Ake ojazdene auto kupit?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- Otazka 21.08.2001 09:59
- Ad P205 23.08.2001 08:08
- Souhlas 23.08.2001 10:42
- Hrdzavi Japonci??? 23.08.2001 11:17
- Japonci 23.08.2001 16:43
- Mondeo raději ne! 24.08.2001 22:17
- Otazka vkusu 27.08.2001 10:43
- Jaké kombi ? 04.09.2001 11:50
- Auto kolem 150 tisíc 06.09.2001 15:40
-
Co mu to radíte? 06.09.2001 16:14
- Re: Co mu to radíte? 06.09.2001 16:18
- Re: Co mu to radíte? 09.09.2001 19:09 Saab
- Aha 07.09.2001 11:56
- Ojeta auta 07.09.2001 14:15
- Bez nadpisu 10.09.2001 09:44
- Re: Co mu to radíte? 10.09.2001 14:58
- To Jiri: 10.09.2001 15:18
- Dobrá kampaň... 11.09.2001 09:17
- Bez nadpisu 11.09.2001 09:20
- ojetý Ford Escort 11.09.2001 12:52
- Bez nadpisu 11.09.2001 14:56
- Bez nadpisu 11.09.2001 14:57
- Bez nadpisu 12.09.2001 09:10
- mimo tema 12.09.2001 10:20
- Jake auto? 13.09.2001 20:46
- Díky 15.09.2001 21:37
- VSEM 18.09.2001 06:58
- Taky všem 18.09.2001 08:53
- Zivotni uroven 18.09.2001 13:52
- Bez nadpisu 18.09.2001 14:57
-
vzit ci nevzit? 19.09.2001 15:13
-
Re: vzit ci nevzit? 20.09.2001 10:25
-
Re: vzit ci nevzit? 20.09.2001 10:57
- Re: vzit ci nevzit? 20.09.2001 11:12
-
Re: vzit ci nevzit? 20.09.2001 11:52
-
Re: vzit ci nevzit? 20.09.2001 12:13
-
Re: vzit ci nevzit? 20.09.2001 14:59
- Re: vzit ci nevzit? 20.09.2001 15:33
-
Re: vzit ci nevzit? 20.09.2001 14:59
-
Re: vzit ci nevzit? 20.09.2001 12:13
-
Re: vzit ci nevzit? 20.09.2001 10:57
-
Re: vzit ci nevzit? 20.09.2001 10:25
- Bez nadpisu 26.09.2001 17:40
- Omega vs. Mondeo 09.10.2001 07:37
- Bez nadpisu 11.10.2001 08:51
- opět zpátky 11.10.2001 09:32
- Prodej->Koupě nebo výměna... 11.10.2001 11:15
- Ojetý Ford Escort (1999) 14.10.2001 08:11
- Co je s motorem? 19.10.2001 21:41
- Zasadni INFO 23.01.2002 08:05
- ford 23.01.2002 12:52
- ford 23.01.2002 12:53
- dotaz na Jeepa 30.01.2002 22:39
- Re: dotaz na Jeepa 02.02.2002 21:48
- Auto do 150 000 Kč 12.04.2003 04:15
-
-
« Re: Otazka
Kup si Scorpio,je to koráb silnic,velice bezpečný,solidní auto,motor 2,0DOHC,ten žere tak 8 litrů,je tam obrovskej vnitřní prostor,levný náhradní díly atd.Za tu cenu by to byl hodně pěknej kousek.Pozdravuj Mečiara.-
« Re: Otazka
Co som si vsimal Scorpia,tak sa ceny pohybovali tak okolo 130000 Sk ale za 2,9i a to sa ich asi chceli zbavit pre vysoku zakonnu poistku... Inak ake mas s nim skusenosti? Ma nejake slabe miesta? Co som cital,tak to bolo fajn auto ale nikdy si nevybudovalo dostatocny image. Asi lepsia volba ako Sierra...-
« Re: Otazka
redwing:No tak Scorpio za 130 litrů,to už může bejt pěknej kousek,bude to eště ta minulá generace,ale po faceliftu,resp. tahle cena je zvláštní,protože novej model za ni nepořídíš a starej by byl předraženej.Ale jinak je to super kára,neuvěřitelný vnitřní prostor,komfort,já mám 2,0 DOHC z r.93 kufr,koupil jsem ho za 75000(!).Automat,klima,ABS,servo,centrál atd.,spotřeba 8-10 litrů - no nekup to.
-
-
-
"-- skrytý --" 21.08.2001 12:08
« Re: Otazka
Mezi P205 a Temprou je dost velký rozdíl ve velikosti. Jak velké auto tedy vlastně chceš? Pokud ti stačí ta 205, já ji mám (v dieselu) a jsem spokojenej. Za 120tis Kč dostaneš r.v. 94 a ještě ti něco zbyde. Ale jinak konkrétní značku a typ by ti spíš měl poradit někdo, kdo ti pak bude dělat servis - pokud máš nějakého "svého" známého servisáka, zeptej se jeho.-
« Re: Otazka
Je fakt ze medzi P 205-kou a F Temrou je dost rozdiel. Ale cenovo mozno tak 20-25000.A chcel by som prave vediet ci sa to vyplati investovat.Osobne mam dojem,ze Peugeoty maju asi lepsiu povest ako Fiaty.-
« Re: Otazka
Podobnu dilemu som riesil asi pred 2 mesiacmi. Za tu cenu by si mohol mat napr. paradny Opel Vectra A (benzinak), jeden z poslednych (cca. rocnik 93, 94), to su dobre vozy (ja sam som mal predchodcu Asconu a bol to fajn voz s velmi lacnymi dielami). Taktiez super kary su japonci (ako si spominal), ale asi len v perfektnom stave (diely su drahsie ako euro auta), ale potom vynikaju spolahlivostou - Toyota Carina, Nissan Primera, Mazda 626. Peugeot by bol asi tiez fajn, ked chces diesel. Ale v principe si myslim jedno: aj tak zalezi na ponuke. Ked uvidis auto vo fakt perfektnom stave, tak na znacke az tak velmi nezalezi (radsej 100% Fiat s 50kkm ako osumeny VW s 200kkm za rovnaku cenu, aj ked "VW su super a Fiaty sa kazia", ako sa spomina vsade naokolo v Motorcafe ;)))).-
« Re: Otazka
Jestli ti stačí malý auto, vsadil bych na tu P205, nejlépe v naftě. Je to sice malej srágorka, nic moc bezpečnej, ale dle vlastních zkušeností ti mohu říct, že jsou na auto snad nejlevnější díly ze všech aut co znám a na druhou stranu se ti odvděčí bezporuchovým provozem. Jediný investice jsou do těchhle Peugeotů co takhle kamarádi i já pociťujeme: výfuk, poloosy, přední ramena, kotouče, destičky a občas ňáká kravina...-
« Re: Otazka
Zadku, ty mne prekvapujes? Co jinyho chces do auta jeste cpat, nez to co si uvedl? To je snad vsechno, co lze... (Tedy snad jeste opravdu nejaka fatalni chyba motoru -- vylagrovanej motor, potkany pisty...)
Tim chci rici, ze je proste fakt, ze pri koupi auta z prvni poloviny 90 let mas sanci na to, ze bude mit najeto 150 az 250 tkm, coz znaci, ze bude mit v * vyfuk, predni napravu, tlumice, spojku, ruzne pohyblive dily napravy... Nikdo prece neni tak blbej, aby auto opravil a pak ho prodal... Na tohle se priprav a nech si penize na tyhle opravy, to budes (v prubehu roku nebo 50 tkm) opravovat takrtka u kazdeho auta. Pri koupi si dej tedy pozor na:
- kastli, jestli neni rezava (lemy, prahy, spodky dveri). To by u aut z 90 let byt nemelo, protoze maji jiz vetsinou dobrou antikorozni ochranu. Zkontroluj sesazeni dilu (dvere, blatniky, haupny), jejich barvu, jestli nejsou gumy (okna, dvere...) zacakany barvou, zkontroluj cisla na oknech (vsechny musi byt stejny) -- jinak je auto treba bourane (rozrizle, kradene) a mohou byt z toho problemy (technicka, rizeni bude tahnout na stranu, napravy se spatnou (neseriditelnou) geometrii a z toho plynouci sjizdeni gum...).
- motor -- ten musi byt opravdu O.K. Oprava (generalka) te prijde na nejakych 25 tKc a vice. Obzvlaste pozor na turbo diesel. U nafty si dojet do servisu a nechat zkontrolovat tlaky ve valcich. Hodne napovi prvni nastartovani -- dlouho stojici motor, by mel naskocit treba az na podruhe (hlavne si na nej predem sahni, jestli uz neni teply -- pripravovali ho na tebe :-). U benzinu muze z vyfuku odchazet para (v zime, nez se zahreje), urcite ne modry dym (nespalene palivo -- podpalene pisty, nefunkcni jeden valec), u nafty to muze byt cerny kour pri prudsi akceleraci (nestacila se spalit nafta), urcite ne modry dym (spaluje to olej) a ani bily (voda). Taky sahni na hadice od chladice -- jak se zahrivaji, jestli nejsou "tvrde"...
- rizeni -- hodne napovi zkusebni jizda -- jak ve velke rychlosti (zjisti si kolik by auto melo "normalne" jet a jak tahnout a pak to porovnej), tak i ve meste (urcite by nemelo varit :-) Jak brzdi -- v rychlosti pustit volant a brzdit. Auto by nemelo tahnout na stranu (bude-li tahnout a mas pusteny volant, tak jsi v prikope :-)). Take kolem tech 150 odchazi kolove klouby (nebo jak se tomu rika -- proste ten kloub, co do nej vede hnaci hridel a na nem je kolo) -- projevuje se jako "chroupani" pri prujezdu zatackou pod plynem.
Ostatni veci budou asi spis "plus" -- po zatlaceni na kufr a prudkem pusteni by se auto melo vratit a nehoupat se (tlumice), pri spustenem motoru zacpi vyfuk -- motor by se mel "dusit", spojka na volnobeh nesmi "harasit", atd.
Jo a jestli neni kradene (cisla motor/kastle -- technicak), jestli to neni leasing...
