kvalita
Co se týká poměru cena/kvalita, tak na tom špatně nejsou stěrače SWF. Kdysi jsem koupil nějaké noname šunty za 150,- v nějakém supermarketu, ale to prostě nestíralo, jen rozmazávalo vodu po okně. Jakmile jsem nasadil SWF, bylo to zcela o něčem jiném. Nevím kolik stála přesně ta sada, ale bylo něco kolem 300 Kč. Kvalitou by se asi daly srovnat s BOSCH.-
"-- skrytý --" 10.09.2001 12:52
« Re: Cena/kvalita
Vsak to! Za PIAA by som radsej dal dvojnasobok Bosch Twin uz len preto, ze je to silicon a kym ho nezoderies /doslova/, bude 100% funkcny. Bosch su super, ale po 10 mesiacoch umru, guma sa narusi a zacnu tahat ciary. Takze si myslim, ze su cenovo znacne nadhodnotene.
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 05.09.2001 18:32
« Re: Který zvolit... a jak?
Vrzají?? To mi nevrzaly ani gumičky, co jsou do fafíka. Akorát co mě štve, že tak za měsíc na sebe nachytají snad všechny stěrače nějakou mastnotu či co, takže po každém setření mám přes okno takovou mlhu a ta zmizí, až na něj zase naprší :o(. Máte podobný zkušenosti nebo jen já šetřím a kupuju nějaký žlutý gumičky (jediný co jdou do mé Corolly - stěrače jdou vyměnit akorát s tou "pákou", protože jsou snýtované) u Aralu za 90 Kč 2x cca 65 cm.
-
-
Tekutina na okna
Ja pouzivam takovou tekutinu na okna proti desti za 80Kc vydrzi to na skle tak 3mesice (ivic) ma dobrou vlasnost ze jak vam predtim pri setreni se delala mlha na skle tak po natreni je pekne pruzracne,navic pri 80Kmh neni treba spoustet sterace proto ze kapicky pekne stekaji a viditelnost je dost osta i presty kapicky deste.-
-
-
« Re: Tekutina na okna
S tou vodičkou mám podobný zkušenosti. Tuším, že se jmenuje "Tekutý stěrače" nebo nějak podobně. A nemůžu si to opravdu vinachválit! Doporučuju.-
"-- skrytý --" 06.09.2001 09:04
« Re: Tekutina na okna
Povod tejto tekutinny je v USA, kde to vyvinuli pre pilotov stihaciek, ktore jaksi nemohli mat stierace a pri pristavacich manevroch za dazda mali velke problemy. Na trh sa dostal pod nazvom RainX v roku 1991. Dnes existuje nepreberne mnozstvo jeho klonov, ja pouzivam od firmy TurtleWax. Na skle vydrzi naozaj 1-3 mesiace a nanasa sa na vycistene sklo. Po zaschnuti je dobre ho opachnut, pretoze prebytocna tekutina vytvori "mastny" film, ktory sa pri zapade slnka nepriemne leskne /pokial nemte Polaroidy/. Cist. prostriedky na baze cpavku ho zlikviduju, takze necistite sklo Ajaxom :).
Stierace sa lisia hlavne typom gumy, Twin pouzivaju dve zmesy, vdaka ktorym maju lepsiu schopnost cistit, ale ked sa to natrhne na zaschnutom piesku a pod., potom ide ucinok rapidne dole. Mne vydrzia tak rok a potom uz tahaju ciary. Najkvalitnejsie, co som videl su od PIAA /www.piaa.co.uk alebo www.piaa.de/, cenu neviem, ale tipujem na +2000,-Sk :-( Suto silikonove stierace, ktore nehorazne prilnu ku sklu a zaroven ho pri prechode potieraju jemnuckou vrstvou, takze vytvaraju podobny efekt, ako RainX.
-
-
-
« sterače
1. Proč vůbec ty stěrače vržou a poskakují? Nesnáším tento stav a mám chuť je rozmlátit, ale nic nepomáhá a dělají mi to všechny stěrače za cca dva měsíce. Odmašťoval jsem sklo, nic. Čistil jsem gumičky, nic. Jako, kdyby ta guma vlivem počasí a ostřikovačů nějak zatvrdla či co??
2. Ten přípravek "tekuté stěrače" a další různé varianty fungují dobře, jen mám pocit, že když se film odrhne, začnou stěrače vrzat 2x více, než na čistém skle před tím.
