Ake ojazdene auto kupit?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Otazka
nic proti japoncum, ale zda se mi, ze v porovnani s Evropou rezavi karoserie podstatne vice. Sokem jsou pro mne Hondy Accord, kteych jsem uz s rezavymi zadnimi lemy, podbehy a prahy rocniku kolem 94-96 ( 95 ma sestrenice z Varu ) videl nekolik. Jednou, aniz byc vedel, ze si koupili Acco, jsme se bavili o autech, a kdyz zjistil, ze mam Fiata, povida:"ha,ha, tak to jsi v servisu jako doma, ne ?", povidam, ze v pohode, menil jsem jen preventivne rozvodak, kladky atd. Pak jsme sli do garaze, kde se chtel pochlubit svym autem, kteremu rikal, jedine poradne auto. Bylo na prvni dojem pekne, ale rezave jak kocur. -
« Re: Otazka
Automat ve Scorpiu bych teda neriskoval, jeden kámoš pingl s tím měl dlouho velký potíže, nakonec Scorpio radši prodal.... a pak si koupil jiný tuším 2.5 (jestli nesmysl tak se omlouvám) ale v manuálu a pak přišla ta spokojenost, dokonce předělal na plyn a nakopnec s tím začal taxikařit... Ovšem ne každej automat se musí vysr...ehm vykakat (o: A automat je prostě bomba, pohoda, nádhera.. je to holt VOLBA.
BTW teorie o japoncich co psal někdo kousek níže.. moje řeč... -
« Ad P205
Vypsal jsem pár závad, který považuju za naprosto běžný a nepovažuju je za žádný tragedie. Bob píše, že to je snad všechno, co se může na tom podělat. Tak to máš teda s autama v životě asi veliký štěstí. Auta dělám už dost let na to, že považuju tyhlety spotřební díly fakt za srandy. Bavíme se tady o autě starém zhruba 10 let??? Tak necekej Bobe, že to bude nějaká extra funglovka, kde bude všechno jako nový, z lecčehos musí člověk slevit, přimhouřit oči a domrsknout doma. Auta dělám a kromě výfuků, poloos, kotoučů a podobně je takovejch průserovitejch závad, mám snad jmenovat takový ty běžný závady, který taky bejvaj, ale předtím jsem je vynechal? Nejsou to žádný hrůzy, jen to mám furt dokola na očích: tak třeba prasklý hlavy, těsnění pod hlavou, vyběhaný motory, úniky oleje, hlučný převodovky s nutností opravy nebo výměny, nutný výměny spojky (bere až nahoře a už klouže), špatný ložiska v kolech, problémy s elektroinstalací, vyčvachtanej kardan nebo jeho uložení, vyčvachtaný všechny silentbloky, který se na autě najdou, vymletý řízení, u Peugeotů se s oblibou serou zadní nápravy, který nemaj normální pérování, ale přiblblý skrutný tyče.... Třeba takový servo, ABS nebo klimato je paráda, ale taky další zdroje problémů. Takže se mi nikdo nedivte, že kotouče, výfuk atd. považuju za téměř spotřební materiál skoro jako výměny oleje!!! Pozor u těch P205XP309 - je mezi nima velkej cenovej rozdíl u náhradních dílů a taky v sehnatelnosti. Scorpio je hezký, taky se mi s ním hezky jezdilo, ale i když ho tu chválí leckdo až do nebe, já osobně nemohu, mě s ním potkalo hodně závažnejch průserů, ale to nakonec je skoro s každým autem. -
« Re: Otazka
redwing: Plně podporuju Pívese, ví o čem mluví, to auto pořídíš za půlku uvažovaný investice a neseženeš nic lepšího v poměru užitná hodnota/cena. Doporučuju pětidveřák, i když to není zrovna "in", zato cena je o to příjemnější. Nebouraný a pečlivě udržovaný Ford Scorpio 2.0DOHC, klidně v automatu, a máš klid. -
"-- skrytý --" 22.08.01 19:48
« Re: Otazka
