Je pravda, že už nemusí být na autě od nového roku zástěrky?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit


  • 00 Reagovat !

    foto

    09.08.2001  12:58

    Asi jo

    Před týdnem jsem byl na Technické s firemním Pick-upem a nemám vzadu jednu zástěrku, ono se vůbec nic nedělo a v pohodě jsem ji dostal ( tu STK)
    • 00 Reagovat !

      foto

      09.08.2001  14:47

      « Re: Asi jo

      * bez zasterek bych nacpal do vagonu hned vedle tech co musi porad svitit mlhovkama....smer Sibir...
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 09.08.2001  15:47

        « Re: Asi jo

        Já osobně bych tam teda nacpal ty * se zástěrkama. Na staré Corolle, kterou jezdím, se zástěrky orignál nedávaly a v dešti byl za mnou jen malý přízemní "obláček" kapek. Pak kvůli nové technické se tam musely dát a od té doby nevidím v dešti skrz zadní sklo - a to mám sedan...
      • 00 Reagovat !

        foto

        09.08.2001  16:16

        « Re: Asi jo TO VICI

        Ty jsi ale jouda co!Budu si rvát na auto sportovního rázu zástěrky - akorát to sbírá a víří bordel okolo auta a za auto. Zasírá to auto a nejen tvé ale i za tebou.!!!!
      • 00 Reagovat !

        foto

        09.08.2001  23:14

        « Re: Asi jo

        Frajery, ktery jezdej se zasterkama bych taky nacpal do toho vagonu.
        • 00 Reagovat !

          foto

          10.08.2001  07:20

          « Re: Asi jo

          Jo, taky mi je dali na auto, uz vymyslim zpusob jak je sundat! Je to jak pest na oko! V TP je napsano, ze zasterky byt nemusi!
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.08.2001  09:34

    A jak to teda je?

    Zatím jsem totiž jedním z těch frajerů z vagónu (o: a to ze skupiny "Zástěrka". Když je sundám, nebude zase někde problém? Fakt je, že se mi auto zasírá ze zadu na Golfu neskutečným způsobem. A kdo to má furt zpod těch dvou křídel leštit )o:
    • 00 Reagovat !

      foto

      10.08.2001  09:46

      « Re: A jak to teda je?

      to kazan
      Jo a jsou tam na nic, stejne jsou ty zasterky mensi nez pneu! a v technicaku pisou, ze tam byt nemusi!
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 10.08.2001  16:18

        « Re: A jak to teda je?

        Zatím platí něco o tom, že když úhel, který je mezi koncem auta a místem kde se dotýká kolo silinice a silnicí, je menší nebo roven 15°, tak zástěrky mít nemusíš (ale stejně je po tobě většinou budou na STK chtít). A když budou mít něco proti floydi, tak bych jim dal teploměr, ať si to klidně změřej :o))
        • 00 Reagovat !

          foto

          13.08.2001  09:46

          « Re: A jak to teda je?

          našrot>to s tím teploměrem bych nedělal, v létě ti floydi naměří klidně úhel i 30 st. a budeš v čudu :-)))).
          • 00 Reagovat !

            foto

            14.08.2001  08:57

            « Re: A jak to teda je?

            Mam Nissan Almeru r.v.2001 a ta zasterky nema.
            • 00 Reagovat !

              foto

              16.08.2001  14:39

              « Re: A jak to teda je? - odpověď:

              Na otázku odpovídá §36 vyhl.102/95Sb., který pokud jde o os. auta (tj.vozidla kategorie M1)uvádí:
              (1) Vozidla s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 20 km. h- 1 musí mít všechna kola opatřena účinnými kryty (blatníky, podběhy) a kromě vozidel kategorií L 1, L 3, T a S s a sportovních modifikací vozidel kategorie M 1 alespoň u kol poslední nápravy i účinnými lapači nečistot, které v dostatečné míře zabraňují rozstřiku nečistot dozadu za jedoucím vozidlem. Povinná instalace krytů kol a lapačů nečistot se nevztahuje na vozidla uvedená v tomto odstavci, pokud tvar a provedení daného vozidla (karosérie, nástavba apod.) splňují požadavky uvedené v odstavcích 2 až 5.
              (2) Blatníky, podběhy a lapače nečistot vozidel uvedených v odstavci 1 tohoto paragrafu musí překrývat šířku běhounu pneumatiky a vnější boční okraje blatníků musí být zaobleny;
              (3) Kryty kol a lapače nečistot musí splňovat tyto další podmínky
              a) při pohotovostní hmotnosti automobilů, přívěsů a návěsů musí kryty kol (s výjimkou zadních blatníků vozidel se sklápěcí karosérií) zakrývat kola tak, aby přední a zadní hrana krytu kola byla nejvýše 150 mm nad vodorovnou rovinou procházející středem kola,
              f) lapače nečistot musí být spodní hranou tak nízko, aby rovina proložená teoretickým bodem styku pneumatiky při celkové hmotnosti vozidla a spodní hranou lapače svírala s rovinou vozovky úhel nejvýše 20 %
            • 00 Reagovat !

              foto

              16.08.2001  15:55

              « Re: A jak to teda je?