3. Ty silikonové stěrače prý už dělá také Bosch. V jednom VW servisu je nasazovali a já jsem se jen tak letem světem díval. Jinak viděli jste někdo stěrače na novém MB S? Žádné ramínko, jednolitá gumová, tenká vrstva se zalitým zámkem. Asi taky silikon...-
« Re: sterače
Aha tak to se budu muset na toho Mercedesa nekdy podivat, to zajimave. Když už jsme u toho, taky se vám zdá, že stěrače jsou jako technologie strašně zastaralé ? Takovej horkej vzduch pod vysokým tlakem co by fucel ze zdola na okno tak aby srazek kapky pryc, byl byl zajimavejsi. Nicmene energeticky narocnejsi a nejspis hlucnejsi, ale od toho mame vyvoj :) -
« Re: sterače
Ten tekuty stierac neposkodzuje okna? Ja som si to chcel kupit, ale na obale boli same varovania (typu: na tonovanych oknach radsej vyskusajte na malej ploche, nesmie sa dostat na lak a pod.), tak som to psychicky nezvladol a nekupil :)Stierace mi tiez vrzgaju a niekedy poskakuju, takze miesto zotreteho skla mam na okne taky 'rebrik'. Ale nevrzgaju vzdy, len neviem zistit, od coho to zavisi.Marcel-
« Re: sterače
Marcels: Používám ty tekutý stěrače 1 rok a zatím mi to skla (tónovaný) nijak nepoškodilo. Je pravda, že tam mám taky napsaný, že může poškodit lak. Tak si dávám trochu pozor a je to jinak v pohodě a mimochodem úplně skvělá investice. ;-)-
« tekuté stěrače
Nic to nepoškozuje, notabene se to puuze roztírá po skle a sklo jako takové je nejodolnější materiál. Také si nemyslím, že je to pro lak škodlivější než ruzné ostřikovací smesky. Funguje to dobře, ale je potřeba to velice dobře rozleštit (třeba i 5x), protože jinak to působí proti světlu jako špinavé, nebo zapocené sklo. Já jsem to používal už v roce 1992 na Favoritu, když jsem to koupil v Rakousku. Je to OK, ale je to potřeba pro 100% funkci neustále renovovat a můj dojem je, že když se to cca 2 měsíce nerenovuje, stěrače vržou více než před jakoukoli aplikací tohoto přípravku.
-
-
-
« Re: sterače
Na poskakovanie stieracov mam jednu teoriu. Hrana stieraca pri normalnej funkcii nie je kolma na sklo. Ked sa stierac pohybuje, tak gumicku "taha" za sebou. Pri zmene smeru pohybu stieracov sa gumicka "preklopi" aby ju stierac zace tahal. Ja mam problem s poskakovanim vzdy pri vyssich rychlostiach a to iba na lavom stieraci (ten ktory ma pritlacne kridielko). Vsimol som si, ze vtedy sa gumicka "nepreklopi" a ked ide stierac hore, tak to ide "proti srsti" a tym padom stierac poskakuje. Vysvetlujem si to tym, ze vtedy je pritlacna sila na stierac taka velka, ze sa skratka gumicka nemoze "preklopit". Druhym smerom - co je logicke pretoze gumicka je preklopena spravne - ide stierac bez poskakovania.-
-
« Re: sterače
Já tomu říkám inteligentní stěrače. Začínaj blbnout tak od 140 vejš a to je ta správná chvíle si uvědomit, že za deště by člověk rozhodně neměl jet rychlejc.....-
« Re: sterače
Podle mě vrzání stěračů má něco společnýho i s prachem a jinýma nečistotama, který na skle jen tak neleží, ale jsou na něm přilepený, až "zažraný". Když totiž začne pršet, vržou mi stěrače tak 10 minut, než se okno pořádně otře od všech mikroskopických nečistot nachytaných a nalepených v suchém provozu a potom jsou tichoučký a klidný. A taky těch 10 minut koukám na zaschlý kapky dřívějšího deště, ketrý se ne a ne úplně očistit.Pokud jde o poskakování - jednoznačně souhlasím s tou nepřeklápějící se gumičkou co jde "proti srsti". Navíc - a to je horší - jakmile stěrače nepracují a dny a týdny jenom leží přitlačený na skle, začne se ta gumička deformovat. Schválně se podívejte na půl roku starý stěrače: když se podíváte na profil gumičky zjistíte, že je zohnutá k jedné straně tak, jak leží na skle. Takže má potom mnohem větší problémy s "překlopením" na druhou stranu a poskakuje proti srsti.Co proti tomu dělat, nevím. Zkoušel jsem občas při dlouhém suchém období ty stěrače položit na sklo druhou stranou gumičky, aby se zase ohnula zpátky, ale na to si vždycky nevzpomenete. Jediné, co zbývá je materiál se 100%ní tvarovou pamětí. Aby se zkrátka časem nezdeformoval.-
« Re: sterače
Pánové,
vytahuju téma neb zima je tady a musel jsem měnit. Nový Bosch Twin nejsou špatný ale za rok jsou fuč a přitom celá mechanika je ve 100% stavu. Nemáte někdo povědomost kde by se daly opatřit samotný gumy? Dík.-
« Re: sterače
Mam pocit, ze do skodoviek sa montuju Bosh Twin. Teda gumicky zo skodovky by mali byt tie prave, nie?-
"-- skrytý --" 22.10.2003 09:12
« Re: sterače
Po dojetí (když jste za jízdy použili stěrače) zvedněte raménka stěračů a zas je pusťte na sklo. Zvýšíte tak životnost gumiček zhruba dvojnásobně. Když se to takhle nedělá, gumička "po dojetí stěračů" zůstane ohnutá jedním směrem, to si "zapamatuje" a pak se jí moc nechce ohýbat se na druhou stranu, tudíž jedním směrem špatně stírá.