Co se tyce doporuceni typu auta, tak se mi P205 zda mala, to spis tu 309. Proti Fiatum nic nemam, sam vlastnim Cromu, Tempra je take O.K., mozna "nove" Tipo -- vetsi nez P205, presto male. Kazdy ti ale doporuci neco jineho. Zde opravdu zalezi vice na predchozim majiteli nez na typu auta. Zkus si spise odpovodete na: - chces benzin nebo naftu? Naftaky jsou drazsi, vyplati se az od nekolika 10 kKm za rok. - vadi ti vyssi objem? Platis sice vyssi pojistku, ale motory s vyssim objemem obecne vydrzi dele. Budes-li jezdit po meste, je ale rozumejsi nejaka 1.4, nez 2.0 se spotrebou 11 l benzinu. - budes jezdit sam, dva, nebo vice, jak velky kufr to ma mit, jaci lide si sednou do zadu (kolik tam ma byt mista na nohy).
Vyber si auto podle toho jak se ti "liby", jak se ti v nem sedi, jake ma konfort (posilovac rizeni, klima, elektricke stahovani oken, airbagy, ABS, samozrejme vse funkcni, je to na druhou stranu (kort stare ABS) mozny zdroj problemu), jak mas na nej dostupny servis a jaky ma tento konkretni kus technicky stav. Ceny nahradnich dilu se spise nez podle typu auta (neuvzuji Skoda 1xx) lisi podle prodejny/servisu kde ho koupis. To ze me vyhovuje moje auto, neznamena ze bude vyhovovat tobe. To ze se zadkovo auto nesere, neznamena ze ty nepadnes na kus, ktery se ti za chvili nerozpadne.
Takze hodne stesti a napis co's koupil...-
« Re: Otazka
Súhlasím s bobom a nezabudni si prekontrolovať spojku. Tak ,že najprv zatiahni ručnú brzdu naplno(a preskúšaj ako drží napr.silnejším potlačením alebo nejak inak) potom naštartuj zaraď jednotku a skús sa pohnúť (ako do kopca) musíš cítiť prenos sily motoru na kolá (najlepšie to poznať u predného náhonu ,pri zadnom náhone začne motor rýchle dusiť ,lebo kolá ručná brzda nedovolí pretočiť,pri prednom náhone sa auto bude úplne hojdať to znamené ,že ručná brzda i spojka sú OK.)
A inak ak sa budeš striktne držať bob-ových rád mal by si veľa na tom skúšanom aute odhaliť a skrzté závady ,ktoré sa nedajú odhaliť zostávajú na velkosti šťastia. Tak ahoj a napíš ,čo si kúpil.-
« Re: Otazka
A ešte niečo som zabudol pri odhalení jednotlivých chýb nevychádzaj s každou hneď navrch nechaj si to pre seba a nakoniec si to v hlave zosumarizuj pouvažuj na cene za ,čo by sa dali odstrániť.Až teraz vídi so všetkými chybami von (nezabudni ani na jednu)skús predávajúceho prekvapiť a zasypať množstvom chýb a tvrdo a nekompromisne zjednávaj zľavu z ceny.Prvé ceny sú vždz obyčajne max. ak by sa chytil nejaký blbec.-
-
« Re: Otazka
koukni třeba do statistik poruchovosti (japonci na špici) a zkus vzít v úvahu třeba něco odtud; možná tě překvapí swift (dělá se v Maďarsku) a na P309 jsem taky slyšel jenom chválu - zejm.v dieslu.-
"-- skrytý --" 22.08.2001 19:48
« Re: Otazka
Dneska je to všechno o penězích.Pokud máš na to abys měnil každých 5-7 let automobil(nový)je úplně jedno jakou značku si koupíš,dnes prakticky nenarazíš na vyložený šmejd je to spíš otázka co od toho chci a kolik hodlám investovat.Ceny náhradních dílů se taky vyrovnávají,rozdíl je v tom,že co u evropana vyměním třeba 2x až 3x podle stáří vozu,tak u japonce 1x ale musím počítat,že to bude dražší jednorázová investice a když vemu průměr 15 000 km ročně u normálního smrtelníka tak třeba oprava na př.nápravě u japonce zřejmě přežije automobil.Japonci pokud dáte co by měl mít,tak se opravdu odvděčí nesmírnou spolehlivostí ke které mají evropani daleko.Podívejte se na statistiky třeba od TÜV nebo ADAC klub.A pro člověka,který se bojí ojetin
a korejců "zkus SUZUKI" jedno jestli Swift nebo Wagon R+ budeš překvapen jak cenou nových vozů tak spolehlivostí,spotřebou atd.Dnes se již dají některé díly sehnat i v druhovýrobě problém je spíž servisní síť,která zdaleka nedosahuje počtem jak je tomu evropských značek jako je Peugeot,Opel,Fiat apod.A závěr "kdo se bojí ať nechodí do lesa" ale při koupi japonce si každopádně nechte poradit od někoho kdo již má zkušenosti,jinak si postavíte před barák "zlatý"více či méně pojízdný pomník.
Čau
-
-
« Re: Otazka
Tak Fiata bych bral fakt jen v aspoň 90procentním stavu, viděl jsem jich už hodně, co vypadaly "jakžtakž" a po půlroce se doho ten člověk složil za balík, že mohl mít třeba stajně starýho golfa ve výbavě. Ale každýho věc. Peugeot je opravdu spolehlivé a hlavně rozšířené "lidové vozítko" -> levné díly, dokonce i ty nový.A ono se v něm taky toho nemá moc co rozbít. Když sem poprvé zkoumal kdysi jeho motor, připomělo mi to lego(o:
Jak tu píše myslím Lancer o japonci...no, japonec je bomba, ale díly jsou drahý, to vím sám ze svejch pěti Hond, neuvěřitelný prachy mne stály. Ovšem je to povozeníčko, navíc až na výjimky dobrá výbava, super motory, při dobrým zacházení se auto odvděčí...ale který? To bych neporadil
Ovsem pokud te nekdo necha s autem co ti chce prodat vyzkouset vsecky tyhle psi kusy co psali tady prede mnou, tak si asi narazil na seriozniho cloveka. Rada s setrenim pripominek a pak vychrlenim najednou a razne a hlavne mit uz v hlave vykalkulovanou cenu (chce to mit trochu prehled o tom co kolik stoji, kolik bude stat oprava laku, predni naprava, ktera je hotova takrka vzdy...) abys vedel kolik do toho jeste zahucis (a ze zahucis dycky,ikdybys byly sejistejsi, ze to auto je OK, to mi ver, testovano na kazanech:), a pak ho postavit pred hotovou vec, .. "Jak to tak vidim todle todle todle a todle, bude dost "doladovani" mohu vam za to dat TOLIK..." "nechces? CAU, ojetin je spousta". Tohle fakt funguje, kazdej to zkusi nadsadit. Dokonce mame jeste takovou testovacku.. nejdriv volame na inzerat s dotazem: Za kolik? A ta cena, ta je pevna? Jak rekne, ze je pevna, je to na houby, ale jak se zahoupe, ze by se domluvilo, tak vis na tuty, ze ho sejmes o nejakou tu desitku dolu (o:
Opravdu si pořádně prohlídni lícování dílu a ty gumy jak psal tuším BOB. Lidi sou svině a lakýrové jsou někdy až božsky bezchybný, časem bys mohl zjistit, že máš auto ne jedno ale tři v jednom. Taky se mi stavalo, že neseděly zámky. Klíč pasoval jen do řidičových dveří a zapalování, ale už třeba ne do kastlíku a kufru a zámku zadních sedaček a spolujezdcovi, prkotiny, ale taky to není zas až tak normální....
Ač fordy moc nežeru tak nějaký parádní Scorpio, ovšem max ten dvoulitr, by bylo super fáro, co znám, tak docela spolehlivý a je to fakt loď. Jinýho Forda si nebrat (snad nikoho nenaštvu). Co se toerie "Kup si německý auto" týče, něco na tom je, hlavně v cenách a dostupnosti dílů...(nemyslím teď A8 :-) takovej Golf je vděčnej výběr.. proto jsem taky do něj skočil místo další Hondy. Kdybych na nějakým japonci nebo třeba Renaultu kupoval tolik novejch věcí jako sem koupil svýmu Golfu (z lásky k němu), tak bych asi musel přepadnout dvě tři pošty (o: . Když už jsem u těch Renaultů, obecně se o nich tvrdí, že maj na naše poměrymoc měkký podvozky, který odcházej.. ale nemám zkušenost, jezdil jsem jen se služební Lagunou a u tý to nebylo podvozkem ale lidma, že byla totalně vylágrovaná a pak Twingem a to nepočítám mezi plnohodnotný auta (o:
Hlavně dej vědět co vybereš a nebo až si budeš jistější, tak to sem napiš, jistě ti rád poradí někdo kdo s konkrétní károu má zkušenost. PS:Pořádně proklepni brzdy, u silnějšího auta preferuj kotouče i v zadu.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
« Re: Otazka
redwing: Plně podporuju Pívese, ví o čem mluví, to auto pořídíš za půlku uvažovaný investice a neseženeš nic lepšího v poměru užitná hodnota/cena. Doporučuju pětidveřák, i když to není zrovna "in", zato cena je o to příjemnější. Nebouraný a pečlivě udržovaný Ford Scorpio 2.0DOHC, klidně v automatu, a máš klid.-
« Re: Otazka
Automat ve Scorpiu bych teda neriskoval, jeden kámoš pingl s tím měl dlouho velký potíže, nakonec Scorpio radši prodal.... a pak si koupil jiný tuším 2.5 (jestli nesmysl tak se omlouvám) ale v manuálu a pak přišla ta spokojenost, dokonce předělal na plyn a nakopnec s tím začal taxikařit... Ovšem ne každej automat se musí vysr...ehm vykakat (o: A automat je prostě bomba, pohoda, nádhera.. je to holt VOLBA.
BTW teorie o japoncich co psal někdo kousek níže.. moje řeč...-
« Re: Otazka
nic proti japoncum, ale zda se mi, ze v porovnani s Evropou rezavi karoserie podstatne vice. Sokem jsou pro mne Hondy Accord, kteych jsem uz s rezavymi zadnimi lemy, podbehy a prahy rocniku kolem 94-96 ( 95 ma sestrenice z Varu ) videl nekolik. Jednou, aniz byc vedel, ze si koupili Acco, jsme se bavili o autech, a kdyz zjistil, ze mam Fiata, povida:"ha,ha, tak to jsi v servisu jako doma, ne ?", povidam, ze v pohode, menil jsem jen preventivne rozvodak, kladky atd. Pak jsme sli do garaze, kde se chtel pochlubit svym autem, kteremu rikal, jedine poradne auto. Bylo na prvni dojem pekne, ale rezave jak kocur.
