Ake ojazdene auto kupit?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Otazka
Jestli ti stačí malý auto, vsadil bych na tu P205, nejlépe v naftě. Je to sice malej srágorka, nic moc bezpečnej, ale dle vlastních zkušeností ti mohu říct, že jsou na auto snad nejlevnější díly ze všech aut co znám a na druhou stranu se ti odvděčí bezporuchovým provozem. Jediný investice jsou do těchhle Peugeotů co takhle kamarádi i já pociťujeme: výfuk, poloosy, přední ramena, kotouče, destičky a občas ňáká kravina... -
« Re: Otazka
Podobnu dilemu som riesil asi pred 2 mesiacmi. Za tu cenu by si mohol mat napr. paradny Opel Vectra A (benzinak), jeden z poslednych (cca. rocnik 93, 94), to su dobre vozy (ja sam som mal predchodcu Asconu a bol to fajn voz s velmi lacnymi dielami). Taktiez super kary su japonci (ako si spominal), ale asi len v perfektnom stave (diely su drahsie ako euro auta), ale potom vynikaju spolahlivostou - Toyota Carina, Nissan Primera, Mazda 626. Peugeot by bol asi tiez fajn, ked chces diesel. Ale v principe si myslim jedno: aj tak zalezi na ponuke. Ked uvidis auto vo fakt perfektnom stave, tak na znacke az tak velmi nezalezi (radsej 100% Fiat s 50kkm ako osumeny VW s 200kkm za rovnaku cenu, aj ked "VW su super a Fiaty sa kazia", ako sa spomina vsade naokolo v Motorcafe ;)))). -
« Re: Otazka
Co som si vsimal Scorpia,tak sa ceny pohybovali tak okolo 130000 Sk ale za 2,9i a to sa ich asi chceli zbavit pre vysoku zakonnu poistku... Inak ake mas s nim skusenosti? Ma nejake slabe miesta? Co som cital,tak to bolo fajn auto ale nikdy si nevybudovalo dostatocny image. Asi lepsia volba ako Sierra... -
"-- skrytý --" 21.08.01 12:08
« Re: Otazka
Mezi P205 a Temprou je dost velký rozdíl ve velikosti. Jak velké auto tedy vlastně chceš? Pokud ti stačí ta 205, já ji mám (v dieselu) a jsem spokojenej. Za 120tis Kč dostaneš r.v. 94 a ještě ti něco zbyde. Ale jinak konkrétní značku a typ by ti spíš měl poradit někdo, kdo ti pak bude dělat servis - pokud máš nějakého "svého" známého servisáka, zeptej se jeho. -
« Otazka
Mohol by mi niekto poradit, ake auto kupit do cca 150000 Sk (120000 Kc). Malo by to byt nieco po roku vyroby 90. Potrebujem to na kazdodenne jazdenie,takze sa mi jedna hlavne o spolahlivost. Rozmyslal som o P 205 alebo 309,pripadne Fiat Tempra, ale uz som cital aj take nazory,ze starsi voz sa oplati kupit iba nemecky alebo japonsky. Poradte.
Vdaka.
Tim chci rici, ze je proste fakt, ze pri koupi auta z prvni poloviny 90 let mas sanci na to, ze bude mit najeto 150 az 250 tkm, coz znaci, ze bude mit v * vyfuk, predni napravu, tlumice, spojku, ruzne pohyblive dily napravy... Nikdo prece neni tak blbej, aby auto opravil a pak ho prodal... Na tohle se priprav a nech si penize na tyhle opravy, to budes (v prubehu roku nebo 50 tkm) opravovat takrtka u kazdeho auta. Pri koupi si dej tedy pozor na:
- kastli, jestli neni rezava (lemy, prahy, spodky dveri). To by u aut z 90 let byt nemelo, protoze maji jiz vetsinou dobrou antikorozni ochranu. Zkontroluj sesazeni dilu (dvere, blatniky, haupny), jejich barvu, jestli nejsou gumy (okna, dvere...) zacakany barvou, zkontroluj cisla na oknech (vsechny musi byt stejny) -- jinak je auto treba bourane (rozrizle, kradene) a mohou byt z toho problemy (technicka, rizeni bude tahnout na stranu, napravy se spatnou (neseriditelnou) geometrii a z toho plynouci sjizdeni gum...).