-
-
« Re: sterače
Řešil jsem to samý, přímo u dealera Bosche mi řekli, že náhradní gumičky nevedou. Loni jsem gumičky kupoval u dealera /Auto Jarov/, problém je ale v tom, že jedna stála cca 200 !!! Letos jsem sehnal po 80, made in USA, a to takový, že místo těch nerezových pásků co jsou vsazený do gimičky je celá gumička v takovém umělohmotném bazmeku, co jí pruží a zároveň se za něch přichytává ke stěrači. Pak se to jen ulomí, zařízne na správnou délku a na konce se cvaknou takový úchyty, aby to nevypadlo. Fakt super. -
-
-
-
-
-
« Re: sterače
No, mozno to bude zniet blbo, ale ked mi vrzgali sierace na felde (to iste ako vam -"rebrik" atd.) tak som trochu prihol tie riamienka ktore drzia ramienka stieracov. Od vtedy mam bozsky klud aj s rocnymi stieracmi. To iste som urobil aj kolegovi na Golfe a tiez si nevie vynachvalit.-
« Re: sterače
Presne tak jak rikas.Staci si dat praci s mechanismem,ktery zajistuje prevraceni gumy sterace.Taky jsem to vyresil podobne.Ta guma se musi vzdy pri pohybu sem nebo zpatky prevratit tak,aby byla nahnuta po smeru pohybu sterace a ta guma byla jakoby tahnuta za tim raminkem.Staci truchu roztahnout ty plechovy,ci kovovy skripce,ktery drzej gumu(a v ni samozrejme i ten ocelovy pruzek,kterej zajistuje prohnuti),ale zase ne moc,aby ti to nevypadlo.Pak to bude fachat jako novy.Ale jen pokud nejsou uz ty gumy moc "vosoupany a zniceny".Trona-
« Re: sterače
Nie, nepochopili ste ma. Ja som prihol tie "tycky" (neviem ako to napisat) na ktorych drzia cele stierace tak, aby mali trvale iny sklon voci sklu.-
« Re: sterače
Jenze pokud prihnes jenom ty "tycky",jinak bych rekl raminka sterace,tak tu gumu jenom postavis kolmo a nebo to na jednu stranu lezi a na druhou jde "proti strsti".Zkuste to,co sem radil ja a uvidite rozdil.Tomu gumovymu britu sterace se musi umoznit,aby se pri zmene smeru chodu sterace mohl "polozit" na sklo a to pri smeru tam i zpatky.Jinou cestu sem fakt nenasel,nez to jakoby povoleni toho britu primo na tom raminku.Trona-
« Re: sterače
Jo,Trona má recht.Když jel v mým fáru,tak viděl tu hrůzu.Poradil mi vyměnit gumičky u stěračů:))))))a ejhle!:))))Ono to stíralo lépe a lépe a lépe:)))))))
Ne doporučuju nový gumičky a tekutý stěrače a je to super!-
-
« Re: sterače
No, mne to na Felde vrzgalo od zaciatku (bola uplne nova) a potom som urobil ten moj postup a od vtedy mam pokoj. Od vtedy ziadne vrznutie. Aj ked pustim stierace na suchom a cistom skle, tak idu uplne ticho. Pred tym som skusal, ten postup s uvolnenim gumy ako pise "trona", sice to pomohlo, ale stierace pri preklapani "buchali" a to sa mi nepacilo.
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 05.10.2001 10:42
« Re: sterače
To poskakování mi to dělalo taky. Zajímavé bylo, že jen u řidiče. A to i když jsem prohodil stěrače mezi sebou. Dokonce i když mi vyměnili sklo (ne kvůli tomu:) Došel jsem k závěru, že by to mohlo taky souviset s přítlakem. Než jsem s tím ale začal experimentovat, tak jsem tam dal ještě na zkoušku starší, leč dvojité a přestalo to. Tak tam mám zatím ty, ale jak dlouho vydrží to nevím:).
-
-
-
stěrače z Hypernovy ... jsem spokojený :-)))
Ahoj všem !!! Koupil jsem holce na Mercedesa W123 stěrače v Hypernově, nevím značku, ale stály 157,- a mají je všude tyhle stěrače. Hned po výměně jsem poznal co jsou to nové stěrače, protože začalo pršet. Stírají oparvdu supr, akorát po delším chodu začkou "vrzat"po skle ale stačí na 2 min. nechat a pak opět stírají špičkově. Myslím si že za cenu 157 korun jsou celé ramínka steračů za slušnou cenu. Vím že v Německu se dají koupit za 3,- DEM ale nemám s tím zkušenosti... S tekutýma stěračema mám také dobré zkušenosti, i když je to již několik let, asi si je nyní taky koupím. Dík za připoměnutí ! Mějte se. Ondra -
-
-
-
« Re: jednoduchy trik
Mne to napadlo taky, ale za par dnu bylo vse pri starem. Nevi nekdo ceny a mista prodeje tech silikonovych steracu ? Dik
-
Bez nadpisu
Až budete moct, mrkněte na stěrače na novém MB SL a nebo na Škodě Superb (jediná věc, která mi přišla u obou aut úplně stejná). Zajímalo by mně, jak to funguje, hlavně ve vysokých rychlostech. Jinak jsem koupil ty silikony od PIAA, mám je asi 10 dní, zatím vypadaj dost dobře, ale to všechny dobré nové stěrače. Tak uvidím, co to udělá časem. -
Jakou značku ?