-
-
-
-
Ad P205
Vypsal jsem pár závad, který považuju za naprosto běžný a nepovažuju je za žádný tragedie. Bob píše, že to je snad všechno, co se může na tom podělat. Tak to máš teda s autama v životě asi veliký štěstí. Auta dělám už dost let na to, že považuju tyhlety spotřební díly fakt za srandy. Bavíme se tady o autě starém zhruba 10 let??? Tak necekej Bobe, že to bude nějaká extra funglovka, kde bude všechno jako nový, z lecčehos musí člověk slevit, přimhouřit oči a domrsknout doma. Auta dělám a kromě výfuků, poloos, kotoučů a podobně je takovejch průserovitejch závad, mám snad jmenovat takový ty běžný závady, který taky bejvaj, ale předtím jsem je vynechal? Nejsou to žádný hrůzy, jen to mám furt dokola na očích: tak třeba prasklý hlavy, těsnění pod hlavou, vyběhaný motory, úniky oleje, hlučný převodovky s nutností opravy nebo výměny, nutný výměny spojky (bere až nahoře a už klouže), špatný ložiska v kolech, problémy s elektroinstalací, vyčvachtanej kardan nebo jeho uložení, vyčvachtaný všechny silentbloky, který se na autě najdou, vymletý řízení, u Peugeotů se s oblibou serou zadní nápravy, který nemaj normální pérování, ale přiblblý skrutný tyče.... Třeba takový servo, ABS nebo klimato je paráda, ale taky další zdroje problémů. Takže se mi nikdo nedivte, že kotouče, výfuk atd. považuju za téměř spotřební materiál skoro jako výměny oleje!!! Pozor u těch P205XP309 - je mezi nima velkej cenovej rozdíl u náhradních dílů a taky v sehnatelnosti. Scorpio je hezký, taky se mi s ním hezky jezdilo, ale i když ho tu chválí leckdo až do nebe, já osobně nemohu, mě s ním potkalo hodně závažnejch průserů, ale to nakonec je skoro s každým autem. -
-
« Re: Hrdzavi Japonci???
o.k. jde o to, ze mam prave na takove Accordy zrovna prave stesti. Vis, jak to je: znas jednoho rezavejici auto a nezda se ti to, protoze to auto je mlade, stredni tridy, atd. Tak se divas po jinych autech tehoz rocniku a nachazis stejna bolava mista na vice autech. Rikam konkretne Accord, mozna se to o rzi nehodi na vsechna japonska auta, ale Accordy jsou z japoncu u nas pomerne nejrozsirenejsi prodavane jako nove v CR. Nemam nejmensi proti Japoncum. Jen se mi nezda ta koroze. Kdysi jsem tu psal, ze Feliciim kolem roku 94-6 ve velkem zacinaji rezivet 5. dvere. Byl jsem okamzite zaskatulkovan jako nepritel felicii a lidi oponovali, ze takovou felicii jeste nikdy nevideli.-
"-- skrytý --" 23.08.2001 12:32
« Re: Hrdzavi Japonci???
Ted se zrovna z okna na takovy Feldy koukam...:-)
Jasna konstrukcni chyba - odtokovy kanalky na vodu z ostrikovace v tom umelohmotnym pasu se ucpou a uz to jede...-
-
"-- skrytý --" 23.08.2001 14:01
« Re: Hrdzavi Japonci???
Nejvic je to videt na tech prvnich bilejch...Ale to nic, nebudeme blokovat rubriku. :-)))
K rubrice - asi bych se poohlydnul po Mondeu, Mazde 626 a Galantu. Ale je to tim, ze se mi libej auta z tyhle tridy a uznavam jejich bezpecnost oproti malejm mrcham...
-
-
-
-
-
Japonci
Japonci nerezaví. Ani jiná pořádná auta z 90.let. Ty Accordy, co viděl mfilip, můžou být výjimka, nevím, ale dost by mně to překvapovalo. Typoval bych na bourané auto.
Já vám vaše Fordy nebudu vymlouvat, každé auto má svoje pro a proti, žádná opravdu "jistá" koupě neexistuje. Vždy spíše závisí na konkrétním kusu, který se sežene. Může být, že kvalitní a dobře udržovaný Ford bude pro majitele nakonec větší radost, než slátaný a vymlácený Mercedes.
Jak vám kolega lancer potvrdí, my sedláme Mitsubishi Lancer z této kategorie a jsme s nimi nadmíru spokojeni. Mám z této kategorie rovnež několik dalších referencí a moje doporučení by bylo: Toyota Corolla, Mazda 323. Mišák je trochu exot pro nás fajnšmekry :-)) BTW Tempru z 90.let jsem viděl dost shnilou zevnitř, asi to nebylo po havárce...
-
« Re: Japonci
o.k. Zkuste si ted detailneji vsimat zadnich lemu a prahu u Accordu kolem roku 95 a mozna mi date za pravdu. Nemam proti Japoncum vubec nic a ta rez mne hodne prekvapila u takovych "lepsich" aut. Nechci tu byt proti vsem a cekam behem nejake doby, ze to potvrdi i nekdo jiny.-
« Re: Japonci a hrdza
Mam Corollu r.v.91 a mozem potvrdit, ze mi zacali trochu hrdzaviet lemy na blatnikoch nad zadnymi kolesami. Ale to je maly kusok, co lahko opravi kazdy sam. Inac je komplet cela karoseria v uplnom poriadku, takze nie je namieste bat sa hrdzy u japoncov. Mam najazdenych 130t.km a zatial sa tam menili akurat filtre, naplne a ziarovky-to auto za ten cas ani raz nezastalo (raz mi teda dosiel benzin:-). Ak chces spolahlivost, fakt si kup Japonca. Nemecke auta nie su take dobre - otec mal stareho (2 liter) aj noveho (1.8T) Passata a s obidvomi boli nejake problemy a nie lacneho razu-pokial by ich nemal v zaruke tak to radsej ich predat.-
-
-
« Re: Japonci a hrdza: lepe
diky saabe, nikdy bych si nic takoveho nevymyslel, kdybych to nevidel na vlastni oci. Ani u Skody.-
« Re: Japonci a hrdza: lepe
Je to asi fakt s těma Japoncema, přivez jsem ze SRN Toyotu Corollu r.v.'91 - super auto, nehavarované a mimořádně zachovalé, najeto má teď asi 60.000km a lemy zadních blatníků se pěkně rozjely, jsou překrásně orezlý, že už jsem letos musel proti rezavění zasáhnout. Místy je plech v tom lemu skrz naskrz. Pak opečovávám jednu Toyotu Carinu r.v.'89 a ta je kolem zadních lemů totálně orezlá, i víko kufru, ale tady zas nevím jistě, jestli to třeba nebylo ťuknutý...?-
« Re: Japonci a hrdza: lepe
Ked mne sa to stale nezda... ja mam cca. 2 mesiace Mazdu 626, rocnik 91 a o hrdzi pocula tak maximalne v radiu... ma tiez cca. 65000km ako ta Corolla, ale na lak nemozem nic povedat.-
-
« Re: Japonci a hrdza: lepe
No ked som ho kupil, tak malo 56 ;)), len som uz zopar natocil... na 100% neni stahovany tachometer, lebo o tom afte som si vsetko zistil: mal ho nejaky pan primar a tak stale bolo v garazi. Aj podla vzhladu je vidiet, ze je to realne, hlavne ale podla kultury chodu, zachovalosti vsetkych dielov atd. Proste, bola to nahoda jak slak, ze sa prave objavil (skoro som mal Fiata Cromu, toho mi vyfukli pred nosom a zrazu sa objavila ONA (teda ta Mazda) a tu som uz nepustil ;))) Takze zase si potvrdim: nezalezi od znacky, ale HLAVNE od konkretneho kusu.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Otazka vkusu
To Prof: na mondeu 1.8TD r.v.1993 som jazdil, pred rokom sme ho predali. Je to velmi slusne, priestranne a usporne auto s vybornym podvozkom. Mal som k nemu vsak aj vyhrady, pozri debatu o mondeu.
Teraz k veci. Pokial sa nemylim, padol tu limit 150 000 Sk. Za tie peniaze sa da kupit vselico:
BMW 730iA 1990 - je to ulet, bezpecne, ale kto by ho zivil a opravoval vsak? Ak mas na prerobenie na LPG, mozno by to slo.
Suzuki Vitara 1.6 1989 - spolahlive, ale sama hrdza. Ziadny kufor.
Skoda Felicia 1996-7 - no comment, vsetko uz bolo povedane nizsie.
Ford Mondeo 1993-4 - nehrdzaveje, ale ma slabsie brzdy a drahsie nahradne diely. Pomerne spolahlive. Ziadna hrdza u nehavarovanych exemplarov.
Suzuki Swift 1995-6 - Zaujimave auticko, zive, spolahlive, dost priestoru, avsak drahsie nahradne diely. S koroziou je to otazne.
So vsetkymi horeuvedenymi autami mam viacrocne skusenosti, takze nekecam.
-
« Re: Otazka vkusu
Myslis ze by sa dalo kupit mondeo r.v. 93 za cca 150000? To by mohlo byt zaujimave... Bol som teraz pozerat jedneho starsieho japonca Mazdu 626.Ale bola az prilis stara r.v.86 (samozrejme aj cena nebola nad 100000)takze smola. Nemate niekto skusenosti s Oplami Vectra? Napr. s 2-litrom?-
« Re: Otazka vkusu
na opla bys ses mel zeptat spise v konkretni oplacke rubrice, jsou lidi, kteri vsechna temata nectou.-
« Re: Otazka vkusu
ja sem stal pred vyberem podobneho auta rok zpet a nakonec sem koupil Mondeo '93, nicmene dost sem pokukoval i po M626, ale na zadnou "peknou" sem netrefil...jinak jak asi vsichni pisou, zalezi hodne na kusovce!
k tomu Mondeu-uz se mi ho podarilo i tuknout na predek a docela mile me prekvapilo, ze se na nej daji sehnat neorig.nahr.dily (totozne-k nerozeznani) za slusnej peniz! (kontretne: orig.naraznik stoji u Forda cca 12tis., replika te vyjde na 3tis.-oboji samozrejme bez laku, jinak vyplne i material naprosto totoznej, akorat na rubu neni vyrazeny logo Ford), nevim ovsem, jak je to s nahradnima dilama na japonce?