              No jo, to je sice vyčerpávající, ale po prvním přečtení furt nevím... zkusím to ještě párkrát znovu přečíst.. a zařadit tak nějak svoje auto kam patří. Každopádně díkes. Ale jedno vím jistě, nevidím tam: Ano, VR6 Golf se snížením o 3,5cm nemusí/musí mít zadní zástěry.
              • 00 Reagovat !

                foto

                17.08.2001  20:20

                « Re: A jak to teda je?

                Co ja mam uvedeno ve velkym technicaku:"36/1-vozidlo nemusi byt povinne vybavno lapaci necistot"!
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  24.08.2001  09:19

                  « Re: A jak to teda je? a HLAVNĚ: JAK TO BUDE?? - je nově: tec

                  BUDOU NOVÉ PŘEDPISY: [odkaz] /NOVE/01-301.htm Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích - A [odkaz] /NOVE/01-302.htm Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů o technických prohlídkách a měření emisí vozidel ; obojí s účinností od 28.8.2001, tj. ode dne, kdy vyjdou ve Sbírce. Čtěte si všichni, koho o zajímá. Z adres si za cz odstraňte mezeru.
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 26.08.2001  21:54

                « Re: A jak to teda je?

                2kazan: Hlavně tam je vidět, že Golf VR6 není homologován se snížením o 3,5cm, takže vůbec nemá co dělat na silnici - pak tudíž nemůže být žádného dohadování o tom, jestli tam máš zástěrky nebo místo nich třeba zavěšený řetězy :o))
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  27.08.2001  11:48

                  « Re: A jak to teda je?

                  To našrot: není homologováno? Mám pružiny snížený originál pro VR6ku koupený a k nim papír TUV. To snad stačí, ne?
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 28.08.2001  21:39

                    « Re: A jak to teda je?

                    Logicky ne. Protože u nás je homologováno auto tak, jak ho dováží "výrobce". Pružiny, originál pro tvoje auto, jsou opět homologovány zvlášť. Ale jakmile to smícháš, změníš parametry auta -> uděláš vlastně nové auto, které tu homologaci nemá. Takže bys potřeboval vlastně novou homologaci na ten celek.
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      29.08.2001  11:36

                      « Re: A jak to teda je?

                      Hehehe, no to si mne potěšil. No koukal jsem do německýho techničáku, nějaký dodatky tam jsou zapsaný, v českým je kulový. Jen jsem těm německej slovům moc nerozumněl, příště ho vezmu s sebou a napíšu to sem.
                      Dokonce jsem vyčetl v knize o VW GOlf, že moje auto může mít 215/45(40?)/16 což teda v techničáku nemám, tam je max 205/50/15. V tý knize taky píšou větší huštění než mám na víčku nádrže (a mě se ty gumy fakt zdaj drobet podhuštěný) a dokonce pro sportovnější jízdu 0,2-0,3 přefouknou obě nápravy navíc. Mhm
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  29.08.2001  17:26

                  « Re: A jak to teda je?

                  Nic proti, ale pokud pouziji pruziny, ktere maji dany atest+homologaci, tak je vse v poradku. Nikde neni receno, ze tyto soucastky nemuzes montovat na vozidlo.
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 02.09.2001  14:21

                    « Re: A jak to teda je?

                    Ale jsou homologovány zvlašť - ne dohromady s autem. To by musel mít výrobce v papírech, které dává jako podklady pro homologaci uvedené i možné úpravy na autě (včetně těch výrobků, které můžeš pro úpravu použít). Ale dokud na tebe někdo s něčím takovým nevyrukuje, tak bych se na nějaké zapisování změn do techničáku vykašlal - na STK stejně poznají kulový :o)
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      02.09.2001  21:38

                      « Re: A jak to teda je?

                      kugelstange je co? je to tažný nebo očko pro odtah?
                      dík
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      04.09.2001  17:11

                      « Re: A jak to teda je?

                      Tak to te hodne rychle vyvedu z omylu. Pruziny jsou VZDY homologovany na pouziti s urcitym konkretnim vozidlem a jsou delany jako nahradni dil misto originalnich s tim, ze nejsou potrebne zadne dalsi upravy. To je, jako bys mel svicky BOSH a chtel pouzit BRISK. Taky to mas napsany v technicaku???
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        "-- skrytý --" 05.09.2001  18:41

                        « Re: A jak to teda je?