Koupil jsem stěrače SWF (nebo tak nějak). Stály sice něco přes 500,-, ale stírají super. Jestli vydrží alespoň pár měsíců, mohu doporučit. Když jedu v dešti a nejlépe v noci někam dál, stojí to za ty prachy rozhodně za to. Než jsem je vyměnil, tak mi to ani nepřišlo, ale teď to vidím jasně. Jednou přejedou po skle a nikde ani čmouha. Samozřejmě že sklo musí být čisté. -
jejej...
s tim vrzanim... steracema uz se nejakou chvilku zabyvam.. staci, aby byla gumicka v klidovo poloze kolmo ke sklu. sice se jeji uhel meni kdyz je sterac nahore, takze se musi najit kompromis. nejlepsi je to tak, sundat cely sterac z raminka a podivat se, jak si sedne ten zahnutej konec raminka. mel by sedet celej na skle. (treba ford je na sterace tragickej - skoro vsechny vrzou. je to quli te spatne geometrii (uhlu) raminka) mam 405tku a na ni sterace valeo / z laguny - jo, takove ty masivni. levy s pritlacnym kridelkem. je hrozne dlouhej a skoro se dotyka horniho tesneni a ten nesetreny oblouk vlevo dole je malinkej. Podarilo se mi nastavit pravy sterac tak, aby byl co nejmensi nesetreny trojuhelnicek mezi steracema. verte mi, na aute se starou koncepci, kde jsou srouby steracu na starych mistech... tzn. pravy sroub tam, kde konci leve rameno {napr vw ma pravy sroub min. v polovine leveho sterace}, to byl docela problem. ted slapou a stiraji perfektne. jeste jsem neprisel na to, proc pri jinem pritlaku pruziny nechavaji volna mista, ale uz je to dobry. mam stesti, ze se mi podarilo vyladit to tak, aby nevrzaly vubec. valeo jsou videt u francouskych aut. gumky davam 2x za rok. jsem z jeseniku, takze na zimu je to potreba a na leto dtto. jeste obcas striknu srouby wdckem, protoze obcas se tre tesneni a kloub raminka. pak uz je to uplne v klidu. a s tim, kdyz prsi malo, je potreba pouzit ostrikovace... na 405tkach jsou ostrikovaci listy primo na steracich.. je to bomba reseni, fakt jo. ani to nejde z5 nasucho. a obcas, kdyz vylezu z auta, tak sterace zvednu. zivotnost se zvedne. v zime to delam vzdy, protoze pak skubat zamrzle gumicky od skla, to ani nahodou. taky staci podlozit, ale proc je nezvednout. a s umyvanim! je nejlepsi mydlova voda, nebo hadrik s mydlem, protoze ty gumicky nemaji rady agresivni latky jako benzin,okena apod. chvilku vydrzi, ale pak tuhnou a jsou opryskane. nekdy je vemu do teple , mydlove sprchy uplne cele :-))). Jo, a je potreba, aby se cela gumicka i s nosnym zarizenim... tj ten dlouhej plast a nebo ty ocelove dlouhe listicky, volne hybala ve vsech spojich s konstrukci sterace(nemyslim ten, za ktery drzi, aby nevylezla.) pak lepe dolehaji ke sklu, nic jim nebrani. je dobry si na sterace davat pozor. stejne jak na svetla. obcas staci zasunout vysunuty kousek gumky a hned je vsechno lepsi. jo, a nezapomente si prehodit zpet ten delsi doleva!!! -
jo, a jeste sko
mercedes sl, sl a cl + superb maji nove sterace. myslim, ze od bosche. jsou to gumky pripevnene primo na liste, ktera kdyz se zvedne, ma tvar luku a svuj tvar se snazi zachovat i kdyz je rozplacla na skle.. proste "dokonala prilnavost" :-))) Fakt to funguje No, ale bosch uz tuhle novinku avizoval uz pred dvema lety...cca. (BTW: vsimli jste si steracu u stareho "S"? Jsou naopak. lezi vlevo a pravy ma variabilni kinematiku.) a s tim pravym sroubem. je to quli setreni co nejvetsi plochy na prave strane. kruznice neni hranata, tak se musi do ctverce vepsat. vetsinou je to tak, ze pravy sroub byva tak daleko od praveho kraje skla, tak jak je okno vysoke. proto ten ctverec. nejlepe resene sterace ma dle meho nazoru BMW. Obzvlast pak sedmicka nova i predposledni a petka. pravy sterac ma zaveseni na dvou ramenech, takze se do rohu "vsune", nezanecha trojuhelnicek mezi steracema a dotahne to az do cesty leveho ster. Trojka u bmw ma sterace napevno, ale nevyklaji se, jsou velke a setrou fakt hodne plochy. Detaily, ale jsou tam. Bomba. O mercedesu uz jsem se zminoval... a navic, je to konkurence. PS: sorry, ze je to tak dlouhy a navic dvakrat, ale myslim, ze to mohlo pomoct. Cusek, kosta. -
"-- skrytý --" 21.11.2001 14:54
Champion SX60
Kupil som ich pred 30min. Vraj neobsahuju grafit, su tiche a testovane do 230km/h na funkcnost. Tak uvidime...-
-
"-- skrytý --" 29.11.2001 08:51
« Re: Champion SX60
Cca. 1200,-Sk, Maju katalog vozov a s uchytenim nie su problemy. Kazdy kus ma aj rozne redukcie priamo v baleni.-
« Re: Champion SX60
jo... tak to asi tisic nasich.. hm... sakra... uz tak rok o nich premyslim... a kdyz uz se daji koupit... super.. asi jo... a na jaky auto jsi to dal?? btw: jake jsou delky? a jak se ti osvedcily pri prvnim snehu? co kdyz primrznou? (me by se to nestalo, ze :-))) )-
"-- skrytý --" 30.11.2001 09:57
« Re: Champion SX60
Isli na otcove Volvo. Skusenosti zatial nemam, budem s nim cez w/e. Jedno je iste, prvych par pretreti, co som skusal, ci su spravne nasadene, trosku sustali. Zatial nic nereklamoval, ak sa osvedcia, pojdu aj na moj voz, Bosch twin vydrzi 12-14mesiacov a koniec. Popri tom posledne 3 stiera riadne len jazdcova strana.