* ke korozi u Mondea-zatim ani naznak-a to uz bylo asi 2x "tukly"
co se tyka Opelu, tak kamarad ma Astru 1.6i '94 a je s ni naprosto spokojenej-hlavne usporny motory (u 1.6i neni problem jezdit mimo mesto za 5-6l)! jinak jidni vlastnosti zadnej zazrak, ale i tak je to solidni svezeni
-
-
« Re: Otazka vkusu
Ahoj, ja som nemal Vectru, ale Asconu s identickym 2-litrom. Motor bol dobry, velmi zivy, pritom celkom usporny (okreska cca. 6.5, mesto 8.5, dialnica 7). Spolahlivost na rocnik 88 velka, i ked je fakt, ze velmi dlhe trasy som s nim nerobil (do 300km na jeden sup). Jediny problem: korozia. K Vectre: v porovnani s Asconou cakaj o nieco vyssiu spotrebu, lebo je tazsia. Nachylnost ku korozii tiez dost velka (ako secky Ople v tych casoch). Motory na tu dobu velmi moderne (ten 2l sa robil az do roku 99), usporne a spolahlive.-
« Re: Otazka vkusu
na idnes najdes test ojete Vectry A 1.6 55 kW na 40 000 km. Celkem dost slusna chvala na vybornou spotrebu, motoricke vlastnosti. Jsou tam i priblizne ceny orig i neori. dilu, co se zatim na aute posralo atd.-
« Re: Otazka vkusu
Nechápu, jak někdo může jezdit s Vectrou, Asconou nebo s Astrou a nemít klaustrofobii.
-
-
-
-
-
-
« Re: Jaké kombi ?
Nejdřív se rozhodni pro třídu,nemůžeš tady patlat dohromady omegu a Astru,vždyť to je vo 2 třídy jinde...-
« Re: Jaké kombi ?
Zájímá mne, celková kritika a(nebo) chvála kombíků(srovnání jednotlivých značek).
Je to všechno o ceně...pořizovací, dílů, provozních nákladů.
Má představa hranice je někde na 200 000 Kč.
Nemám vybranou značku, zatím jsem měl jen německé auta....takže srovnání nechám na vás.-
« Re: Jaké kombi ?
Definuj svoje požadavky na auto, pohon, třídu, věk a cenu, leasing(ano x ne ), atd. za 200tKč můžeš koupit zánovní Káčko stejně jako jeté Mondeo.-
« Re: Jaké kombi ?
Požadavky: Combi,palivo nerozhoduje -radši naftu.Když bude benzín, čeká mě zřejmě plyn.
Pořizovačka nafťáku se zhruby vyrovná nákladům na LPG.Věk cca 5-6 let.Je to individualní dle značky vozu.Platba hotově,líznout ho nechci. Také záleží na spotřebě, dost jezdím - tak 40 000 km/rok.
-
-
-
« Re: Jaké kombi ?
Znamej ted prodava Pasata combi Tdi 180 tis ale je tusim 94 nebo 95. vim ze ma kolem 160tis jinak hezkej nebouranej.
-
-
-
« Re: Auto kolem 150 tisíc
No ja mam escorta jsem snim spokojen za 150 uz sezenes i diesla 94-95 v dobrym stavu nebo benzinaka 95-96 max. , dle toho jakyho je jich vice je dobre si dat u nej pozor na stav predni napravy jsou na ni haklivejsi, jinak dobre svezeni i slusny motory, svizne,vykone, s dobrou spotrebou, hezkej interier . U renaulta 19 trochu drnci co vim ja co jsem snimi jezdil ale jinak moc nevim, ohledne tech japoncu ja osobne nemam knim moc vztah tak ti nereknu nic.
Almera je prej dobra ale v te cenove relaci jsme nic moc nevidel. a mazda 323 jakej tip sportak? -
Saab 09.09.2001 19:06
« Re: Auto kolem 150 tisíc
to Hoover: já před 4 měsíci koupil Corollu 1.3 (1.332 ccm) ročník 1993 za 135.000,- kč a zatím jsem velmi spokojen. Pokud chceš spolehlivé auto se super benzínovým motorem, tak ti ve výběru zústane jen Corolla nebo Civic. Ta 1.3ka v Corolle má 65kW (88 koní) a je velice živá a jde nádherně a klidně do otáček. V kopcích nebo při plném obsazení samozřejmě pocítíš obsah, ale můžeš zvolit třeba 1.6ku s 81kW. Oba motory jsou samozřejmě 16V a s elektronickým vstřikováním. Ale stejně jako u všech aut si musíš dát pozor na to v jakém je stavu. A drahých ND se moc bát nemusíš, Toyota totiž nabízí pro starší modely tzv. díly Optifit - jsou to levnější díly dělané přímo pro Toyotu, originál je samozřejmě lepší, ale i tyto stačí.
-
-
-
« Re: Co mu to radíte?
On tu nekdo nekomu radil corollu nebo almeru? ja mluvim o nove almere dyztak tou jsme jel a budila na mne slusnej dojem. ale v te cen. relaci jsem napsal co se da koupit ohledne escortu. A kupovat nejakou 10 let starou sunku za ty penize nema vyznam.-
« Re: Co mu to radíte?
Do 150.000 bych mohl nabídnout Escorta 12/95 1.6 16v combi, naj. okolo 90.000km. 2x airbag,elektrika,ABS+ASR,vyhřívané čelní sklo, servo, RMG RDS. Dovoz SRN, měněný přední nárazník+levé světlo, stříkaný blatník + kapota ( poškrabané). rozsah poškození možno doložit na fotkách. Do japonců bych nad 5 let stáří nešel.-
"-- skrytý --" 07.09.2001 14:04
« Re: Co mu to radíte?
Proč se bojíš starších japonců?Máš s nimi špatnou zkušenost?Já měl Toyotu Camry 2,0 r.v.1988 a evropské vozy tohoto stáří jsem za takové peníze takovém technickém stavu nepotkal a pokud auto nepoužívá čuně tak při normálním stavu je ojetý japonec podstatně lepší než evropan viz třeba údaje o spolehlivosti od TÚV -
« Re: Co mu to radíte?
Ford je NEJHORSI znacka auta na svete a Escort je jejich velitel!!!i NEJHORSI Japonsky auto je kvalitou asi o 1.000% slovy TISIC procent lepsi nez nejlepsi Ford!!!!-
« Re: Co mu to radíte?
No, souhlasim, ze Taurus, Tempo a pod. nejsou zrovna výkvět podařenosti, ale myslím že LTD, Crown Victoria, nebo Mercury Grand Marquis jsou kalitní a nezničitelný stroje. Pokud se týče nových aut nevím, nemám s nimi zkušenosti-
"-- skrytý --" 07.09.2001 20:52
« Re: Co mu to radíte?
Americká auta-bezva,ale jsou asi trochu o něčem jiném,každý nezvládá pojištění na velkoobjemové motory a jejich apetit ikdyž objem motoru nenahradíš jak se říká a řekl bych,že to i platí.Výběr a koupě vozu je hromada kompromisů přes které se musí člověk přenést pokud nemá v kapse tolik peněz aby si mohl s klidným svědomím pořídit vůz svých snů a tudíž i bez kompromisu.-
« Re: Co mu to radíte?
lancer: Z tvýho příspěvku dýchá opět trochu tý nadpřirozený legendy o nedostupných, drahých a ukrutně žíznivých vozů, kterou jsou v Čechách stále zahalený. Věř tomu, že na tom není ani trochu pravdy. Jsou to obyčejný krámy, jako každý jiný a dovolit si je mohou i nefalšovaný sociálky. Celej fór je v pořizovací ceně, ze který ti bohatě zbyde i na ty pojistky(který jsou už nad 2,5l pro všechny stejný) a "drahej" provoz (stejně nákladnej, nebo dokonce i levnější, než např. u MB 250, BMW 520 či Scorpio 2,8, ale i u mnoha menších aut).-
"-- skrytý --" 08.09.2001 19:22
« Re: prof
tak jsem to nemyslel,ale předsudky lidí nezmněníš ze dne na den viz japonská auta a rčení japonec až nakonec,přitom je to pitomost.Ber to tak,že pokud najedu méně než 10 000 km ročně tak si asi nejspíš na normální denní jezdění nepořídím ameriku pokud nejsem příznivcem,ale normálním ekonomicky uvažujícím člověkem,čímž nechci říci,že když si pořídíš ameriku tak jsi blázen.Je mnoho aspektů,které rozhodují o tom co si koupím a to platí i v případě koupě vozu.Někdy je to právě ten,který rozhodne o tom,že právě amerika ať už Lincoln či Chevrolet a další,mohou být tím správným kočárem,kterým chci vozit pozadí své případně i pozadí své rodiny.
-
-
-
-
« Re: Co mu to radíte?
florida: Tím nejhorším myslíš i řadu F ? Rád bych to věděl, abych neudělal chybu, v tomhle případě osudnou.-
« Re: Co mu to radíte?
Ver me ze VSECHNY Americky auta stoji za ho...!!!Mam s nima zkusenosti, a Ford je mezi tou hruzou jednoznacne nejhorsi!!!Myslis F-150 atd???Je to vsechno stejny.Americu miluju ,ale auta a napr. pivo delaji katastrofalni...:-)-
« Re: Co mu to radíte?
Florida:Co ty seš za odborníka na ameriky,prosím Tě? Ford rozhodně nepatří mezi nejhorší značky,spíš vyrábí "masové" modely,to ale neznamená,že nekvalitní...Nejhorší ameriky jsou Saturny.A skutečně takovej Ford Crown Victoria nebo novej Taurus jsou hodně dobrý koráby,na který se ňáký BMW nebo MB nemůže vůbec hrabat...-
« Re: Co mu to radíte?
Podberak:Ja jsem nenapsal ze jsem odbornik, ale o auta se trochu zajimam a muj jedinej a nejlepsi kamarad ma autoopravnu a prodava ojety auta (delaji pro neho 4 automechanici) a Ford ODMITA spravovat, teda kdyz k nemu do opravny prijede nekdo s jakymkoli Americkym autem tak neni moc nadsenej, ale Ford opravovat rika ze je opravdova lahudka.....A kvalitou je Ford jasne nejhorsi...A Saturn se ani neda povazovat za auto, i kdyz nema ani tolik problemu jako Ford...-
« Re: Co mu to radíte?
florida:Jako proč by měl odmítat Fordy?To je tak za vodou nebo tak namyšlenej?-
« Re: Co mu to radíte?