                        Nejde o to, co je napsaný v techničáku, ale o to, co podává dovozce jako "technickou zprávu" pro homologaci - tam bude mít rozhodně napsáno, jaké díly jsou "náhradní", jaký typ svíček použít (a to ne tak, že tam bude třeba Bosch A358 - to si vymýšlím - ale že tam budou parametry té svíčky a typ použité při výrobě) apod. Ale to jsou věci, kterými se rozhodně na STK bavit nebudou a floydy to už vůbec nebude zajímat. Zajímalo by to možná tak ty lidi, co homologace dělají, ale za těma bys s tím musel přijít.
                        • 00 Reagovat !

                          foto

                          06.09.2001  10:47

                          « Re: A jak to teda je?

                          No vzhledem k tomu, ze ty pruziny splnuji parametry nahradnich dily, ktere jsou stanoveny pri celkove homologaci auta a soucasne tento konkretni dil ma homologaci pro dany typ, tak je vse v poradku. Nema smysl to dal rozvadet.
                          • 00 Reagovat !

                            foto

                            "-- skrytý --" 06.09.2001  17:27

                            « Re: A jak to teda je?

                            Nesplňují parametry náhradního dílu, pokud nemají stejný rozměr a nejsou ze stejného materiálu - a snížené pružiny rozhodně tyhle parametry shodné s originálem nemají...
                            • 00 Reagovat !

                              foto

                              19.09.2001  23:32

                              « Re: A jak to teda je?

                              Tak si mysli, co chces, ale tak to proste je a nic s tim neudelas.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.08.2001  11:48

    Můj názor

    Myslím si, že auta, u kterých byla schválena způsobilost k provozu po 1.1.2000 bez zástěrek
    je mít nemusí a všechna ostatní dál ano. Je to však specialita všech postkomunistických zemí,
    všude jinde to buď nikdy nebylo nebo to už bylo zrušený. Z hlediska designu to na většině aut působí jako pěst na oko (hlavně u sportovních)
    a o funkčnosti by se dalo též polemizovat. Ve větších rychlostech je to myslím úplně jedno,
    vodní tříšť za autem je stejná se zástěrkami
    i bez. Smysl to má u nákladních aut, která mají
    hrubší vzorek, ve kterém se mohou zachytávat šutry.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.08.2001  23:32

    kutilové

    Hrozně se mi líbí Jardové co před STK zakoupí v krabici typu Tesco atp. univerzální zástěrky neznámého výrobce (nejlépe s chromovaným nápisem Fiat, VW, ...) Franta Pučmišroubek jim je narychlo vrtne u garáže do kastle a tradá... To bych dával flastry za hyzdění aut... Já osobně mám krásnej fígl, kterej funguje ( ale taky samozřejmě nemusí): V kufru auta vozím jeden ks staré zástěrky. Když mě zastavili policajti, tak na dotaz kde mám LAPAČE NEČISTOT jsem řekl, že mi včera jedna upadla a tak jsem sundal i druhou, abych nejezdil jak komediant....
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.08.2001  22:21

    Zasterky

    Ted jsem se vratil z technicke, mam Mazdu 626. Namam zadni zasterky. Technicka v pohode a pri odjezdu mi technik rekl: A co zadni zasterky? Rekl jsem neco o uhlu zadniho narazniku a zadniho narazniku. On rekl, ze kdyz se postavis za auto, tak nesmi byt videt zadni kola. Kdyz jsou videt, i kdyz jen hrana, tak musi musi byt zasterky. Fabie to udajne maji na vyjimku, ze nemaji zasterky. Obcas zaplatim pokutu, ale stejne je tam nedam.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 26.08.2001  21:56

      « Re: Zasterky

      Teď máme tři dny novou RAV4 a ta ty zástěrky taky nemá a řeč o tom, jestli jsou vidět zadní kola nebo ne být vůbec nemůže, protože jsou stejně natlačený až do rohů :o)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 27.08.2001  08:38

      « Re: Zasterky

      Když se postavíš za auto? A jak daleko? Když se postavím půl metru za auto, neuvidím ani ty zástěrky. A když se postavím 20 metrů za něj, uvidím kola vždycky.
    • 00 Reagovat !

      foto

      29.08.2001  17:24

      « Re: Zasterky

      Tak mi rekni, jak daleko musi stat za autem, aby ty kola nevidel? Kdyz se postavim metr za auto, tak je neuvidim, kdyz 20 metru, tak to uvidim aj u ferrari.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…