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 07.01.2002 21:19
Celá stírátka
Říká vám někomu něco firma PAV (nebo tak nějak)? Mají vyrábět celá stírátka (tedy ramínka + stěrač) - rád bych je totiž na Corolle vyměnil - sloupala se mi barva a stěrače jsou nekompatibilní e evropskými, jelikož jsou přinýtované... -
Ostrikovace
Nevite nekdo nahodou,kde se daji koupit sady na ostrikovace primo na raminka steracu?Ted je mam u svy kary original (ty ostrikovace) na predni haubne a chtel bych to predelat primo na ty raminka,jako to ma napr.Peugeot 405.Toho Peugeota jsem mel a bylo to super.Podle me to pak daleko lip ostrikuje.Ja kdyz jedu rychle,tak se mi tvori jen takova mlha a ta dosahuje sotva nad sterace v klidove poloze.Prosim piste na mail radek.plisek@seznam.cz.Dikes Trona-
« Re: Ostrikovace
jo jo 405 to má na stěračích, ale docela by mě zajímalo proč 406 to má už klasicky...-
« Re: Ostrikovace
Pokud mate nekdo radu, kde to koupit, napiste to zde, prosim. Musim to udelat i na sve jednosteracovce ibize. dik-
« Re: Ostrikovace
ja mam taky ostrikovace na steracich na 405Mi a je to sqela vec. nevim, proc se to nerozsirilo. treba mercedes V to ma taky, ale trosicku jinak. pak jsem si nevsiml. je to super vec. zkuste servis peugeot, tam to budou mit. no, ale nevim co bych udelal s tema dirama na kapote. a hadicky je treba prodlouzit vyvest az ke kloubum a mit i ramena s drzackem. takze komplet cele. nevim, jak to udelat, kdyz bude hadicka volne ve vzduchu.. snad prilepit.. hih..-
"-- skrytý --" 27.01.2002 00:00
« Re: Ostrikovace
To je docela zajímavá vychytávka. Stejně potřebuju vyměnit ramínka u Corolly - jak má ta 405ka dlouhá ramínka? že bych tam strčil něco francouzskýho :o)-
« Re: Ostrikovace
nevim jak jsou dlouhe ty raminka u peugeota, ale myslim, ze v delce hlavni problem neni. hadicka je treba pripevnit k raminkum, ale jde to i jinym zpusobem. vsak cesi si poradi, ze. tak se podivej, jak to ma 405ka udelane u raminka. jezdi jich tady dost.-
"-- skrytý --" 29.01.2002 12:51
« Re: Ostrikovace
Tak jsem na ty ramínka koukal a bohužel to nepůjde - Corolla je má ohnuté pod kapotu, zatímco 405ka je má volně venku. Tak holt bude urob si sám. Ale ty ramínka bych tak jako tak bohužel nové potřeboval :o(-
« Re: Ostrikovace
jo, tak to je smula, ale myslim, ze si poradis. ta namaha za to stoji. a neboj se pouzit izolepu. rok vydrzi a tak draha neni. fakt jo. uz me nebavilo pridelavat hadicku nebo ten ostrikovac puvodnimi drzatky, ktere se stejne furt lamaly, tak jsem to prilepil a funguje to. a dokonce lip, je to peknejsi a drzi to tvar.. proste lepsi. cerna izolacni paska a bylo.. i zimu prezila.-
"-- skrytý --" 30.01.2002 21:21
« Re: Ostrikovace
Jo, to jsem se taky divil, že je to tam tak nějak fórově přidělané, akorát abys to zlomil, když chceš umýt i stěrače.-
-
Diamant 10.02.2002 18:57
« Starostlivosť o sklo a stierače
Ja mám na vŕzganie stieračov iný názor. Zdá sa mi, že ide o príliš odmastené sklo, ktoré kladie gumičke vyšší odpor. Gumička sa tak nemôže plynulo šmýkať, ale podskakuje. Potvrdzuje to jednak rýchla jazda (= ešte väčší prítlak). Rovnako stierače nevŕzgajú ani po ostreknutí ostrekovačom asi 1-2 cykly, teda kým je medzi sklom a gumičkou vodný film. Rovnako po aplikovní vosku v autoumývárke je to omnoho lepšie. Podľa mňa je jediným riešením pravidelné aplikovanie toho tekutého stierača. Ja používam ArmorAll a rozhodne si nemyslím, že by to poškodzovalo lak. A inak ja tým prípravkom ošetrujem aj samotnú gumičku a vždy z nej dostanem dole kopu špiny a zdá sa mi, že je povrch gumy aj taký "živší". Teda už nemá na sebe takú mikroškrupinu. Len pre zaujímavosť mám v zadu 4 roky ten istý stierač a v predu je to druhá sada za 4 roky. A ešte jedna finta - občas treba premazať aj pohyblivé časti ramienka, nakoľko sa časom najmä u zadného stierača znižuje pohyblivosť a tým pádom sa zhoršuje aj účinok stierača.-
« Re: Starostlivosť o sklo a stierače
ja myslim, ze spravny uhel je jedna s nejpodstatnejsich veci. moje sterace jsou idealne sladene a nevrzou nikdy. ani na suchem skle (tomu se radsi vyhybam.. skrabe to sklo a pak to sklo v noci moc lame svetlo a jsem oslnen) kdyz to tak rikas, tak bych si to mohl rovnou naolejovat... :-)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
« Re: Sterace z TESCO 2
