Je pravda, že už nemusí být na autě od nového roku zástěrky?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
"-- skrytý --" 05.09.01 18:41
« Re: A jak to teda je?
Nejde o to, co je napsaný v techničáku, ale o to, co podává dovozce jako "technickou zprávu" pro homologaci - tam bude mít rozhodně napsáno, jaké díly jsou "náhradní", jaký typ svíček použít (a to ne tak, že tam bude třeba Bosch A358 - to si vymýšlím - ale že tam budou parametry té svíčky a typ použité při výrobě) apod. Ale to jsou věci, kterými se rozhodně na STK bavit nebudou a floydy to už vůbec nebude zajímat. Zajímalo by to možná tak ty lidi, co homologace dělají, ale za těma bys s tím musel přijít. -
« Re: A jak to teda je?
Tak to te hodne rychle vyvedu z omylu. Pruziny jsou VZDY homologovany na pouziti s urcitym konkretnim vozidlem a jsou delany jako nahradni dil misto originalnich s tim, ze nejsou potrebne zadne dalsi upravy. To je, jako bys mel svicky BOSH a chtel pouzit BRISK. Taky to mas napsany v technicaku??? -
"-- skrytý --" 02.09.01 14:21
« Re: A jak to teda je?
Ale jsou homologovány zvlašť - ne dohromady s autem. To by musel mít výrobce v papírech, které dává jako podklady pro homologaci uvedené i možné úpravy na autě (včetně těch výrobků, které můžeš pro úpravu použít). Ale dokud na tebe někdo s něčím takovým nevyrukuje, tak bych se na nějaké zapisování změn do techničáku vykašlal - na STK stejně poznají kulový :o) -
« Re: A jak to teda je?
Hehehe, no to si mne potěšil. No koukal jsem do německýho techničáku, nějaký dodatky tam jsou zapsaný, v českým je kulový. Jen jsem těm německej slovům moc nerozumněl, příště ho vezmu s sebou a napíšu to sem.
Dokonce jsem vyčetl v knize o VW GOlf, že moje auto může mít 215/45(40?)/16 což teda v techničáku nemám, tam je max 205/50/15. V tý knize taky píšou větší huštění než mám na víčku nádrže (a mě se ty gumy fakt zdaj drobet podhuštěný) a dokonce pro sportovnější jízdu 0,2-0,3 přefouknou obě nápravy navíc. Mhm -
"-- skrytý --" 28.08.01 21:39
« Re: A jak to teda je?
Logicky ne. Protože u nás je homologováno auto tak, jak ho dováží "výrobce". Pružiny, originál pro tvoje auto, jsou opět homologovány zvlášť. Ale jakmile to smícháš, změníš parametry auta -> uděláš vlastně nové auto, které tu homologaci nemá. Takže bys potřeboval vlastně novou homologaci na ten celek. -
"-- skrytý --" 26.08.01 21:54
« Re: A jak to teda je?
2kazan: Hlavně tam je vidět, že Golf VR6 není homologován se snížením o 3,5cm, takže vůbec nemá co dělat na silnici - pak tudíž nemůže být žádného dohadování o tom, jestli tam máš zástěrky nebo místo nich třeba zavěšený řetězy :o)) -
« Zasterky
Ted jsem se vratil z technicke, mam Mazdu 626. Namam zadni zasterky. Technicka v pohode a pri odjezdu mi technik rekl: A co zadni zasterky? Rekl jsem neco o uhlu zadniho narazniku a zadniho narazniku. On rekl, ze kdyz se postavis za auto, tak nesmi byt videt zadni kola. Kdyz jsou videt, i kdyz jen hrana, tak musi musi byt zasterky. Fabie to udajne maji na vyjimku, ze nemaji zasterky. Obcas zaplatim pokutu, ale stejne je tam nedam. -
« Re: A jak to teda je? a HLAVNĚ: JAK TO BUDE?? - je nově: tec
BUDOU NOVÉ PŘEDPISY: [odkaz] /NOVE/01-301.htm Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích - A [odkaz] /NOVE/01-302.htm Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů o technických prohlídkách a měření emisí vozidel ; obojí s účinností od 28.8.2001, tj. ode dne, kdy vyjdou ve Sbírce. Čtěte si všichni, koho o zajímá. Z adres si za cz odstraňte mezeru. -
« Re: A jak to teda je?
No jo, to je sice vyčerpávající, ale po prvním přečtení furt nevím... zkusím to ještě párkrát znovu přečíst.. a zařadit tak nějak svoje auto kam patří. Každopádně díkes. Ale jedno vím jistě, nevidím tam: Ano, VR6 Golf se snížením o 3,5cm nemusí/musí mít zadní zástěry. -
« Re: A jak to teda je? - odpověď:
Na otázku odpovídá §36 vyhl.102/95Sb., který pokud jde o os. auta (tj.vozidla kategorie M1)uvádí:
(1) Vozidla s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 20 km. h- 1 musí mít všechna kola opatřena účinnými kryty (blatníky, podběhy) a kromě vozidel kategorií L 1, L 3, T a S s a sportovních modifikací vozidel kategorie M 1 alespoň u kol poslední nápravy i účinnými lapači nečistot, které v dostatečné míře zabraňují rozstřiku nečistot dozadu za jedoucím vozidlem. Povinná instalace krytů kol a lapačů nečistot se nevztahuje na vozidla uvedená v tomto odstavci, pokud tvar a provedení daného vozidla (karosérie, nástavba apod.) splňují požadavky uvedené v odstavcích 2 až 5.
(2) Blatníky, podběhy a lapače nečistot vozidel uvedených v odstavci 1 tohoto paragrafu musí překrývat šířku běhounu pneumatiky a vnější boční okraje blatníků musí být zaobleny;
(3) Kryty kol a lapače nečistot musí splňovat tyto další podmínky
a) při pohotovostní hmotnosti automobilů, přívěsů a návěsů musí kryty kol (s výjimkou zadních blatníků vozidel se sklápěcí karosérií) zakrývat kola tak, aby přední a zadní hrana krytu kola byla nejvýše 150 mm nad vodorovnou rovinou procházející středem kola,
f) lapače nečistot musí být spodní hranou tak nízko, aby rovina proložená teoretickým bodem styku pneumatiky při celkové hmotnosti vozidla a spodní hranou lapače svírala s rovinou vozovky úhel nejvýše 20 %