Tak za prve i on i mechanici rikaji ze je na nich za TREST neco spravovat a za druhy spravi jednu vec a hned se posere neco druhyho...:-))))-
« Re: Co mu to radíte?
florida: Budiž, vím, že v Americe se s tou kvalitou moc nemazlej, ovšem občas bejvá problém i v tom mechanikovi, kterej toho moc nezná. Základem musí být v každým případě solidní a ověřená konstrukce, která mnohdy napraví i určitej prohřešek v kvalitě při výrobě, nebo volbě mizernýho materilu. Moje zkušenosti hovoří o tom, že starý ameriky s klasickým pohonem patří k tomu nejspolehlivějšímu a nejbezpečnějšímu, co jsem zatím poznal. Taky nevím, proč by se taxkáři v NY bouřili, když GM ohlásil, že končí s modelem Caprice. Přeskákali zcela dobrovolně do Crown Victorií od Forda, stejně jako policajti. Že by to bylo z čistýho nacionalismu, se mi nezdá. Proč je podle tebe Ford řady F nejprodávanějším pickup? Proč ne třeba něco od Toyoty, Mazdy nebo Nissanu? O Taurusu tady odmítám mluvit, jelikož to je paskvil. Podle něj ale nejde házet do jednoho pytle celou produkci týhle značky. Současný modely evropskýho Fordu považuju za hračky a šidítka pro kojence, který jsou na jedno použití. Posledním solidním modelem bylo Scorpio - Merkur, v malých autech to byly Escorty a Fiesty s otorem 1,6 diesel, kterej byl nejpovedenějším a nejspolehlivějším (ne nejvýkonnějším) ve svý třídě. S těmihle auty skončila éra dobrý pověsti evropskýho Fordu.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
« Re: Co mu to radíte?
Saab:No tak osobně považuju koupi starýho japonce za nejrizikovější,kdoví co tam s tím ti kluci šikmoocí vyvedli - pak jsou tu drahý náhradní díly a té pověstné spolehlivosti japonců moc nevěřím,když jsem někde viděl táhnout auto,tak to byl pokaždý japonec...-
Saab 11.09.2001 07:19
« Re: Co mu to radíte?
to Podběrák: většině problémů s autem se dá předejít správnou údržbou. A taky si musíš dát bacha na podvodníky, kteří přivezou vrak dají ho nějak dohromady a pak prodají. Pak ti může jezdit spolehlivě i Ford nebo Opel. Ti japonci jsou spolehlivější, protože evropani mají větší výběr motorů, převodovek a výbavy na přání a čím víc kombinací tím je riziko nespolehlivosti větší. Navíc japonci neinovují a neexperimentují tak často a většinou si novinky otestují na japonském trhu. A hlavně si hlídají kvalitu, obzvláště v Evropě. Japonci vyrobení v Evropě jsou na tom o něco hůř než vyrobení v japonsku - asi nejsme pěčlivý jako japonci. Ale kvalita japonců se brzy Evropanům vyrovná, vždyť příští generace Mazdy 323 a 626 se budě dělat ve Španělsku na linkách Fordu :-)-
« Re: Co mu to radíte?
Tak předně, americký Ford má s tím evropským opravdu společné jen to pojmenování, Cougar, což je vlastně Mondeo jsem zažil jako US Forda ale i Mercury a byl to fakt proti Mondeu děs. Mezi prodejci Fordu u nás panuje taková hrůza, aby dodané auto nebylo z Anglie, kvalita stojí vždycky za ..... . Ka je sice ze Španělska , ale u tak malého "auta" se to dá ještě omluvit, továrny v Saarlouis a Genku mají myslím stejnou kvalitu výroby jako Kolín n.R.
-
-
-
-
-
-
« Re: Ford ¨- auto, nebo *
To Florida:
hele, co počítáš do Fordů Je Mercury Ford?, je Lincoln Ford? je Volvo nebo Nissan Ford?
Taurus je nejprodávanější Ford, protože nabízí za cenu holátka GM auto v plný.
Ale full size Fordy jsou podvozek Lincoln, zatímco Mercury Sable je podvozek nějaký evropy.
Souhlasím s tebou, že nejlepší ojetý je nový auto, bohužel na něj nemám a ani se mi nezdá, že bych si vybral. Mám rád klasické americké fullsize vozy, které si mně zíslaly svým bezpečím pohodlím a hlavně spolehlivostí. Nevím jak ve státech, ale v Evropě za stejný peníze pořídíš Caprice z počítku 80. let jako CH LHS 1997. Porotože to už nemá s amerikou nic společnýho - je to malý, vypadá jako nějakej japončík a je nesmyslně narvanej elektronikou, takže je to auto pro někoho, kdo ho po roce vymění.
Poslední slušná amerika je IMPALA.-
« Re: Ford ¨- auto, nebo *
Lincoln je vyssi trida Fordu, Mercury je Ford akorat jinak pojmenovanej...Ja ziju v USA skoro 14 let , Ameriku jako ZEMI miluju, nedam na ni dopustit, ale nezlob se Americky auta jsou katastrofalni, i kdyz je pravda ze se v poslednich trech ctyrech letech i jejich kvalita trochu zlepsila.Ja kdyz si koupim novy auto, tak nemam zajem minimalne tri- ctyri roky jezdit do servisu, krome vymeny oleje teda!!!Americky auta maji problemy at jsou novy nebo starsi, ja jsem jich za tu dobu mel dost, mam s nima dost zkusenosti!!!:-)-
« Re: Ford ¨- auto, nebo *
Jestli to náhodouu není taky tím, ze jsi mel veškerý evropy a japonce pro ameriku, a ty budou asi jiny, než ty co se prodavaji tady. Ale stejne ti budu oponovat již konstrukce us vozu je daleko bytelnejsi, vubec nemlvě o nizkootačkových velkoobsahových motorech...-
« Re: Ford ¨- auto, nebo *
lenin:Samozrejme ze jsou Americky auta , jak pises, bytelnejsi, ale o tech motorech bych se s Tebou hadal, podivej treba na Lexus LS 400 nebo 430, ten ma nejlepsi 8 cyl. motor kterej byl kdy vubec vyrobenej!!!Ja osobne kdyz kupuju auto tak se divam na SPOLEHLIVOST a POHODLI, co je me platny ze je auto postaveny jako "TANK" kdyz ma porad nejakej problem!!!:-)
-
-
-
"-- skrytý --" 11.09.2001 14:23
« Re: Ford ¨- auto, nebo *
Ford Taurus Kombi 3.0V6 jsem měl, v automatu, a už bych ho nechtěl. Ne že by se až tak " sral" , ale když už něco přestalo fungovat, bylo to DOST drahý. Koupil jsem ho za 60t, nacpal do něj 30t a byl jsem rád, když jsem ho za 30t po roce provozu prodal. Dnes už koupuju pouze "evropany", servis a hlavně rychlá dostupnost dílů je zásadní věc u starších aut ... alespoň pro mne. Jinak Mondeo není zas tak špatný tip :-) -
« Re: Ford ¨- auto, nebo *
Plně souhlasím s leninem,že ty nový chryslery (a dodge,plymouthy) už jsou přesně střižený na Evropu a mají k pravejm amerikám hodně daleko.Tí m neustálým zakulacováním tvarů pak trpí hlavně vnitřní prostor a ani na první pohled to auto nijak nebudí respekt.Tváří se prostě menší,než je.
-
-
-
Dobrá kampaň...
Tak musím říct,že ste tady rozjeli slušnou kampaň proti Fordu,to se musí nechat...Jinak já se Fordu obecně nijak zvlášť nezastávám,ačkoliv v jednom jezdím.Není Ford jako ford...Ale přece si nenamlouvejte,že Ford je tak špatná značka,když je druhej na světě v prodeji aut.Jinak nevím co máte proti Taurusu.
to zadek:Píves=Podběrák,oba nicky střídám podle nálady -
-
-
« Re: ojetý Ford Escort
No, tzn. rv. 97-98, to už je výroba v Anglii, takže hlavně na korozi, dobré by bylo Unfall-frei auto, airbagy jsou totiž standart.Pokud má vyhřívané čelní sklo, tak si to vyzkoušej za chladného rána, jak topí- bolestí je disfunkce co 10 cm a pak to vypadá jak výhled z Mírova.-
« Re: ojetý Ford Escort
Kolik je tak únosnej stav tachometru, kdy má cenu toho Escorta ještě koupit - tzn. jak je to s výdrží auta? Mám možnost r.v.97 120tisíc km. Chci to na obyč soukromej provoz, tak 10-15 tis/rok.-
« Re: ojetý Ford Escort
Dej si pozor na predni napravu je na nich haklivejsi, sam ma jednoho presne toho 1,6 16V , pohlidej si cepy, a pak si skus razeni v jakem je stavu a spojka, jinak je to docela spolehlive auto , u tech 120 tis pocitej ze ta naprava ztech nasich silnic bude mozna chtit nejakou tu investici, ale zalezi jak kdo stim jezdil. kdybych ja se mel znova rozhodovat zase bych bral escorta mozna ale 1,8-
« Re: ojetý Ford Escort
Těch 120.000km se mi zdá už dost, dobré by bylo zjistit rozsah předchozí údržby, s Conem souhlasím: rozhodně 1.8-
« Re: ojetý Ford Escort
Kvůli přední nápravě snad nemá cenu nějak bláznit, co to obnáší? Jsou to čepy řízení, ramena a tlumiče. Když se rozšoupnu a nakoupím díly hodně draho, je to komplet za 10.000,-
U staršího auta nikdy nepočítejte, že tam budou naservírovaný nový tyhle díly. Většinou se auto prodává, když už původní majitel z nějakýho důvodu není s autem spokojenej. -
« Re: ojetý Ford Escort
ohledne te napravy to vazne nejsou nejak strasne polozky, jak psal tady zadek myslim tak je to okolo 7 tis za komplet cepy, silenbloky atd. ja co ho mam tak jmes na nem najel asi 40 tis co jsme jej koupil a stal mne asi tak 20tis v opravach a to je r. 94 ale mel sempech ze mi odesel starter a altik tak sem dal jen za generalku 6000 komplet za oba, pak tlumice predni a zadni dalsich 6 , no a pak ted novej vyfuk tenmam spotorvni takberu polovicni cenu 6, a pak oleje a filtry se svickama. bezna udrzba neopocitam gumy atd.
jinak ta 1,6 staci ma dobrou spotrebu ja jen jsme uz asi rozmazlenej ze bych bral silnejsiho jinak s 1,6 se daji i oktavky slusne prohnat.