Jó to mi připomíná situaci, když jsem si před rokem koupil v Hypernově gumičky do stěračů asi za 60,-Kč a stíraly jak ty co jsem měl Originál od Toyoty 5 let staré, tak jsem si tam později koupil celé stěrače asi za 160,-Kč a když jsem byl u kasy, tak jsem se s přítelkyní bavil o tom, že gumičky stály za *. Uslyšela to pokladní a nemohla udržet koutky. Myslel jsem že se směje mému výrazu, ale když na nás vyšla řada, tak mi pošeptala "můj manžel si je taky koupil a řekl přesně to samé" :-)) Každopádně stály za * i celé stěrače a tak jsem si pak koupil origoš gumičky a to byl zase výhled :-))
-
-
Championy
Tiež som pár krát kúpil iba gumičky a to na rôznych pumpách, ale od začiatku stierali na nič. Viacerí predajcovia mi povedali, že nevedia z akého chujového materiálu ich vyrábajú, ale že nikdy nebudú stierať tak ako hocijaké značkové, čo sa predávajú komplet aj s ramienkom a tak som kúpil Championy za 220 a idú druhý rok ako hodinky. Podľa mojej skúsenosti aj značkový stierač stiera zle, keď má blbý sklon, ale tie šit gumičky nestierajú nikdy dobre (aspoň na mojom voze). -
stěrače
koupil jsem v létě přítelkyni na forda stěrače v carefouru za 45 -2 ks (1 ks =22,5) a stírají doted. Predtim mela od 2 roky od Bosche a staly za **. Ty z carefouru stiraji doted. Original gumicky od Forda jsou snad stejne drahy jak sterace cely, kvuli clu nebo nizkemu dovozu nebo ja nevim cemu a stoji snad 500-700 Kc. Tak nevim, podle mne vsechny laciny sterace nejsou spatny.-
« Re: stěrače
Ja mam zase se steraci z OBi/Carrefoure/Tesco/pumpy
jine zkusenosti. Postupne jsem nakoupil cca 5
paru gumicek/komplet steracu. Stirali nahovno (zustavaly tam pruhy vody).
Pak jsem koupil v Baumaxu modre gumicky. Ty stiraly super,
ale straaaaasne vrzaly :-) Tak vedle byly nejake sede "tuningove" :-), tak jsem je vzal.
Obcas si vrznou, ale hlavne STIRAJI... Kdybych si ja blb rovnou koupil origo sterace, tak me to vyslo nastejno...-
-
-
« Re: stěrače
jestli vám všem můžu doporučit, kupte si silikonový stěrače, nebo alespoň gumučky do nich. Nyní na autě mám celé silikonové břity a je to úžasný. Silikon se ke sklu přicucne celou délkou, nedělá šmouhy, nenechá ani kapku vody tedy úplně do sucha a nedělá žádný pazvuku či jiné nežádoucí efekty. Sice uznávám nejsou za lidovku, ale ten rozdíl je řekl bych radikální.-
-
« Re: stěrače
jo to nevím, já to dostal už s Medem... ne vážně, existujou stírací gumičky do stěračů, akorát nejsou z gumy, ale ze silikonu. Zeptal bych se v dobré prodejně s car parts. Na benzínce to neseženeš, už protože stojej pár stovek. Ale rozhodně to stojí za to.-
-
-
« Re: stěrače
no jo koukám, tak jsem to odhadl, jak cenu tak i výrobce. No uznávám že 911 kč není lidovka, ale kdo zkusí už nebude chtít jinak... -
« Re: stěrače
hmm. super :-) Uz som im napisal mail, ci su sxopny nieco podobne zaslat aj do SR. Lebo ma stve, ze kym je studene sklo, tak vidim ho.. po zotreti, a to nehovorim o skrkani stieracov. A pozeram, ze za mierne vyssiu cenu ponukaju aj zimne stierace, ktore by nemali primrzat.-
« Re: stěrače
hmm, v OBI maji ted nejakou akci, silikonove sterace za 189 Kc/2 ks a 199 Kc/ 3 ks. V akci jsou i klasicke sterace nebo jen gumicky ( klasika nebo slikon ).-
« Re: stěrače
Kludne si ich kupte, ale aby ste nepovedali, ze som svina, tak vam napoviem. Tieto stierace (resp. gumicky) som mal na aute najkratsie zo vsetkych co som kedy mal.-
-
« Re: stěrače
Silikonove jsem jeste nemnel,ale grafitove jsou vyborne.Doporucuji.Silikonove si mislim, ze jemne kaminky ho budou na skle trhat.Alspon takove mam skusenosti s slik.buzirkou ktera jde velmi lechce nechtem cviknout.-
-
"-- skrytý --" 17.11.2003 17:15
« Re: stěrače
Tak jsem zkusmo zakoupil "lacine sterace": potreboval jsem pouzde jeden na zadek v delce 380 mm. Volil jsem typ se "100% prirodni grafitovou gumou" (kde ze se tohle v prirode vyskytuje?) a musim konstatovat, ze po jedne jizde na vzdalenost 100 km pri silnem mrholeni je asi vyhodim. Nebo se mozna jeste pokusim prehodit tu grafitovou gumicku do puvodniho sterace. To nove raminko je totiz jakoby desne "vyviklane" (oproti puvodnimu) a prave tohle podle mne zpusobuje ono vrzani. PS: Sada dvou steracu me stala u jedne benzinky na Vysocine celych 81,- Kc. V Praze to same 129,- Kc! No nekupte to - byt uz jen pro ty gumicky...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 09.12.2003 20:00
Neznackove sterace - zkusenosti...