- motor -- ten musi byt opravdu O.K. Oprava (generalka) te prijde na nejakych 25 tKc a vice. Obzvlaste pozor na turbo diesel. U nafty si dojet do servisu a nechat zkontrolovat tlaky ve valcich. Hodne napovi prvni nastartovani -- dlouho stojici motor, by mel naskocit treba az na podruhe (hlavne si na nej predem sahni, jestli uz neni teply -- pripravovali ho na tebe :-). U benzinu muze z vyfuku odchazet para (v zime, nez se zahreje), urcite ne modry dym (nespalene palivo -- podpalene pisty, nefunkcni jeden valec), u nafty to muze byt cerny kour pri prudsi akceleraci (nestacila se spalit nafta), urcite ne modry dym (spaluje to olej) a ani bily (voda). Taky sahni na hadice od chladice -- jak se zahrivaji, jestli nejsou "tvrde"...
- rizeni -- hodne napovi zkusebni jizda -- jak ve velke rychlosti (zjisti si kolik by auto melo "normalne" jet a jak tahnout a pak to porovnej), tak i ve meste (urcite by nemelo varit :-) Jak brzdi -- v rychlosti pustit volant a brzdit. Auto by nemelo tahnout na stranu (bude-li tahnout a mas pusteny volant, tak jsi v prikope :-)). Take kolem tech 150 odchazi kolove klouby (nebo jak se tomu rika -- proste ten kloub, co do nej vede hnaci hridel a na nem je kolo) -- projevuje se jako "chroupani" pri prujezdu zatackou pod plynem.
Ostatni veci budou asi spis "plus" -- po zatlaceni na kufr a prudkem pusteni by se auto melo vratit a nehoupat se (tlumice), pri spustenem motoru zacpi vyfuk -- motor by se mel "dusit", spojka na volnobeh nesmi "harasit", atd.
Jo a jestli neni kradene (cisla motor/kastle -- technicak), jestli to neni leasing...
Co se tyce doporuceni typu auta, tak se mi P205 zda mala, to spis tu 309. Proti Fiatum nic nemam, sam vlastnim Cromu, Tempra je take O.K., mozna "nove" Tipo -- vetsi nez P205, presto male. Kazdy ti ale doporuci neco jineho. Zde opravdu zalezi vice na predchozim majiteli nez na typu auta. Zkus si spise odpovodete na: - chces benzin nebo naftu? Naftaky jsou drazsi, vyplati se az od nekolika 10 kKm za rok. - vadi ti vyssi objem? Platis sice vyssi pojistku, ale motory s vyssim objemem obecne vydrzi dele. Budes-li jezdit po meste, je ale rozumejsi nejaka 1.4, nez 2.0 se spotrebou 11 l benzinu. - budes jezdit sam, dva, nebo vice, jak velky kufr to ma mit, jaci lide si sednou do zadu (kolik tam ma byt mista na nohy).
Vyber si auto podle toho jak se ti "liby", jak se ti v nem sedi, jake ma konfort (posilovac rizeni, klima, elektricke stahovani oken, airbagy, ABS, samozrejme vse funkcni, je to na druhou stranu (kort stare ABS) mozny zdroj problemu), jak mas na nej dostupny servis a jaky ma tento konkretni kus technicky stav. Ceny nahradnich dilu se spise nez podle typu auta (neuvzuji Skoda 1xx) lisi podle prodejny/servisu kde ho koupis. To ze me vyhovuje moje auto, neznamena ze bude vyhovovat tobe. To ze se zadkovo auto nesere, neznamena ze ty nepadnes na kus, ktery se ti za chvili nerozpadne.
Takze hodne stesti a napis co's koupil...