Dneska je to všechno o penězích.Pokud máš na to abys měnil každých 5-7 let automobil(nový)je úplně jedno jakou značku si koupíš,dnes prakticky nenarazíš na vyložený šmejd je to spíš otázka co od toho chci a kolik hodlám investovat.Ceny náhradních dílů se taky vyrovnávají,rozdíl je v tom,že co u evropana vyměním třeba 2x až 3x podle stáří vozu,tak u japonce 1x ale musím počítat,že to bude dražší jednorázová investice a když vemu průměr 15 000 km ročně u normálního smrtelníka tak třeba oprava na př.nápravě u japonce zřejmě přežije automobil.Japonci pokud dáte co by měl mít,tak se opravdu odvděčí nesmírnou spolehlivostí ke které mají evropani daleko.Podívejte se na statistiky třeba od TÜV nebo ADAC klub.A pro člověka,který se bojí ojetin
a korejců "zkus SUZUKI" jedno jestli Swift nebo Wagon R+ budeš překvapen jak cenou nových vozů tak spolehlivostí,spotřebou atd.Dnes se již dají některé díly sehnat i v druhovýrobě problém je spíž servisní síť,která zdaleka nedosahuje počtem jak je tomu evropských značek jako je Peugeot,Opel,Fiat apod.A závěr "kdo se bojí ať nechodí do lesa" ale při koupi japonce si každopádně nechte poradit od někoho kdo již má zkušenosti,jinak si postavíte před barák "zlatý"více či méně pojízdný pomník.
Čau -
« Re: Otazka
Tak Fiata bych bral fakt jen v aspoň 90procentním stavu, viděl jsem jich už hodně, co vypadaly "jakžtakž" a po půlroce se doho ten člověk složil za balík, že mohl mít třeba stajně starýho golfa ve výbavě. Ale každýho věc. Peugeot je opravdu spolehlivé a hlavně rozšířené "lidové vozítko" -> levné díly, dokonce i ty nový.A ono se v něm taky toho nemá moc co rozbít. Když sem poprvé zkoumal kdysi jeho motor, připomělo mi to lego(o:
Jak tu píše myslím Lancer o japonci...no, japonec je bomba, ale díly jsou drahý, to vím sám ze svejch pěti Hond, neuvěřitelný prachy mne stály. Ovšem je to povozeníčko, navíc až na výjimky dobrá výbava, super motory, při dobrým zacházení se auto odvděčí...ale který? To bych neporadil
Ovsem pokud te nekdo necha s autem co ti chce prodat vyzkouset vsecky tyhle psi kusy co psali tady prede mnou, tak si asi narazil na seriozniho cloveka. Rada s setrenim pripominek a pak vychrlenim najednou a razne a hlavne mit uz v hlave vykalkulovanou cenu (chce to mit trochu prehled o tom co kolik stoji, kolik bude stat oprava laku, predni naprava, ktera je hotova takrka vzdy...) abys vedel kolik do toho jeste zahucis (a ze zahucis dycky,ikdybys byly sejistejsi, ze to auto je OK, to mi ver, testovano na kazanech:), a pak ho postavit pred hotovou vec, .. "Jak to tak vidim todle todle todle a todle, bude dost "doladovani" mohu vam za to dat TOLIK..." "nechces? CAU, ojetin je spousta". Tohle fakt funguje, kazdej to zkusi nadsadit. Dokonce mame jeste takovou testovacku.. nejdriv volame na inzerat s dotazem: Za kolik? A ta cena, ta je pevna? Jak rekne, ze je pevna, je to na houby, ale jak se zahoupe, ze by se domluvilo, tak vis na tuty, ze ho sejmes o nejakou tu desitku dolu (o:
Opravdu si pořádně prohlídni lícování dílu a ty gumy jak psal tuším BOB. Lidi sou svině a lakýrové jsou někdy až božsky bezchybný, časem bys mohl zjistit, že máš auto ne jedno ale tři v jednom. Taky se mi stavalo, že neseděly zámky. Klíč pasoval jen do řidičových dveří a zapalování, ale už třeba ne do kastlíku a kufru a zámku zadních sedaček a spolujezdcovi, prkotiny, ale taky to není zas až tak normální....