Tak jsem do toho ze srandy "vrazil par chechtacku" a postupne otestoval vetsinu "neznackovych" znacek steracu na nasem trhu: Vysledky meho soukromeho testovani: 1/ kvalita stirani je v prve rade primo umerna kvalite konstrukce a provedeni ramenka - jestlize sterace "poskakuji" a gumicky vrzou, pak to ani nejkvalitnejsi gumicky nespravi; 2/ nejlepe stiraji ta ramenka, ktera maji nytovana spojeni mezi jednotlivymi soucastmi, nebo alespon "plastovy naznak nytu" - vse ostatni vubec nekupovat!; 3/ zajimave je, jak se ruzna ramenka chovaji po vzajemne vymene (permutaci) gumicek - vysledek je obvykle horsi, jakoby pro urcite ramenko byl potreba urcity typ gumicky (z hlediska pouziteho materialu/pryze); 4/ ani nove gumicky z "lacinych steracu" nefunguji po jejich instalaci do starsich znackovych ramenek - nejlepsi je menit vzdy cela ramenka; 5/ ceny stejnych neznackovych ramenek se velmi ruzni v zavislosti na prodejni siti a regionu, zatimco ceny znackovych steracu jsou vsude vicemene stejne (stejne predrazene...); 6/ za nejlepsi z hlediska pomeru cena/vykon jednoznacne oznacuji Filson! A pro uplnost jeste "me poradi" znackovych ramenek: 1. SWF, 2. Bosch, 3. Denso, 4. Valeo atd.-
-
« Re: Neznackove sterace - zkusenosti...
Pretože všetky dnešné motoristické časopisy pripomínajú naskladané a zošité reklamné prospekty, jeden ako druhý. Tiež by som také testy privítal. Inak mojim favoritom sú stierače Champion, za prijatelnú sumu stierajú velmi pekne a hlavne dlho. (porovnávam s Bosch)-
« Re: Neznackove sterace - zkusenosti...
V casopisoch, ci obcas motoristickych prilohach v novinach vyjde akurat to, ze je dobre ich 2x do roka vymenit. A tym to konci. Koho sa pytam, tak mi povie, ze kasle ne stierace a ked nadavam na moje, tak mi povie, ze to su este dobre, ze on ma horsie. A som rad, ked som objavil tuto rubriku, ze nie som sam, koho stvu stierace. Uz dva mesiace sa xystam si nejaku kupit...
Len mi pride debilne zbytocne kupovat aj ramienko k tomu - teda skor, ako velke plytvanie, ale zase sa hrat len s gumickami - brrr...-
« Re: Neznackove sterace - zkusenosti...
V snahe "usetrit" som parkrat kupil "TESCO" kvalitu, "Carrefour" kvalitu alebo nieco noname na pumpe. Kazda takato sada vydrzala cca. mesiac (teda u mna asi 5tkm), potom zacala robit smuhy. Potom som sa nasrdil a zakupil Bosch Twin (pretoze zijem v nemecky hovoriacej krajine, moc na vyber tu nie je ;))). Tieto mam uz takmer rok, zacinaju druhu zimu a stale stieraju bezchybne. Dokonca mi ich minule pochvalil spolujazdec - majitel rocneho Saabu 9-5 - vraj ako paradne mi stieraju ;)) noname uz nikdy viac.
-
-
-
"-- skrytý --" 11.12.2003 06:49
« Re: Neznackove sterace - zkusenosti...
To Adyn: Neznackove sterace se daji koupit za 80 ale ty same taky treba za 200 Kc. Chce to jen se kolem sebe rozhlizet a koupit az tam, kde jsou za priznivou cenu. Napr. v Hypernove jsou ty Filsony za cenu kolem 120-130 Kc, coz sice neni spatne, ale zdaleka to neni nejvyhodnejsi cena. PS (pro vsechny): Zivotnost neznackovych steracu jsem samozrejme behem zhruba toho mesice, co jsem je postupne zkousel, nebyl schopen overit.-
« Re: Neznackove sterace - zkusenosti...
Hmm - takze filson, alebo bosch - o.k. :)
Este taka poznamocka - sposob, akym sa uchytava ramienko na zvysok stieraca je dufam vsade rovnaky (standardizovany)?
d.-
« Re: Neznackove sterace - zkusenosti...
Anndy: pri kazdej sade mas okrem "preddefinovaneho" systemu este asi 2 dalsie plastove vecicky na ine systemy, takze urcite nie je problem. Doteraz vsetky moje auta okrem jedneho mali ten "preddefinovany" system, u jedneho som musel pouzit niektory z tych inych, co su v baleni.-
« Re: Neznackove sterace - zkusenosti...
dabel: diky. Tak ked sa uz o tom bavim -asi by som si mal pozriet aj dlzky ramienok - pocitam :D.-
"-- skrytý --" 12.12.2003 23:35
« Re: Neznackove sterace - zkusenosti...
