MITSUBISHI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Mitsubishi
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: volnoběh L300
Aha. No to jsou věci. Btw. tohle auto (rv 1993) nemá žádný palubní computer ani nic jiného, pořád jde jen o řídící jednotku pro MPI...? Aspoň ze servisní příručky pro amatéry (Buchelli) se mi to tak jeví.
Inu zkusím to nejprve opatrně vyčistit a pak se uvidí. -
"-- skrytý --" 16.08.04 18:00
« Re: Re: Re: Re: Re: volnoběh L300
Pokud měnili rozvody, pak na 100% odpojili baterku, třebaže to není nutné. Resetem samozřejmě vymažeš z ŘJ údaje, které jsou svým způsobem těžko nahraditelné (o historii zacházení s motorem a vývoji jeho opotřebení), ale když už to takto blbne, tak tam zřejmě již tak jako tak nejsou, a nic jiného Ti stejně nezbyde. Snad jen zkusit vyčištění klapky a difuzoru bez resetu ŘJ... -
« Re: Re: Re: Re: volnoběh L300
dík, no s tím resetem to zní celkem logicky.
Že něco odejde bych se tedy nebál, ale nemůže se takhle nechtěně zresetovat a zmršit ještě něco úplně jiného?
Je možné, že problém začal o doby, kdy bylo auto na výměně oleje a rozvodů - snad nehnuli s čím neměli... -
"-- skrytý --" 16.08.04 15:15
« Re: Re: Re: volnoběh L300
Doporučuji prolistovat si sousední témata v rubrice Mitsubishi (problémy s volnoběhem) či témata k Opelu Vectra, Opelu Astra, Škodě Octavii atd. atd. Nějak mne už nebaví to psát pořád a stále dokola. Promiň!
PS: Možná by šlo také vyhledat v archivu jen moje starší příspěvky. Tam se dozvíš víc. -
"-- skrytý --" 10.08.04 10:53
« Re:
Hovořil jsem o vlastních zkušenostech. Pokud někdo měnil přední tlumiče "jen z píle", budiž... Proč tam pak ale rval dost drahé Monroe, které jsou přitom nic moc? Kdo ví, jak to vlastně je (bylo)?!
Ad servis: Novotný Jihlava, ještě lépe jeho malá pobočka ve Znojmě. S Prahou nemám zkušenosti, neboť odmítám platit za šíleně předražené díly a šíleně předraženou práci, když si to umím udělat sám. To naopak ve Znojmě už popřemýšlým, zda se mi vůbec vyplatí se s tím špinit sám, když jsem si jist, že líp (než právě tam) si to sám neudělám, a ještě mám dobrý pocit ze slušného zacházení se zákazníkem. -
« Bez nadpisu
auto ma najeto podle tachometru 175000, az do roku 1999 je k tomu nemecka servisni knizka ktera konci tusim nekde kolem 90 000. Ja to koupil v roce 2003 s priblizne 160000, prilis se mi nezda ze by s tim predchozi majitel nalital tolik km ze by to melo hodne pres 200 000? S tou adhezi jsem myslel predevsim na predni kola, proto jsem psal "pod plynem" i kdyz je pravda, ze obcas mam pocit ze zadek taky v zatacce pri prejeti nerovnosti taky obcas uskoci :-) ale nemam toho tolik najeto abych poznal ce je jeste normalni a co ne :-)
Co ten servis? neporadis neco kde mas dobre zkusenosti? dik :-) -
"-- skrytý --" 10.08.04 09:00
« Re: servis, tlumice...
Doporučuji zůstat u intervalu výměny oleje 10 tis. km, přičemž je zbytečné cpát tam něco super drahého. Na přední nápravě si nech zkontrolovat uchycení příčného zkrutného stabilizátoru (rány z pod vozu), ale to špatné sezení na silnici bude spíše opotřebovanými silentbloky na zadní nápravě. Jestliže ten vůz má už vyměněné přední tlumiče (Monroe je v daném případě rozhodně "aftermarket" náhrada, výrobce tam nic podobného nikdy nedával), pak má určitě najeto hóóódně před 200 tis. km, jelikož ty původní přední tlumiče obvykle vydrží min. 200 tis. km (na rozdíl od zadních, které odcházejí někdy okolo 160 tis. km - zj. proto, že jsou už z výroby příliš měkké a každý pokles jejich účinnosti se nepříjemně projeví). -
« servis, tlumice...