Ač fordy moc nežeru tak nějaký parádní Scorpio, ovšem max ten dvoulitr, by bylo super fáro, co znám, tak docela spolehlivý a je to fakt loď. Jinýho Forda si nebrat (snad nikoho nenaštvu). Co se toerie "Kup si německý auto" týče, něco na tom je, hlavně v cenách a dostupnosti dílů...(nemyslím teď A8 :-) takovej Golf je vděčnej výběr.. proto jsem taky do něj skočil místo další Hondy. Kdybych na nějakým japonci nebo třeba Renaultu kupoval tolik novejch věcí jako sem koupil svýmu Golfu (z lásky k němu), tak bych asi musel přepadnout dvě tři pošty (o: . Když už jsem u těch Renaultů, obecně se o nich tvrdí, že maj na naše poměrymoc měkký podvozky, který odcházej.. ale nemám zkušenost, jezdil jsem jen se služební Lagunou a u tý to nebylo podvozkem ale lidma, že byla totalně vylágrovaná a pak Twingem a to nepočítám mezi plnohodnotný auta (o:
Hlavně dej vědět co vybereš a nebo až si budeš jistější, tak to sem napiš, jistě ti rád poradí někdo kdo s konkrétní károu má zkušenost. PS:Pořádně proklepni brzdy, u silnějšího auta preferuj kotouče i v zadu. -
« Re: Otazka
A ešte niečo som zabudol pri odhalení jednotlivých chýb nevychádzaj s každou hneď navrch nechaj si to pre seba a nakoniec si to v hlave zosumarizuj pouvažuj na cene za ,čo by sa dali odstrániť.Až teraz vídi so všetkými chybami von (nezabudni ani na jednu)skús predávajúceho prekvapiť a zasypať množstvom chýb a tvrdo a nekompromisne zjednávaj zľavu z ceny.Prvé ceny sú vždz obyčajne max. ak by sa chytil nejaký blbec. -
« Re: Otazka
Súhlasím s bobom a nezabudni si prekontrolovať spojku. Tak ,že najprv zatiahni ručnú brzdu naplno(a preskúšaj ako drží napr.silnejším potlačením alebo nejak inak) potom naštartuj zaraď jednotku a skús sa pohnúť (ako do kopca) musíš cítiť prenos sily motoru na kolá (najlepšie to poznať u predného náhonu ,pri zadnom náhone začne motor rýchle dusiť ,lebo kolá ručná brzda nedovolí pretočiť,pri prednom náhone sa auto bude úplne hojdať to znamené ,že ručná brzda i spojka sú OK.)
A inak ak sa budeš striktne držať bob-ových rád mal by si veľa na tom skúšanom aute odhaliť a skrzté závady ,ktoré sa nedajú odhaliť zostávajú na velkosti šťastia. Tak ahoj a napíš ,čo si kúpil. -
« Re: Otazka
redwing:No tak Scorpio za 130 litrů,to už může bejt pěknej kousek,bude to eště ta minulá generace,ale po faceliftu,resp. tahle cena je zvláštní,protože novej model za ni nepořídíš a starej by byl předraženej.Ale jinak je to super kára,neuvěřitelný vnitřní prostor,komfort,já mám 2,0 DOHC z r.93 kufr,koupil jsem ho za 75000(!).Automat,klima,ABS,servo,centrál atd.,spotřeba 8-10 litrů - no nekup to. -
« Re: Otazka
Zadku, ty mne prekvapujes? Co jinyho chces do auta jeste cpat, nez to co si uvedl? To je snad vsechno, co lze... (Tedy snad jeste opravdu nejaka fatalni chyba motoru -- vylagrovanej motor, potkany pisty...)