To Anndy: Na délku ramének pozor! Mají sice deklarovaný celkový rozměr, ale různá raménka mají často prostřední (upevňovací) kloub někde jinde, takže to pak nemusí vždy sedět a je třeba jít do jiné délky. Navíc se "no-name" raménka téměř vždy prodávají v balení po dvou, ale stejné délky, což je pro většinu moderních auta (tj. obvykle s různými déklami levého a pravého stěrače) nepoužitelné - je třeba rovnou koupit dvě balení různých délek a z každého vzít jeden stěrač.-
-
"-- skrytý --" 16.12.2003 09:25
« Re: Neznackove sterace - zkusenosti...
Zkoušel jsem ty obyč. Ony stříbrné "tuningové" s grafitovou gumičkou jsem viděl na prodejně pouze jednou, stály zhruba 5x tolik, co obyč, ale konstrukci ramének i tady (lépe řečeno zvláště tady) považuji za podařenou. Jen si nejsem jist, zda byly prodávány pod názvem Filson...-
Saab 16.12.2003 12:21
« Re: Neznackove sterace - zkusenosti...
Já je koupil včera večer v Tescu (cca 160,- kč za kus), takže uvidím. Jen nemám s čím srovnat, zatím. Právě kvuli tomu, že je tam ta šedá grafitová gumička, tak ve mně budili větší důvěru než ty obyč. Jen by ta raménka mohla být černá a bez toho nápisu Tuning Line. Filson to jsou, je to uvedeno menším písmem dole a zezadu je napsáno, že jsou od Filson s.r.o. stejně jako na těch obyč.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Stěrače
Dnes jsem byl v KODECARU Hradec Králové , je hned naproti obchodu Terno pro stěrače , a oni mně odkázali na prodejnu AUTO RS . Je to asi druhá odbočka doprava zpět do Hradce . Vyberou Vám ramínka na míru . Koupil jsem ramena od Bosche a hned jsem je měl možnost vyzkoušet . Jeden pár za 230Kč . Jsem s nimi spokojen . Ještě si dokoupím přítlaky , snad nebudou poskakovat .
Hoj-
"-- skrytý --" 17.12.2003 17:00
« Re: Stěrače
To EDI: Ta cena mi pripada nepravdepodobne nizka! Neznam zadny obchod, kde by se dalo koupit byt jen jedno jedine ramenko sterace zn. Bosch za 230 Kc. BTW: Pokud sterace funguji pri vsech rychlostech (vozu) bez pritlaku, je lepsi to bez pritlaku ponechat. Pritlaky totiz rady a casto zj. pri jizde v mlze vytvareji nepruhlednou vrstvicku kondenzatu na skle prave v miste, kudy ridic kouka (soustreduji tam totiz proud vzduchu i s temi drobnymi kapickami vody), a je pak treba mnohem casteji stirat (coz je v mlze stejne nutne, ale treba ne tak intenzivne). Kdyz vidim borce s "mohutne okridlenymi ramenky steracu", je mi hned jasne, ze prave tenhle za nepriznivych povetrnostnich podminek urcite nejezdi! A nebo jezdi, ale jeste nepochopil, co je pro pruhlednost celniho skla zapotrebi...
-
-
Stěrače
To Mitsi:Na mou duši , na psí uši , opravdu , ramínka stála , jé nojo , nestála 230Kč , ale 260Kč , jedno po 130Kč . Omlouvám se , ale stejně jde o přijatelnou cenu . Na krabici je Made in Belgium
Robert Bosch GmbH
Postfach 10 60 50
70049 Stuttgart
Germany
Popis v osmi jazicích , čeština chybí . Rozměr 500mm , pro 23 značek .Pod Mitsubishi je jen typ Eclipse , ale na micinu jdou jak ulitý . Mám špatný , nebo spíš né dobrý zkušenosti se stěrači nakoupených v supermaketech . Ještě jedou se omlouvám za zkreslený informace .
Přeju Ti a všem co budou courat v MotorCafe , ale i na silnicích , příjemné prožití Svátků Vánočních .
Hoj
-
« Stierace Filson
Hmm tak ja som v tescu u nas v Ba objavil filson stierace 2ks rovnakej dlzky v baleni(tusim dlzka 53cm) za 199,- SKK - nie je to moc lacne?-
"-- skrytý --" 28.12.2003 20:45
« Re: Stierace Filson
199 SKK mi připadá jako cena nad obvyklým průměrem. Ještě dovětek k Filsonům: Tento víkend jsem u jedné benzínky objevil Filsony, které ovšem měly úplně jinou (špatnou) konstrukci ramének, a to hned vedle Filsonů jiné délky s mnou dříve doporučovanou konstrukcí. Takže pozor na ně, balí různá raménka do obalu pod označením Filson a kdo se v tom pak má vyznat! Holt nic neplatí absolutně, a to ani u no-name(-ů)... Za chvíli se budou falšovat i ony!-
« Re: Stierace Filson
tusim si kupim stierace az po zime - hehe...
no a ako rozoznam "spatnou" konstrukciu od "dobre"? :D-
"-- skrytý --" 29.12.2003 16:23
« Re: Stierace Filson
Ty "dobré" mají spojení jednotlivých dílů raménka řešeno v podobě náznaku "nýtování" (o samotné nýtování stejně ale většinou nejde, přesto plastové spojky s jakoby "nýtovými výstupky" plní svůj účel), ty "špatné" mají jen ploché plastové spojky "po okrajích", kde vzniká nadměrná mechanická vůle a raménka pak po skle spíše poskakují (obvykle jen v jednom směru), než aby stírala.
-
-
-
-