-
-
-
-
-
-
Bez nadpisu
Jinak kdyz bych mel HODNE penez a uz opravdu nevedel co s nima, tak bych si koupil Mercedes 2002 S 600, nerikam ze bych na neho nemel ani ted, ale nechci platit mesicni splatku na auto vic nez 5 procent meho mesicniho vydelku, ne jako nekteri lidi kteri plati 20 procent, nekteri ojedineli "vytecnici" i 30 procent!!!!:-) -
-
« Re:
To je asi taky dost zásadní, protoze v Cechach je průmerný plat cca 12000 Kč hrubého, a nevím, jaké auto se dá pořídit za 600 Kč/měsíčně. Když jsem měl kdysi Škodovku na leasing ( řekl jsem si že budu rozumný, starou ameriku si nechám na neděli a budu jezdit novým autem ) platil jsem 7 500 měsíčně při akontaci 35 000 Kč. což bylo poněkud více, než 5 % mého tehdejšího příjmu. po 1,5 roce odešly kabeky ke svíčkám a po dvou letech shnil výfuk. Na svém Grand Marquis 1989 mám původní výful a svíčky, kabely a tlumiče jsem měnil teď za původní Motocrafty, který tam byly zcela evidentně od počátku. Ovšem já asi ve srovnání s tebou moc nenajezdím - do 15000 mil ročně.
-
-
Bez nadpisu
A prof má taky pravdu.Proč by asi americká policie používala Crown Victorie,kdyby to bylytakový "šmejdy" jak se tady hlásá?!Naopak,za ty peníze je to maximální bezpečnost a pohodlí-když to srovnám s cenou těch evropskejch sraček...jinak jsem se musel dlouho smát,když jsem čet názor policejního ředitele ČR,když říkal,že u nás policisté těžko mohou stíhané auto vytlačit ze silnice,kdežto v americe mají na to o něco větší vozy...Srovnával tak de facto felicii s fordem crown victoria.No nevím,kdo by tu přetlačovanou vyhrál... -
-
« Re: mimo tema
to lenin:Dik, mel jsem vcera volno a byl jsem z toho co se stalo tak spatnej ze jsem za celej den ani nevystrcil paty z baraku.....Dnes uz jedu za chvilku do prace tak doufam prijdu na jiny myslenky....Nevim jaka je atmosfera v NYC, ale na TV se snazi lidi povzbuzovat...Doufam ze vlada v cele s Mr. presidentem Bush-em podnikne v co nejblizsi dobe opatreni, po kterych si uz NIKDO nedovoli to , co tyhle hyeny!!!!!
-
-
Jake auto?
Zdravím, pánové...
Uvažuju o koupi nějaké ojetiny, jsem na 100% rozhodnutej, že by to měla být nějaká 1,6 Diesel.
Uvažoval jsem o VW Golf, Fiat Uno, Ford Fiesta, nebo mam moznost sehnat Seat Ibiza r.v. 86 1,7D.
Máte nějaké zkušenosti s těmito auty a které byste mi doporučili? Díky-
« Re: Jake auto?
Z vozů poháněných motorem 1,6D doporučuju Fiestu, Escorta, Volvo 3xx, Golfa, Audi 80, Opel Kadett. Uno a Ibizu příliš nedoporučuju. Ale chce to taky velkou dávku štěstí při koupi, jak koupíš ruinu s blbym nebo nic moc motorem, pos... se z toho, pokud nejsi mechanik!!!-
« Re: Jake auto?
No co ja mohu rict za sebe tak asi opel kadett mel jsme ho jedne cas celkem spolehlivej , nebo ford at uz fiesta nebo escort, ale co bych ti nejvic doporucil pokud mas krapet vic asi tak kolem 150tis Opel Vectra 1,7 TD r.92-94 je jich sice u nas par ale motor super vlastnosti a auto pohodlne. kamos ho ma koupil ho sice po bouracce za 120 ale to bylo v 97 a je to 94, ale je to jak rekl jeden nemec v rakousku na benzice gut diesel , raketa diesel :-))
-
-
"-- skrytý --" 14.09.2001 13:02
« Re: Jake auto?
Jestli koukáš po r.v okolo 86, tak budeš potřebovat hooodně velkou dávku štěstí. Neshnilé Uno diesel s dobrým motorem se podle mě nesežene už ani zázrakem. Z tvého výčtu bych asi volil Fiestu, ale kdybych se měl rozhodovat podle sebe, byl by to Peug. 205 1,8D.
-
-
Díky
Díky, tak nějak jsem s těmito odpověďmi počítal. Z Fiata mám strach, podle mne jsou s ojetyma italskyma autama často problémy. Lákal mne ten Seat, vypadá fakt dost slušně, pokud by se jednalo o koncernové auto, asi bych neváhal, jenže v roce 86 Seat ještě do koncernu nepatřil, ne?-
« Re: Díky
Ten Seat fakt nedoporučuju, přivez jsem letos z Německa fakt moc pěknou lehce naťuknutou Ibizu r.v.'92 1,7D, najeto měla se serviskou 90.000km, fakt auto krasavec, ale připadalo mi to takový divný, asi bych to nechtěl. Ten motor je v tom Fiat a podle toho to vypadá... -
« Re: Díky
To plutonium: No ja nevim, Seat r.v. 86 patril maximalne tak do koncernu Fiat. Nebo se pletu ? BTW nevim kolik do toho auta chces investovat, ale v prubehu podzimu budu prodavat Fiestu 1.8D r.v. 93, v ty dobe bude mit najeto cca 145000. Jinak ma novej vejfuk (vsechny tri dily), v lete starej upad :-( a novou baterku (v unoru stara dodelala).-
« Re: Díky
plutonium: Vím o jedný libový Ibize 1,7D, se servisní knížkou, málo jetý, dotažený z Německa, za 27 tis. ale musel by sis na ní sehnat papíry. Fakt pěkná.
-
-
-
-
Saab 18.09.2001 12:35
« Re: VSEM
to Florida89: v ČR je průměrný plat 14 tisíc hrubýho, což je cca 10 tis. čistýho. "Prcek" Fabia v základní výbavě tě vyjde tak na 300 tis. kč, což znamená, že si na ni vyděláš tak za 2,5 roku a to nesmíš jíst, pít, bydlet, oblíkat se apod, když budeš hodně skromný, tak si na Fabii vyděláš tak za 5 let poctivý práce - stojí to opravdu za to ?-
« Re: VSEM
Florida: reknu ti ja nemam od firmy ani tech 10 hrubyho popravde, co mam bokem nepocitam taky delam 12 hodin jak magor a tady v tomto kraji jsme rad ze aspon mam nejakou praci. Na svyho boba (escorta 94 1,6 16V) jsme makal dost dlouho a tvrde a jsem za nej vdecen , kdyz vezmu svezeni vnem a svezeni ve felde kterou ma bracha ( pozn. je to 97 rok 50kw) nemenil bych to ani nahoudou , a ted neberu vlastnosti motoru ale komplet pohodli, vlastnosti podvozku atd. Ty ses za vodou, ja kdyz uvazoval nad oktavkou Tdi 86Kw na leasing tak bych ani nemel ze mzdy na splatku ktera by byla cca 10 tis mesicne. Co ukazuji tabulky a statistiky ohledne prumerne mzdy tak je to mam neco nad polovinu prumerne mzdy a co vim tady o lidech co delaji ve fabrikach jso uradi kdyz mai tu polovinu hrubeho a jeste plati to same za najem v panelaku nevim kde by meli na vzit na nove. jen pro srovnani v nemecku ma clovek na fabii vydelao v prumeru za 3 mesice u nas cca za 3 roky pri tech samych cenach.
-
-
Zivotni uroven
Sice nikde na svete "nelitaji peceni holubi do huby" jak se rikalo v Cesku, ale situace kterou tady popisujete je dost spatna, nevim jaky je reseni, ale podle me odejit z te zeme...:-)Podle toho co pisete bych mel mit v pomeru s tema vydelkama aspon Mercedes SL 600, protoze v porovnani s platama a cenama aut u vas je to auto za lidovou cenu, myslim tech 140.000$ ktery za neho chteji....Ale tady zase jsou jiny veci drahy, bydleni, navsteva sportovniho podniku, elektrika atd, takze kdyz to vezmmeme kolem dokola tak na tom budeme asi stejne...:-)-
« Re: Zivotni uroven
Florido, nic proti, ale kdyz si myslis, ze na tom budem asi stejne, tak proc se nevratis do cech :-))) je fakt ze v zapadnich zemich jsou vyssi zivotni naklady, ale i tak realne prijmy lidi na zapade jsou cca 3x vyssi nez u nas. Jinymi slovy vzhledem k prumerne mzde jsme v CR pekne v *.-
« Re: Zivotni uroven
...jinak v USA je prumernej vydelek asi 2.900$ mesicne hrubyho, coz je asi 2.100$ cistyho po zaplaceni dani, coz neni zase tak velka slava a byt sam ,myslim bez partnerky a vydelavat ty penize bych teda nechtel, to Ti muzu rict...-
« Re: Zivotni uroven
no florido tak ted nevim ale tetka co zije v chicagu 5 let ma jako uklizecka mesicne cca to same co ty mozna plus minus 100 , ale berme evropu vezmu zakladni potraviny, kdyz pojedes do nemec mas tam priblizne stejne draho jak u nas mozna u nas to mas asi o 3kc levnejsi a to neberu pomer jejich platu a naseho oni vydelavaji stejne jako my ano , ale oni si za ty penize koupi mnohem vic nez my nemec ma cca 5-6tis DM mesicne , to vim presne nebot mam tam dost znamych
ho stoji dejme tomu litr benzinu (kdyz jsem v motorcafe) asi 2DM nas stoji 30KC priblizen je to stejne 2DM=28Kc reknes je drazsi u nas ale on si za vyplatu koupi 3000l benzinu a my asi 200l a to je ten zakladni rozdil kterej nechapou tady ve vlade jim je hej oni maji 100 000 mesicne maji se jak prasata v zite ale co my ten zbytek?-
« Re: Zivotni uroven
to Con:Ja jsem nerekl ze ja vydelavam 2.900$ hrubyho mesicne...:-) A v Chicagu a na Floride je to stejny jako by jsi porovnaval zit ze stejnyho platu nekoho v Praze a Kotehulkach...:-)-
« Re: Zivotni uroven
florido se necerti ja ti to neberu ja jen rekl jak je to , nemyslel sem to zle proti tobe, neni to tam ve statech zadnej med jinak bychtam byl taky 7 dnu v tydnu od rana do vecera to mohu i tady, proto jsme srovnal tady sousedni nemecko. Ono taky v praze nemaj jako ja od firmy 7 cistyho, teda prej. ja byt v praze tak delam asi i ve spani abych mohl aspon zit
-
-
« Re: Zivotni uroven
to Con:Ja sice nedelam 7 dni od rana do vecera, 9 mesicu delam 5 dni v tydnu, a jenom v sezone coz jsou zhruba 3 mesice delam nekdy sest dni, ale jak uz sem napsal, tuhle zemi mam rad a nez zit v Nemecku, tak to radeji v Cesku...:-)-
« Re: Zivotni uroven
To je jasne ja bych taky asi nesel pryc odsud je tu muj domov i kdyz to tu stoji za starou backoru.