Tim chci rici, ze je proste fakt, ze pri koupi auta z prvni poloviny 90 let mas sanci na to, ze bude mit najeto 150 az 250 tkm, coz znaci, ze bude mit v * vyfuk, predni napravu, tlumice, spojku, ruzne pohyblive dily napravy... Nikdo prece neni tak blbej, aby auto opravil a pak ho prodal... Na tohle se priprav a nech si penize na tyhle opravy, to budes (v prubehu roku nebo 50 tkm) opravovat takrtka u kazdeho auta. Pri koupi si dej tedy pozor na:
- kastli, jestli neni rezava (lemy, prahy, spodky dveri). To by u aut z 90 let byt nemelo, protoze maji jiz vetsinou dobrou antikorozni ochranu. Zkontroluj sesazeni dilu (dvere, blatniky, haupny), jejich barvu, jestli nejsou gumy (okna, dvere...) zacakany barvou, zkontroluj cisla na oknech (vsechny musi byt stejny) -- jinak je auto treba bourane (rozrizle, kradene) a mohou byt z toho problemy (technicka, rizeni bude tahnout na stranu, napravy se spatnou (neseriditelnou) geometrii a z toho plynouci sjizdeni gum...).
- motor -- ten musi byt opravdu O.K. Oprava (generalka) te prijde na nejakych 25 tKc a vice. Obzvlaste pozor na turbo diesel. U nafty si dojet do servisu a nechat zkontrolovat tlaky ve valcich. Hodne napovi prvni nastartovani -- dlouho stojici motor, by mel naskocit treba az na podruhe (hlavne si na nej predem sahni, jestli uz neni teply -- pripravovali ho na tebe :-). U benzinu muze z vyfuku odchazet para (v zime, nez se zahreje), urcite ne modry dym (nespalene palivo -- podpalene pisty, nefunkcni jeden valec), u nafty to muze byt cerny kour pri prudsi akceleraci (nestacila se spalit nafta), urcite ne modry dym (spaluje to olej) a ani bily (voda). Taky sahni na hadice od chladice -- jak se zahrivaji, jestli nejsou "tvrde"...
- rizeni -- hodne napovi zkusebni jizda -- jak ve velke rychlosti (zjisti si kolik by auto melo "normalne" jet a jak tahnout a pak to porovnej), tak i ve meste (urcite by nemelo varit :-) Jak brzdi -- v rychlosti pustit volant a brzdit. Auto by nemelo tahnout na stranu (bude-li tahnout a mas pusteny volant, tak jsi v prikope :-)). Take kolem tech 150 odchazi kolove klouby (nebo jak se tomu rika -- proste ten kloub, co do nej vede hnaci hridel a na nem je kolo) -- projevuje se jako "chroupani" pri prujezdu zatackou pod plynem.
Ostatni veci budou asi spis "plus" -- po zatlaceni na kufr a prudkem pusteni by se auto melo vratit a nehoupat se (tlumice), pri spustenem motoru zacpi vyfuk -- motor by se mel "dusit", spojka na volnobeh nesmi "harasit", atd.
Jo a jestli neni kradene (cisla motor/kastle -- technicak), jestli to neni leasing...
Co se tyce doporuceni typu auta, tak se mi P205 zda mala, to spis tu 309. Proti Fiatum nic nemam, sam vlastnim Cromu, Tempra je take O.K., mozna "nove" Tipo -- vetsi nez P205, presto male. Kazdy ti ale doporuci neco jineho. Zde opravdu zalezi vice na predchozim majiteli nez na typu auta. Zkus si spise odpovodete na: - chces benzin nebo naftu? Naftaky jsou drazsi, vyplati se az od nekolika 10 kKm za rok. - vadi ti vyssi objem? Platis sice vyssi pojistku, ale motory s vyssim objemem obecne vydrzi dele. Budes-li jezdit po meste, je ale rozumejsi nejaka 1.4, nez 2.0 se spotrebou 11 l benzinu. - budes jezdit sam, dva, nebo vice, jak velky kufr to ma mit, jaci lide si sednou do zadu (kolik tam ma byt mista na nohy).