cau, poradte nejakej slusnej servis na mitsubishi v praze nebo okoli. Diky
Jinak mam nasledujici problem s mym lancerem 93, najel jsem s nim kolem 15tKm a posledni dobou mam pocit ze auto uz tak dobre nedrzi na silnici, napr. pri prejizdeni nerovnosti trochu pod plynem to znatelne ztraci adhezi a obcas to pri prejeti neceho vyda takovou tupou "ranu". Taky to zepredu pri znacnejsim tlumeni jakoby odfukuje. Muze to byt jenom tlumicema nebo i necim jinym? koukal jsem na ne a vytekle nejsou. Zkousel jsem taky jestli to pri zatizeni nehoupe a to se mi moc nezda. Jo ted jsou tam monroe, ale jak dlouho to nevim. Tak co myslite? Jake byste pripadne doporucili tlumice? chci aby neco vydrzeli, mam v planu s tim autem jeste hodne najezdit :-)
Jo a jaky je u toho auta interval vymeny oleje? menil jsem cca pred 9tkm -
"-- skrytý --" 09.08.04 14:01
« Re: Re: Re: Re: spotřeba
Měl jsem ten samý vůz z r.v. 1995 se stejným motorem, ale pouze FWD. Nebyl problém jet za 9 litrů v 5 lidech se 450-ti litrovou rakvičkou a s klimou naplno za 9 litrů, ale ani za 14,5 litrů jen s řidičem na palubě! Krátká byla nejen pětka, ale i čtyřka, to auto ovšem jelo "tacho 210", kdykoli jsem potřeboval - to ovšem bylo na otáčkoměru 6500 ot./min., a motor se už víc na pětku nechtěl točit...
PS: Vím určitě, že 4WD má tu pětku ještě "lehčí", než jen 2WD. Mk max. až při 4700 ot./min., takže to bude ten důvod... -
« Re: Re: Re: spotřeba
Možná je to trochu mimo diskusi, ale můj SpaceWagon '95 má motor 4G63/96 kW 2l/16v a je to 4x4. Ve městě bere 9,5l, mimo města 9l, ale při rychlosti 120-130 kolem 11l, nebo i více. Jak jsem si všim, tak není žádný rozdíl zima/léto, nebo prázdný/plný. Zdá se mi, že 5. je udělaná příliš do pomala. Třeba při 130 km/h je tam kolem 4 500 ot. Co vy na to? -
« Re: Re: spotřeba
No já mám Galanta 2l 16v. Teď nevím přesně jakej typ, ale má to 101kw. Po dovče mě vyšla spotřeba 9,4l. Ale to jsem jezdil docela naloženej, moc jsem ho nešetřil (po dálnici cca pořád 160) na normálních silnicích jsem ho taky vcelku hnal a víceméně stále s klimou. Mám rád ostřejší jízdu, normálně mám spotřebu taky kolem těch 9,5l. Tak mě to celkem překvapilo. -
"-- skrytý --" 06.08.04 21:12
« Re: spotřeba
Mám ten samý motor a při jízdě po dálnici v rozmezí 4 000 - 5 000 ot/min
což je asi 130-170 km/h mám spotřebu okolo 6,5 l/100km.V německé příručce uvadí nejlepší ekonomiku při 145 km/h.Většina nových vozů je na tom při rychlostech nad 130 km/h hůře,někdy dost podtatně kolega s Octavií 1,8 turbo při podobné jízdě skoro 12 l/100km.Tlatý myšák mám r.v.93 -
« Re: spotřeba
Jo, takovouhle spotřebu bych asi očekával taky. Já jsem na dovolené v Čechách jel celkem umírněně (běžně 100 mimo obec, max.130, dálnice jen málokdy) a průměr byl asi 6,5. BTW - při srovnání s nejnovějšími šestnáctistovkami - vymysleli ti výrobci motorů za těch posledních 11 let (stáří mého Lancera) vůbec něco nového? ;-) Pravda, nemá to regulaci ventilů, ale když vezmu základní parametry - spotřeba, zrychlení auta - tak jsem se svým stařešinou velmi spokojen :-)
Co se týče "nejlepších otáček", čili máš na mysli asi něco jako graf měrné spotřeby, tak ten rozhodně nemám a myslím, že by ti byl vcelku k ničemu. Odhaduju, že nejnižší měrnou spotřebu to bude mít někde od 2000 do 3500 otáček.
Znamy ma Galanta stareho 12 roku, pred rokem si koupil 3 roky jeteho. Toho novejsiho ma v garazi a tim starym jezdi a nechce ho pustit... To nechapu, to je asi hodne dobry stroj, ne?