Holt snad se mi nekdy podari klovnout takovou zakazku ktera mi vydela trebas na tu oktavku :-) smim vedet co delas? ja delam web a vedu netovou kavarnu web mam placenej zvlast ten delam po nocich a podobne. plus nejake ty bokovky opravy PC a tak znas to zlate ceske rucicky.-
« Re: Zivotni uroven
to Con:Ted v soucasne dobe pracuji jako restaurant manager v restauraci ktera patri mezi TOP 10 seafood restaurant's v USA, driv jsem tady mel skoro 7 let svoji restauraci kterou jsem prodal, a v restaurant busyness-u delam od 15 let , kdy jsem sel po ukonceni zakladni devitilete skoly na hotelovku...:-)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
« Re: vzit ci nevzit?
Docela podezřele levný,ale jinak by to nemuselo stát až zas za takový *...Je to poměrně velký auto,tvarově podobný Audi 100 avantu doutníku,ale vzadu moc místa bohužel není,jako u všech Accordů.Ale jinak proč ne?-
« Re: vzit ci nevzit?
ja nemuset kupovat kuchyn tak byhc mozna i done ho sel , potrebuji neco na jezdeni do prace nejake TD nevite nekdo o necem por na splatky do tech 50tis?-
-
« Re: vzit ci nevzit?
smudlo mam escorta 94 1,6 16V ale toho si setrim na vikend ale potrebuji nejakeho diesela mam naftu gratis nebo temer gratis.-
-
« Re: vzit ci nevzit?
Co kolik jakodo kolika ? asi tak kolem tech 50 tis aby se stim dalo 2 roky jezdit bez nejakejch vetsich investic ale TD max 2litr vic ne!-
« Re: vzit ci nevzit?
Con: To je těžká rada. TD za tyhle prachy, ať už to bude cokoliv, nebude jezdit 2 roky bez investic.-
-
« Re: vzit ci nevzit?
No prave ja blazen mel moznost vzit kadeta za 30t ten clovek si myslel ze ma vhaji motor, ze mu nechtel tocit,ja blbec mu vycistil starter a pak uz tocil super no a auto si nechal. Skusim nejakeho fiata asi kdyz bude jak ztak dovezt na papiry z italie. snad tipo nebo croma papiry by se nasly po znamych, ti jich mely jako maku. uvidim-
« Re: vzit ci nevzit?
Věděl bych o Golfu II TD, ale ten nebude bohužel za 50TKč. To než Fiata, tak to bych raději šel do toho Kadetta-1.7 byly celkem držáky.-
« Re: vzit ci nevzit?
Con: Můj známej má zase ty nejlepší zkušenosti s Cromou. Ty motory jely jak čert.-
« Re: vzit ci nevzit?
jen ne prosimte Fiata,z toho se zblaznis.Hlucnej motor a strasne poruchovej.Nejlepsi dieslovy motory maj Francouzi to je bez diskuse.Mam s Fiatem skusenosti a je to opravdu verk.Ale jestli chces kazdy rano poslouchat kadlekadlekadle tak to Fiat umi.-
« Re: vzit ci nevzit?
nio: Moc ty Frantíky nechval, už se to probíralo i jinde, že ty jejich motory zas nejsou taková bomba.-
« Re: vzit ci nevzit?
No u mne kazdej diesel dela kadlekadle :-)) ja ho nepotrebuji na nic extra jen aby mne dopravil do prace a zpatky. hlavne aby to topilo a nezral olej,brzdil, mel slusny rizeni a mel technickou , kdyz lak bude nic moc vubec nevadi nemam to na vystavu , hlavne aby tam nebyli diry durch a netekl nikde olej.-
« Re: vzit ci nevzit?
No a hlavně snad, aby to dobře chytalo! Jinak francouzů se teda musím zastat, myslím, že jsou jejich dieselové motory fakt vyhlášený držáky.-
« Re: vzit ci nevzit?
Pravdou je, že 1.8 a později 1.9 atmosféra od PSA jsou asi spolu s 1.6 a 1.9 atm. od VW jedny z nejlepších, ne-li nejlepší motory z hlediska kilometrového průběhu, potkat 205 počínaje a 405 konče auto s 400.000km s původním motorem, není žádný div. Na druhou stranu Peugeot má v těchto stavech takové problémy, že motor není to co majitele děsí.-
-
« Re: vzit ci nevzit?
Poloosy u Peugeotů přicházej na řadu tak kolem 150.000km, ale je to plus mínus... Cena není hrozná, nákup za 1900Kč/ks.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
« Re:
Zdravicko Smudla,stale sledujem rubriku, ale som v poslednom case dost zaneprazdneny,takze nestiham.Prave teraz som trochu jazdil na starsom Renaulte 19 Chamade 1,4.Z roku vyroby 90.Zda sa mi to celkom fajn auto.Ale chcelo by to asi 1,8 16V. Videl som taky za cca 120000 Sk.Co na to povies (samozrejme aj ostatni).
-
-
Omega vs. Mondeo
Nazdar všichni,požádal bych vás o radu.
Řeším nákup ojetiny.
Mám nabídku Opel Omega - rok 10/1994, 2,0 16V, provoz LPG, zelená metalíza,el.okna,
el.zrcátka,el.sedadla ,TZ , najeto 210 000 km...
Ford Mondeo - rok 1995, 1,8TD, bílá barva, el. výbava, klima, ABS, TZ,
najeto 120 000 km.
Prosím o vaše postřehy co se obou vozů týče.
Díky -
opět zpátky
2 matuS: to je sice fakt s tou výměnou, ale jenom říkám, že to jsou typické bolesti, každé auto je má někde jinde.
2 redwing: mám známé na Slovensku a vím, za kolik se tam auta zhruba pohybují, takže to podle mě nevybočuje z normálu. Díky podmínkám dovozu je import ojetin prakticky nulový a tak se na trhu točí furt ty samé auta s cenou dost nadnesenou. Já mám teďka R19 1.7 5-dvířko jednoho z posledních ročníků, myslím 93 ze Švýcar a viděl bych to tak na 45-50 tKč, samozřejmě na přestavbu.
2 cipek: tezko soudit, do plyňáku by mě asi nedostali, po 200.000 km se spíš divím, že je podpálený jenom jeden ventil. Na druhou stranu 1.8 TD moc povedný není, i když..... . běžně servisuju Mondea s 250.000km bez větších problémů. Uvědom si taky rozdíl povinného bručení od nového roku 2.0 vůči 1.8. Pokud je to Mondeo 95, tak bych se toho nebál.-
« Re: opět zpátky
Po sve nynejsi zkusenosti s TD od Forda, bych sel priste asi take spis do benzinu. mam najeto 120000 a neustale potize :(-
« Re: opět zpátky
2 Corwin: pro nové 1.8 DI u Focuse a v Německu taky Fiesty a Duratorq u Mondea a Transita to už neplatí, sám jsem byl překvapený kultivovaností chodu.
2 Kazan: tak ta cena by mohla být i vyšší Hyeňáku, přijde na to... .za utržený penízek bych doporučil třeba Escorta ropáka okolo 95-96.-
« Re: opět zpátky
Tak mi ho o víkendu pořádně vyfotíme, i ty narezlé části. A někam to mrsknu na web, třeba to někoho zaujme. (o:-
« Re: opět zpátky (k Ford Transitu co prodávám(e))
Fotky budou snad v pondělí....mluvím o tom Transitu. Mezitím jsem zjistil, že má najeto 190tisíc, pořádně sem si ho prohlížel a nijak extra orezlej není, prakticky sem si na první pohled ničeho nevšiml, až když jsem to hledal. Roky výroby je 1993. A je to ropák, ale to sem už asi psal. Poslední dva roky jezdí jen párkrát za týden. Mimochodem přemejšlejlíme o tom, že ho nahradíme nějakou troječkou Golfíkem ropáčkem. Už kvůli tomu, že by Čenda mohl se mnou sdílet náhradní díly.
-
-
-
-
-
Prodej->Koupě nebo výměna...
Ahoja,
můj kamarád Čenich má po taťkovi Transita, rok to je 93 a model CL, tedy prodloužená verze a nižší nástavba nebo tak nějak.Je to takovej ten ne na lidi, ale na věci (o:, diesel, kolik má najeto nevím, ale už s ním tři roky jezděj jen sporadicky, a teď by ho kvůli poplatkům (je na firmu) a pojistce chtěj dát pryč a koupit menšího osobáka, taky asi naftu. Je trošku rezlej, ale není to moc vidět (o:, motor v pořádku. Vozilo to jen porcelán, takže to asi ani netrpělo. Kolik byste řekli, že za to může dostat? Musí to prodat s daní. A nebo za co to vyměnit. Já tipuju, že by to mohli prodat tak 170 řekněme, ale možná mu moc fandím (o:. Co si pak pořídit za takový peníze za osobáka? Nechci mu nic nikde poradit jen tak sám od sebe, protože viděl kolikrát jsem "výhodně" koupil auto sobě (viz poslední VR6 atd.). Auto by mělo bejt hlavně spolehlivý a když už tak ne drahý na díly. Obsah kolem 1.6-1,8 asi a raději ropáček. .. jestli vyleze z něj nějaký další parametr, dám vědět....