Vyber si auto podle toho jak se ti "liby", jak se ti v nem sedi, jake ma konfort (posilovac rizeni, klima, elektricke stahovani oken, airbagy, ABS, samozrejme vse funkcni, je to na druhou stranu (kort stare ABS) mozny zdroj problemu), jak mas na nej dostupny servis a jaky ma tento konkretni kus technicky stav. Ceny nahradnich dilu se spise nez podle typu auta (neuvzuji Skoda 1xx) lisi podle prodejny/servisu kde ho koupis. To ze me vyhovuje moje auto, neznamena ze bude vyhovovat tobe. To ze se zadkovo auto nesere, neznamena ze ty nepadnes na kus, ktery se ti za chvili nerozpadne.
Takze hodne stesti a napis co's koupil... -
« Re: Otazka
Jestli ti stačí malý auto, vsadil bych na tu P205, nejlépe v naftě. Je to sice malej srágorka, nic moc bezpečnej, ale dle vlastních zkušeností ti mohu říct, že jsou na auto snad nejlevnější díly ze všech aut co znám a na druhou stranu se ti odvděčí bezporuchovým provozem. Jediný investice jsou do těchhle Peugeotů co takhle kamarádi i já pociťujeme: výfuk, poloosy, přední ramena, kotouče, destičky a občas ňáká kravina... -
« Re: Otazka
Podobnu dilemu som riesil asi pred 2 mesiacmi. Za tu cenu by si mohol mat napr. paradny Opel Vectra A (benzinak), jeden z poslednych (cca. rocnik 93, 94), to su dobre vozy (ja sam som mal predchodcu Asconu a bol to fajn voz s velmi lacnymi dielami). Taktiez super kary su japonci (ako si spominal), ale asi len v perfektnom stave (diely su drahsie ako euro auta), ale potom vynikaju spolahlivostou - Toyota Carina, Nissan Primera, Mazda 626. Peugeot by bol asi tiez fajn, ked chces diesel. Ale v principe si myslim jedno: aj tak zalezi na ponuke. Ked uvidis auto vo fakt perfektnom stave, tak na znacke az tak velmi nezalezi (radsej 100% Fiat s 50kkm ako osumeny VW s 200kkm za rovnaku cenu, aj ked "VW su super a Fiaty sa kazia", ako sa spomina vsade naokolo v Motorcafe ;)))). -
« Re: Otazka
Co som si vsimal Scorpia,tak sa ceny pohybovali tak okolo 130000 Sk ale za 2,9i a to sa ich asi chceli zbavit pre vysoku zakonnu poistku... Inak ake mas s nim skusenosti? Ma nejake slabe miesta? Co som cital,tak to bolo fajn auto ale nikdy si nevybudovalo dostatocny image. Asi lepsia volba ako Sierra... -
"-- skrytý --" 21.08.01 12:08
« Re: Otazka
Mezi P205 a Temprou je dost velký rozdíl ve velikosti. Jak velké auto tedy vlastně chceš? Pokud ti stačí ta 205, já ji mám (v dieselu) a jsem spokojenej. Za 120tis Kč dostaneš r.v. 94 a ještě ti něco zbyde. Ale jinak konkrétní značku a typ by ti spíš měl poradit někdo, kdo ti pak bude dělat servis - pokud máš nějakého "svého" známého servisáka, zeptej se jeho. -
« Otazka
Mohol by mi niekto poradit, ake auto kupit do cca 150000 Sk (120000 Kc). Malo by to byt nieco po roku vyroby 90. Potrebujem to na kazdodenne jazdenie,takze sa mi jedna hlavne o spolahlivost. Rozmyslal som o P 205 alebo 309,pripadne Fiat Tempra, ale uz som cital aj take nazory,ze starsi voz sa oplati kupit iba nemecky alebo japonsky. Poradte.
Vdaka.