Ake ojazdene auto kupit?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Auto do 150 000 Kč
Mohl by mi někdo poradit, jaké auto koupit do 150000Kč. Asi tak 5-6let staré, takže asi r.v. 1997 nebo 1998. Potřebuji s ním tak týdně ujet asi tak 15km každý den+100-200 o víkendu=týdně asi 150 až 300km. Nejlíp abych to nemusel pořád opravovat. Rozmýšlel jsem nad fordem escortem,např.1,6 16V, nebo nad felicií-ale ta se mi nelíbí, nebo nad hyundai accentem-třeba 1,4 12V apod nebo nad peugeotem (ale autum nerozumím, a do bazaru se mi jít nechce, aby mě neoškubali a u prodejce peugeotu jsem nasel jen nejlevnejšího za 190000kc). Za auto chci dát tak 175000, ale počítám s tím, že ojetiny se lidi zbavujou, jak s ní začnou potíže, takže 25000 si nechávám na opravy. 5 dní v týdnu budu s autem jezdit v SRN, takže to nemůže být ani kradený nebo bouračka dovežená z německa. předem vám děkuju za rady. -
« Re: dotaz na Jeepa
U Mašína stojí za barákem malej Ford Bronco. Takovej nenápadnej, s papírama, tuším, že stojí 70 tis. Jsou na něm obutý úchylně úzký gumy, proto je odpudivej, jinak je to moc hezký autíčko off-road. Není nijak zrasovanej, prostě stav odpovídá stáří a počtu km :) -
« Re: dotaz na Jeepa
Jasně profe, pokud madein uvažuje o Cherokee, tak asi nemá cenu nabízet mu "fullsize" Blazera, ale pouze toho menšího S-10ku Blazera. Dobře ho znám, motor ve verzi 4.3 je výborný, převodovka taktéž(speciálně pro Aceho - lepší verze mají digitální palubku). Motor 2.8 nemá smysl uvažovat, podobně jako čtyřválec 2.5 v Jeepech.
Hlavní problém je, že osobní verze S10 je vlastně jen pikap s přidělanou střechou a zadní lavicí, takže to je spíš pro někoho kdo nevozí moc lidí.
Zadní boky jsou málo pevné a tak ve všech hodně skřípe zadní zámek, okno a zavěšení rezervy.
Cherokee byl vyvinut jako osobák a tak líp drží pohromadě. V terénu je Cherokee taky lepší, pokud to náhodou madein potřebuje.
Jako alternativu k Cherokee bych viděl Toyotu 4runner novější verze, ale ta je cenově úplně jinde, podobně jako Grand. -
« Re: dotaz na Jeepa
KON,lenin: Máte na mysli S10 ku? Moc chvály jsem na něj neslyšel, zvlášť 2,8l. Cherokee, přiznám se, neznám vůbec. To auto prostě nebyl Jeep. Když se řekne Jeep, představím si v krajním případě Wranglera a pak se vracím přes modely CJ zpátky. Wagoneer mě taky nechytl, jen ty jeho rozměry jsou poctivý. V každým případě Cherokee 4.0 měl kamarád, 410 tis km, bez větších problémů. Jen si stěžoval na málo místa. Teď jsem se byl dívat na 2,5 TD s vadným motorem. Jako by nebyl :-) -
« Re: dotaz na Jeepa
Taky jsem párkrát uvažoval o Cherokee, bohužel nikdy jsem ho nekoupil(=neměl jsem dost peněz). Ale pokud chceš nějaké levnější SUV, tak má určitě bezkonkurenční poměr cena/užitná hodnota (japonci podobného stáří nebo Grand jsou obvykle skoro 2x dražší). Takže pokud je to čtyřlitr s automatem v dobrém stavu a nebouraný, určitě ho vezmi. Dělaly se i verze se stálým pohonem všech kol - to je určitě výhoda (nevíte někdo od jakého roku a bližší podrobnosti, taky mě to zajímá?). Velkou výhodou je i "nestárnoucí" vzhled.
Lenin sice doporučuje Wranglera, ale ten je přece jen méně praktický a dražší (ale zase lépe drží hodnotu). S S10 Blazerem mám určitou zkušenost, je to dobré auto (hlavně motor a převodovka), ale
v českých podmínkách je asi jednodušší koupit Jeepa, hlavně díky mnohem širšímu servisnímu zázemí. Ale pokud chceš něco, co nemá každej druhej, tak o Chevy klidně uvažuj - moc jich tu nejezdí. -
« Re: ford
Koroze napadá především Escorty ročníků 97 nahoru, které se dělaly ve Velké Británii, tyhle auta prakticky nemají antokorozní ochranu, proto je důležité při nákupu dobře se dívat a ihned provézt ML ochranu. Nechtěl jsem komentovat tvrzení, že někdo může být vděčný za radu typu: Brava is it..... -
« Re: ford
Ja jsem rikal, ze se to neda pausalizovat, mam tu smulu, ze jsem jednou prohlizel Escorty ve firemnim autobazaru Fordu, kde mne ta zacinajici koroze prekvapila a pak jsem se na to zameril u nasich 2 Escortu ve firme, sluzebniho a soukromeho. Vsechny rocniku 96-98. Tot vse. Snazil jsem se ke korozi neco najit: sice na kabrio, ale o caste korozi i na nosnych dilech taky zminuji [odkaz] i v rubrice Ford Escort 1.8i 16V - koupit / nekoupit posledni prispevek. Hele, ja se nechci hadat, Fordy byly kdysi ma oblibena znacka, jen mne zarazila ta koroze. Z tech uvedenych prikladu je videt, ze si to nemyslim jen ja. Trebas fakt koroduji jen Escorty po opravach, ale nezda se mi to. -
"-- skrytý --" 24.01.02 15:09
« Re: ford
No teda, šmudlo, to jsem čekal peprnější reakci!? Jinak já mám zkušenost s Escortem jen jedinou - 9 let starej, co jsem koupil bouranej na rozebrání, žádné známky narezlosti nejevil. Na svůj věk to bylo nádherný autíčko, jenže bylo po bouračce ohnutý, takže skončilo po dílech... -
« Re: ford
Mne u Escortu prekvapila koroze, nebo "narezlost" snad vsech casti spodku. Ramena, karoserie, hlavne, kde je napojen prah podelne na karoserii Kolegovi jsem Escorta vymluvil, presvedcil jsem jej na Bravu, a dodneska mi dekuje. Toho vyhlidnuteho Escorta, co si chtel koupit, koupil jeho kolega a nebyl spokojeny. Samozrejme to nejde pausalizovat, ale ta narezlost je i na 2 escortech kolegu z prace.