-
Ojetý Ford Escort (1999)
Mate prosim nejake zkusenosti Fordem Escort. Ja mam sice Mondeo 1.8 (mimochodem maximalni spokojenost) ale kamarad uvazuje o koupi Escorta r.v. 1999. Jake tak maji Escorty motory co se tyka kvality a spotreby ?? Je lepsi benzin nebo nafta ?? Jake mate osobni zkusenosti ? Moc diky za nazory !!!-
« Re: Ojetý Ford Escort (1999)
Motor v tomto voze je totozny od roku 92 bezmalych uprav. Celkem spolehlivy, benzin 1,8 16 V slusny i se spotrebou 7-8l dle jizdy, TD 1,8 nevim ze by si nekdo stezoval, ty motory jsou shodne i s mondeem. Jinak co se tyce podvozku a pohodli na svou tridu jsou vice nez slusne.-
« Re: Ojetý Ford Escort (1999)
TD bych volil jenom verzi s intercoolerem, občas se objeví slabší verze bez mezichladiče, u tohoto motoru je dobré vědět, kolik to má najeto, nad 100.000 km bych do něj nešel.Zetec 1.8 je z možných benziňáků asi nejlepší volba. Jenom u tohoto r.v. pozor na korozi, vyplatí se prošmejdit skryté místa ( třeba nosník pod chladičem, kufr, atd ). Problém bývá se skroucenýma kotoučema, manžety poloos, tuhé lanovody ruční brzdy. Obecně je ovšem možné označit koupi tohoto auta za dobrý tah.
-
-
-
Co je s motorem?
Nazdar pánové, potřebuju poradit. Před časem jsem koupil čtyřdveřovou Ibizu 1.8D, rok výroby 86. Motor chytá naprosto bezvadně i studený a po zahřátí téměř nekouří. Mám ale dva problémy:
1. Měnil jsem vzduchový filtr a ten starý byl hrozně mastnej od oleje... do filtru vede hadička, asi je to výdech motoru.... znamená to nějakou vážnou poruchu??
2. Asi před týdnem, když jsem přijížděl z práce, kousek před garáží jsem vyřadil na neutrál a dojížděl setrvačností. V tom se z motoru ozvalo strašné kovové klepání, jako kdyby vylítla ojnice. Okamžitě jsem to vypnul. Když jsem v bloku nenašel žádnou díru ( :))) ), nastartoval jsem to znova, tři sekundy to ještě silně klepalo a pak najednou nic. Od té doby jsem ujel zase už cca 200 km a vše v pohodě. Stále mám ale strach, abych dojel. Nestalo se vám tohle někdy?? -
Zasadni INFO
Ahoj, pro ty, kteri chteji kupovat auto predkladam zasadni webove adresy:
Kultovni clanek v Reflexu, ktery rouzboril soucasnou vlnu reakci:
[odkaz]
Clanek v internetovem deniku popisujici 8
zklamani pri nakupu v AAA Auto Morava:
[odkaz] 1020102215&t=magazin
Uzitecny web s dalsi dizkuzi o zkusenostech:
[odkaz]
Prvni zkusenosti redaktoru MF Dnes s autobazarem AAA pri testu ojeteho Peugeotu 405 diesel
[odkaz]
-
"-- skrytý --" 23.01.2002 12:52
ford
Prosim o radu, nejlepe ihned. Ford escort (ne kombi) 1,6 , 66kW, 85tis.km za 179 tis. Kc. Airbag, klima, servo, ne ABS. Koupit, nekoupit? Spoteba papirove 8l kombinovane... Servisni knizka, koupene v Cechach.. Diky-
« Re: ford
Mne u Escortu prekvapila koroze, nebo "narezlost" snad vsech casti spodku. Ramena, karoserie, hlavne, kde je napojen prah podelne na karoserii Kolegovi jsem Escorta vymluvil, presvedcil jsem jej na Bravu, a dodneska mi dekuje. Toho vyhlidnuteho Escorta, co si chtel koupit, koupil jeho kolega a nebyl spokojeny. Samozrejme to nejde pausalizovat, ale ta narezlost je i na 2 escortech kolegu z prace.-
-
"-- skrytý --" 24.01.2002 15:09
« Re: ford
No teda, šmudlo, to jsem čekal peprnější reakci!? Jinak já mám zkušenost s Escortem jen jedinou - 9 let starej, co jsem koupil bouranej na rozebrání, žádné známky narezlosti nejevil. Na svůj věk to bylo nádherný autíčko, jenže bylo po bouračce ohnutý, takže skončilo po dílech...-
« Re: ford
Ja jsem rikal, ze se to neda pausalizovat, mam tu smulu, ze jsem jednou prohlizel Escorty ve firemnim autobazaru Fordu, kde mne ta zacinajici koroze prekvapila a pak jsem se na to zameril u nasich 2 Escortu ve firme, sluzebniho a soukromeho. Vsechny rocniku 96-98. Tot vse. Snazil jsem se ke korozi neco najit: sice na kabrio, ale o caste korozi i na nosnych dilech taky zminuji [odkaz] i v rubrice Ford Escort 1.8i 16V - koupit / nekoupit posledni prispevek. Hele, ja se nechci hadat, Fordy byly kdysi ma oblibena znacka, jen mne zarazila ta koroze. Z tech uvedenych prikladu je videt, ze si to nemyslim jen ja. Trebas fakt koroduji jen Escorty po opravach, ale nezda se mi to.-
« Re: ford
Koroze napadá především Escorty ročníků 97 nahoru, které se dělaly ve Velké Británii, tyhle auta prakticky nemají antokorozní ochranu, proto je důležité při nákupu dobře se dívat a ihned provézt ML ochranu. Nechtěl jsem komentovat tvrzení, že někdo může být vděčný za radu typu: Brava is it.....
-
-
-
-
-
-
-
« Re: dotaz na Jeepa
OK, pokud jezdí na benzin. Ale jako všechny tyhle auta mohl dostat od předchozích majitelů fest zabrat. Pokud je to diesel, ruce pryč. Jezdí s ním kamarád a už 2 krát měnil hlavu. Ten motor tam prostě nepatří.-
« Re: dotaz na Jeepa
Jinak doporučuju spíš Wranglera, coč je klasika, nebo Chevrolet Blazer, který je v podstatě totéž, co číro, ale levnější.-
« Re: dotaz na Jeepa
Taky jsem párkrát uvažoval o Cherokee, bohužel nikdy jsem ho nekoupil(=neměl jsem dost peněz). Ale pokud chceš nějaké levnější SUV, tak má určitě bezkonkurenční poměr cena/užitná hodnota (japonci podobného stáří nebo Grand jsou obvykle skoro 2x dražší). Takže pokud je to čtyřlitr s automatem v dobrém stavu a nebouraný, určitě ho vezmi. Dělaly se i verze se stálým pohonem všech kol - to je určitě výhoda (nevíte někdo od jakého roku a bližší podrobnosti, taky mě to zajímá?). Velkou výhodou je i "nestárnoucí" vzhled.
Lenin sice doporučuje Wranglera, ale ten je přece jen méně praktický a dražší (ale zase lépe drží hodnotu). S S10 Blazerem mám určitou zkušenost, je to dobré auto (hlavně motor a převodovka), ale
v českých podmínkách je asi jednodušší koupit Jeepa, hlavně díky mnohem širšímu servisnímu zázemí. Ale pokud chceš něco, co nemá každej druhej, tak o Chevy klidně uvažuj - moc jich tu nejezdí.-
« Re: dotaz na Jeepa
KON,lenin: Máte na mysli S10 ku? Moc chvály jsem na něj neslyšel, zvlášť 2,8l. Cherokee, přiznám se, neznám vůbec. To auto prostě nebyl Jeep. Když se řekne Jeep, představím si v krajním případě Wranglera a pak se vracím přes modely CJ zpátky. Wagoneer mě taky nechytl, jen ty jeho rozměry jsou poctivý. V každým případě Cherokee 4.0 měl kamarád, 410 tis km, bez větších problémů. Jen si stěžoval na málo místa. Teď jsem se byl dívat na 2,5 TD s vadným motorem. Jako by nebyl :-)-
-
« Re: dotaz na Jeepa
Právě že S10ka nebyl fullsize SUV, stejně jako Explorer, nebo malý Bronco od Fordu. GM to měl ještě pod názvem Oldsmobile Bravada. A K5 nejde zase s Cherokee srovnávat. Vždyť ten jedinej z všeho vyjmenovanýho nemá šasi.-
« Re: dotaz na Jeepa
Jasně profe, pokud madein uvažuje o Cherokee, tak asi nemá cenu nabízet mu "fullsize" Blazera, ale pouze toho menšího S-10ku Blazera. Dobře ho znám, motor ve verzi 4.3 je výborný, převodovka taktéž(speciálně pro Aceho - lepší verze mají digitální palubku). Motor 2.8 nemá smysl uvažovat, podobně jako čtyřválec 2.5 v Jeepech.
Hlavní problém je, že osobní verze S10 je vlastně jen pikap s přidělanou střechou a zadní lavicí, takže to je spíš pro někoho kdo nevozí moc lidí.
Zadní boky jsou málo pevné a tak ve všech hodně skřípe zadní zámek, okno a zavěšení rezervy.
Cherokee byl vyvinut jako osobák a tak líp drží pohromadě. V terénu je Cherokee taky lepší, pokud to náhodou madein potřebuje.
Jako alternativu k Cherokee bych viděl Toyotu 4runner novější verze, ale ta je cenově úplně jinde, podobně jako Grand.-
-
-
« Re: dotaz na Jeepa
U Mašína stojí za barákem malej Ford Bronco. Takovej nenápadnej, s papírama, tuším, že stojí 70 tis. Jsou na něm obutý úchylně úzký gumy, proto je odpudivej, jinak je to moc hezký autíčko off-road. Není nijak zrasovanej, prostě stav odpovídá stáří a počtu km :)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Auto do 150 000 Kč
Mohl by mi někdo poradit, jaké auto koupit do 150000Kč. Asi tak 5-6let staré, takže asi r.v. 1997 nebo 1998. Potřebuji s ním tak týdně ujet asi tak 15km každý den+100-200 o víkendu=týdně asi 150 až 300km. Nejlíp abych to nemusel pořád opravovat. Rozmýšlel jsem nad fordem escortem,např.1,6 16V, nebo nad felicií-ale ta se mi nelíbí, nebo nad hyundai accentem-třeba 1,4 12V apod nebo nad peugeotem (ale autum nerozumím, a do bazaru se mi jít nechce, aby mě neoškubali a u prodejce peugeotu jsem nasel jen nejlevnejšího za 190000kc). Za auto chci dát tak 175000, ale počítám s tím, že ojetiny se lidi zbavujou, jak s ní začnou potíže, takže 25000 si nechávám na opravy. 5 dní v týdnu budu s autem jezdit v SRN, takže to nemůže být ani kradený nebo bouračka dovežená z německa. předem vám děkuju za rady.
Vdaka.